Przetargi.pl
Rewitalizacja rynku w Knyszynie

Gmina Knyszyn ogłasza przetarg

  • Adres: 19-120 Knyszyn, ul. Rynek
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 857 279 971 , fax. 857 279 970
  • Data zamieszczenia: 2019-07-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Knyszyn
    ul. Rynek 39
    19-120 Knyszyn, woj. podlaskie
    tel. 857 279 971, fax. 857 279 970
    REGON: 50659088000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://knyszyn.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rewitalizacja rynku w Knyszynie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robot budowlanych w zakresie realizacji zadania pn. „Rewitalizacja rynku w Knyszynie”. Przedmiot zamówienia będzie realizowany na działce ewidencyjnej oznaczonej nr 2210/24 obręb Knyszyn, gmina Knyszyn, powiat moniecki, województwo podlaskie. Działka ewidencyjna oznaczona nr 2210/24 obręb Knyszyn, gmina Knyszyn, powiat moniecki, województwo podlaskie, na której znajduje się rynek w Knyszynie, położona jest w części miasta Knyszyn wpisanej do rejestru zbytków decyzją Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Białymstoku z dnia 10 stycznia 1957 r. nr Kult.V-2b-3-80-57 pod nr A-523. Mając na względzie treść pozwolenia Podlaskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Białymstoku z dnia 6 czerwca 2019 r. znak: Z.5152.113.2019.MU przedmiot zamówienia obejmuje, przed rozpoczęciem wykonywania robót budowlanych, wykonanie badań archeologicznych na działce ewidencyjnej oznaczonej nr 2210/24 obręb Knyszyn, gmina Knyszyn, powiat moniecki, województwo podlaskie po uprzednim uzyskaniu pozwolenia Podlaskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Białymstoku na prowadzenie tych badań na podstawie art. 36 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 2067 z późn. zm.). W ramach realizacji przedmiotu zamówienia w zakresie badań archeologicznych Wykonawca będzie obowiązany: 1) opracować wniosek, wraz z niezbędnymi załącznikami, o wydanie pozwolenia na prowadzenie badań archeologicznych na podstawie art. 36 ust. 1 pkt 5 powołanej powyżej ustawy odpowiadający wymaganiom przewidzianym w § 9 rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 2 sierpnia 2018 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich i badań konserwatorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków albo na Listę Skarbów Dziedzictwa oraz robót budowlanych, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, a także badań archeologicznych i poszukiwań zabytków (Dz. U. z 2018 r. poz. 1609); 2) wystąpić z kompletnym wnioskiem, o którym mowa w pkt 1 powyżej, do Podlaskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Białymstoku o pozwolenie na prowadzenie badań archeologicznych na podstawie art. 36 ust. 1 pkt 5 powołanej powyżej ustawy oraz uzyskać przedmiotowe pozwolenie; 3) zapewnić kierowanie badaniami archeologicznymi albo samodzielne ich wykonywanie przez osoby spełniające odpowiednio wymagania, o których mowa w art. 37e powołanej powyżej ustawy. 4) wykonać badania archeologiczne w zakresie i na warunkach, które zostaną wskazane w pozwoleniu wydanym przez Podlaskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Białymstoku oraz zgodnie z przepisami ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 2067 z późn. zm.) i aktów wykonawczych, w tym w szczególności rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 2 sierpnia 2018 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich i badań konserwatorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków albo na Listę Skarbów Dziedzictwa oraz robót budowlanych, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, a także badań archeologicznych i poszukiwań zabytków (Dz. U. z 2018 r. poz. 1609); 5) opracować dokumentację badań archeologicznych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 2 sierpnia 2018 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich i badań konserwatorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków albo na Listę Skarbów Dziedzictwa oraz robót budowlanych, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, a także badań archeologicznych i poszukiwań zabytków (Dz. U. z 2018 r. poz. 1609) oraz przekazać przedmiotową dokumentację Zamawiającemu wraz z przeniesieniem autorskich praw majątkowych na warunkach wskazanych w istotnych postanowieniach umowy stanowiących Załącznik nr 2 do SIWZ. W dalszej kolejności, po zakończeniu badań archeologicznych, przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie robót budowlanych, na które składają się następujące elementy: 1) utwardzenie alejek kostką kamienną, 2) wykonanie sieci oświetleniowej, 3) wykonanie obelisku z płytą pamiątkową, 4) posadowienie obiektów małej architektury, 5) wykonanie fontanny typu suchego wraz z niezbędnymi przyłączami, w oparciu o dokumentację wskazaną w pkt 4.7 SIWZ. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określony został we wskazanej poniżej dokumentacji stanowiącej Załącznik nr 1 do SIWZ, na którą składają się: 1) pozwolenie Podlaskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Białymstoku z dnia 6 czerwca 2019 r. znak: Z.5152.113.2019.MU na prowadzenie robót budowlanych dotyczących rewitalizacji rynku w Knyszynie, sprostowane postanowieniem Podlaskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Białymstoku z dnia 15 lipca 2019 r. znak: Z.5152.113.2019.MU; 2) decyzja Starosty Monieckiego z dnia 16 lutego 2017 r. nr: 29/2017 zatwierdzająca projekt budowlany i udzielająca pozwolenia na budowę; 3) pismo Podlaskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Białymstoku z dnia 17 sierpnia 2016 r. znak: R.5183.55.2015.ZC zawierające zalecenia konserwatorskie w sprawie odtworzenia pomnika; 4) projekt budowlano-wykonawczy; 5) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych do projektu budowlano-wykonawczego; 6) przedmiar robót budowlanych do projektu budowlano-wykonawczego; 7) projekt budowlano-wykonawczy – instalacje elektryczne; 8) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych – instalacje elektryczne; 9) przedmiar robót budowlanych – instalacje elektryczne; 10) projekt budowlano-wykonawczy – instalacje sanitarne; 11) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych – instalacje sanitarne; 12) przedmiar robót budowlanych – instalacje sanitarne; 13) projekt budowlano-wykonawczy – przyłącze wodociągowe; 14) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych – przyłącze wodociągowe; 15) przedmiar robót budowlanych – przyłącze wodociągowe. UWAGA: Występujący w wymienionej powyżej dokumentacji element rewitalizacji rynku w Knyszynie polegający na wykonaniu parkingu w ul. Rynek w Knyszynie - nie jest objęty przedmiotem niniejszego zamówienia. Parking w ul. Rynek w Knyszynie został już wykonany w następstwie odrębnego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Zamawiający mając na względzie treść art. 29 ust. 5 ustawy PZP informuje, że wykonany przedmiot zamówienia będzie przeznaczony do użytku osób fizycznych, w tym pracowników Zamawiającego. Opis przedmiotu zamówienia, tj. dokumentacja wymieniona w pkt 4.7 SIWZ została sporządzona z uwzględnieniem potrzeb wszystkich użytkowników, w tym z uwzględnieniem dostępności dla osób niepełnosprawnych. Wobec powyższego Zamawiający wymaga aby Wykonawca realizując przedmiot zamówienia w oparciu o przedmiotową dokumentację wykonał przedmiot zamówienia dostosowany do potrzeb wszystkich użytkowników, w tym zapewnił dostępność dla osób niepełnosprawnych. W nawiązaniu do treści art. 29 ust. 3a ustawy PZP, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia polegających na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisów art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks Pracy (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 1040 z późń. zm.), mianowicie osób wykonujących czynności związane bezpośrednio z wykonywaniem robót budowlanych objętych przedmiotem zamówienia (tzw. pracowników fizycznych). Wymóg ten nie dotyczy m.in. osób kierujących budową (robotami), wykonujących obsługę geodezyjną, dostawców materiałów budowlanych i wyposażenia. Szczegóły odnośnie zatrudnienia na podstawie umowy o pracę umieszczono w istotnych postanowieniach umowy stanowiących Załącznik nr 2 do SIWZ, w tym m.in. sposób dokumentowania zatrudnienia osób, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa powyżej oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań. Zamawiający wymaga udzielenia gwarancji jakości na wykonany przedmiot zamówienia na okres minimum 36 miesięcy od dnia odebrania przez Zamawiającego przedmiotu zamówienia. UWAGA: Okres gwarancji stanowi jedno z kryteriów oceny ofert. Wykonawca może zaoferować dłuższy okres gwarancji.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 20 000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych). Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r. poz. 110, 650, 1000 i 1669). Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego nr: 53 8076 0001 0000 1209 2000 0030 w Podlaskim Banku Spółdzielczym w Knyszynie, tytułem: „znak postępowania: Gk.271.1.2019 – wadium”. Zaleca się dołączenie do oferty kserokopii dokumentu potwierdzającego dokonanie przelewu. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, Zamawiający uzna wadium, które znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, gwarancja musi być gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzoną zgodnie z obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, 2) kwotę gwarancji, 3) termin ważności gwarancji w formule: „od dnia ……………………..r. – do dnia …………………………r.”, 4) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze żądanie Zamawiającego w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy PZP. W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniężna, Zamawiający wymaga oryginału dokumentu wadialnego (gwarancji lub poręczenia). Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą, począwszy od dnia, w którym upływa termin składania ofert. Zasady wnoszenia wadium określone w niniejszym Rozdziale dotyczą również przedłużania ważności wadium oraz wnoszenia nowego wadium w przypadkach określonych w ustawie.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Formularz ofertowy sporządzony i wypełniony według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 3 do SIWZ. 2) Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnictwo winno być załączone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii (jeżeli dotyczy); 3) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy jeżeli osoba (osoby) podpisująca ofertę (reprezentująca wykonawcę lub wykonawców występujących wspólnie) działa na podstawie pełnomocnictwa. Pełnomocnictwo winno być załączone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii (jeżeli dotyczy); 4) Dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza) względnie do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą, chyba, że Zamawiający może je uzyskać w szczególności za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. Dz.U. z 2019 poz. 700), a wykonawca wskazał to wraz ze złożeniem oferty; 5) Zobowiązanie, o którym mowa w pkt 9.2 SIWZ (jeżeli dotyczy)- sporządzone według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 9 do SIWZ w formie oryginału; 6) dokument potwierdzający wniesienie wadium (w przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej Zamawiający zaleca dołączenie do oferty kserokopii dokumentu potwierdzającego dokonanie przelewu, natomiast w przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniężna, Zamawiający wymaga oryginału dokumentu wadialnego (gwarancji lub poręczenia). 7) Załącznik Nr 2 do SIWZ – Istotne postanowienia umowy. 8) Załącznik Nr 5 do SIWZ – Wzór informacji, że wykonawca nie należy/należy do grupy kapitałowej. 9) Załącznik Nr 6 do SIWZ – Wzór wykazu robót budowlanych, 10) Załącznik Nr 7 do SIWZ – Wzór wykazu osób, skierowanych do realizacji zamówienia, 11) Załącznik Nr 8 do SIWZ - Wzór oświadczenia w zakresie określonym w pkt. 8.7.2 ppkt 5, 6 i 7 SIWZ – składany na wezwanie zamawiającego w trybie art. 26 ust. 2 ustawy PZP, 12) Załącznik Nr 9 do SIWZ – Wzór zobowiązania do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach