Przetargi.pl
„Rewaloryzacja Parku Centralnego – Zwiększenie drożności korytarza ekologicznego na terenie Parku Centralnego w Świdnicy, poprzez remont i przebudowę akwenów wodnych”.

Prezydent Miasta Świdnicy ogłasza przetarg

  • Adres: 58100 Świdnica, ul. Armii Krajowej
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 748 562 850 , fax. 748 523 110
  • Data zamieszczenia: 2016-12-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Prezydent Miasta Świdnicy
    ul. Armii Krajowej 49
    58100 Świdnica, woj. dolnośląskie
    tel. 748 562 850, fax. 748 523 110
    REGON: 57958900000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Rewaloryzacja Parku Centralnego – Zwiększenie drożności korytarza ekologicznego na terenie Parku Centralnego w Świdnicy, poprzez remont i przebudowę akwenów wodnych”.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane związane z realizacją zadania pn. „Rewaloryzacja Parku Centralnego – Zwiększenie drożności korytarza ekologicznego na terenie Parku Centralnego w Świdnicy, poprzez remont i przebudowę akwenów wodnych”. 2.Zadanie wykonywane jest przez Gminę Miasto Świdnica z budżetu gminy. 3.Zadanie, o których mowa wyżej obejmuje wykonanie robót objętych pozwoleniem na budowę (Decyzja nr 1243/2016 Starosty Świdnickiego z dnia 28 września 2016r.) i pozwoleniem wodnoprawnym (Decyzja nr 40/16 Starosty Świdnickiego z dnia 06.09.2016r.) oraz pozwoleniami na usunięcie drzew (Decyzja nr 176/2016 Starosty Świdnickiego z dnia 05.09.2016r.) i (Decyzja nr 216 z dnia 14.10.2016r. Prezydenta Miasta Świdnicy). 4.Przedmiot zamówienia został szczegółowo opisany w dokumentacji projektowej, „Rewaloryzacja Parku Centralnego – Zwiększenie drożności korytarza ekologicznego na terenie Parku Centralnego w Świdnicy, poprzez remont i przebudowę akwenów wodnych” sporządzonej przez ECON Biuro Inżynierskie mgr inż. Irgen Zymelka, ul. Izerska 27, 59-220 Legnica. 5.Dokumentacja projektowa dla przedmiotu zamówienia obejmuje: 1)Projekt Budowlany 2)Projekt Wykonawczy 6.Dokumentacja projektowe, o której mowa w ust. 5 i 6 powyżej , stanowiąca Załącznik nr 8 do SIWZ znajduje się na stronie internetowej Zamawiającego www.swidnica.bip-gov.info.pl w katalogu zamówienia publiczne. Dokumentacja projektowa w wersji papierowej jest do wglądu w siedzibie Zamawiającego – Urząd Miejski w Świdnicy, ul. Armii Krajowej nr 49, Referat Infrastruktury Miejskiej – pok. 316. Uwaga! Załączony przedmiar robót należy traktować jako element dodatkowy, nie służący do obliczania ceny oferty. Przedmiar robót jest materiałem pomocniczym i poglądowym, nie stanowi samodzielnego opisu przedmiotu zamówienia i nie należy mu przypisywać roli funkcji, o których mowa w § 4 ust.1 pkt. 3 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 02.09.2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. z 2004 r. nr 202, poz. 2072). Przedmiar robót załączony jest w celu ułatwienia dokonania wyceny oferty przez Wykonawcę. Przedmiarów nie należy wypełniać ani załączać do oferty. 7.Przedmiot zamówienia będzie realizowany w oparciu o: 1)dokumentację projektową, o której mowa w ust. 5-6 powyżej, 2)dokumentację przetargową, tj. dokumentację sporządzoną i udostępnioną Wykonawcom przez Zamawiającego na potrzeby przeprowadzenia niniejszego postępowania przetargowego, obejmującą w szczególności SIWZ wraz z załącznikami do niej oraz wszelkimi zmianami i dodatkowymi ustaleniami wynikłymi w trakcie procedury przetargowej stanowiącymi integralną część SIWZ, wyszczególnionymi we wszystkich przesłanych i umieszczonych na stronie internetowej Zamawiającego pismach. 8.Wykonawca zobowiązuje się do wykonania robót budowlanych, które nie zostały wyszczególnione w przedmiarze robót a są konieczne do realizacji przedmiotu umowy zgodnie z projektami budowlanymi i wykonawczymi. 9.Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do: 1)zorganizowania placu budowy ((zaplecze, pobór energii, wody, dozorowanie itd.), 2)obsługi geodezyjnej budowy a w szczególności wykonywania inwentaryzacji w stanie odkrytym oraz wykonania dokumentacji geodezyjnej powykonawczej dla prac zrealizowanych w ramach przedmiotu zamówienia, której oryginał należy zgłosić do Powiatowego Biura Geodezji i Katastru w Świdnicy, a kopię do Zamawiającego, 3)bieżącego wywozu gruntu i materiałów nieużytecznych z terenu budowy na składowisko odpadów oraz i ich unieszkodliwienie o ile będzie to konieczne (do 10 km), 4)utrzymania w czystości dróg publicznych, po których będzie odbywał się ruch pojazdów budowy i transportujących materiały, wykonania inwentaryzacji i przeglądu stanu zerowego dróg przeznaczonych do transportu oraz ustalenia z odpowiednimi zarządcami sposobu korzystania z uzgodnionych dróg. W przypadku ewentualnych roszczeń odszkodowawczych administratorów i zarządców za zniszczenie dróg i ulic przez transport budowy Wykonawca jest zobowiązany do ich naprawy na własny koszt, który nie będzie podlegał odrębnej zapłacie i jest wliczony w cenę kontraktową. 5)wykonania inwentaryzacji i przeglądu nieruchomości w sąsiedztwie wykonywanych robót. W przypadku ewentualnych roszczeń odszkodowawczych właścicieli nieruchomości Wykonawca jest zobowiązany do ich naprawy na własny koszt, który nie będzie podlegał odrębnej zapłacie i jest wliczony w cenę kontraktową. 6)uporządkowanie i doprowadzenie do stanu pierwotnego terenu sąsiadującego z placem budowy po zakończeniu wszystkich robót objętych zamówieniem, 7)niezwłocznego zawiadamiania Zamawiającego o wszelkich zagrożeniach lub nowych okolicznościach wynikłych w trakcie prowadzenia robót, 8)sporządzenia planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, 9)zawarcia na własny koszt odpowiednich umów ubezpieczenia z tytułu szkód, które mogą zaistnieć w związku z określonymi zdarzeniami losowymi oraz od odpowiedzialności cywilnej na czas realizacji roboty objętej umową, przy czym ubezpieczeniu podlegać mają w szczególności: a)roboty objęte umową, urządzenia oraz wszelkie mienie ruchome związane bezpośrednio z wykonawstwem robót b)odpowiedzialność cywilna za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczące pracowników i osób trzecich a powstałe w związku z prowadzonymi robotami, w tym także ruchem pojazdów mechanicznych. 10)wykonywania wszelkich, innych czynności wynikających ze specyfiki danych robót. 4.2 LOKALIZACJA Przedmiot zamówienia zlokalizowany jest na działkach nr: 3038/1, 3017/7, 3017/1, 3039/1, 3039/2, 3038/2, 3042, 3038/3, 3038/4, 3038/5, 3040, 3017/2, 3017/3, 3017/4, 3017/5, 3017/8, 3038/6, 3037 Obręb geodezyjny: 0004 Śródmieście; jedn. ew. 021901 m. Świdnica. 4.3 WSPÓLNY SŁOWNIK ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH CPV: 50514100-2 - Usługi w zakresie naprawy i konserwacji zbiorników 45111300-1 - Roboty rozbiórkowe 45262500-6 - Roboty murowania i murowe 45111200-0 - Przygotowanie terenu pod budowę, roboty ziemne 45000000-7 - Roboty budowlane 45112710-5 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych 4.4 CHARAKTERYSTYKA ROBÓT 1. PRZEDMIOT OPRACOWANIA Projektowane roboty związane z naprawą uszkodzeń skarp i innych elementów koryta Witoszówka oraz Stawu Pływackiego, znajdują się na terenie Parku Centralnego w Świdnicy. 2. ZAKRES OPRACOWANIA: Zakres projektowanych robót: Zbiornik Witoszówka I: a) Umocnienia skarp: - narzut kamienny cięzki grub. 0,5 m i szer. 1,3 m, V=750,9 m3 - bruk kamienny "nowy" na podsypce piaskowej grub. 10 cm, F= 1717,5 m2 - spoinowanie bruku kamiennego "nowego", F=1717,5 m2 - bruk kamienny "stary", F=2576,3 m2 - spoinowanie bruku kamiennego "starego", F=2576,3 m2 - humusowanie skarp warstwa. grub. 10 cm, V=385,3 m3 - obsiew skarp mieszanką traw, F=3853,3 m2 b) Reprofilacja istniejących murów na dług. L=103 m, wys. h=1,6 m do 2,4 m wraz ze spoinowaniem, F=224,8 m2 c)Odmulenie Witoszówki (po odpompowaniu wody), F=9350 m2 z wywozem urobku na odl. do 7 km, V=3272,5 m3 d Zejscia do wody dla kaczek i płazów z otoczaków z narzutu kamiennego ciężkiego (7 szt.), V=158,9 m3 Staw Pływacki: a) Reprofilacja istniejących murów na dług. L=280 m, wys. h=1,6 m do 2,2 m wraz ze spoinowaniem, F=528,0 m2 b) Podwyższenie istn. muru ochronnego (L=223 m, wys. h=0,5 m, szer. b=0,4): - rozbiórka istn. oporęczowania muru z płaskowników stal., L=240,0 m - podwyższenie muru z kamienia murowego, V=28,1 m3 - spoinowanie okładzin podwyższenia muru, F=187,3 m2 - zwieńczenie muru płytami granitowymi gr. 8 cm szer. 40 i 60 cm, F=94,0 m2 - wykonanie i zabezpieczenie siedzisk na murze elementami stalowymi, 4 szt. c)Odmulenie czaszy Stawu Ptywackiego (po odpompowaniu wody), F=3660 m2 z wywozem urobku na odl. do 7 km, V=1830,0 m3 d) Zejscia do wody dla kaczek i płazów z otoczaków z narzutu kamiennego ciężkiego (3 szt.), V=68,1 m3 Elementy urządzeri: a) Witoszówka - odbudowa ujęcia wody do fontanny w parku: ujecie wody: - dok ż/b wlotowy z zamknięciem szandorowym, V=1,5 m3 - doprowadzenie wody do studni rurociągiem DN 500 mm, L=10,4 m - studnia ujęcia DN 2000 mm, 1 szt. - wyprowadzenie wody ze studni rurociągiem DN 110 mm, L=5,0 m odprowadzenie wody z fontanny: - odpływ otwarty z brukowca grub. 20 cm zatopionego w betonie szer. 2,0 m, F=17,0 m2 - kaskadki/progi z otoczaków/kostki kamiennej na odpływie otwartym, F=5,6 m2 - odpływ zamknięty rurociągiem DN 300 mm, L=5,5 m kaskada: - konstrukcja ż/b kaskady, V=20,1 m3 - mur kaskady z ciosów kamiennych i okładzina muru (F=16,6m2) wraz ze spoinowaniem, V=3,32 m3 - kaskada z ciosów kamiennych (F=72,0m2) wraz ze spoinowaniem, V=10,8 m3 b) Witoszówka / Staw Pływacki - przebudowa zasilania w wodę: - rozbiórka istn. zasilania - rurociągu zasilającego DN 300 mm, L=17,0 m - zabicie scianki szczelnej dołu budowlanego, głęb. zabicia 3,0 m, L=49,6 m - konstrukcja ż/b muru zasilania, wys. h=3,0m, V=78,9 m3 - okładziny kamienne muru, V=21,6 m3 - spoinowanie okładzin muru, F=144,2 m2 - umocnienie w obrębie zasilania narzutem kamiennym ciężkim, V=32,3 m3 c) Witoszówka - schody ż/b z okładziną kamienną - zejście/dojście do wody szer. 4,0 m (1 szt.): - konstrukcja ż/b schodów, V=5,2 m3 - stopnice granitowe grub. 20 cm i szer. 30 cm, F=7,2 m2 - podest granitowy grub. 20 cm i szer. 60 cm, F=2,4 m2 - umocnienie w obrębie schodow narzutem kamiennym ciezkim, V=3,4 m3 d) Staw Pływacki - schody ż/b z okładziną kamienną - zejscie/dojscie do wody szer. 4,0 m (1 szt): - konstrukcja ż/b schodów, V=5,2 m3 - stopnice granitowe grub. 20 cm i szer. 30 cm, F=7,2 m2 - podest granitowy grub. 20 cm i szer. 60 cm, F=2,4 m2 - umocnienie w obrębie schodów narzutem kamiennym ciężkim, V=3,4 m3 e) Staw Pływacki - dojscie do wody dla kaczek i płazow: - umocnienie dojscia brukiem grub. 20 cm zatopionego w betonie, F=475,6 m2 - kaskadki/progi z otoczaków/kostki kamiennej, F=239,2 m2 - umocnienie dna wlotu i wylotu dojścia narzutem kamiennym, V=40,5 m3 f) Młynówka - umocnienie skarp: - oczyszczenie istn. bruku kamiennego "starego", F=1080,0 m2 - spoinowanie bruku kamiennego "starego", F=1080,0 m2 g) Witoszowka i Staw Pływacki - fontanny pływające, 2 szt. Roboty ziemne Ilosci robót ziemnych: - objętość wykopów, V=5651,9 m3 - objętość nasypów, V=432,2 m3 - wywóz nadmiaru urobku na odlegtość do 7 km, V=5219,7 m3 - powierzchnia plantowania skarp, F=3853,2 m2 - kategoria gruntów: III kat. 3. Prace budowlane będą prowadzone na całym obszarze objętym przedmiotem zamówienia w sposób pozwalający na utrzymanie ruchu obsługującego przyległe tereny. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia dostępu do wszystkich nieruchomości dla osób pieszych, umożliwienia dojazdu do nieruchomości. 4.Wszelkie prace w pobliżu istniejącego uzbrojenia terenu (kable teletechniczne, energetyczne, przewody kanalizacyjne, wodociągowe, gazowe) należy prowadzić ręcznie, pod nadzorem przedstawiciela, wskazanego przez właściciela sieci. Przed rozpoczęciem robót przebiegających w pobliżu istniejącego uzbrojenia terenu, należy próbnymi przekopami ustalić położenie tych sieci. 4.5 INNE POSTANOWIENIA 1Użyte w dokumentacji przetargowej nazwy własne urządzeń i materiałów określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard i wygląd. Mogą być zastąpione przez inne równoważne, z tym, że obowiązek udowodnienia równoważności należy do Wykonawcy. 2Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. 3Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. 4Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp, na kwotę nie większą niż 100.000,00 zł wartości zamówienia. Ewentualny zakres robót budowlanych zamówienia to między innymi: rozbiórka elementów umocnienia skarp i brzegów, pogłębienie zbiorników, naprawa umocnienia skarp i brzegów, profilowanie, zagęszczenie i wzmocnienie podłoża, humusowanie i obsianie skarp, inne roboty naprawczo-konserwacyjne. W/w roboty budowlane zostaną udzielone na zasadach przewidzianych w umowie  dla zamówienia podstawowego 5Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia (art. 29 ust. 3a ustawy PZP): a)przygotowanie terenu pod budowę, b)roboty rozbiórkowe, c)roboty ziemne, d)roboty murowe, e)roboty betonowe i żelbetowe, f)roboty brukowe, g)roboty naprawczo-konserwacyjne, h)roboty przy wycince drzew, i)umocnienie skarp. 6Wykonawca zobowiązuje się, że pracownicy wykonujący czynności w zakresie jak w ust. 5, będą zatrudnieni na umowę o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca1974 r. – Kodeks pracy (Dz.U. z 2014 r., poz. 1502 z późn. zm.). 7Każdorazowo na żądanie Zamawiającego, w terminie wskazanym przez Zamawiającego, nie krótszym niż 7 dni roboczych, Wykonawca zobowiązuje się przedłożyć do wglądu kopie umów o pracę zawartych przez Wykonawcę /Podwykonawcę z pracownikami wykonującymi czynności, o których mowa powyżej. 8W tym celu Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania od pracowników zgody na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych. 9Nieprzedłożenie przez Wykonawcę kopii umów zawartych przez Wykonawcę z pracownikami wykonującymi czynności, o których mowa powyżej w terminie wskazanym przez Zamawiającego zgodnie ust. 7 będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o pracę oraz będzie skutkować naliczeniem kar umownych w wysokości określonej w załączonym do SIWZ wzorze umowy, a także zawiadomieniem Państwowej Inspekcji Pracy o podejrzeniu zastąpienia umowy o pracę z osobami wykonującymi pracę na warunkach określonych w art. 22 § 1 ustawy Kodeks Pracy, umową cywilnoprawną. 10Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli zatrudnienia w/w osób przez cały okres realizacji wykonywanych przez niego czynności, w szczególności poprzez wezwanie do okazania dokumentów potwierdzających bieżące opłacanie składek i należnych podatków z tytułu zatrudnienia w/w osób. Kontrola może być przeprowadzona bez wcześniejszego uprzedzenia Wykonawcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50514100-2

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 30.000,00 PLN (słownie: trzydzieści tysięcy złotych) przed upływem terminu składania ofert. 2.Wadium może być wniesione w: 1)pieniądzu; 2)poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3)gwarancjach bankowych; 4)gwarancjach ubezpieczeniowych; 5)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359). 3.Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w Banku PeKaO. S.A. I Oddział w Świdnicy nr rachunku 96 1240 1978 1111 0010 0166 5724, z dopiskiem na przelewie: „Wadium w postępowaniu nr P-109/XII/16 na roboty budowlane związane z realizacją zadania pn. „Rewaloryzacja Parku Centralnego – Zwiększenie drożności korytarza ekologicznego na terenie Parku Centralnego w Świdnicy, poprzez remont i przebudowę akwenów wodnych”. 4.W przypadku korzystania przez Wykonawcę z systemu umożliwiającego dokonywanie natychmiastowych przelewów między kontami w różnych bankach, Wykonawca zobowiązany jest tak opisać tytuł przelewu aby wynikało z niego kto wpłaca wadium i jakiego przetargu dotyczy wpłata. 5.Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w rozdz. X. 3 niniejszej SIWZ, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert). 6.Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: 1)pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty; 2)innej niż pieniądz – dokument potwierdzający wniesienie wadium został dołączony w oryginale do oferty. 7.Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP. 8.Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 9.Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa PZP.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną