Przetargi.pl
„Renowacja średniowiecznych murów obronnych wraz z zagospodarowaniem terenów przyległych oraz zabytkowego Spichlerza w Strzelcach Krajeńskich” Zadanie współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego – Lubuskie 2020 Oś Priorytetowa 4: Środowisko i kultura; Działanie: 4.4. Zasoby kultury i dziedzictwa kulturowego; Poddziałanie: 4.4.1 Zasoby kultury i dziedzictwa kulturowego – projekty realizowane poza formułą ZIT. Remont i zabezpieczenie murów obronnych w Strzelcach Krajeńskich – etap 2A

Gmina Strzelce Krajeńskie ogłasza przetarg

  • Adres: 66-500 Strzelce Krajeńskie, Al. Wolności
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 95 763 11 30, , fax. 957 633 294
  • Data zamieszczenia: 2019-09-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Strzelce Krajeńskie
    Al. Wolności 48
    66-500 Strzelce Krajeńskie, woj. lubuskie
    tel. 95 763 11 30, , fax. 957 633 294
    REGON: 21096676300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.strzelce.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Renowacja średniowiecznych murów obronnych wraz z zagospodarowaniem terenów przyległych oraz zabytkowego Spichlerza w Strzelcach Krajeńskich” Zadanie współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego – Lubuskie 2020 Oś Priorytetowa 4: Środowisko i kultura; Działanie: 4.4. Zasoby kultury i dziedzictwa kulturowego; Poddziałanie: 4.4.1 Zasoby kultury i dziedzictwa kulturowego – projekty realizowane poza formułą ZIT. Remont i zabezpieczenie murów obronnych w Strzelcach Krajeńskich – etap 2A
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Opis stanu istniejącego Średniowieczny mur obronny położony jest w centrum Strzelec Krajeńskich na obwodzie Starego Miasta, wzdłuż ulic: Fortecznej Południowej, Fortecznej Zachodniej, Fortecznej Północnej i Cichej. Teren przyległy do murów od strony Starego Miasta zajmuje droga o powierzchni nie utwardzonej, biegnąca wzdłuż całego muru. Od strony zewnętrznej znajduje się teren po nie istniejącej już fosie. Położona obok murów fosa została zasypana popiołem, żużlem i piaskiem. Teren przyległy do murów w sekcji wschodniej stanowią nasypy na starych murach piwnicznych. Na pozostałym terenie przyległym do muru zachowały się fragmenty skarpy ziemnej. Teren po dawnej fosie zamieniono na działki budowlane, na których powstała zróżnicowana zabudowa. Mur zbudowany jest z kamieni granitowych. Wysokość muru zmienia się od 2m do 8,50m. Na długości muru, w rozstawach od 18m do 62m wybudowano baszty o rzucie prostokątnym. Do dzisiaj zachowały się ściany boczne i zewnętrzne ściany podłużne baszt. W basztach na wysokości około trzech metrów znajdują się odsadzki (25cm) w ścianach po nie istniejących już stropach. W murze zbudowane są cztery bramy, przez które prowadzi wjazd do zabytkowego centrum miasta. Bramy położone są na kierunkach północnym, południowym, wschodnim, zachodnim. Ściany fundamentowe muru wymurowano poniżej terenu z kamieni granitowych na zaprawie wapienno glinianej. Mury fundamentowe wykonano z odsadzką ok. 10cm. Poziom posadowienia muru obronnego stabilizowała skarpa ziemna, okalająca mur na całej długości wokół miasta. W procesie rozwoju historycznego miasta zmieniło się otoczenie wokół muru. Od strony miasta uformowały się nasypy ziemne i teren podniósł się o około 1,80m. W strefie zewnętrznej zasypano fosę i na jej obszarze powstało różnorodne budownictwo. Związana z nim zabudowa wpłynęła na wyrównanie terenu i likwidację zewnętrznego wału ziemnego. Wraz z częściową likwidacją wału ziemnego, zmieniła się statyka muru i skarpy. Projekt budowlany obejmuje 4 sekcje murów z etapami i zakłada wykonanie prac wzmacniających lub zabezpieczających posadowienie murów (odbudowa i stabilizacja skarpy) oraz remont konserwatorski murów obronnych obejmujący naprawę lica kamiennego i ceglanego. 2. Niniejsze zamówienie obejmuje ETAP 2A: Architektura Zabezpieczenie muru na dz. nr 58 - należy wykonać konstrukcję z mikropali stabilizują¬cą posadowienie baszty 2/1 oraz remont konserwatorski odcinka lica wewnętrznego i baszty 2/1 oraz rozebrać wtórny mur w miejscu zawalonej baszty 2/2. Od strony zewnętrznej po wy¬konaniu prac ziemnych należy ponownie uformować i odarniować teren. Roboty ziemne Odwierty pod palowanie i wykopy pod ławy fundamentowe wykonać zgodnie z projektem branży konstrukcyjnej i geotechnicznej. Od zewnątrz, po wykonaniu prac wzmacniających posadowienie należy uformować teren u podnóża muru - nawieźć ziemi i splantować u podnóża muru. U podnóża muru odarniować pas terenu szerokości na 1,5m. Roboty rozbiórkowe Z całego lica i korony muru usunąć cementowe spoinowanie. Usunąć czapkę betonową (pomiędzy basztą nr 2/1 a basztą nr 2/2) Roboty murarskie Wykonać kamienną koronę muru (pomiędzy basztą nr 2/1 a basztą nr 2/2) Uzupełnić ubytki w licu (pomiędzy Bramą Młyńską a basztą nr 2/1 zew.) Uzupełnić ubytki i odspajające się kamienie. Po usunięciu spoinowania zweryfikować długość i przebieg pęknięć ścian bocznych baszt i wykonać zabezpieczenia: przeszycia baszty 2/1 aby zminimalizować ryzyko ponownego spękania lica kamiennego muru w miejscu usuniętych spoin, zgodnie należy wykonać dylatacje lica: po oczyszczeniu lica wykonać wypełnienia spoiny kitem trwale plastycznym na głębokość min 5cm, szerokość wypełnienia min. 1cm, w kolorze zaprawy co około 40-50m. Roboty betonowe: Wzmocnienia konstrukcji zewnętrznej skarpy wg proj. konstrukcji (projektu geotechnicznego). Roboty konserwatorskie Prace konserwatorskie należy wykonać zgodnie z „Programem prac konserwatorskich i restauratorskich dla murów obronnych w Strzelcach Krajeńskich" opracowanego przez dr Marię Gąsior w 2017r. oraz pozwoleniem konserwatorskim nr ZN-G.5142.1.2017 z dnia 17.02.2017r. prace muszą być wykonywane pod nadzorem osób posiadających stosowane kwalifikacje zawodowe i uprawnienia. Usunąć zabrudzenia (farb, smołą, zaprawą, graffiti i inne) oraz roślinność z murów. Uzupełnić ubytki muru ceglanego poprzez przemurowanie lub kitami. Wymienić spoinowanie kamiennego lica muru. (Istniejące spoinowanie cementowe skuć i wykonać nowa spione płaską). Uzupełnić nadbudowanych partii ceglanych - spoinowanie na zaprawie wapiennej. Przelicować lub wyspoinować pęknięcia muru po zabezpieczeniu konstrukcji wg proj. konstrukcji. Konstrukcja wzmocnienia posadowienia murów obronnych Wzmocnienie istniejących fundamentów murów obronnych polega na ich niezależnym podparciu za pomocą mikropali wykonanych w technologii iniekcji ciśnieniowej zaczynem cementowym. Układ geometryczny rozmieszczenia mikropali pokazano na poszczególnych rysunkach, dla każdego etapu realizacji robót remontowych. Mikropale zostaną zazbrojone rurą 88.9 x 6.3mm. Zakłada się wykonanie mikropali z pomostu roboczego ustawianego po zewnętrznej stronie murów. W tych miejscach muru występują dość strome skarpy lub inne budowle zagospodarowania istniejących tam działek budowlanych. Pomost posiada ruchome słupy co umożliwia ustawienie platformy roboczej dla urządzenia wiertniczego. Pomost w konstrukcji stalowej z pomostem drewnianym należy wykonać przed rozpoczęciem robót. W części podstawy fundamentu murów obronnych zostanie wykonany oczep betonowy zespolony z istniejącym murem kamiennym za pomocą kotew wklejanych. Uwagi • Prace przy poszczególnych elementach opracowania wykonać zgodnie z dokumentacją projektową, przyjętymi rozwiązaniami systemowymi, rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie oraz zasadami wiedzy technicznej. • W przypadku elementów niewyszczególnionych odpowiednie decyzje podjąć w trybie nadzo¬ru autorskiego, wszelkie odstępstwa od projektu i zmiany technologiczne należy uzgodnić z autorem opra¬cowania. • Przed pomalowaniem elewacji, założeniem tynków barwionych w masie, próbki kolorystycz¬ne oraz fakturalne należy uzgodnić w trybie nadzoru autorskiego. • Podczas prac budowlanych na obiekcie istniejącym występuje możliwość odkrycia elemen¬tów dotąd niedostępnych lub odbiegających od zainwentaryzowanych, odpowiednie działa¬nia należy ustalić z projektantem. • Elementy detalu architektonicznego oraz szczegółowe rozwiązania techniczne wykonać wg projektów wykonawczych architektury oraz poszczególnych branż. • Dobór technologii przed przystąpieniem do prac należy uzgodnić z projektantem. • W przypadku podanych nazw własnych dopuszcza się, po uzgodnieniu z projektantem, uży¬cie zamienników o porównywalnych lub lepszych parametrach. 3. Dokumenty: 1. Projekt remontu i zabezpieczenia murów obronnych w Strzelcach Krajeńskich – etapy 1B, 2A, 2D,3B, 3C,4A – projekt budowlany i wykonawczy 2. Projekt wykonawczy wzmocnienia fundamentów 3. Program prac restauratorskich i konserwatorskich 4. Specyfikacje Techniczne: roboty budowlane, wzmocnienie fundamentów, 5. Przedmiary: branża budowlana; remont i zabezpieczenie fundamentów murów obronnych Załączone przedmiary pełnią jedynie funkcje pomocniczą przy wycenie robót. 4. Uwagi konserwatorskie: a) Wykonawca zapewni spełnienie obowiązków warunkujących ważność decyzji Lubuskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków (LWKZ) nr: ZN-G.5142.1.2017 z dn. 17.02.2017 r. poprzez obowiązek przekazania LWKZ imienia, nazwiska i adresu osób wraz z dokumentami potwierdzającymi posiadanie przez te osoby kwalifikacji o których mowa odpowiednio w art. 37a, art.37b albo art.37d i art.37c ustawy z dn. 23.07.2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2014 r., poz. 1446 ze zm.) b) Wykonawca zapewni nadzór archeologiczny wraz z przeprowadzonymi badaniami archeologicznymi i ich dokumentacją - przy wykonywanych robotach ziemnych. 5. Jeżeli powyższy opis przedmiotu zamówienia wskazywałby, w odniesieniu do niektórych materiałów i urządzeń, znaki towarowe lub pochodzenie, Zamawiający zgodnie z treścią art.29 ust.3 ustawy Prawo zamówień publicznych, dopuszcza składanie rozwiązań równoważnych. Wszelkie rozwiązania pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe lub cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Poprzez zapis dotyczących minimalnych wymagań parametrów jakościowych, Zamawiający rozumie wymagania towarów dostępne w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta, ma jedynie doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający przy opisie przedmiotu zamówienia, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych lub cechach użytkowych, co najmniej na poziomie parametrów lub cech użytkowych wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach/cechach użytkowych lub lepszych. 6. Wykonawca zobowiązany jest opracować tymczasową organizację ruchu na czas budowy, którą należy uzgodnić z odpowiednimi instytucjami oraz uzyskać zgodę na jej wprowadzenie. 7. Wykonawca zrealizuje roboty z materiałów własnych, które zakupi i dostarczy na teren budowy na własny koszt i ryzyko. Koszt wszelkich materiałów wymaganych do wykonania zamówienia, w tym materiałów, które przewiduje w ewentualnym projekcie zamiennym, jak również koszt ich składowania na placu budowy lub poza nim oraz koszt ich ubezpieczenia i zabezpieczenia Wykonawca uwzględni w ofertowym wynagrodzeniu. 8. Wykonawca uwzględni w swojej ofercie koszty: 1. wywiezienia ziemi, materiałów rozbiórkowych i gruzu z terenu budowy – jeżeli zajdzie taka potrzeba – w cenie należy uwzględnić transport do podmiotu zajmującego się odzyskiem odpadów lub transport i składowanie na składowisku odpadów – dot. tej części materiałów, które zgodnie z odrębnymi przepisami zalicza się do odpadów. Wykonawca winien posiadać stosowne zezwolenie na transport odpadów lub wykonać tę część zamówienia przy pomocy podmiotu, który takowe posiada, 2. uporządkowania terenu budowy, zaplecza budowy, jak również terenów sąsiadujących, zajętych przez Wykonawcę na potrzeby realizacji robót, łącznie z przywróceniem zagospodarowania terenów zieleni i odtworzeniem uszkodzonych nawierzchni, w szczególności wskutek poruszania się sprzętu budowlanego i transportu ciężkiego, nawierzchni drogowych, poza terenem budowy, 3. zorganizowania we własnym zakresie i na własny koszt: a) zagospodarowania placu budowy, w tym ogrodzenia zaplecza budowy, oświetlenia, placów składowych, b) zorganizowania terenu niezbędnego do składowania materiałów oraz postoju maszyn i urządzeń. Zamawiający nie jest zobowiązany do wskazania Wykonawcy nieruchomości niezbędnych do urządzenia terenu budowy i terenu niezbędnego do składowania materiałów oraz postoju maszyn i urządzeń oraz nie będzie ponosił kosztów związanych z ewentualnymi ich wydzierżawieniem, wynajęciem itp. 4. uzgodnienia we własnym zakresie miejsca poboru wody i energii oraz ewentualnie punktu zrzutów ścieków oraz koszty poboru wody, energii, 5. kosztów przeprowadzenia wszystkich prób, badań, sprawdzeń, przeglądów, pomiarów i odbiorów, kosztów opracowania planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ), kosztów obsługi geodezyjnej wraz z geodezyjną dokumentacją powykonawczą. 6. Wykonawca, w celu opracowania Oferty, zobowiązany jest do sprawdzenia zakresu prac i ilości. 9. Uważać się będzie, że prace ujęte w dokumentacji, a nie opisane w formularzu cenowym Wykonawcy, zostały ujęte w cenach jednostkowych podanych przez Wykonawcę w Ofercie. UWAGI: a) inne nie ujęte w opisie elementy lub problemy zaistniałe w trakcie realizacji wyjaśniane będą na budowie w ramach nadzoru inwestorskiego, b) Wszystkie roboty ogólnobudowlane prowadzić należy zgodnie z obowiązującymi przepisami i „Technicznymi warunkami wykonania i odbioru robót budowlano – montażowych” pod nadzorem uprawnionych osób, c) Wszystkie roboty budowlane należy wykonać zgodnie ze sztuką budowlaną oraz przepisami BHP i PPOŻ. i Ochrony Środowiska, d) Technologia wykonania robót może być zmieniona na inną pod warunkiem, że nie będzie o niższych parametrach technicznych i użytkowych po uzyskaniu pisemnej zgody Inwestora i autora projektu. 10. Szczegółowo przedmiot zamówienia określony został w Opisie Przedmiotu Zamówienia z załącznikami (Rozdział V) i przedmiarach robót (Rozdział VI). 11. Zaleca się, aby Wykonawcy dokonali wizji lokalnej terenu w celu zapoznania się i dokonania oceny stanu faktycznego, dokumentów i informacji dotyczących niniejszego postępowania. 12. Wykonawca jest zobowiązany do wskazania w ofercie tych części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców. W przypadku nie wskazania części zamówienia, których wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom i firm podwykonawców, przyjmuje się, iż przedmiot zamówienia zostanie w całości wykonany samodzielnie przez Wykonawcę. 13.Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 14. Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia. 15. W przypadku zamówień na roboty budowlane, które mają być wykonane w miejscu podlegającym bezpośredniemu nadzorowi zamawiającego, zamawiający żąda, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia wykonawca, o ile są już znane, podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w takie roboty budowlane. Wykonawca zawiadamia zamawiającego o wszelkich zmianach danych, o których mowa w zdaniu pierwszym, w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazuje informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację robót budowlanych. 16. Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wynagrodzenia za wykonanie zamówienia. 17. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy (tj. Dz. U. z 2019r. poz. 1040 z późn. zm.) przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności na terenie budowy w trakcie realizacji zamówienia, z wyłączeniem osób wykonujących samodzielne funkcje w budownictwie w rozumieniu Ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2019r. poz. 1186 z zm.). 1. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ust. 4.18 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: 1) żądania oświadczeń i dokumentów (w tym umów o pracę z uwzględnieniem anonimizacji danych osobowych) w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, 2) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, 3) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 2. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu, w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w ust. 18 czynności w trakcie realizacji zamówienia: kopie zawartych umów o pracę (po anonimizacji danych osobowych), oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy; 3. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ust. 4.18 czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w §20 ust. 2 lit. g umowy. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego oświadczeń lub dokumentów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, o których mowa w ust. 4.18, traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ust. 18 czynności. 4. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45453030-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do przetargu jest obowiązany, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium na cały okres związania ofertą, w wysokości: 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100) 2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku z następujących form, w zależności od wyboru Wykonawcy: 2.1. pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy nr 49 8362 0005 0399 1819 2000 0020; Kserokopię dowodu wpłaty należy dołączyć do oferty. Za wadium skutecznie wniesione w pieniądzu Zamawiający uznaje wadium, które w terminie składania ofert znajdzie się na koncie Zamawiającego; 2.2 poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy musi być zawsze poręczeniem pieniężnym; 2.3. gwarancjach bankowych; 2.4. gwarancjach ubezpieczeniowych; 2.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. 2016 poz. 359 z późn. zm.). 19.2.6. Wadia wniesione w formie gwarancji lub poręczeń powinny w swej treści mieć wymienionych wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o wykonanie i realizację zamówienia publicznego tj. członków konsorcjum/spółki cywilnej. 2.7. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniężna oryginał dokumentu należy złożyć w oddzielnej kopercie, a jego kopię w ofercie. 3. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. 4. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 5. Wadium wnoszone w formach innych niż w pieniądzu, musi być złożone w oryginale i musi obejmować cały okres związania ofertą. Wykonawca, który nie wniesie wadium w wysokości określonej w pkt 19.1., w formie lub formach oraz w terminie, o których mowa w pkt 19.2. jego oferta zostanie odrzucona. 6. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza (z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp). 6.1. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 7. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 8. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 110. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza utraci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego w przypadku, gdy: 10.1. odmówi podpisania umowy w sprawie niniejszego zamówienia na warunkach określonych w ofercie; 10.2. nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 10.3. zawarcie umowy w sprawie niniejszego zamówienia stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca załączy do oferty: kosztorys/y ofertowy/e (zgodnie z przedmiarami robót załączonymi w rozdziale V) - Do każdego kosztorysu ofertowego należy załączyć stronę tytułową. 2. Wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert, powinien wskazać w sposób nie budzący wątpliwości, które informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa oraz powinien zastrzec, że nie mogą być udostępniane. 3. Oferta wraz z załącznikami musi być podpisana przez Wykonawcę. Zamawiający wymaga, aby ofertę podpisano zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze lub ewidencji działalności gospodarczej. Jeżeli osoba/osoby podpisująca ofertę działa na podstawie pełnomocnictwa, to pełnomocnictwo to musi obejmować uprawnienie do podpisania oferty. Pełnomocnictwo musi zostać złożone wraz z ofertą w oryginale lub notarialnie poświadczonej kopii. Do pełnomocnictwa należy załączyć dokumenty potwierdzające, że osoba udzielająca pełnomocnictwa była upoważniona do reprezentowania Wykonawcy w dacie udzielania pełnomocnictwa (co można wykazać w szczególności przez załączenie odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego. 4. Dowód wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach