Przetargi.pl
Renowacja pomnika wraz z zagospodarowaniem terenu w miejscowości Nowe Iganie

Gmina Siedlce ogłasza przetarg

  • Adres: 08110 Siedlce, ul. Asłanowicza
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 25 633 25 40 wew. 56 , fax. 256 323 630
  • Data zamieszczenia: 2017-08-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Siedlce
    ul. Asłanowicza 10
    08110 Siedlce, woj. mazowieckie
    tel. 25 633 25 40 wew. 56, fax. 256 323 630
    REGON: 71158255200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminasiedlce.pl oraz http://e-bip.pl/Start/26

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Renowacja pomnika wraz z zagospodarowaniem terenu w miejscowości Nowe Iganie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest: Renowacja pomnika wraz z zagospodarowaniem terenu w miejscowości Nowe Iganie, zlokalizowanego na działkach numer 602/11, 603 gm. Siedlce. Zakres zamówienia: 1) Remont ciągów pieszo-jezdnych, rozebranie istniejącej nawierzchni i odtworzenie jej z kostki granitowej wraz z ułożeniem granitowych obrzeży. 2) Utwardzenie terenu kostka brukową – wykonanie robót ziemnych i podbudowy z tłucznia oraz utwardzenie kostką betonową. 3) Utwardzenie terenu kratką trawnikową PCV – roboty ziemne, wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego oraz utwardzenie terenu kratką trawnikową PCV. 4) Modernizacja ogrodzenia – poprzez demontaż starego ogrodzenia oraz wykonanie frontu ogrodzenia przęseł stalowych, lakierowanych proszkowo, na odnowionym murowanym cokole. Pozostałe ogrodzenie będzie wykonywane z cegły czerwonej o wysokości 220cm. 5) Uzupełnienie trawników. 6) Mur do wymalowań panoramicznych – zlokalizowany w ciągu ogrodzenia, wykonany w tej samej technologii co ogrodzenie wraz z podświetleniem. Powierzchnia będzie przystosowana pod wykonanie reprodukcji obrazu Bitwy pod Iganiami. 7) Renowacja pomnika z piaskowca – czyszczenie ścierne lub chemiczne pomnika, ławek i schodów z piaskowca, uzupełnienie piaskowcem ubytków – fleksowanie, wypełnienie starych wykruszonych połączeń kamieni, wzmacnianie lub hydrofobizacja powierzchniowa pomnika, ławek i wykruszonych połączeń kamieni, wzmacnianie lub hydrofobizacja powierzchniowa pomnika, ławek i schodów. 8) Urządzenie Placu: montaż masztów flagowych aluminiowych, montaż koszy na nóżce, wykonanie fundamentów betonowych z betonu żwirowego pod maszty i kosze. 9) Demontaż istniejące oświetlenia - usunięcie starych masztów oświetleniowych wraz z fundamentami. 10) Modernizacja kablowej linii oświetlenia terenu pomnika – polegająca na usunięciu starych skorodowanych przewodów wraz z zastąpieniem ich nową instalacją elektryczną. Przeniesienie podłączenia instalacji elektrycznej do nowej szafy oświetleniowej SON zgodnie z warunkami PGE Dystrybucja S.A. Montaż nowych punktów oświetleniowych placu i pomnika, typu LED. Badanie i pomiary elektryczne. 11) Dodatki – usługa geodezyjna w trakcie realizacji zadania. Dodatkowe Informacje, dotyczące przedmiotu zamówienia: 1) Wykonawca powinien: a) zapewnić szczególne warunki bezpieczeństwa przy realizacji robót określone w opisie technicznym dokumentacji projektowej b) zapewnić materiały o parametrach technicznych porównywalnych, lecz nie gorszych od opisanych w dokumentacji projektowej, kolorystykę uzgodnić z Inwestorem na etapie wykonawstwa. c) prowadzić dokumentację budowy, m.in. dziennik budowy (robót), d) wykonać roboty zgodnie z dokumentacją projektową, sztuką budowlaną oraz warunkami bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, e) wskazane jest, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej miejsca roboty budowlanej, aby uzyskać informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcie umowy i wykonania zamówienia. Koszty dokonania wizji lokalnej poniesie Wykonawca. f) wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody spowodowane przez własnych pracowników na skutek nieprzestrzegania przepisów BHP. g) wykonawca przyjmuje odpowiedzialność za wszelkie szkody wyrządzone przez jego pracowników, osoby działające na jego zlecenie, w tym za przypadki uszkodzenia ciała lub mienia wyrządzone działaniem lub zaniechaniem przy realizacji przedmiotu umowy, zakresie przewidzianym przez kodeks cywilny. h) wykonawca odpowiada za koordynację prac objętych umową i utrzymanie porządku na terenie budowy. i) jeśli będzie wymagane wykonawca zapewni stałą i pełna obsługę geodezyjną, geologiczną dla realizacji zadania. j) wykonawca zobowiązany jest do ścisłej współpracy z przedstawicielami Inwestora. k) przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest stosować wyroby budowlane wprowadzone do obrotu zgodnie z przepisami odrębnymi (art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. prawo budowlane). Dokumenty potwierdzające wprowadzenie do obrotu należy przedstawić do wglądu w trakcie realizacji, a komplet przekazać przed odbiorem końcowym. l) przy wykonaniu przedmiotu zamówienia, wykonawca zobowiązany jest uwzględnić przepisy: - ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tekst jednolity: Dz.U. z 2014 r. poz. 1446, z późn. zm.) - rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia z dnia 22 czerwca 2017 r., w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich i badań konserwatorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków albo na Listę Skarbów Dziedzictwa oraz robót budowlanych, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, a także badań archeologicznych i poszukiwań zabytków (Dz.U. z 2017 r. poz. 1265). m) wykonać wszystkie roboty naprawcze, wykończeniowe i inne niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia oraz uzyskania pozwolenia na użytkowanie/zgłoszenia zakończenia robót przez Inwestora, n) zawiadomić Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w terminie na 7 dni przed rozpoczęciem robót, ń) wykonanie wszelkich badań, ekspertyz, sprawdzeń i prób, m.in. natężenia światła, pomiary elektryczne i instalacji odgromowej oraz wszystkich innych badań i prób niezbędnych do użytkowania obiektu i przeprowadzenia odbioru obiektu przez Inwestora zgodnie z art. 54-57 Prawa Budowlanego, o) wykonawca zrealizuje niezbędne czynności i poniesie wszelkie koszty związane z realizacją zadania tj. wynikające wprost z opisu przedmiotu zamówienia jak również związane z organizacją, utrzymaniem i późniejszą likwidacją placu budowy oraz inne koszty towarzyszące np.: robót przygotowawczych, porządkowych, koszty utrzymania zaplecza budowy, koszty związane z odbiorami wykonanych robót, koszty wynikające z warunków uzgodnień i koszty uzyskania niezbędnych decyzji. p) opracować dokumentacje powykonawczą (m. in. inwentaryzację geodezyjną) w formie papierowej (1 egz.) i elektronicznej (1 egz.), r) w zakresie, w jakim jest to wymagane, przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia, przed przystąpieniem do wykonania przedmiotu zamówienia, wykonawca zobowiązany jest uzyskać w imieniu zamawiającego i na podstawie uzyskanych od niego upoważnień, stosowane zezwolenia wojewódzkiego konserwatora zabytków, określone przepisami: - ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tekst jednolity: Dz.U. z 2014 r. poz. 1446, z późn. zm.) - rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia z dnia 22 czerwca 2017 r., w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich i badań konserwatorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków albo na Listę Skarbów Dziedzictwa oraz robót budowlanych, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, a także badań archeologicznych i poszukiwań zabytków (Dz.U. z 2017 r. poz. 1265). s) w zakresie, w jakim jest to wymagane, przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia, wykonawca zapewni udział osób kierujących pracami objętymi przedmiotem zamówienia lub samodzielne ich wykonanie przez osoby spełniające wymagania określane przepisami: - ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tekst jednolity: Dz.U. z 2014 r. poz. 1446, z późn. zm.) 2) Szczegółowy zakres robót przedstawiony jest w dokumentacji projektowej będącej załącznikiem do specyfikacji. Wszędzie tam, gdzie w przedmiocie zamówienia występuje konkretna norma, aprobata, specyfikacja techniczna i techniczne systemy odniesienia ustanowione przez europejskie organy normalizacyjne Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 3) Zamawiający, stosownie do art. 29 ust. 3a Ustawy wymaga, aby roboty budowlane w zakresie branży: a) elektrycznej b) budowlanej, c) drogowej, w okresie realizacji robót budowlanych, wykonywane były przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 r. poz.1666). Obowiązek, o którym mowa powyżej, nie dotyczy osób wskazanych na stanowisku kierownika budowy, oraz innych osób pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowalne (Dz. U. z 2016 r. poz. 290 z późn. zm.). 4) W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 3) czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy: b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; c) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; d) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. 5) Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 3) czynności. 6) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium. Zamawiający określa wadium w wysokości 8 000,00 zł (słownie: osiem tysięcy złotych). Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy: Bank Polska Kasa Opieki S.A. Podlaskie Centrum Korporacyjne Centrum Korporacyjne w Siedlcach, ul. Wojskowa 24, 08-110 Siedlce, nr 77 1240 2685 1111 0010 6061 3364 Urząd Gminy Siedlce z dopiskiem: „Renowacja pomnika wraz z zagospodarowaniem terenu w miejscowości Nowe Iganie”. Termin wniesienia wadium upływa dnia 07.09.2017 r. o godz. 9:30.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunków udziału w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający informuje, że stosowanie do art. 24 ust. 11 Ustawy, wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 Ustawy, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Ustawy – Załącznik nr 4. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców, wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez wykonawców, oświadczenie, o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o którym mowa w pkt. 6.7. składa każdy z wykonawców. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia - w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby -warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt. 6.1 SIWZ. Zamawiający żąda, aby wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw do wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieścił informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt. 6.1 SIWZ. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w pkt 6.1. składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. Zgodnie z art. 22a ust. 2 Ustawy, wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. W przypadku, gdy wykonawca polega na zasobach podmiotu trzeciego na zasadach określonych w art. 22a ust. 2 Ustawy wraz z ofertą składa zobowiązanie innego podmiotu do oddania do dyspozycji wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach