Przetargi.pl
Renowacja elewacji wschodniej Zamku Królewskiego w Warszawie

Zamek Królewski w Warszawie - Pomnik Historii i Kultury Narodowej ogłasza przetarg

  • Adres: 00-277 Warszawa, Plac Zamkowy 4
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 022 6572130 , fax. 022 6572127
  • Data zamieszczenia: 2010-01-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zamek Królewski w Warszawie - Pomnik Historii i Kultury Narodowej
    Plac Zamkowy 4 4
    00-277 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 022 6572130, fax. 022 6572127
    REGON: 00086058500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zamek-krolewski.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Podmiot prawa publicznego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Renowacja elewacji wschodniej Zamku Królewskiego w Warszawie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest renowacja elewacji południowo-wschodniej (gotyckiej) i wschodniej (saskiej), zrekonstruowanego w latach 1971-1984 Zamku Królewskiego w Warszawie, obiektu wpisanego do rejestru zabytków pod numerem 620/1 w lipcu 1965 roku. Przy rekonstrukcji użyto XVIII - wiecznych elementów. Zrekonstruowana elewacja gotycka z cokołem, prostymi obramowaniami okien, kroksztynami balkonu i gzymsem wykonanymi z kamienia wykończona jest tynkiem barwionym w masie. Rozbudowana elewacja saska wykończona malowanym tynkiem piaskowo - wapiennym posiada cokoły, profilowane opaski okienne, dekoracje rzeźbiarskie i gzymsy z kamienia, elementy detalu architektonicznego i rzeźbiarskiego wykonane z kamienia i narzutu, mansardy z obróbką blacharską i detalem rzeźbiarskim z miedzi, elementy metalowe i drewnianą stolarkę okienną. Tynki elewacji silnie zabrudzone, ze zmianą barwy, spękane, łuszczące się, odspajające, osłabione strukturalnie z ubytkami. Lokalne zawilgocenia murów. Silnie zniszczone powierzchnie rzeźb kamiennych i detali wykonanych w narzucie wapiennym. Rozległa destrukcja spowodowana działaniem wody i mikroorganizmów. Nawierzchnia balkonu wzdłuż elewacji gotyckiej silnie zdegradowana, co ma wpływ na zawilgocenie ściany. Elementy metalowe skorodowane. Obróbki blacharskie wymagają wymiany. Część stolarki okiennej wymaga wymiany zgodnie z wytycznymi konserwatorskimi, część - konserwacji i modernizacji. Długość łączna obu elewacji (w rozwinięciu) wynosi ok. 160 m, maksymalna wysokość od poziomu terenu do najwyższej rzeźby wynosi ok. 24 m. Do zakresu prac remontowo - konserwatorskich należy: 1)Usunięcie technicznych przyczyn zniszczeń tynków i detalu architektonicznego, 2)Usunięcie zniszczeń konstrukcyjnych i powierzchniowych w zakresie murów, wypraw, detalu architektonicznego, stolarki okiennej oraz rynien i rur spustowych, 3) Przywrócenie obiektowi dawnej świetności poprzez zastosowanie współczesnych środków: zapraw, farb, elementów budowlanych i wykończeniowych, sprawdzonych w długoletniej praktyce konserwatorskiej. Niezbędny podstawowy zakres i rodzaj oraz przybliżony obmiar prac ogólno - budowlanych, konserwatorskich, specjalistycznych branżowych i wykończeniowych oraz pomocniczych jest następujący: - Rusztowania elewacyjne, ramowe o wysokości do 25 m - ok. 2700 m2. - Naprawa i konserwacja murów z cegły, w tym odkucie i ponowne zamurowanie pionów kanalizacji deszczowej oraz reperacje konstrukcyjne spękań murów-ok. 220 m2. - Remont i konserwacja zniszczonych tynków z końcowym nałożeniem warstw odpowiedniej kolorystyki elewacji - ok. 1795 m2, - Konserwacja elementów kamiennych i detali sztukatorskich w tym: cokołów, balustrad tarasów, obramień okiennych i gzymsów - ok. 1840 m2, - Konserwacja rzeźb na tympanonach wykonanych w narzucie i konserwacja rzeźb kamiennych wieńczących elewacje - panopliów, kartusza z trofeami, rzeźb pełnowymiarowych i kamiennego monogramu z literami wieńczącego środkowy ryzalit - ok. 265 m2. - Złocenie metalowych trąb przy rzeźbach postaci Sław w tympanonach oraz ramki i liter w kamiennym monogramie centralnego ryzalitu - ok. 620 dcm2. -Remont techniczny balkonu kamiennego na elewacji gotyckiej, wraz z nowymi warstwami izolacji i posadzki balkonu oraz demontażem i ponownym montażem metalowej balustrady balkonu - ok. 70 m2. -Wykonanie projektu technicznego wymiany i konserwacji stolarki okiennej i portfenetrowej zgodnie z wytycznymi konserwatorskimi na podstawie inwentaryzacji stolarki okiennej oraz zapewnienie w tym zakresie nadzorów autorskich. Projekt musi być uzgodniony ze Stołecznym Konserwatorem Zabytków i być podstawą dla Zamawiającego do uzyskania dodatkowego pozwolenia na budowę z Wydziału Architektury Urzędu Dzielnicy Warszawa - Śródmieście. - Remont, konserwacja i wymiana stolarki okiennej - ok. 542 m2. -Konserwacja metalowych krat i balustrady balkonu oraz wykonanych z blachy miedzianej elementów wystroju rzeźbiarskiego - ok. 205 m2. -Wymiana i naprawa obróbek blacharskich na parapetach, gzymsach, pasach nadrynnowych i rynnach oraz na fragmentach dachu ryzalitu środkowego - ok. 430 m2. -Wymiana deszczowych rur spustowych we wnękach ścian - 11 pionów o łącznej długości ok. 220 m. - Modernizacja instalacji systemu sygnalizacji włamania i napadu (SSWiN) - 1 kpl. - Rozbudowa instalacji systemu Telewizji Dozorowej (CCTV) - 1 kpl. - Instalacja elektryczna - zabezpieczenie przed ptakami - 1 kpl. -Wykonanie aktualizacji projektu technicznego zewnętrznej iluminacji elewacji wraz z uzgodnieniem ze Stołecznym Konserwatorem Zabytków niezbędnym do uzyskania pozwolenia przez Zamawiającego na budowę z Wydziału Architektury Urzędu Dzielnicy Warszawa - Śródmieście dla zaprojektowanego zakresu instalacji oświetlenia elewacji oraz zapewnienie w tym zakresie nadzorów autorskich. - Instalacja elektryczna - zewnętrzna iluminacja elewacji - 1 kpl. - Wykonanie pełnej dokumentacji konserwatorskiej prac przy ścianach na elewacji, prac przy kamieniu, narzucie, metalu i oknach zgodnie z § 8 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz. U. Nr 150, poz. 1579). - Wykonanie dokumentacji powykonawczej remontu elewacji w 2 egz. w wersji papierowej i na płycie CD.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452123535
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 400000,00
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki dotyczące: -posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, - posiadania wiedzy i doświadczenia, - dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, -sytuacji ekonomicznej i finansowej. W przypadku składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, powyższe warunki mogą być spełnione wspólnie. Wykonawca odpowiednio na dzień składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu i w zakresie wskazanym w ogłoszeniu winien wykazać, że brak jest podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp. Niespełnienie powyższego warunku skutkuje obowiązkiem wykluczenia Wykonawcy z postępowania o udzielenie przedmiotowego zamówienia. W przypadku składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, powyższy warunek musi być spełniony oddzielnie dla każdego z Wykonawców występujących wspólnie. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu Warunek dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia: Wymagane jest wykazanie wykonania w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: -co najmniej dwóch robót budowlanych polegających na wykonaniu renowacji elewacji obiektów zabytkowych wpisanych do rejestru zabytków o wartości każdej z wykonanych robót nie niższej niż 1 mln zł, -co najmniej dwóch prac konserwatorskich przy renowacji rzeźb i elementów detalu architektonicznego z kamienia i narzutu w zabytkach nieruchomych o wartości każdej z wykonanych prac nie niższej niż 500 000 zł, -co najmniej dwóch robót budowlanych polegających na wykonaniu i wbudowaniu co najmniej 5 okien typu historycznego z drewna klejonego o wysokości powyżej 3 m do klimatyzowanych (z regulacją wilgotności względnej powietrza i temperatury) wnętrz obiektów wpisanych do rejestru zabytków o wartości każdej z wykonanych robót nie niższej niż 100 000 zł, -co najmniej dwóch robót budowlanych polegających na wykonaniu i wbudowaniu co najmniej 5 portfenetrów typu historycznego z drewna klejonego o wysokości powyżej 3 m do klimatyzowanych (z regulacją wilgotności względnej powietrza i temperatury) wnętrz obiektów wpisanych do rejestru zabytków o wartości każdej z wykonanych robót nie niższej niż 100 000 zł, -co najmniej jednej instalacji sygnalizacji włamania i napadu oraz telewizji użytkowej obiektu wpisanego do rejestru zabytków o wartości minimum 300 tys. zł, -co najmniej jednej instalacji iluminacji budynku zabytkowego (wpisanego do rejestru zabytków) o wartości minimum 150 tys. zł. Przy przeliczaniu wartości zrealizowanych - wykazanych robót, rozliczonych w walucie innej niż PLN, Wykonawca zobowiązany jest zastosować przelicznik wg średniego kursu ustalonego przez Narodowy Bank Polski na dzień wszczęcia niniejszego postępowania.? Warunek dotyczący dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: Wymagane jest dysponowanie: -2 osobami posiadającymi uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno - budowlanej i przynależącymi do właściwej izby samorządu zawodowego oraz odbyły co najmniej dwuletnią praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych zgodnie z § 8 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz. U. Nr 150, poz. 1579), -osobą posiadającą wyższe wykształcenie na kierunku Konserwacja i Restauracja Dzieł Sztuki w specjalności Konserwacja i Restauracja Rzeźby Kamiennej i Elementów Architektonicznych oraz posiadającą co najmniej trzyletnie doświadczenie zawodowe w konserwacji nieruchomych obiektów zabytkowych i co najmniej trzyletnie doświadczenie na stanowisku kierownika robót konserwatorskich obiektów zabytkowych zgodnie z § 7 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz. U. Nr 150, poz. 1579), -osobą posiadającą uprawnienia do projektowania bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno - budowlanej, mogącą udokumentować zaprojektowanie przez siebie co najmniej 5 różnych typów okien lub portfenetrów typu historycznego do obiektów wpisanych do rejestru zabytków i posiadających wnętrza klimatyzowane i pełniących funkcje muzealne lub reprezentacyjne i przynależącą do właściwej izby samorządu zawodowego, -osobą posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych; -osobą posiadającą uprawnienia do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, mogącą udokumentować zaprojektowanie przez siebie co najmniej 2 różnych instalacji iluminacji obiektów pełniących funkcje reprezentacyjne i przynależącą do właściwej izby samorządu zawodowego, -osobą posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych posiadającą doświadczenie w nadzorowaniu wykonania iluminacji zabytkowych obiektów architektury, -zgodnie z Ustawą o ochronie osób i mienia z dnia 22 sierpnia 1997 r. Dz.U. 1997 r. Nr 114, poz.740 z późniejszymi zmianami (tekst jednolity: Dz.U. 2005 r. Nr 145, poz.1221) wykonawca wykonujący pracę przy systemach zabezpieczenia winien: - posiadać koncesję MSWiA na wykonywanie robót, -co najmniej 1 osoba winna posiadać licencję pracownika zabezpieczenia technicznego pierwszego stopnia, -co najmniej 1 osoba winna posiadać licencję pracownika zabezpieczenia technicznego drugiego stopnia, -zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 1 grudnia 2008 r. (Dz.U.2008.229.1528) co najmniej 1 przedstawiciel firmy instalującej zabezpieczenia elektroniczne winien posiadać zaświadczenie o ukończeniu specjalistycznych kursów z zakresu zabezpieczenia obiektów muzealnych, organizowanych przez Ośrodek Ochrony Zbiorów Publicznych.? Warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej i finansowej: - Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia winien być ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia o wartości co najmniej 10 000 000 PLN. - Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia winien posiadać środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 2 mln zł. UWAGA:Zgodnie z art. 26 ust. 2b uPzp Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Jeżeli Wykonawca wykazując spełnienie warunków, o których mowa w pkt 1, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, Zamawiający żąda wykazania za pomocą dokumentów wymaganych w pkt 4, iż w stosunku do tych podmiotów nie zachodzą okoliczności wskazane w art. 24 ust, 1 ustawy, o ile podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 oraz stwierdzi brak podstaw do wykluczenia z powodu nie spełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 oparciu o złożone oświadczenia lub dokumenty.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 3. W celu wykazania spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca wraz z wnioskiem o dopuszczenie do udziału w postępowaniu winien złożyć:a)oświadczenie, że Wykonawca spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 uPzp, W przypadku składania oferty przez wykonawców występujących wspólnie, ww dokument musi być złożony przez każdego wykonawcę. b)koncesję MSWiA na wykonywanie robót przy systemach zabezpieczenia, c)wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, d)wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności, oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami, e)oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, f)informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, w którym wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, g)opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.Wykonawca w sytuacji, gdy będzie polegał na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdzi spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku. 4. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp Wykonawca wraz z wnioskiem o dopuszczenie do udziału w postępo-waniu winien złożyć następujące dokumenty:a) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp, b)aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp,.c)aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące prze upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, d)aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu,e)aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 - 8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, f)aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu;W przypadku składania oferty przez wykonawców występujących wspólnie, dokumenty wymienione w pkt a -f muszą być złożone przez każdego wykonawcę. Jeżeli Wykonawca wykazując spełnienie warunków, o których mowa w pkt 1, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, Zamawiający żąda wykazania za pomocą dokumentów wymaganych w pkt 4, iż w stosunku do tych podmiotów nie zachodzą okoliczności wskazane w art. 24 ust, 1 ustawy, o ile podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia. Jeżeli, w przypadku Wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5 - 8 ustawy Pzp, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5 - 8 ustawy Pzp, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, z tym, że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania osób nie wydaje się takich zaświadczeń - zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób. W przypadku składania oferty przez wykonawców występujących wspólnie, wyżej wymieniony dokument musi być złożony przez każdego wykonawcę. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa:1) w pkt b), c), d) i f) - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: -nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, -nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia - nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, 2)w pkt e) składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 - 8 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia.Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, Wykonawca winien złożyć dokument lub dokumenty zgodnie z § 4 ust. 3 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 26, poz. 1817). Dokumenty, o których mowa w pkt 3 i 4 ogłoszenia winny być złożone w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg ograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach