Przetargi.pl
Remonty nawierzchni bitumicznych

Zarząd Dróg Miejskich w Grudziądzu ogłasza przetarg

  • Adres: 86-300 Grudziądz, ul. Ludwika Waryńskiego 34A
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 56 66 30 800 , fax. 56 66 30 801
  • Data zamieszczenia: 2016-02-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Dróg Miejskich w Grudziądzu
    ul. Ludwika Waryńskiego 34A 34A
    86-300 Grudziądz, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 56 66 30 800, fax. 56 66 30 801
    REGON: 34053433300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.zdm.grudziadz.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: jednostka budżetowa nieposiadająca osobowości prawnej.

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remonty nawierzchni bitumicznych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Remonty nawierzchni bitumicznych przewiduje się wykonać w trzech następujących technologiach: Część 1. Przy użyciu mieszanki mineralno-bitumicznej z recyklera. Przed przystąpieniem do prac należy ustawić oznakowanie pionowe, na podstawie projektu organizacji ruchu na czas prowadzenia robót w pasie drogowym, opracowanym zgodnie z obowiązującymi przepisami, i zatwierdzonym przez zarządzającego ruchem na drodze. Przygotowanie uszkodzonego miejsca do naprawy obejmuje wykonanie następujących prac: - pionowe obcięcie krawędzi uszkodzenia / diamentowymi tarczami /, nadając uszkodzeniu kształt prostej figury geometrycznej (czworokąta, pięciokąta, trapezu) na głębokość najgłębszego uszkodzenia oraz usunięcie rumoszu z placu budowy, - usunięcie ewentualnej wody opadowej, doprowadzając uszkodzone miejsce do stanu powietrznosuchego, - oczyszczenie dna i krawędzi uszkodzonego miejsca, - spryskanie dna i boków naprawianego miejsca szybkorozpadową kationową emulsją asfaltową w ilości 0,5 l/m2. Zamiast spryskania ścianek bocznych można alternatywnie przykleić samoprzylepne taśmy kauczukowo-asfaltowe, -wbudowanie (z zachowaniem istniejącej niwelety nawierzchni) mieszanki mineralno-bitumicznej w jednej lub dwóch warstwach w zależności od głębokości uszkodzenia nawierzchni, - zagęszczenie poszczególnych warstw wbudowanej mieszanki za pomocą walca lub zagęszczarki płytowej. - polanie asfaltem powierzchni złącza roboczego, - obmiar wykonanych robót w metrach kwadratowych (przy założeniu 0, 13 Mg/m2 wbudowanej mieszanki mineralno-bitumicznej), - płatność za 1 Mg po dokonaniu odbioru. Część 2. Wbudowanie mieszanki mineralno-bitumicznej: AC 11 W, AC 11 S oraz SMA 11 przy użyciu rozkładarki mas bitumicznych. Przed przystąpieniem do prac należy ustawić oznakowanie pionowe, na podstawie projektu organizacji ruchu na czas prowadzenia robót w pasie drogowym opracowanym zgodnie z obowiązującymi przepisami, i zatwierdzonym przez zarządzającego ruchem na drodze. Dla wykonania nakładki bitumicznej jezdni obejmuje wykonanie następujących prac: - mechaniczne rozebranie nawierzchni bitumicznej (frezowanie) na głębokość 4 i 8 cm, - mechaniczne oczyszczenie oraz skropienie emulsją asfaltową jezdni przed wykonaniem warstw konstrukcyjnych nawierzchni bitumicznych, - ułożenie geosiatki z włókien szklanych wstępnie powlekanych warstwą bitumiczną, - wykonanie warstwy wyrównawczej z mieszanki mineralno-asfaltowej AC 11 W gr. 3 i 4 cm. - wykonanie warstwy ścieralnej z mieszanki mineralno-asfaltowej AC 11 S gr. 4 i 5 cm oraz SMA 11 gr. 4 cm. - regulacja kratek ściekowych, włazów kanałowych i skrzynek zaworowych, - odtworzenie pętli indukcyjnych dla sygnalizacji świetlnej, - wykonanie oznakowanie poziomego jezdni (linie ciągłe, przerywane, przejścia dla pieszych, strzałki i inne symbole) masami termoplastycznymi. W ramach zadania dla części 2 zamówienia, Zamawiający przewiduje w szczególności wykonanie nakładek bitumicznych na poniższych odcinkach ulic: - ul. gen. Józefa Kustronia, odcinek o długości 320,00 m i powierzchni około 3.900,00 m2 (zbrojenie nawierzchni jezdni geosiatką z włókien szklanych wstępnie powlekanych warstwą bitumiczną, ułożenie w-wy wyrównawczej AC 11 W śr. gr. w-wy 4 cm oraz w-wy ścieralnej AC 11 S o gr. 4 cm, regulacja kratek ściekowych - 10, włazów kanałowych - 2,), - ul. Droga Pomorska - Droga Kaszubska, odcinek o długości 230,00 m i powierzchni około 1520,00m2 (frezowanie nawierzchni gr. 8 cm, zbrojenie nawierzchni jezdni geosiatką z włókien szklanych wstępnie powlekanych warstwą bitumiczną, ułożenie w-wy wyrównawczej AC 11 W gr. 4 cm oraz w-wy ścieralnej SMA 11 o gr. 4 cm, regulacja kratek ściekowych - 6, włazów kanałowych - 8, skrzynek zaworowych i hydrantowych - 10, oznakowanie jezdni masami termoplastycznymi - linie ciągłe, przerywane, strzałki, przejścia dla pieszych i inne symbole - 50,00 m2), - ul. Norwida, odcinek o długości 150,00 m i powierzchni około 1000,00 m2 (frezowanie nawierzchni gr. 4 cm oraz ułożenie w-wy ścieralnej AC 11 S o gr. 5 cm, regulacja kratek ściekowych - 2, skrzynek zaworowych - 3, włazów kanałowych - 9). Część 3. Techniką sprysku lepiszczem i posypania kruszywem przy użyciu remontera. Przygotowanie nawierzchni do naprawy. Trwałość naprawy nawierzchni zależy w bardzo dużym stopniu od dokładności jej oczyszczenia z uszkodzonych fragmentów nawierzchni i innych zanieczyszczeń. W szczególnych przypadkach (bardzo duże zanieczyszczenie) oczyszczenie nawierzchni należy wykonać szczotkami mechanicznymi lub poprzez spłukanie wodą (z odpowiednim wyprzedzeniem dla wyschnięcia nawierzchni). Oznakowanie robót. Ze względu na specyfikę robót przy wykonywaniu remontu cząstkowego nawierzchni bitumicznej grysami na sucho, Wykonawca w sposób szczególny jest zobowiązany do przestrzegania zasad bezpieczeństwa ruchu drogowego w czasie prowadzenia robót. Znaki powinny być odblaskowe, czyste i w razie potrzeby czyszczone, odnawiane lub wymieniane na nowe. Projekt oznakowania robót Wykonawca uzgodni z organem zarządzającym ruchem (uwzględniając zastosowanie takich urządzeń jak: pachołki drogowe z pulsującymi światłami ostrzegawczymi, tymczasowe bariery ochronne wydzielające powierzchnię wyłączona z ruchu itp.). Warunki przystąpienia do robót. Remont nawierzchni bitumicznej grysami na sucho można wykonywać w okresie, gdy temperatura otoczenia nie jest niższa od +10 oC przy stosowaniu asfaltowej emulsji kationowej i nie niższa od + 15 0C przy stosowaniu innych lepiszczy. Temperatura remontowanej nawierzchni powinna być nie niższa niż +5 oC przy emulsji asfaltowej i + 10 oC przy innych lepiszczach bezwodnych. Nie dopuszcza się przystąpienia do robót podczas opadów atmosferycznych. Wykonanie robót. W zależności od tekstury naprawianej nawierzchni należy zastosować odpowiednie uziarnienie grysu ( od 2,0 - 4,0 mm, od 4,0 - 6,3 mm i 8,0 - 12,8 mm ). Remonter umożliwia oczyszczenie naprawianego miejsca sprężonym powietrzem, a następnie poprzez tę samą dyszę natryskiwana jest warstewka gorącej emulsji asfaltowej. Następnie przy użyciu tej samej dyszy natryskuje się pod ciśnieniem naprawiane miejsce kruszywem otoczonym (w dyszy) emulsją. W końcowej fazie należy zastosować natrysk naprawianego miejsca kruszywem frakcji 2/4 mm. Bezpośrednio po tak wyremontowanym miejscu może odbywać się ruch samochodowy. 3.3. Szacunkowa ilość zamówienia Część 1.Wykonanie remontu nawierzchni ulic poprzez wbudowanie w ubytki mieszanki mineralno-bitumicznej z recyklera, na powierzchni około 2.500,00 m2. Część 2.Wykonanie remontu nawierzchni ulic przez wbudowanie betonu asfaltowego: AC 11W, AC 11 S oraz SMA 11, przy użyciu rozkładarki mas bitumicznych, napowierzchni około 6.500,00 m2. Część 3.Wykonanie remontu nawierzchni ulic poprzez sprysk lepiszczem i posypaniu kruszywem przy użyciu remontera, na powierzchni około 11.800,00 m2. 3.4. Przed podpisaniem umowy (cz.I,II,III,) wybrany Wykonawca zobowiązany będzie przedłożyć oświadczenie, że w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia będzie dysponował: - minimum 1 osobą posiadającą uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie o specjalności drogowej lub konstrukcyjno budowlanej. 3.5. Przed podpisaniem umowy Wykonawca w zależności od zakresu robót oraz sposobu ich wykonania, powinien wykazać się możliwością korzystania z następującego sprzętu, którego ilość musi być wystarczająca do wykonania zadania: Dla części 1, przy użyciu mieszanki mineralno-bitumicznej pozyskanej z recyklera: co najmniej dwoma recyklerami do wytwarzania na gorąco mieszanki mineralno-bitumicznej, lekkim walcem wibracyjnym lub zagęszczarką płytową, przecinarką z diamentowymi tarczami tnącymi, o mocy co najmniej 10 kW, lub podobnie działające urządzenia do przecięcia krawędzi uszkodzonych warstw prostopadle do powierzchni remontowanej nawierzchni, młotem pneumatycznym oraz sprężarką o wydajności od 2 do 5 m3 powietrza na minutę, przy ciśnieniu od 0,3 do 0,8 MPa, młotem elektrycznym lub hydraulicznym, sprzęt drobny. Dla części 2, wbudowanie mieszanki mineralno-bitumicznej AC 11 W, AC 11 S oraz SMA 11 przy użyciu rozkładarki mas bitumicznych: układarka gąsienicowa lub kołową z elektronicznym sterowaniem równości układanej warstwy, skrapiarka samochodowa lub ciągnikowa walce stalowe gładkie, lekka rozsypywarka kruszywa, szczotki mechaniczne i/lub inne urządzenia czyszczące, samochody samowyładowcze z przykryciem brezentowym lub termosy, sprzęt drobny. Dla części 3, wykonanie remontu nawierzchni techniką sprysku lepiszczem i posypania kruszywem przy użyciu remontera: co najmniej dwoma remonterami, wprowadzającymi pod ciśnieniem kruszywo jednocześnie z modyfikowaną kationową emulsją asfaltową w oczyszczone sprężonym powietrzem uszkodzenia. Wykonawca jest zobowiązany do użytkowania takiego sprzętu, który nie spowoduje niekorzystnego wpływu na jakość wykonania remontu, i zostanie zaakceptowany przez Inspektora Nadzoru. Liczba i wydajność sprzętu powinna gwarantować przeprowadzenie robót zgodnie z zasadami określonymi w dokumentacji projektowej, SST i wskazaniach Zamawiającego w terminie przewidzianym umową. Informacje dotyczące Podwykonawstwa Wykonawca, który zamierza powierzyć Podwykonawcom wykonanie jakiejkolwiek części zamówienia zobowiązany jest wskazać na druku formularza ofertowego zakres zamówienia powierzany Podwykonawcom. Brak jakiejkolwiek wzmianki w tym zakresie na formularzu oferty, będzie uznawane za stwierdzenie samodzielnego wykonania zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452331402
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: okres gwarancji
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.zdm.grudziadz.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach