Przetargi.pl
Remonty dróg gminnych na odcinkach: Lichnowo - Ranna, Wysokie - Wacławów, Rudzica – ul. Piaskowa

GMINA KRAMSK ogłasza przetarg

  • Adres: 62-511 Kramsk, ul. Fryderyka Chopina 12
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2024-01-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA KRAMSK
    ul. Fryderyka Chopina 12
    62-511 Kramsk, woj. wielkopolskie
    REGON: 311019177
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kramsk.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remonty dróg gminnych na odcinkach: Lichnowo - Ranna, Wysokie - Wacławów, Rudzica – ul. Piaskowa
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia są roboty budowalne polegające na remontach dróg gminnych na następujących odcinkach:Remont drogi gminnej na odcinku Lichnowo-RannaZakres inwestycji obejmuje remont odcinka o długości 1024,00 m poprzez frezowanie nawierzchnibitumicznej na włączeniach, oczyszczenie istniejącej nawierzchni bitumicznej, skropienie istniejącejnawierzchni bitumicznej 0,5 kg/m2, ułożenie warstwy wyrównawczej z betonu asfaltowego AC11W grubości 3cm, skropienie istniejącej nawierzchni bitumicznej 0,3 kg/m2, ułożenie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego AC11S grubości 4cm, profilowanie poboczy wraz z uzupełnieniem piaskiem, oczyszczenie nawierzchni bitumicznej na istniejących zjazdach, ułożenie warstwy ścieralnej na zjazdach grubości 5 cm, przełożenie kostki betonowej, regulacja krawężnika betonowego oraz odtworzenie oznakowania poziomego (linii krawędziowej P-7d, znak P-13). Odwodnienie drogi zaprojektowano, jako powierzchniowe poprzez odpowiednie pochylenie poprzeczne i podłużne zapewniające sprawne odprowadzenie wód opadowych na pobocza drogi w granicach pasa drogowego. Zakres robót mieści się w istniejącym pasie drogowym. Konstrukcję drogi przyjęto na podstawie KataloguTypowych Konstrukcji Podatnych i Półsztywnych -zakładając, że będzie ona obciążona ruchem KR 1.Parametry techniczne projektowanej drogi:- klasa drogi - D- podłoże gruntowe - G1- kategoria ruchu - KR1- prędkość projektowa - 30 km/h- szerokość jezdni – 5,00 m- szerokość poboczy – 0,50 m- spadek poprzeczny jezdni – daszkowy 3%- spadek poprzeczny pobocza – 8%,Charakterystyczne wielkości robót:- długość drogi – 1024,00 m- powierzchnia jezdni z betonu asfaltowego = 5188,0 m2Remont drogi gminnej na odcinku Wysokie-WacławówZakres inwestycji obejmuje remont odcinaka o długości 930,00 m poprzez frezowanie nawierzchnibitumicznej km 0+000,00 – 0+715,00 oraz na włączeniach z drogami gminnymi, oczyszczenie istniejącejnawierzchni bitumicznej, skropienie istniejącej nawierzchni bitumicznej 0,5 kg/m2, ułożenie warstwywyrównawczej z betonu asfaltowego AC11W grubości 3cm, skropienie istniejącej nawierzchni bitumicznej 0,3kg/m2, ułożenie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego AC11S grubości 4cm, oraz profilowanie poboczy. Odwodnienie drogi zaprojektowano, jako powierzchniowe poprzez odpowiednie pochylenie poprzeczne i podłużne zapewniające sprawne odprowadzenie wód opadowych na pobocza drogi w granicach pasa drogowego. Zakres robót mieści się w istniejącym pasie drogowym. Konstrukcję drogi przyjęto na podstawie Katalogu Typowych Konstrukcji Podatnych i Półsztywnych - zakładając, że będzie ona obciążona ruchem KR1.Parametry techniczne projektowanej drogi:- klasa drogi - D- podłoże gruntowe - G1- kategoria ruchu - KR1- prędkość projektowa - 30 km/h- szerokość jezdni – 4,50 w przekroju drogowym, 5,70 m w przekroju ulicznym- szerokość poboczy – 0,50 m- spadek poprzeczny jezdni – daszkowy 2%, oraz jednostronny na łuku- spadek poprzeczny pobocza – 8%,Charakterystyczne wielkości robót:- długość drogi – 930,00 m- nawierzchnia z betonu asfaltowego – 6282,00 m2Remont drogi gminnej w miejscowości Rudzica – ul. PiaskowaZakres inwestycji obejmuje remont odcinka o długości 1027,00 m poprzez frezowanie nawierzchnibitumicznej na włączeniach, oczyszczenie istniejącej nawierzchni bitumicznej, uzupełnienie ubytków w jezdni betonem asfaltowym, skropienie istniejącej nawierzchni bitumicznej 0,5 kg/m2, ułożenie warstwywyrównawczej z betonu asfaltowego AC11W grubości 3cm, skropienie istniejącej nawierzchni bitumicznej 0,3 kg/m2, ułożenie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego AC11S grubości 4cm, profilowanie poboczy wraz ze wzmocnieniem z kruszywa łamanego 0/31,5 grubości 10 cm, regulacja wysokościowa skrzynek zaworów wody, regulacja wysokościowa nawierzchni z kostki betonowej. Odwodnienie drogi zaprojektowano, jako powierzchniowe poprzez odpowiednie pochylenie poprzeczne i podłużne zapewniające sprawne odprowadzenie wód opadowych na pobocza drogi w granicach pasa drogowego. Zakres robót mieści się w istniejącym pasie drogowym. Konstrukcję drogi przyjęto na podstawie KataloguTypowych Konstrukcji Podatnych i Półsztywnych - zakładając, że będzie ona obciążona ruchem KR 1.Parametry techniczne projektowanej drogi:- klasa drogi - D- podłoże gruntowe - G1- kategoria ruchu - KR1- prędkość projektowa - 30 km/h- szerokość jezdni – 4,00 m- szerokość poboczy – 0,50 m- spadek poprzeczny jezdni – daszkowy 2%, oraz jednostronny na łuku- spadek poprzeczny pobocza – 8%Charakterystyczne wielkości robót:- długość drogi – 1027,00 m- nawierzchnia z betonu asfaltowego = 4193,00 m2Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określają przedmiary robót oraz mapy poglądowe – załącznik nr 7 do SWZ.Wszystkie wymagania określone w SWZ stanowią wymagania minimalne, a ich spełnienie jest obligatoryjne. Niespełnienie wymagań minimalnych będzie skutkować odrzuceniem oferty na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 Pzp jako niezgodnej z warunkami zamówienia. W przypadku, gdy w SWZ znajdują się znaki towarowe, patenty lub pochodzenia, źródła lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, zamawiający dopuszcza zaoferowanie rozwiązań równoważnych o parametrach nie gorszych niż wskazane przez zamawiającego. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego. Zastosowane przez wykonawcę rozwiązania równoważne muszą być co najmniej:• o tej samej wytrzymałości i trwałości, o tym samym poziomie estetyki;• o parametrach technicznych wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia;• spełniać te same funkcje, wymagania bezpieczeństwa i jakości;• posiadać stosowne dokumenty dopuszczające do użytkowania.W przypadku, gdy w SWZ znajdą się odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 Pzp oraz art. 101 ust. 3 i 5 Pzp, zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne. W każdym przypadku użycia w dokumentacji technicznej norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp Wykonawca powinien przyjąć, że odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”.W przypadku użycia w dokumentacji technicznej odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca analizując dokumentację techniczną powinien założyć, że każdemu odniesieniu użytemu w dokumentacji projektowej towarzyszy wyraz „lub równoważne".W przypadku, gdy w dokumentacji technicznej zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w dokumentacji technicznej. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.Użycie w dokumentacji technicznej etykiety oznacza, że Zamawiający akceptuje wszystkie etykiety potwierdzające, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania określonej przez zamawiającego etykiety. W przypadku, gdy wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonej przez zamawiającego etykiety lub równoważnej etykiety, zamawiający, w terminie, przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie przedmiotowe środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany wykonawca udowodni, że roboty budowlane, dostawy lub usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonej etykiety lub określone wymagania wskazane przez Zamawiającego.Użycie w dokumentacji technicznej wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku, gdy dany Wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu Wykonawcy, oraz pod warunkiem że dany Wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub wymagania związane z realizacją zamówienia.Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach Zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z dokumentacją techniczną.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233142-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga od wykonawcy, który przystąpi do niniejszego postępowania, zabezpieczenia oferty wadium w wysokości: 25 000,00 złotych.2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu związania ofertą.3. Wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący numer rachunku bankowego zamawiającego potwierdzi, że otrzymał przelew przed upływem terminu składania ofert.4. Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.5. Wadium wnoszone w pieniądzu wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy zamawiającego, prowadzony przez Bank Spółdzielczy, Oddział Konin, numer konta:55 8530 0000 0000 3405 2000 0013, podając w tytule przelewu „wadium, postępowanienr IGP.271.1.4.2024.MK”. Nie dopuszcza się wpłat gotówką na konto zamawiającego, w tym równieżw kasie znajdującej się w siedzibie zamawiającego.6. Wadium wniesione w pieniądzu, zamawiający przechowa na oprocentowanym rachunku bankowym.7. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.8. Wadium wnoszone w formie niepieniężnej musi zawierać zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela z tytułu wystąpienia zdarzeń, o których mowa w art. 98 ust 6 pkt Pzp, przy czym dokumenty te będą zawierały klauzule zapłaty sumy wadialnej na rzecz zamawiającego nieodwołalnie, bezwarunkowo i na pierwsze żądanie.9. W przypadku gdy wykonawca wnosi wadium w formie niepieniężnej, z treści musi wynikać w szczególności:1) zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do zapłaty do wysokości określonej w gwarancji lub poręczeniu kwoty, nieodwołalnie i bezwarunkowo, na pierwsze żądanie zamawiającego, beneficjenta gwarancji lub poręczenia;2) termin obowiązywania gwarancji lub poręczenia.10. W przypadku, gdy wykonawca nie wniósł wadium, lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 Pzp, jego oferta zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 Pzp.XIII. Zwrot wadium1. Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia jednej z okoliczności:1) upływu terminu związania ofertą;2) zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;3) unieważnienia postępowania o udzielnie zamówienia, z wyjątkiem sytuacji gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.2. Zamawiający zwraca wadium wniesione w pieniądzu wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.3. Zamawiający zwraca wadium wniesione w innej formie niż w pieniądzu poprzez złożenie gwarantowi lub poręczycielowi oświadczenia o zwolnieniu wadium.4. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, w przypadku wystąpienia okoliczności,o których mowa w art. 98 ust. 6 Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej: wykonanie w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jednego zadania dotyczącego robót budowlanych w zakresie budowy lub przebudowy lub remontu drogi o nawierzchni z betonu asfaltowego/bitumicznej o długości co najmniej 500 mb lub łącznej powierzchni 2500 m2Dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej: dysponowanie co najmniej jedną osobą, która zostanie skierowana do pełnienia funkcji Kierownika budowy, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi, w specjalności inżynieryjnej drogowej (lub ważne uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-02-02

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach