Przetargi.pl
Wykonanie remontów cząstkowych nawierzchni bitumicznych dróg gminnych

GMINA ŚLESIN ogłasza przetarg

  • Adres: 62-561 Ślesin, Kleczewska, 15
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2024-03-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA ŚLESIN
    Kleczewska, 15
    62-561 Ślesin, woj. wielkopolskie
    REGON: 311019310
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.umig.slesin.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie remontów cząstkowych nawierzchni bitumicznych dróg gminnych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia stanowi: Wykonanie remontów cząstkowych nawierzchni bitumicznych dróg gminnych1.1. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności: a) oznakowanie miejsca prowadzonych robót zgodnie z projektem organizacji ruchu,b) pionowe obcięcie (diamentowymi piłami tarczowymi) uszkodzenia na głębokość umożliwiającą wyrównanie jego dna, nadając uszkodzeniu kształt figury geometrycznej np. prostokąta lub przy użyciu frezarki drogowej umożliwiającej frezowanie nawierzchni asfaltowej na zimno na określoną głębokość,c) usunięcie luźnych okruchów nawierzchni wraz z wywozem rumoszu na miejsce wskazane przez Zamawiającego,d) usunięcie wody i doprowadzenie uszkodzonego miejsca do stanu suchego,e) dokładne oczyszczenie dna i krawędzi uszkodzonego miejsca z luźnych ziaren grysu, żwiru, piasku i pyłu przy użyciu sprężarki lub zamiatarek,f) spryskanie dna i krawędzi naprawianego miejsca emulsja asfaltową,g) rozłożenie mieszanki betonu asfaltowego przy pomocy łopat i listwowych ściągaczek oraz listew profilowych do 10m2. Naprawę miejsc uszkodzonych powyżej 10 m2 należy wykonać poprzez układarkę mechaniczną do układania mieszanek mineralno-asfaltowych typu zagęszczanego,h) wykonanie zagęszczenia rozłożonej masy mineralno-bitumicznej walcem,i) po rozłożeniu mieszanki oraz zagęszczeniu – uszczelnienie krawędzi naprawianego miejsca emulsją asfaltową w ilości 0,8-1,0 kg/m2 i zasypanie drobnym kruszywem o wielkości ziarna do 4mm w kolorze taki samym jak kruszywo, z którego wykonano naprawianą nawierzchnię.1.2. Zamawiający przewiduje dwa terminy na przeprowadzanie remontów cząstkowych:* ostateczny zapis obowiązujący Wykonawcę uzależniony jest od ogólnego terminu realizacji umowy, który stanowi jedno z kryterium oceny ofert - W przypadku zaoferowania realizacji zamówienia w terminie 7 miesięcy:a) Wiosenny – od daty podpisania umowy do 30.06.2024 roku, b) Jesienny – od 01.10.2024 r. – do 30.11.2024 roku. - W przypadku zaoferowania realizacji zamówienia w terminie 6 miesięcy:a) Wiosenny – od daty podpisania umowy do 30.06.2024 roku, b) Jesienny – od 01.10.2024 r. – do 31.10.2024 roku. Do umowy zostanie wpisany zapis zgodny z zaproponowanym przez Wykonawcę terminem realizacji zamówienia.1.3. Zamawiający będzie określał lokalizację, zakres oraz termin wykonania remontu z uwzględnieniem ust. 1.3. Przewidywany zakres remontu ogółem to ok. 1.900,00 m² w obu terminach łącznie (remont cząstkowy nawierzchni o głębokości ubytku do 7 cm warstwy asfaltowej i ewentualnej warstwy kruszywa do 10 cm). Zakres zamówienia może zostać pomniejszony maksymalnie o 30% ogólnego przewidywanego zakresu remontu. W przypadku wykonania mniejszej lub większej ilości remontów, niż przewidywany zakres, zapłata nastąpi za rzeczywistą ilość zrealizowanych remontów cząstkowych.1.4. Każdorazowa zmiana wielkości remontowanego ubytku, musi być zgłoszona Zamawiającemu i w obecności pracownika UMiG w Ślesinie zatwierdzona przed wykonaniem.1.5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został opisany w Szczegółowej Specyfikacji Technicznej (SST) stanowiącej Załącznik nr 2 do SWZ. Zastosowane przez Zamawiającego w szczegółowej specyfikacji technicznej wskazania pochodzenia wyrobów służą określeniu standardów cech technicznych i jakościowych, należy traktować je, jako przykładowe.1.6. Wykonawca zobowiązany będzie: 1) bezwzględnie przestrzegać wytycznych zawartych w Szczegółowej Specyfikacji Technicznej (SST) oraz SWZ;2) dysponować jednostkami sprzętu i środkami transportu, zapewniającymi realizację zamówienia zgodnie z SWZ w terminie umownym;3) do bieżącego utrzymania stanu dróg przez cały okres prac oraz podejmowania innych działań technicznych mających na celu zapewnienie, zgodnego z potrzebami ruchu drogowego, stanu technicznego dróg oraz sprawności i bezpieczeństwa ruchu, zarówno na odcinkach gdzie nie były jeszcze prowadzone roboty budowlane, trwają roboty lub zostały zakończone (tj. przez cały okres trwania realizacji zamówienia, aż do zakończenia i odbioru ostatecznego robót);4) do bieżącego utrzymania w czystości dróg publicznych, po których będzie odbywał się ruch pojazdów budowy i transportujących materiały;5) zapewnić przejezdność wszystkich dróg przechodzących w sąsiedztwie przekazanego frontu robót, a jeżeli nie będzie to możliwe zabezpieczyć dojazd do poszczególnych posesji poprzez cały okres prowadzenia prac;6) postępować z odpadami zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. Wykonawca jako wytwórca odpadów w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 32 ustawy o odpadach ma obowiązek zagospodarowania powstałych podczas realizacji zadania odpadów zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2023 r., poz. 1587 ze zm.) i ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2024 r. poz. 54);7) przeprowadzać roboty budowlane zgodnie z przepisami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. z 2003 r. Nr 47, poz. 401);8) usuwać natychmiastowo i skutecznie wszelkie szkody spowodowane przez Wykonawcę.1.7. Wymagany okres gwarancji w odniesieniu do przedmiotu zamówienia wynosi 24 miesiące licząc od dnia podpisania przez Zamawiającego protokołu odbioru końcowego robót.1.8. Warunki płatności: faktury częściowe.1.9. Źródła finansowania: środki własne Gminy Ślesin.1.10. Zamówienie należy zrealizować w terminie 7 miesięcy od dnia podpisania umowy z uwzględnieniem terminów określonych w §1 ust. 4 Projektowanych postanowień umowy. Termin realizacji zamówienia będzie punktowany w ramach kryteriów oceny ofert.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233142-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1) Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w kwocie: 2 900,00 zł (słownie: dwa tysiące dziewięćset złotych 00/100 gr).2) Wadium musi obejmować pełen okres związania ofertą.3) Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach wskazanych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp.4) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy w banku Bank Spółdzielczy w Ślesinie, numer rachunku 46 8534 0006 0000 0101 0009 3463 z adnotacją: „Wadium – Wykonanie remontów cząstkowych nawierzchni bitumicznych dróg gminnych”. Wadium musi wpłynąć na wskazany rachunek bankowy zamawiającego najpóźniej przed upływem terminu składania ofert (decyduje data wpływu na rachunek bankowy zamawiającego).5) Wadium wnoszone w poręczeniach lub gwarancjach należy załączyć do oferty w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę dokumentu i powinno zawierać następujące elementy:1) nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego), gwaranta/poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib. Beneficjentem wskazanym w gwarancji lub poręczeniu musi być Zamawiający, tj. Gmina Ślesin, ul. Kleczewska 15, 62-561 Ślesin,2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem,3) kwotę gwarancji/poręczenia,4) termin ważności gwarancji/poręczenia,5) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia bezwarunkowo, na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, w sytuacjach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.6) W przypadku, gdy wykonawca nie wniósł wadium lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium, w przypadku o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.7) Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1–5 ustawy Pzp.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami na podstawie art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1) Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, zamawiający określa warunek/warunki udziału w postępowaniu dotyczący/-e:a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie określa wymagań w zakresie spełnienia tego warunku.b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie określa wymagań w zakresie spełnienia tego warunku.c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 130 000,00 zł.d) zdolności technicznej lub zawodowej:Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli:a) posiada doświadczenie, tj.: wykonał należycie, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył, w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej 2 roboty budowlane polegające na wykonaniu remontów cząstkowych nawierzchni bitumicznych mieszanką mineralno-asfaltową, o wartości zadania nie mniejszej niż 130.000,00 zł (brutto) każde.Za wykonaną robotę budowlaną Zamawiający rozumie taką robotę, która została zrealizowana w ramach jednej umowy i odebrana przez Zamawiającego/Odbiorcę, jako wykonana zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończona. Zamawiający zastrzega sobie prawo do ewentualnego sprawdzenia prawidłowości przedstawianych danych, które będą wyszczególnione w ofercie.b) dysponuje osobą/ osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.: przynajmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów – osoba ta będzie pełniła funkcję kierownika robót drogowych.c) dysponuje potencjałem technicznym do realizacji zamówienia tj. dysponowanie minimum następującym sprzętem:a) frezarka samojezdna lub urządzenie frezujące zamocowane na pojeździe do tego przystosowanym - min. 1 szt.,b) skrapiarka do emulsji asfaltowej- min.1 szt.,c) termos do przewozu masy w niskich temperaturach- min.1 szt.,d) walec gładki- min.1 szt.W przypadku warunku zdolności technicznej lub zawodowej, w zakresie dysponowania osobami skierowanymi przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, Zamawiający uznaje wymagane uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi określone w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831) oraz uprawnienia obowiązujące wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawnych, a także zgodnie z art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U z 2023 r. poz. 682 ze zm.), lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2023 r. poz. 334).2) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą łącznie spełniać warunki określone w Rozdziale II podrozdział 7 SWZ, przy czym warunek dotyczący doświadczenia musi spełnić samodzielnie co najmniej jeden Wykonawca oraz żaden Wykonawca nie może podlegać wykluczeniu z postępowania na podstawie art. wskazanych w Rozdziale II Podrozdziale 8 SWZ. Analogicznie w przypadku dysponowania potencjału trzeciego – całością wymaganego doświadczenia musiałby ten podmiot wykazać się samodzielnie.3) Wykonawca może w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa powyżej, w pkt. 1) w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.4) Zamawiający jednocześnie informuje, iż „stosowna sytuacja”, o której mowa powyżej wystąpi wyłącznie w przypadku kiedy:a) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów udowodni Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zobowiązanie to należy złożyć do oferty i podpisuje je podmiot udostępniający swoje zasoby. W treści zobowiązania należy podać dane identyfikujące podmiot udostępniający swoje zasoby (przykładowo: adres, pełna nazwa, NIP, REGON, PESEL), a powinno ono zawierać:1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;2) sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą. Podpis pod tym oświadczeniem ma złożyć osoba umocowana do składania oświadczeń w imieniu danego podmiotu. Składając takie oświadczenie należy zwrócić uwagę, że w takim przypadku na Wykonawcę i podmiot udostępniający zasoby na podstawie art. 118 ust. 1 i 3 ustawy zostają nałożone dodatkowe obowiązki, których wykonania Zamawiający będzie wymagał w niniejszym postępowaniu i w trakcie realizacji umowy.b) w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane. Zamawiający będzie wymagać w trakcie realizacji umowy przestrzegania tego wymagania (art. 122, art. 462 ust. 7 ustawy Pzp), łącznie z prawem do naliczania kar umownych czy odstąpienia od umowy.c) Wykonawca nie może podlegać wykluczeniu z postępowania na podstawie art. wskazanych w Rozdziale II Podrozdziale 8 SWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-03-21

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach