Przetargi.pl
Remonty cząstkowe nawierzchni bitumicznych

Zarząd Dróg Miejskich w Grudziądzu ogłasza przetarg

  • Adres: 86300 Grudziądz, ul. Ludwika Waryńskiego
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 56 66 30 800 , fax. 56 66 30 801
  • Data zamieszczenia: 2017-03-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Dróg Miejskich w Grudziądzu
    ul. Ludwika Waryńskiego
    86300 Grudziądz, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 56 66 30 800, fax. 56 66 30 801
    REGON: 34053433300000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: inny:

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remonty cząstkowe nawierzchni bitumicznych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Remonty nawierzchni bitumicznych przewiduje się wykonać w dwóch częściach: Część 1. Przy użyciu mieszanki mineralno-bitumicznej pozyskanej z recyklera. Wykonanie remontu nawierzchni bitumicznej jezdni przy użyciu mieszanki mineralno – bitumicznej pozyskanej z recyklera, przewidziano na powierzchni około 5.400,00 m2 , przy założeniu wbudowania mieszanki w ilości 0,13 Mg/m2. Przed przystąpieniem do prac należy ustawić oznakowanie pionowe, na podstawie projektu organizacji ruchu na czas prowadzenia robót w pasie drogowym, opracowanym zgodnie z obowiązującymi przepisami, i zatwierdzonym przez zarządzającego ruchem na drodze. Przygotowanie uszkodzonego miejsca do naprawy obejmuje wykonanie następujących prac: - pionowe obcięcie krawędzi uszkodzenia / diamentowymi tarczami /, nadając mu kształt prostej figury geometrycznej (czworokąta, pięciokąta, trapezu) na głębokość najgłębszego uszkodzenia oraz usunięcie rumoszu z placu budowy, lub frezowanie uszkodzonej nawierzchni na zimno przy użyciu głowicy frezującej - usunięcie ewentualnej wody opadowej, doprowadzając uszkodzone miejsce do stanu powietrznosuchego, - oczyszczenie dna i krawędzi uszkodzonego miejsca, - spryskanie dna i boków naprawianego miejsca szybkorozpadową kationową emulsją asfaltową w ilości 0,5 l/m2. Zamiast spryskania ścianek bocznych można alternatywnie przykleić samoprzylepne taśmy kauczukowo-asfaltowe, wbudowanie (z zachowaniem istniejącej niwelety nawierzchni) mieszanki mineralno-bitumicznej w jednej lub dwóch warstwach w zależności od głębokości uszkodzenia nawierzchni, - zagęszczenie poszczególnych warstw wbudowanej mieszanki za pomocą walca lub zagęszczarki płytowej. - polanie asfaltem powierzchni złącza roboczego, - obmiar wykonanych robót w metrach kwadratowych (przy założeniu 0, 13 Mg/m2 wbudowanej mieszanki mineralno-bitumicznej), - płatność za 1 Mg po dokonaniu odbioru. Część 2. Techniką sprysku lepiszczem i posypania kruszywem przy użyciu remontera. Wykonanie remontu nawierzchni jezdni przy zastosowaniu technologii sprysku lepiszczem i posypaniu kruszywem przy użyciu remontera, przewidziano na powierzchni około 25.300,00 m2, na jezdniach o nawierzchni bitumicznej, na drogach gruntowych wzmocnionych destruktem bitumicznym, tłuczniem kamiennym lub betonowym. Przygotowanie nawierzchni do naprawy. Trwałość naprawy nawierzchni zależy w bardzo dużym stopniu od dokładności jej oczyszczenia z uszkodzonych fragmentów nawierzchni i innych zanieczyszczeń. W szczególnych przypadkach (bardzo duże zanieczyszczenie) oczyszczenie nawierzchni należy wykonać szczotkami mechanicznymi lub poprzez spłukanie wodą (z odpowiednim wyprzedzeniem dla wyschnięcia nawierzchni). Oznakowanie robót. Ze względu na specyfikę robót przy wykonywaniu remontu cząstkowego nawierzchni bitumicznej techniką sprysku lepiszczem i posypania kruszywem, Wykonawca w sposób szczególny jest zobowiązany do przestrzegania zasad bezpieczeństwa ruchu drogowego w czasie prowadzenia robót. Znaki powinny być odblaskowe, czyste i w razie potrzeby czyszczone, odnawiane lub wymieniane na nowe. Projekt oznakowania robót Wykonawca uzgodni z organem zarządzającym ruchem (uwzględniając zastosowanie takich urządzeń jak: pachołki drogowe z pulsującymi światłami ostrzegawczymi, tymczasowe bariery ochronne wydzielające powierzchnię wyłączona z ruchu itp.). Warunki przystąpienia do robót. Remont nawierzchni bitumicznej techniką sprysku lepiszczem i posypania kruszywem można wykonywać w okresie, gdy temperatura otoczenia nie jest niższa od +10 oC przy stosowaniu asfaltowej emulsji kationowej i nie niższa od + 150C przy stosowaniu innych lepiszczy. Temperatura remontowanej nawierzchni powinna być nie niższa niż +50C przy emulsji asfaltowej i + 10 oC przy innych lepiszczach bezwodnych. Nie dopuszcza się przystąpienia do robót podczas opadów atmosferycznych. Wykonanie robót. W zależności od tekstury naprawianej nawierzchni należy zastosować odpowiednie uziarnienie grysu ( od 2,0 – 4,0 mm, od 4,0 – 6,3 mm i 8,0 – 12,8 mm ). Remonter umożliwia oczyszczenie naprawianego miejsca sprężonym powietrzem, a następnie poprzez tę samą dyszę natryskiwana jest warstwa gorącej emulsji asfaltowej. Następnie przy użyciu tej samej dyszy natryskuje się pod ciśnieniem naprawiane miejsce kruszywem otoczonym (w dyszy) emulsją. W końcowej fazie należy zastosować natrysk naprawianego miejsca kruszywem frakcji 2/4 mm. Bezpośrednio po tak wyremontowanym miejscu może odbywać się ruch samochodowy. Wymagania zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji robót. Wykonawca lub Podwykonawca zatrudni na podstawie umowy o pracę osoby wykonujące roboty związane z prowadzeniem remontów cząstkowych nawierzchni bitumicznych ulic objętych przedmiotem zamówienia. Wymóg ten nie dotyczy między innymi osób kierujących budową, pracowników obsługi geodezyjnej oraz laboratoryjnej i dostawców materiałów budowlanych. Zgodnie z §1 ust. 4 projektu umowy Wykonawca złoży w dniu zwarcia umowy oświadczenie potwierdzające zatrudnienie tych pracowników na podstawie umowy o pracę. Zamawiający na każdym etapie realizacji przedmiotu umowy ma prawo żądania udowodnienia przez Wykonawcę faktu zatrudniania osób na umowę o pracę. Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy w sytuacji, gdy poweźmie wątpliwość, co do sposobu zatrudnienia osób wykonujących w/w roboty. Powyższe obowiązuje również w przypadku wykonania części zamówienia przez podwykonawców. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. Przed podpisaniem umowy wybrany Wykonawca zobowiązany będzie przedłożyć oświadczenie, że w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia będzie dysponował: - minimum 1 osobą posiadającą uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie o specjalności drogowej lub konstrukcyjno- budowlanej. Przed podpisaniem umowy Wykonawca zobowiązany będzie przedłożyć oświadczenie, że w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia będzie dysponował następującym sprzętem, którego ilość musi być wystarczająca do wykonania zadania: Dla części 1 - przy użyciu mieszanki mineralno-bitumicznej pozyskanej z recyklera: • co najmniej dwoma recyklerami do wytwarzania na gorąco mieszanki mineralno-bitumicznej, • co najmniej dwoma lekkimi walcami wibracyjnymi, • co najmniej dwoma przecinarkami z diamentowymi tarczami tnącymi, o mocy co najmniej 10 kW, lub podobnie działające urządzenia do przecięcia krawędzi uszkodzonych warstw prostopadle do powierzchni remontowanej nawierzchni, • koparko – ładowarką, • młotem pneumatycznym oraz sprężarką o wydajności od 2 do 5 m3 powietrza na minutę, przy ciśnieniu od 0,3 do 0,8 MPa, młotem elektrycznym lub hydraulicznym, albo montowaną do wysięgnika koparko - ładowarki w miejsce łyżki głowicę frezującą. • sprzęt drobny. Dla części 2 - wykonanie remontu nawierzchni techniką sprysku lepiszczem i posypania kruszywem przy użyciu remontera: • co najmniej dwoma remonterami, wprowadzającymi pod ciśnieniem kruszywo jednocześnie z modyfikowaną kationową emulsją asfaltową w oczyszczone sprężonym powietrzem uszkodzenia. Wykonawca jest zobowiązany do użytkowania takiego sprzętu, który nie spowoduje niekorzystnego wpływu na jakość wykonania remontu, i zostanie zaakceptowanego przez Inspektora Nadzoru. Liczba i wydajność sprzętu powinna gwarantować przeprowadzenie robót zgodnie z zasadami określonymi w dokumentacji projektowej, SST i wskazaniach Zamawiającego w terminie przewidzianym umową.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233140-2

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach