Przetargi.pl
Remonty cząstkowe nawierzchni asfaltowych dróg gminnych w 2024 roku.

Gmina Bychawa ogłasza przetarg

  • Adres: 23-100 Bychawa, ul. Partyzantów 1
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2024-04-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Bychawa
    ul. Partyzantów 1
    23-100 Bychawa, woj. lubelskie
    REGON: 431020090
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bychawa.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remonty cząstkowe nawierzchni asfaltowych dróg gminnych w 2024 roku.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1.1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania polegającego na remoncie cząstkowym nawierzchni asfaltowych dróg gminnych w 2024 roku, tj. sukcesywne naprawy nawierzchni asfaltowych w miejscach wskazanych przez Zamawiającego, w terminie każdorazowo wskazanym przez Zamawiającego dla danego zakresu prac w następujących technologiach: Zadanie 1 Mieszanką mineralno-asfaltową ze stacjonarnej wytwórni mas bitumicznych lub mieszkanką mineralno-asfaltową ze stacjonarnej wytwórni mas bitumicznych z naruszeniem podbudowy i ewentualnym uzupełnieniem podbudowy kruszywem drogowym, zgodnie ze szczegółową specyfikacją techniczną, stanowiącą integralną cześć niniejszej SWZ. Remonty odbywać się będą sukcesywnie, zgodnie z bieżącymi potrzebami Zamawiającego i jego możliwościami finansowymi. Zadanie 2 Przez uszczelnienie zalewą asfaltową podłużnych i poprzecznych spękań nawierzchni asfaltowych, zgodnie ze szczegółową specyfikacją techniczną, stanowiącą integralną cześć niniejszej SWZ. Remonty odbywać się będą sukcesywnie, zgodnie z bieżącymi potrzebami Zamawiającego i jego możliwościami finansowymi. 3.1.2. Zamawiający informuje, że w 2024 roku planuje się wykonać naprawy dróg i ulic o łącznej powierzchni: 500,17 m2 i naprawy dróg poprzez uszczelnienie spękań nawierzchni w ilości 660 mb. 3.1.3. Zamawiający zastrzega sobie, że ilość prac wskazanych w SWZ jest ilością szacunkową, służącą jedynie do skalkulowania ceny jednostkowej oferty. Faktyczna ilość robót wynikać będzie z bieżących potrzeb oraz możliwości finansowych Zamawiającego.3.1.4. Wykonawca przed przystąpieniem do robót przekaże Zamawiającemu aktualną deklarację dostarczanej mieszanki mineralno-bitumicznej. 3.1.5. Szczegółowy opis sposobu wykonania i odbioru robót zawierają Szczegółowe Specyfikacje Techniczne (SST) dla: - Remontów cząstkowych nawierzchni asfaltowych mieszanką mineralno-asfaltową (załącznik nr 1a do SWZ), - Naprawy (poprzez uszczelnienie) podłużnych i poprzecznych spękań nawierzchni asfaltowych (załącznik nr 1b do SWZ).3.2. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do:3.2.1. kompleksowego wykonania przedmiotu umowy z materiałów własnych, nowych oraz przekazania Zamawiającemu przedmiotu umowy zgodnego z zasadami wiedzy technicznej w zakresie umożliwiającym jego użytkowanie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, wykonawca jest odpowiedzialny za jakość prac oraz zgodność z ustaleniami technicznymi i jakościowymi zawartymi w STWiOR, 3.2.2. angażowania odpowiedniej liczby osób, posiadających niezbędne uprawnienia, wiedzę i doświadczenie do wykonywania powierzonych im robót i innych czynności w ramach wykonania zamówienia, gwarantujących terminowe wykonanie przedmiotu zamówienia z odpowiednio wysoką jakością, 3.2.3. wykonywania zamówienia z należytą starannością, podczas dni bezdeszczowych oraz jeżeli prognozowana w dniu poprzednim temperatura o godz. 6.00 nie będzie niższa niż 5oC; 3.2.4. prowadzenia książki obmiarów wykonanych prac; 3.2.5. przekazania Zamawiającemu wykazu kontaktowych telefonów i faksów w celu sprawnego i terminowego wykonania zamówienia; 3.2.6. wykonania przedmiotu umowy z materiałów odpowiadającym, co do jakości wymaganiom określonym rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 305/2011 z dnia 9 marca 2011 r. ustanawiającego zharmonizowane warunki wprowadzania do obrotu wyrobów budowlanych i uchylającego dyrektywę Rady 89/106/EWG (Dz. Urz. UE L 88 z 04.04.2011, str. 5, z ze zm.) oraz ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (t. j. Dz. U. z 2021. poz. 1213).3.2.7. właściwego składowania wszelkich urządzeń pomocniczych i materiałów oraz usuwania wszelkich zbędnych materiałów, odpadów i śmieci. Zagospodarowanie odpadów prowadzić zgodnie z Ustawą o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tj. Dz. U. z 2023 r., poz. 1587 ze zm.), 3.2.8. umożliwienia wstępu na teren budowy upoważnionym pracownikom Zamawiającego oraz pracownikom organu nadzoru budowlanego, do których należy wykonywanie zadań określonych ustawą – Prawo budowlane. Wykonawca zobowiązany jest udostępnić im dane i informacje wymagane tą ustawą oraz dokumenty dotyczące wbudowanych materiałów (aprobaty, atesty, dowody dostawy, itp.)3.2.9. utrzymania dróg dojazdowych do placu budowy w należytym porządku – zgodnie z ustawą o drogach publicznych3.2.10. właściwego zabezpieczenia terenu prowadzenia robót – ponoszenie odpowiedzialności finansowej za stosowanie i bezpieczeństwo wszelkich działań prowadzonych na terenie robót i poza nim, a związanych z wykonaniem przedmiotu umowy oraz za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków pracowników i osób trzecich powstałe w związku z prowadzonymi robotami, 3.2.11. pełnienia funkcji koordynatora podwykonawców (w przypadku powierzenia wykonania części zamówienia Podwykonawcom) podczas wykonywania robót i usuwania ewentualnych wad, odpowiedzialność za działania lub uchybienia każdego Podwykonawcy, 3.3. Zaleca się, aby Wykonawca zapoznał się z warunkami lokalizacyjno - terenowymi w celu uzyskania informacji, które mogą ułatwić właściwe rozpoznanie warunków realizacji niniejszego zamówienia, co będzie przydatne na etapie przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia.3.4. W każdym przypadku użycia w opisie przedmiotu zamówienia norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp Wykonawca powinien przyjąć, że odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. W przypadku użycia w opisie odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca analizując dokumentację projektową powinien założyć, że każdemu odniesieniu użytemu w dokumentacji projektowej towarzyszy wyraz „lub równoważne".W przypadku, gdy w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w dokumentacji projektowej. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.3.7. Zamawiający stosownie do art. 95 ust 1 ustawy Pzp, określa obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: - wykonywanie prac fizycznych, operatorzy sprzętu, kierowcy pojazdów (nie dotyczy kierowników budowy i kierowników robót, nie dotyczy sytuacji, gdy prace te będą wykonywane samodzielnie i osobiście przez osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą w postaci tzw. samozatrudnienia, jako podwykonawcy). Obowiązek ten dotyczy również Podwykonawców – Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące Podwykonawców do zatrudnienia na podstawie stosunku pracy wszystkich osób wykonujących wskazane wyżej czynności. Szczegółowy sposób dokumentowania zatrudnienia ww. osób, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 95 ust. 1 ustawy Pzp oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań, rodzaju czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia zawarte są w projekcie umowy (zał. nr 7 do SWZ).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233141-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 11.1. Składający ofertę powinien wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert, w wysokości 2 000,00 zł (słownie złotych: dwa tysiące).11.2. Wadium może być wnoszone w następujących formach:- pieniądzu;- gwarancjach bankowych;- gwarancjach ubezpieczeniowych;- poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (j.t. Dz. U. z 2020 r. poz. 299 z 2022 r. poz. 807 i 1079).11.3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Zamawiającego: Rejonowy Bank Spółdzielczy w Bychawie nr rachunku: 97 8685 0001 0017 3892 2000 0060 z adnotacją „Wadium - Znak sprawy: GPK.271.6.2023 „Remonty cząstkowe nawierzchni asfaltowych dróg gminnych w 2024 roku”Za termin wniesienia wadium przyjmuje się datę uznania rachunku Zamawiającego. Dane przelewu powinny identyfikować ofertę, którą zabezpiecza wniesione wadium.11.4. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia należy złożyć wadium w oryginale w postaci elektronicznej przez Platformę Zamówień Publicznych ZETOPZP: https://portal.bychawa.pl. Wniesienie dokumentu wadium w formie elektronicznej powinno obejmować przekazanie tego dokumentu w takiej formie, w jakiej został on ustanowiony przez gwaranta, tj. oryginału dokumentu w oddzielnym pliku (paczce).11.5. Wadium wniesione w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej będzie akceptowane pod warunkiem, że jest zgodne z ustawą Pzp, a w szczególności:11.5.1. gwarancja będzie zawierała wszystkie przypadki utraty wadium przez wykonawcę określone w art. 98 ust. 6 Pzp;11.5.2. okres ważności gwarancji będzie nie krótszy niż do dnia upływu terminu związania ofertą określony w specyfikacji warunków zamówienia.11.6. Wadium wniesione w formie poręczenia udzielonego przez podmiot, o którym mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości będzie akceptowane pod warunkiem, że jest zgodne z ustawą Pzp, a w szczególności:11.6.1. poręczenie będzie zawierało wszystkie przypadki utraty wadium przez wykonawcę określone w art. 98 ust. 6 Pzp;11.6.2. poręczenie będzie zawierało określony datą termin odpowiedzialności, nie krótszy niż do dnia upływu terminu związania ofertą określony w specyfikacji warunków zamówienia.11.7. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia sporządzonych w języku obcym, dokument gwarancyjny powinien być złożony wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę.11.8. Wadium w formie gwarancji lub poręczenia powinno być wystawione na adres: Gmina Bychawa – ul. Partyzantów 1, 23-100 Bychawa.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 7.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale 6 SWZ oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.7.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:7.2.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie określa warunku w powyższym zakresie.7.2.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie określa warunku w powyższym zakresie.7.2.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający nie określa warunku w powyższym zakresie7.2.4. zdolności technicznej lub zawodowej:Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: :7.2.4.1. Wykonawca winien wykazać, że wykonał należycie nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej 2 roboty w zakresie bieżących napraw nawierzchni asfaltowych o łącznej wartości brutto wykonywanych robót min. 120 000,00 zł,7.2.4.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować w okresie wykonywania zamówienia i skierują do jego realizacji - min. jedną osobą (która będzie pełniła funkcję kierownika budowy lub kierownika robót) posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej – drogowej, których zakres uprawnia do kierowania robotami objętymi przedmiotem zamówienia lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a w przypadku Wykonawców zagranicznych – uprawnienia budowlane do kierowania robotami równoważne do wyżej wskazanych
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-05-06

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach