Przetargi.pl
Remont prosektorium dla obiektów szpitalnych przy ulicy Batorego i Sokołowskiego Specjalistycznego Szpitala im. dra Alfreda Sokołowskiego w Wałbrzychu

Specjalistyczny Szpital im. dra Alfreda Sokołowskiego ogłasza przetarg

  • Adres: 58-309 Wałbrzych, Sokołowskiego 4
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2022-09-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Specjalistyczny Szpital im. dra Alfreda Sokołowskiego
    Sokołowskiego 4
    58-309 Wałbrzych, woj. dolnośląskie
    REGON: 890047446
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.zdrowie.walbrzych.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont prosektorium dla obiektów szpitalnych przy ulicy Batorego i Sokołowskiego Specjalistycznego Szpitala im. dra Alfreda Sokołowskiego w Wałbrzychu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest remont prosektorium dla obiektów szpitalnych przy ulicy Batorego i Sokołowskiego Specjalistycznego Szpitala im. dra Alfreda Sokołowskiego w Wałbrzychu. Zakres prac objętych przedmiotem zamówienia oraz wymagania Zamawiającego zostały szczegółowo wskazane w niżej wymienionych załącznikach, będące integralnymi częściami SWZ:1) Załącznik nr 1a do SWZ – Opis przedmiotu zamówienia2) Załącznik nr 1b do SWZ – Dokumentacja projektowa 2) Załącznik nr 1c do SWZ – Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót (Specjalność budowlana)3) Załącznik nr 1d do SWZ – Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót (Specjalność – instalacje sanitarne)4) Załącznik nr 1e do SWZ – Przedmiar Przygotowując ofertę, Wykonawca winien dokładnie zapoznać się z zawartością wszystkich dokumentów składających się na dokumentację zamówienia, którą należy odczytywać wraz z modyfikacjami i zmianami wnoszonymi przez Zamawiającego w trakcie trwania postępowania.Opis przedmiotu zamówienia dla zadania:Remont prosektorium dla obiektów szpitalnych przy ul. Batorego i SokołowskiegoSpecjalistycznego Szpitala im. dra A. Sokołowskiego przy ul. Sokołowskiego w Wałbrzychuw oparciu o dokumentację projektową opracowaną przez Pracownię Projektową Instalacyjną mgr inż. Magdalena Klonowska – Nieczypor z siedzibą w Wałbrzychu przy ul. Ludowej 1 Cpt: Przebudowa pomieszczeń Zakładu Patomorfologii w części dotyczącej prosektury Specjalistycznego Szpitala im. dra A. Sokołowskiego przy ul. Sokołowskiego w WałbrzychuRoboty budowlane będą wykonywane na podstawie opracowanej na zlecenie Szpitala dokumentacji projektowej j/n:1/ Projektu Budowlanego wraz z Projektem Zagospodarowania Terenu będącymi załącznikami do Decyzji pozwolenia na budowę.2/ Projektu Zagospodarowania Terenu3/ Projektu Architektoniczno-Budowlanego Wielobranżowego4/ Przedmiaru5/ Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru RobótZakres prac budowlanych będzie obejmował w szczególności:- opracowanie planów bezpieczeństwa i ochrony zdrowia / BIOZ /- prace przygotowawcze w tym wytyczenie punktów głównych oraz organizację placu budowy w sposób nie kolidujący z pracą Szpitala- ustawienie tablic informacyjnych- wykonanie w niezbędnym zakresie dojazdów i zabezpieczenie przewidzianych w projekcie miejsc roboczych i lokalizacji sprzętu- rozbiórkę kolidujących z zadaniem obiektów, elementów drogi, ogrodzeń wraz z odtworzeniem w niezbędnym zakresie- likwidację zaplecza budowy- pozostałe prace wyszczególnione w dokumentacji projektowej jak również wypełnienie wszelkich wymogów i zobowiązań z niej wynikającychW cenie ofertowej Wykonawca powinien uwzględnić wszystkie roboty budowlano-montażowe, koszty bezpośrednie i pośrednie związane z wszelkimi badaniami, pomiarami oraz działaniami zmierzającymi do wykonania przedmiotu zamówienia wsposób kompletny dla celu jakiemu ma służyć.Zamawiający bezwzględnie wymaga dokonania wizji lokalnej i potwierdzenia jej odbycia przez uprawnionego pracownika Szpitala.Pomieszczenia prosektorium wymagają remontu, w trakcie, którego należy w miarę możliwości, w obrębie istniejących pomieszczeń poprawić jego funkcję .Zgodnie z obowiązującymi obecnie przepisami, szpital liczący ponad 700 łóżek, powinien mieć prosekturę II typu z 2 stołami sekcyjnymi.W istniejącym , działającym obiekcie znajduje się jedna sala sekcyjna o pow. 26,61 m2 z jednym stołem do przeprowadzania sekcji. Lekarz przychodzący na sekcję wchodzi do budynku prosektorium drzwiami dla obsługi prosektorium, brak dla niego wydzielonychpomieszczeń szatni i zespołu sanitarnego ( wc, natrysku i umywalki ) zlokalizowanych przed wejściem do sali sekcyjnej.Istniejąca toaleta z natryskiem wykorzystywana jest przez pracowników prosektorium.W celu spełnienia tego warunku, w projekcie remontu założono uruchomienieistniejącego, nie użytkowanego wejścia z zewnątrz, zlokalizowanego tuż za chłodnią dostawioną do budynku prosektorium. Do tego wejścia prowadzi utwardzony chodnik, biegnący przy budynku administracyjnym szpitala. Wejście to będzie służyło osobomprzychodzącym z zewnątrz na sekcje. Nad drzwiami wejściowymi należy zainstalować kurtynę powietrzną, aby chronić przebywających w pomieszczeniu ludzi przed nadmiernym dopływem chłodnego powietrza.W pomieszczeniu, do którego prowadzi to uruchomione wejście z zewnątrzzorganizowano szatnię i węzeł sanitarny ( kabinę wc, natrysk i umywalkę).Po przebraniu się w odzież ochronną, gumowe fartuchy i kalosze osoby uczestniczące w sekcji przechodzą przez śluzę z umywalką do mycia rąk do sali z jednym stołem sekcyjnym, w której dokonuje się sekcji szpitalnych.Ponieważ Szpital posiada umowę na prowadzenie sporadycznych sekcji prokuratorskich postanowiono wydzielić dodatkowo salę do tych sekcji, co poprawi warunki sanitarnepanujące w obiekcie. Sala ta nie będzie miała normatywnej powierzchni , powyburzeniu ścianek działowych i przyłączeniu części powierzchni sąsiednich pomieszczeń będzie awaryjną dodatkową salą sekcyjną o powierzchni 16,83 m2 , która jednocześnie umożliwi przeprowadzenie remontu w działającym obiekcie.Do obydwu sal prowadzą dwa wejścia – jedno z szatni dla osób uczestniczących w sekcji, drugie do wprowadzenia zwłok na sekcję i wyprowadzania po sekcji.W istniejącym prosektorium nie ma pracowni mikroskopowej, histopatologicznej, nie ma pokoju formalinowego. Materiał pobierany w czasie sekcji badany jest na zewnątrzw innych obiektach posiadających takie pracownie.W salach sekcyjnych należy ustawić urządzenia chłodnicze przeznaczonedo przechowywania pobranego materiału, przed przekazaniem go do badania .W ramach remontu należy uporządkować pomieszczenie socjalne , biurowei pomieszczenia sanitarne wydzielone dla pracowników .Wejście dla pracowników pozostaje w tym samym miejscu. Pomieszczenie dlapracowników i pomieszczenie biurowe również ma dotychczasową lokalizację. Pomieszczenie dla pracowników, po wymianie podłogi, wymalowaniu ścian należy wyposażyć w dwie szafki odzieżowe, wersalkę i prawidłowo wyposażony kącik przygotowywania napojów i posiłków – umywalka do mycia rąk, laminowany blat z 1-kom. zlewozmywakiem i ociekaczem, imbryk elektryczny, kuchenka mikrofalowa,wisząca szafka na naczynia i chłodziarka ustawiona pod blatem.Biuro po remoncie należy wyposażyć w nowe meble – dwa biurka ustawione bokiem do okna, tak żeby światło dzienne padało z prawej strony, krzesła, stolik i dwa foteliki,Przy pokoju dla pracowników naprzeciw wejścia do pokoju biurowego , po wyburzeniu ścian ( jak na załączonym rysunku) należy zlokalizować łazienkę dla pracowników (muszla ustępowa, kabina natryskowa i umywalka do mycia rąk).Na rysunku pokazano lokalizację dwóch nowych pomieszczeń dostępnych z komunikacji , t,j. pomieszczenia porządkowego, uzyskanego po wyburzeniu ściany pomiędzy 0.12 i 0.13 i wyposażonego w zlew gospodarczy zainstalowany na wys. 45-50 cm od posadzki, regał na środki do utrzymania czystości, wieszaki na sprzęt porządkowy i umywalkę do mycia rąk oraz pomieszczenia na odpady niebezpieczne, które będąpoddawane utylizacji na mocy umowy z wyspecjalizowaną firmą . Pomieszczenie to należy wyposażyć w urządzenie chłodnicze i w pobliżu wejścia, w części komunikacyjnej zainstalować umywalkę .Dotychczasowe pomieszczenie gospodarcze (0.11) przeznacza się na magazyn chemii. Pomieszczenie do mycia i ubierania zwłok( 0.10), z wyjściem na zewnątrz, pozostaje w tym samym miejscu , z tym, z do tego pomieszczenia będą tylko wydawane zwłoki.Wstęp do tego pomieszczenia dozwolony jest tylko pracownikom Zakładu i przedsiębiorstw pogrzebowych.W czasie remontu należy dokonać wymiany drzwi, czyli dostosować szerokości otworów drzwiowych do obowiązujących przepisów . WYTYCZNE BUDOWLANE I INSTALACYJNE WYKOŃCZENIA WNĘTRZ:Pomieszczenia zakładu przeznaczone do pracy powinny odpowiadać następującym warunkom:_ w salach sekcyjnych podłogi powinny być nienasiąkliwe i łatwo zmywalne,wykonane ze spadkiem 1,5% w kierunku wpustu podłogowego ( antypoślizgowe płytki ceramiczne lub inny materiał o podobnych właściwościach). Wpusty podłogowe hermetyczne,_ w salach sekcyjnych oraz w pomieszczeniach, w których przechowywane sązwłoki ściany powinny być zmywalne do pełnej wysokości ( płytki ceramiczne lub inne łatwo zmywalne i odporne na działanie środków dezynfekcyjnych). Sufity powinny być malowane farbą, zmywalną , paro przepuszczalną,_ we wszystkich pomieszczeniach podłogi powinny być z wykładzin łatwozmywalnych, trwałych i odpornych na środki dezynfekcyjne oraz chemikalia (antypoślizgowe płytki ceramiczne lub inne materiały o tych właściwościach).Podłogi ze spadkiem 1,5 % w kierunku kratek ściekowych, cokoliki przy ścianach do wys. 5-10 cm. W zapleczu sanitarnym ściany zmywalne do wys. 2,0 m ( płytki ceramiczne), powyżej malowane farbą paro chłonną.W szatni ściany malowane farbą zmywalną, sufity farbą paro chłonną. Podłoga zmywalna z cokolikiem 5-10 cm. – antypoślizgowe płytki ceramiczne lub inny materiał o podobnych właściwościach,_ pomieszczenia powinny być wyposażone w baterie ze złączką do wężai kanalizacyjne wpusty podłogowe oraz umywalki do mycia rąk z bieżącą wodąciepłą i zimną z bateriami mieszającymi, przy umywalkach dozowniki z mydłem w płynie i dozowniki ze środkiem dezynfekcyjnym. W sali sekcyjnej i umywalni przy zespole sanitarnym baterie uruchamiane przy pomocy łokcia, pedału nożnego lub fotokomórki, do suszenia rąk przy umywalkach należy zainstalować suszarki elektryczne. Pomieszczenia, w których używane są narzędzia i sprzęt wielokrotnego użycia należy wyposażyć w zlewozmywak z baterią._ we wszystkich pomieszczeniach otwierane okna powinny być zaopatrzone w siatki przeciwko owadom,_ we wszystkich pomieszczeniach ( sala sekcyjna i zaplecze) będzie wykonana ,wentylacja mechaniczna_ sala sekcyjna powinny być wyposażone w wentylację mechaniczną cichobieżną ,odpowiadającą następującym warunkom: - wywiew zapewniający dziesięciokrotną wymianę powietrza na .................W związku z ograniczeniami więcej w SWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45215140-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:1. nie podlegają wykluczeniu zgodnie z art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp,2. nie podlegają wykluczeniu zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego. Zgodnie z treścią art. 7 ust. 1 w/w ustawy, z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu prowadzonego na podstawie ustawy Pzp wyklucza się:1) wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;2) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;3) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106), jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy.3. spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem niniejszego zamówienia na sumę gwarancyjną min. 200 000,00 zł.d) zdolności technicznej lub zawodowej:W odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lubzawodowej (112 ust. 2 pkt 4 ustawy) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca spełniał minimalnewarunki umożliwiające realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości, poprzez:- Wykaz robót budowlanych, oraz dowody poświadczające, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej 2 roboty budowlane w zakresie odpowiadającym swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia, polegające na budowie, rozbudowie lub przebudowie na kwotę 300 000,00 zł każda z robót wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane ;- Wykaz zawierający wskazanie osoby, która będzie pełnić funkcję:Kierownika budowy, posiadającą uprawnienia budowlane uprawniające do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w specjalności konstrukcyjno budowlane, skierowanej przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacjami na temat jej kwalifikacji zawodowej, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także informacją o podstawie do dysponowania tą osobą ;Kierownika robót sanitarnych, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, określone przepisami Prawa budowlanego, lub inne równoważne uprawnienia, wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub na terenie innego kraju, jeżeli zgodnie z prawem polskim uprawniają one do kierowania robotami budowlanymi w zakresie w/w specjalności.Wymagane jest przeprowadzenie wizji lokalnej1) Wizja lokalna winna być przeprowadzona przed upływem terminu zadawania pytań.2) Termin przeprowadzenia wizji po jego wcześniejszym uzgodnieniu – nie później niż 48 h od zgłoszenia.Osoba do kontaktu z Wykonawcami: Zygmunt Borsuk - Kierownik Działu Obsługi Szpitala,tel. 603332907; (74) 6489726.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2022-10-06

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach