Przetargi.pl
„Remont pomnika Mauzoleum w Pęcicach”

GMINA MICHAŁOWICE ogłasza przetarg

  • Adres: 05-816 Reguły, Aleja Powstańców Warszawy 1
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2024-03-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA MICHAŁOWICE
    Aleja Powstańców Warszawy 1
    05-816 Reguły, woj. mazowieckie
    REGON: 013269290
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Remont pomnika Mauzoleum w Pęcicach”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest remont pomnika Mauzoleum w Pęcicach przy ul. Parkowej.2. Mauzoleum podlegające remontowi zlokalizowane jest na dz. ew. nr 641 obręb 0010 Pęcice.3. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje realizację programu prac konserwatorskich dla:1) Remontu okładziny z piaskowca w zakresie:a) Dokumentacja opisowa i fotograficzna stanu zachowania okładzin kamiennych.b) Przeglądu wszystkich elementów pod kątem stabilności i demontaż płyt zagrożonych samoczynnym odspojeniem lub degradacją.c) Mechanicznego usunięcia wtórnych uzupełnień oraz zdegradowanych spoin (multinarzędzie, noże, dłuta itp.).d) Oczyszczenia powierzchni mieszanymi technikami chemiczno-mechanicznymi z zastosowaniem np. myjki hydrociśnieniowej i parowej wspomaganej preparatami czyszczącymi, szczotek lub metodą strumieniową na sucho. Metodę doczyszczenia Wykonawca zobowiązany będzie wybrać po przeprowadzeniu prób na bezpieczeństwo i skuteczności techniki.e) Dezynfekcji powierzchni metodą natrysku preparatem biobójczym renomowanego producenta.f) Montażu nowych płycin w miejsce uszkodzonych, a uszkodzone Wykonawca podda utylizacji. g) Uzupełnienia koniecznych ubytków w technice flekowania. h) Uzupełnienia ubytków w kamieniu zaprawą mineralną barwioną w masie.i) Uzupełnienia spoin w kamieniu zaprawą mineralną barwioną w masie.j) Opracowania powierzchni fleków i uzupełnień poprzez szlifowanie i nadanie im właściwej faktury (tarcze korundowe, papiery ścierne).k) Pogłębienia dna nieczytelnych inskrypcji (dłuta widiowe).l) Odpylenia powierzchni sprężonym powietrzem.m) Nałożenia preparatu ochronnego o właściwościach hydrofobowych za pomocą spryskiwacza ręcznego.n) Scalenia kolorystycznego uzupełnienia oraz kutych inskrypcji.o) Wykonania wszelkich prac porządkowych po zakończeniu prac.p) Wykonania dokumentacji opisowej i fotograficznej po zakończeniu prac budowlanych.2) Remontu elementów metalowych w zakresie:a) Dokumentacja opisowa i fotograficzna stanu zachowania elementów metalowych.b) Wykonania prób na oczyszczenie powierzchni.c) Mechanicznego i chemicznego usunięcia zabrudzeń i nawarstwień z powierzchni rzeźby (brązu).d) Zabezpieczenia powierzchni inhibitorem korozji.e) Ostatecznego zabezpieczenia powierzchni poprzez nałożenie warstw wosku mikrokrystalicznego lub innego preparatu ochronnego dedykowanego do brązu/mosiądzu. Wykonawca zobowiązany będzie do ręcznego wypolerowania liter miękkimi szmatkami.f) Wykonania wszelkich prac porządkowych po zakończeniu prac.g) Wykonania dokumentacji opisowej i fotograficznej po zakończeniu prac budowlanych.4. Teren zamierzenia budowlanego jest wpisany do rejestru zabytków i znajduje się na obszarze objętym ochroną konserwatora zabytków (decyzja nr 734/2016 z dnia 24 maja 2016 r.).5. Wykonawca w ramach przedmiotu zamówienia zobowiązany będzie do:1) kierowania pracami konserwatorskimi lub samodzielnego ich wykonywania przez osoby spełniające wymagania, o których mowa w art. 37a ust. 1 i 2, art. 37b ust. 1 i 3 albo art. 37d ust. 1 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie i opiece nad zabytkami;2) przekazania Mazowieckiemu Wojewódzkiemu Konserwatorowi Zabytków danych osoby kierującej pracami konserwatorskimi lub samodzielnie prowadzącej prace konserwatorskie na 14 dni przez rozpoczęciem robót budowlanych;3) powiadomienia Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków o terminie rozpoczęcia prac na 14 dni przed rozpoczęciem robót budowlanych ;4) uzgodnienia z Mazowieckim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków rysunku z zaznaczeniem zniszczeń oraz planowanych rekonstrukcji (w szczególności flekowania materiałem kamiennym);5) przygotowania jednego, przykładowego fleku oraz zwołanie komisji z przedstawicielami Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, celem zaakceptowania metody i doboru kamienia do prac. W przypadku problemów ze znalezieniem odpowiedniego budulca Wykonawca zobowiązany jest liczyć się z koniecznością wykonania uzupełnień za pomocą specjalistycznych mas;6) do niezwłocznego zawiadomienia Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków o zagrożeniach lub nowych okolicznościach ujawnionych w trakcie prowadzenia wskazanych w pozwoleniu prac i robót;7) bieżącego prowadzenia dokumentacji przebiegu wskazanych w pozwoleniu prac oraz opracowania wyników, w sposób umożliwiający jednoznaczną identyfikację i dokładną lokalizację przestrzenną wszystkich wykonanych czynności, użytych materiałów oraz dokonanych odkryć i przekazania jej Wojewódzkiemu Konserwatorowi Zabytków albo Ministrowi w terminie 3 miesięcy od dnia zakończenia przedmiotu zamówienia;8) prowadzenia prac konserwatorskich w odpowiednich warunkach atmosferycznych;6. Realizacja przedmiotu zamówienia zostanie wykonana na podstawie:1) Decyzji Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków znak: WN.5142.140.2023.WER z dnia 31 lipca 2023 r. zezwalającej na prowadzenie prac konserwatorsko-restauratorskich.2) Decyzji Starosty Pruszkowskiego znak: WA.6740.4.41.2023.I.EG z dnia 04 sierpnia 2023 r. zatwierdzającej projekt zagospodarowania terenu oraz projekt architektoniczno-budowlany i udzielającej pozwolenia na budowę. 7. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w dokumentacji projektowej w składzie:1) Projekt budowlany zawierający:a) Projekt zagospodarowania terenu,b) Projekt architektoniczno-budowlany,c) Projekt techniczny;2) Projekt wykonawczy; 3) Przedmiar;4) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót;5) Inwentaryzacja;6) Ocena techniczna stanu istniejącego.8. Wykonawca jest zobowiązany do organizacji prac w sposób nieutrudniający funkcjonowania obiektu w przypadku uroczystości zorganizowanych przy Mauzoleum.9. Wykonawca zobowiązany jest do codziennego zabezpieczenia, uporządkowania i utrzymania w czystości terenu po zakończeniu prac.10. Wszelkie użyte materiały i urządzenia winny być dopuszczone do stosowania zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Na każde żądanie Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest okazać w stosunku do wskazanych materiałów i urządzeń dokumentów potwierdzających ich dopuszczenie do stosowania tj. np.: certyfikaty zgodności z Polską lub europejską Normą, deklaracje właściwości użytkowych, atesty.11. Wymagania dotyczące zatrudnienia na podstawie umowy o pracę.1) Na podstawie art. 95 ust. 1 (klauzule społeczne) ustawy Pzp Zamawiający określa wymagania zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w zakresie realizacji zamówienia;2) Wykonawca przy realizacji przedmiotowego zamówienia zatrudni na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy przez okres trwania umowy, zgodnie z art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2023 poz. 1465) osobę/y wykonującą/e czynności - roboty budowlane, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1465);12. Wykonawca realizujący zamówienie przed przystąpieniem do realizacji przedmiotu zamówienia zobowiązany będzie zawrzeć na własny koszt umowę ubezpieczenia (kontraktowego), ustanawiającego ochronę ubezpieczeniową odpowiedzialności cywilnej Wykonawcy i wszystkich Podwykonawców oraz dalszych podwykonawców z tytułu szkód, jakie mogą wyrządzić Zamawiającemu i osobom trzecim w związku z realizacją zadania.13. Wykonawca zobowiązuje się do uwzględnienia w Przedmiocie umowy w zakresie dostępności architektonicznej rozwiązań uwzględniających warunki dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami w rozumieniu ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2020 r. poz. 1062 ze zm.), (aspekty społeczne) w szczególności poprzez:1) zapewnienie wolnych od barier poziomych i pionowych przestrzeni komunikacyjnych,2) zapewnienie osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości ewakuacji lub ich uratowania w inny sposób.14. Na wykonanie przedmiotu zamówienia Gmina Michałowice uzyskała dotację na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków, położonych na obszarze województwa mazowieckiego w 2023 roku z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.15. TERMIN I WARUNKI GWARANCJI I RĘKOJMI1) Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji jakości i rękojmi na wykonane roboty oraz zastosowane materiały na okres nie krótszy niż 60 miesięcy od daty odbioru końcowego Przedmiotu umowy. Ostateczny okres gwarancji i rękojmi zostanie podany przez Wykonawcę w złożonej ofercie (stanowi kryterium oceny złożonych ofert).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45453000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach