Przetargi.pl
Remont oświetlenia ulicznego na terenie miejscowości w Gminie Dąbrowa Zielona.

Gmina Dąbrowa Zielona ogłasza przetarg

  • Adres: 42-265 Dąbrowa Zielona, Plac Kościuszki 31
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 034 3555018 , fax. 034 3555052
  • Data zamieszczenia: 2009-11-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Dąbrowa Zielona
    Plac Kościuszki 31 31
    42-265 Dąbrowa Zielona, woj. śląskie
    tel. 034 3555018, fax. 034 3555052
    REGON: 00053266500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.dabrowazielona.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont oświetlenia ulicznego na terenie miejscowości w Gminie Dąbrowa Zielona.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest remont oświetlenia ulicznego na terenie miejscowości w Gminie Dąbrowa Zielona zgodnie z przedmiarem robót załącznik nr 5 do SIWZ , dokumentacją projektową załącznik nr 6 do SIWZ , specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót załącznik nr 7 do SIWZ . 2. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia obejmuje a Wymiana starych opraw oświetlenia zewnętrznego na wysięgnikach i słupach na nowe oprawy ze źródłem światła 358szt - zgodnie z projektem. Montaż nowych i opraw na istniejących słupach 102 szt. - zgodnie z projektem. Montaż szaf sterujących oświetleniem - 29szt. Wymianę montaż przewodów zasilających oprawa - zabezpieczenie oraz zacisków prądowych AICu dla wszystkich opraw remontowanych. Przewód układany w wysięgniku powinien posiadać podwójną izolację układając należy pozostawić zapas poza wysięgnik min.5 cm obustronnie. Wymiana/montaż zabezpieczeń dla wszystkich opraw remontowanych na BZO 01-25A z wkładką WTS 6A. Wymiana montaż wszystkich wysięgników jednoramiennych na linii napowietrznej dla opraw remontowanych w ilości 460szt długości W=1,5 m, do boku słupa pod linią nn. Wysięgnik winien być jednoramienny posiadać kąt mocowania 10o, 15o (zgodnie z projektem). Zaleca się stosowanie wysięgników firmy ELEKTROMONTAŻ RZESZÓW S.A. lub innych zgodnych z PN-77 B-02011. Demontaż likwidowanych pkt. Świetlnych w ilości 81szt. oraz wykonanie pozostałych robót, zgodnie z przedmiarem robót stanowiącym zał. nr 5 do SIWZ. h Dokonanie uzgodnień przed realizacją remontu dotyczących : robót energetycznych z Zakładem Energetycznym Enion S.A. - RE Częstochowa koszty wyłączeń ponosi Wykonawca zajęcie pasa drogowego z właścicielem drogi (koszty zajęcia pasa drogowego ponosi Wykonawca). i) Wykonanie robót demontażowych : zdemontowane źródła światła Wykonawca przekaże do utylizacji wyspecjalizowanemu podmiotowi na swój koszt; protokół z utylizacji Wykonawca przekaże Zamawiającemu; zdemontowane pozostałe materiały wykonawca przekaże Zamawiającemu j) Zakup, dostawa i montaż nowych opraw i źródeł światła oraz niezbędnego osprzętu do realizacji zadania. k) Wykonanie oznakowania drogowego zmiany organizacji ruchu na czas wykonywania robót. l) Wykonanie inwentaryzacji opraw oświetleniowych po realizacji robót remontowanych z podziałem na obwody oświetlenia ulicznego i numeracją słupów, na których zostały zainstalowane oprawy ( schematy jednokreskowe ). m) Odbiór wykonanych robót pod względem technicznym przez właściwy terenowo Zakład Energetyczny. n) Przywrócenie terenu do stanu pierwotnego po zakończeniu robót. o) Wykonanie wszelkich prac pomocniczych i towarzyszących niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia. p) Konserwacja systemu oświetlenia obejmująca utrzymanie sprawności oświetlenia w czasie 3 miesięcy od daty podpisania protokołu odbioru, a w szczególności : wymianę uszkodzonych źródeł światła z materiałami, wymianę uszkodzonych opraw z materiałami, wymianę zabezpieczeń opraw z materiałami, pozostałe czynności konserwacyjne obejmujące utrzymanie sprawności oświetlenia ulicznego. Czas przystąpienia do usunięcia usterki systemu oświetlenia ulicznego wykonanego w ramach remontu oświetlenia, zgłoszonej telefonicznie lub fax-em przez Zamawiającego : awarie całych ciągów - 48 h, pojedyncze awarie - 5 dni. r ) montowane oprawy oświetleniowe powinny być w sposób trwały oznakowane znakiem graficznym UG umożliwiającym bezproblemową identyfikację z poziomu ulicy, (drogi, chodnika) zamontowanych w ramach remontu oświetlenia opraw. Oznaczenie to nie może wpływać zmianę parametrów technicznych oświetlenia i źródła światła, 3. Minimalne wymagane parametry techniczne dla opraw i źródeł światła zastosowanych do remontu oświetlenia na terenie miejscowości w Gminie Dąbrowa Zielona: a) Parametry użytkowe : korpus (obudowa) oprawy musi być wykonany z aluminium w wersji jedno lub dwu komorowej; klosz ochraniający źródło światła musi być wykonany z materiału odpornego na uderzenia - współczynnik IK - 08 lub wyższy; Odbłyśnik oprawy musi być wykonany z aluminium jako jednoczęściowy. klosz po otwarciu oprawy celem dokonania konserwacji musi pozostawać podwieszony do korpusu a otwarcie musi następować od strony czołowej oprawy tj. podwieszenie do korpusu od strony wysięgnika; klips zamykający klosz wykonany ze stali nierdzewnej, oprawy oświetlenia drogowego musza być wyposażone w system mikrowentylacji zapewniający oddychanie oprawy. oprawy oświetlenia ulicznego muszą posiadać regulację rozsyłu układu optycznego poprzez regulację źródła światła względem odbłyśnika , lub odbłyśnika względem źródła światła dające możliwość regulacji w co najmniej 4 oznaczonych pozycjach ; średnia trwałość źródeł światła opraw ulicznych powinna być na poziomie minimum 18.000 godzin świecenia; panel osprzętu elektrycznego w formie modułu montowany w sposób trwały za pomocą metalowych śrub do korpusu oprawy oprawy oświetleniowe musza posiadać ceramiczne oprawki każda oprawa winna być wyposażona w sterownik umożliwiający czasowe, programowalne wyłączanie oprawy w cyklu dobowym, bez dodatkowego przewodu zasilającego. zastosować w oprawach źródła światła o strumieniu świetlnym, tzn. : źródło 70 W - co najmniej 6.600 Lm, źródło 100 W - co najmniej 10.700 Lm, źródło 150 W - co najmniej 17.500 Lm, Źródła światła wszystkich zastosowanych mocy muszą być tego samego producenta b) Parametry techniczne : stopień szczelności dla opraw dwukomorowych min. IP 65 dla komory optycznej i min. IP 66 dla komory osprzętu, a dla opraw jednokomorowych min. IP 65 dla całej oprawy oświetlenia ulicznego; oprawy oświetlenia ulicznego muszą być wykonane i dostarczone w II klasie ochrony w zakresie ochrony przeciw porażeniowej; oprawy oświetlenia ulicznego muszą być przystosowane do zasilania napięciem 230 V, 50 Hz. Dla potwierdzenie, że oferowane oprawy spełniają wymagania postawione przez Zamawiającego w ofercie należy przedstawić karty katalogowe oraz deklaracje zgodności na znak CE dla proponowanych opraw oświetleniowych i źródeł światła, jak również Zamawiający żąda aby każdy Wykonawca do swojej oferty dołączył próbki proponowanych przez siebie do realizacji zadania opraw oświetleniowych po jednej oprawie dla wszystkich proponowanych mocy. Wykonawca dla potwierdzenia danych technicznych zawartych w karcie katalogowej przedstawić certyfikat zgodności wydany przez jednostkę uprawnioną do certyfikacji. W przypadku braku takiego dokumentu Zamawiający zastrzega sobie prawo do przebadania losowo wybranej oprawy na etapie odbioru inwestycji. Dla potwierdzenia, że oferowane oprawy oświetlenia ulicznego będą spełniać wymagania oświetleniowe zgodnie z normą PN-EN 13201 do oferty należy wykonać dobór opraw oświetleniowych dla wszystkich odcinków dróg ujętych w dokumentacji jaką dysponuje Zamawiający. Należy precyzyjnie określić położenie źródła światła względem odbłyśnika lub odbłyśnika względem źródła. Ponadto należy załączyć obliczenia fotometryczne dla proponowanych opraw. Obliczenia należy wykonać dla wszystkich odcinków dróg zgodnie z załączonymi do SIWZ obliczeniami przyjmując te same parametry niefotometryczne jakie znajdują się w kartach obliczeniowych dołączonych do SIWZ. Dopuszcza się zmianę kąta nachylenia oprawy w zakresie od 0 do 10 stopni względem pow. drogi. Obliczenia muszą potwierdzać spełnienie wymagań normy PN-EN 13201 co do uzyskania parametrów świetlnych nie gorszych niż zakłada w/w norma. Przed odbiorem końcowym Wykonawca zobowiązany będzie do przeprowadzenia pomiarów oświetlenia zgodnie z normą PN-EN 13201 dla 10 odcinków dróg, których geometria odpowiada geometrii przyjętej w przykładowych obliczeniach.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 453161109
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 10 000,00- zł ( słownie : dziesięć tysięcy zł ). Wadium należy wnieść w terminie składania ofert , w formie dopuszczonej ustawą Prawo zamówień publicznych (art. 45 ust. 6) : w formie pieniądza : przelewem na konto : BS Koniecpol 0/Dąbrowa Zielona Nr 52827610132101000000130008 Potwierdzoną kserokopię dowodu wpłaty należy dołączyć do materiałów przetargowych Za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku Zamawiającego , najpóźniej do dnia 08.12.2009r do godz.10:00. w innych formach dopuszczonych ustawą ( poręczenia bankowe lub poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej; gwarancje bankowe; gwarancje ubezpieczeniowe; poręczenia, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 5 Prawa zamówień publicznych ) - należy złożyć w sekretariacie Urzędu Gminy, pokój nr 110 , przed upływem terminu składania ofert , najpóźniej do dnia 08.12.2009r do godz.10:00. Do oferty należy dołączyć potwierdzoną za zgodność z oryginałem kserokopię. W/w poręczenia i gwarancje muszą być bezwarunkowe i płatne na pierwsze żądanie Zamawiającego zgodne z przesłankami utraty wadium określonymi w art. 46 ust. 5 Prawa zamówień publicznych. Utrata wadium : Wykonawca, którego oferta została wybrana traci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego w przypadku, gdy : 1) odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie; 2) zawarcie umowy stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. Przy wnoszeniu wadium wykonawca winien powołać się na oznaczenie oferty podane w 10 pkt 8. Wykonawca, który nie wniesie wadium w dopuszczonej formie zostanie wykluczony z postępowania przetargowego. Wadium wniesione w pieniądzu zostanie zwrócone wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym będzie przechowywane, pomniejszonym o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. Dyspozycję w zakresie zwrotu wadium wniesionego w pieniądzu dla wykonawców, których oferty nie zostaną wybrane, Zamawiający przekaże do banku niezwłocznie po podpisaniu umowy z wykonawcą, którego oferta została wybrana, lecz nie później niż następnego dnia po zakończeniu okresu związania ofertą. W przypadku unieważnienia postępowania, dyspozycję w zakresie zwrotu wadium wniesionego w pieniądzu Zamawiający przekaże do banku niezwłocznie po upływie terminu na wniesienie protestów bądź też po ich ostatecznym rozstrzygnięciu. Dyspozycję w zakresie zwrotu wadium wniesionego w pieniądzu dla wykonawcy, którego oferta została wybrana, Zamawiający przekaże do banku niezwłocznie, po podpisaniu umowy przez wykonawcę.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. Warunki udziału w postępowaniu : 1) Wykonawca musi być dopuszczony do występowania w obrocie prawnym w zakresie objętym zamówieniem. 2) Wykonawca musi posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz musi dysponować potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawi pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia w szczególności : a) musi przedstawić wykaz wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, robót odpowiadających swoim rodzajem robotom stanowiącym przedmiot zamówienia, wymagane jest wykazanie się co najmniej dwóch robót tożsamych z przedmiotem zamówienia o wartości nie mniejszej niż 500 000,- zł każda ; b) musi dysponować osobą posiadającą uprawnienia budowlane w branży elektrycznej, a także należącą do właściwego samorządu zawodowego, której zamierza powierzyć funkcję kierownika robót; 3) Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. 4) Wykonawca spełnia warunki określone przepisami art. 22 ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. 5) Znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, a w szczególności; 5.1 posiada środki finansowe w wysokości co najmniej 500 000,- zł lub posiada zdolność kredytową w wysokości co najmniej 500 000,-zł 5.2 jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności zgodnej z przedmiotem zamówienia na wartość5.3 co najmniej 500 000,- PLN 2. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu : Zamawiający oceni spełnianie warunków udziału w postępowaniu na podstawie dokumentów załączonych do oferty. Wykonawca musi wykazać spełnianie każdego z warunków. Niespełnienie któregokolwiek warunku spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania i uznanie jego oferty za odrzuconą.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu : 1. Wykaz wymaganych dokumentów i oświadczeń : 1) Dowód wniesienia wadium. 2) Oświadczenie, że wykonawca spełnia wymogi określone w art. 22 ust. 1 oraz, że nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy z 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych ( tekst jedn. Dz.U.z 2007r Nr 223 , poz. 1655 ze zm.) 3) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 4) Wykaz wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, robót odpowiadających swoim rodzajem robotom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do siwz, 5) W przypadku realizacji zamówienia z udziałem podwykonawstwa, wykonawca musi wskazać w ofercie część zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, a także podać nazwy (firmy) proponowanych podwykonawców. 6) Aktualną informacje z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważnego zaświadczenia właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust 1 pkt. 4-8 ustawy Prawo zamówień publicznych , wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 7) Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 8) decyzję o stwierdzeniu przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie oraz uprawnienia SEP elektryków i uprawnienia SEP dla kierownika budowy. Należy dołączyć dokument potwierdzający wpis na listę członków Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa dla osoby posiadającej prawo wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie zgodnie z ustawą z dn. 15.12.2000r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz. U. z 2001 r Nr 5 poz. 42 z późn. zmianami) 9) Aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu ofert 2. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt 1 p.pkt 2 - składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, Wskazany dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentu, o których mowa, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 3. W przypadku składania oferty wspólnej przez kilku przedsiębiorców , każdy ze wspólników musi złożyć dokumenty wymienione w § 6 , pkt.1 ppkt.2, 3,6,7,9 niniejszej siwz, pozostałe dokumenty składane są wspólnie. Wspólnicy muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Dla ustanowionego pełnomocnika do oferty należy załączyć stosowne pełnomocnictwo (w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie) podpisane przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli każdego ze wspólników oraz zawierające co najmniej: - wskazanie postępowania , którego dotyczy; - wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazw z określeniem adresu siedziby; - wskazanie ustanowionego Wykonawcy-pełnomocnika oraz zakres jego umocowania.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.dabrowazielona.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach