Przetargi.pl
Remont okresowy s/y Oceania dla Instytutu Oceanologii Polskiej Akademii Nauk

Instytut Oceanologii PAN ogłasza przetarg

  • Adres: 81-712 Sopot, ul. Powstańców Warszawy 55
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 058 5517281 , fax. 058 5512130
  • Data zamieszczenia: 2015-12-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Instytut Oceanologii PAN
    ul. Powstańców Warszawy 55 55
    81-712 Sopot, woj. pomorskie
    tel. 058 5517281, fax. 058 5512130
    REGON: 00063246700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.iopan.gda.pl/index-pl.html
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Instytut Polskiej Akademii Nauk.

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont okresowy s/y Oceania dla Instytutu Oceanologii Polskiej Akademii Nauk
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest remont okresowy s/y Oceania dla Instytutu Oceanologii Polskiej Akademii Nauk Sopocie, ul. Powstańców Warszawy 55, 81-712 Sopot (numer postępowania IO/ZP/13/2015). 2. Kod CPV: 50241000-6 Usługi w zakresie napraw i konserwacji statków, 3. Ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia, Zamawiający wymaga, aby prace objęte przedmiotem zamówienia wykonane zostały podczas dokowania kadłuba statku. Wszelkie koszty związane z dokowaniem statku ponosi Wykonawca. 4. Zakres prac objętych przedmiotem zamówienia: A. Urządzenie sterowe : Maszyna sterowa MS32-7-7-S1 HYDROSTER 1) Demontaż płetwy steru - przegląd i konserwacja; 2) Pomiary luzów na czopach i tulejach trzonu i płetwy steru (w zależności od sytuacji wykonanie niezbędnych napraw); 3) Demontaż trzonu steru, wykonanie pomiarów, ewentualne naprawy (demontaż możliwy jest przez zaślepiony otwór w pokładzie, należy przewidzieć ponowny montaż szalunków i uszczelnień pokładu oraz stołu we wnętrzu, w którym zainstalowana jest część wykonawcza maszyny sterowej); 4) Wymiana uszczelnień dławicy trzonu sterowego, przegląd i ewentualna wymiana elementów gumowych dodatkowego, prototypowego uszczelnienia trzonu sterowego; 5) Demontaż 2 szt. zespołów siłowych typu ZS4, wymiana uszczelnień, ponowny montaż, regulacja luzów na przegubach kulistych; 6) Modyfikacja ręcznego układu smarowania przegubów i łożyska trzonu; 7) Demontaż do przeglądu dwóch zespołów pompowych ZPZ1AG3-10, przegląd i wymiana łożysk i uszczelnień silników elektrycznych i pomp (zakres wymiany części w miarę stwierdzonych potrzeb); 8) Wymiana uszczelnień na blokach zaworowych zespołu napędowego, wymiana przepony i napełnienie azotem akumulatora hydraulicznego w układzie steru (Zamawiający dopuszcza możliwość wymiany silników elektrycznych na nowe, ze względu na fakt, iż koszt remontu 30-letnich silników może być porównywalny z kosztem zakupu nowych); 9) Uruchomienie urządzenia sterowego, regulacje po remoncie, zdanie w działaniu dla Armatora i PRS; B. Linia wału: 1) Wymiana uszczelnień pochwy wału, uszczelnienia (dotychczas używany typ uszczelnienia: DEEP SEA SEALS LTD. TYP: EK Seal i EJ Seal), średnica wału 156 mm - rufa i 154mm - dziób, kontrola szczelności układu chłodzenia, usunięcie nieszczelności; 2) Wykonanie wszystkich czynności przy wale i śrubie nastawnej przewidziane przez instrukcję producenta w przypadku dokowania; 3) Wymiana lub uzupełnienie (w zależności od wyników badań próbki oleju) oleju pochwy wału (używany typ oleju : MOBIL DTE OIL HEAVY, całkowita ilość oleju 180 l); 4) Dokonanie oceny stanu łożysk tocznych SKF wału pośredniego; C. Pomieszczenie steru strumieniowego: 1) Demontaż i przegląd pompy pożarowej wraz z silnikiem elektrycznym, wymiana uszczelnień i łożysk (Pompa produkcji GZUT Gliwice rok 1985, 400A 30M 65, silnik elektryczny typ: SSK/132 S2 BT, 7,5 kW); 2) Konserwacja i przegląd kingstonów, zaworów kingstonowych i zaworów pompy, wymiana anod cynkowych, zdanie Armatorowi pompy pożarowej w działaniu (Zamawiający dopuszcza możliwość wymiany istniejącej pompy pożarowej (wiek ponad 30 lat) na pompę innego typu - np. Grundfos typ CRN 32, typ nowej pompy należy uzgodnić z PRS); 3) Wyczyścić zęzę, usunąć ślady korozji, pomalować 2-składnikową farbą epoksydową dno i burty pomieszczenia steru strumieniowego - łącznie ok. 12 m2 (na okres malowania należy zamontować zabezpieczenia z folii dla istniejących urządzeń i armatury); 4) Na rurociągu łączącym kingston z pompą wody morskiej teflonową zainstalować dostarczony przez Armatora czujnik temperatury, poprowadzić rurę ? cala (wykorzystując jako tor kablowy) od czujnika temperatury do pomieszczenia naukowego w nadbudówce dziobowej PB (będzie to wymagało przejścia przez 2 pokłady) - szacunkowa długość rury 6-8 m; D. Dodatkowe prace w siłowni (armatura zaburtowa): 1) Kingstony: Czyszczenie i niezbędna konserwacja, wymiana anod cynkowych, zainstalować zasuwę zaburtową DN 40 w miejscu istniejącego zaworu zwrotnego przy pompie zasilającej odsalarki osmotycznej, po przeglądzie zamontować zawór zwrotny na istniejącym niewykorzystanym przepuście z kołnierzem (przy agregacie nr.2 LB); 2) Sprawdzić (demontaż i kontrola) zaworów zaburtowych wg listy: Siłownia : zawór zaporowo-zwrotny kątowy DN 125, zawór zaporowo-zwrotny kątowy DN 65, zawór zaporowo-zwrotny kątowy DN 50, zawór prosty DN 40, LB wręgi 30-32: zasuwa DN 40, zawór sztormowy DN 50, zasuwa DN 50, zawór zaporowo-zwrotny prosty DN 50, zawór zaporowo-zwrotny prosty DN 50, Kingston PB i denny: przepustnica kołnierzowa DN 150, przepustnica kołnierzowa DN 150, przepustnica DN 100, przepustnica DN 100, LB wręg 45: zawór zaporowo-zwrotny kątowy DN 40, Laboratoria, PB wręg 19: zawór sztormowy DN 50, zasuwa DN 50, Pomieszczenie steru strumieniowego: zawór zwrotny prosty DN 50, zawór zwrotny kątowy DN 50, zawór zwrotny prosty DN 65; E. Ster strumieniowy w kadłubie: Kontrola stanu krat wlotowych i płatów śruby, wymiana anod cynkowych, jeśli to możliwe (problemy z zasilaniem silnika steru ) uruchomienie steru na doku w celu sprawdzenia szczelności; F. Prace malarskie: 1) Czyszczenie hydromonitoringiem części podwodnej oraz burt; 2) Malowanie kadłuba statku według planu malowania zamieszczonego w Załączniku nr 8 do SIWZ. (Zamawiający informuje, że wszelkie nazwy własne farb wskazane w Załączniku są jedynie przykładowe ); 3) Wyczyścić i wymalować farbą podkładową i powierzchniową koferdam rufowy; G. Prace pokładowe na doku: 1) Napawać kluzę kotwiczną dziobową i kluzę na prawej burcie; 2) Sprawdzić stan techniczny i ewentualnie wymienić krętlik oraz część łańcucha od kotwicy do pierwszego kentera; 3) Przegląd bloczków kierunkowych na rei pomiarowej (Potrzebne użycie dźwigu z koszem); 4) Skrócenie i zaciśnięcie lin nierdzewnych na lewej burcie (są to liny prowadzące do PMS przy balkoniku pomiarowym na dziobie, potrzebne jest użycie dźwigu z koszem); H. Inne prace: 1) Likwidacja w studni ADCP starego odpowietrzenia i zaślepienie powstałego otworu; 2) Przegląd i konserwacja zaworu zaporowego w studni ADCP symbol zaworu Dn 20. 5. Prace powinny być prowadzone pod nadzorem PRS. Wykonawca winien podczas realizacji zamówienia uwzględnić uwagi PRS. 6. Wykonawca w cenie oferty uwzględni wszystkie niezbędne czynności związane z wyżej wymienionym zakresem remontu. 7. Wykonawca zobowiązany jest do kompletnego, wysokiej jakości i terminowego wykonania przedmiotu zamówienia. 8. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za właściwe wykonanie prac remontowych statku s/y Oceania, zapewnienie warunków bezpieczeństwa przy ich wykonywaniu oraz za metody organizacyjno-techniczne stosowane podczas tych prac. 9. Wykonawca przy wykonywaniu prac remontowych jest zobowiązany we własnym zakresie i na własny koszt, w ramach ustalonego w niniejszej umowie wynagrodzenia ryczałtowego do: 1) zapewnienia wykwalifikowanej kadry technicznej, a także odpowiedniego sprzętu, 2) protokolarnego przyjęcia statku w terminie wskazanym w umowie, 3) zorganizowania zaplecza remontowego, w tym pozwalające na magazynowanie materiałów i sprzętu wykorzystywanego do realizowanych prac, 4) zapewnienia możliwości całodobowego korzystania przez załogę statku z zaplecza socjalnego, w tym zapewnić i doprowadzić rurociąg odprowadzający nieczystości ze statku do kanalizacji lub zapewnić korzystanie z toalet na terenie postoju statku dla załogi remontowanego statku, wraz z odbiorem nieczystości, 5) zabezpieczenia mienia znajdującego się na statku w okresie od czasu jego przejęcia do chwili protokolarnego przekazania przedmiotu umowy Zamawiającemu, 6) przestrzegania wykonywania prac zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa ochrony środowiska, 7) zabezpieczenia i ochrony statku przed wypadkiem poniesienia szkody, spowodowanej przez działania osób trzecich, a w przypadku jej wystąpienia do niezwłocznego powiadomienia Zamawiającego i właściwych podmiotów w celu umożliwienia określenia zakresu powstałej szkody, zgłoszenia ewentualnych roszczeń, naprawienia szkody i jej ewentualnych skutków, 8) utrzymywania należytego porządku na remontowanym statku, miejsce wykonywania prac powinno być czyste i uporządkowane, bez pozostawania materiałów i sprzętu zbędnych do prowadzenia prac, a także odpadów, 9) zagospodarowania wszystkich materiałów pochodzących z rozbiórki oraz odpadów powstałych podczas remontu statku (m.in. zużyte oleje i smary, szlamy, pozostałości po wykonywanych pracach), które przechodzą na własność Wykonawcy, i który zobowiązany jest usunąć je ze statku, a następnie zagospodarować zgodnie z przepisami ustawy o odpadach, oraz przekazania Zamawiającemu kopii kart przekazania odpadów, 10) wykonywania w czasie realizacji prac wszystkich niezbędnych sprawdzeń, pomiarów i badań, które powinny być przeprowadzone zgodnie z właściwymi normami i procedurami przez przedsiębiorców posiadających uznanie PRS, o ile będzie to wymagane przez PRS, 11) wykonania przyłączy celem zaopatrzenia miejsca wykonywania prac w wodę, energię elektryczną i innych mediów, oraz ponoszenia kosztów zużycia tych mediów, 12) zawiadamiania Zamawiającego w formie pisemnej lub elektronicznej (za pośrednictwem e-mail) o wykonaniu robót zanikowych lub ulegających zakryciu, umożliwiając ich sprawdzenie w terminie 2 dni roboczych od daty powiadomienia i uzyskiwania potwierdzenia ich odbioru przez Zamawiającego, PRS, ewentualnie inne właściwe organy administracji, 13) doprowadzenia po zakończeniu prac do należytego stanu i porządku statku i przekazania go Zamawiającemu w terminie odbioru końcowego, wynikającego z niniejszej umowy, w tym usunięcia ewentualnych szkód powstałych w trakcie realizacji przedmiotu umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, 14) wykonywania wszystkich zaleceń PRS, innych właściwych organów i instytucji oraz Zamawiającego wydawanych w związku z pracami remontowymi realizowanymi zgodnie z przepisami prawa i postanowieniami niniejszej umowy, 15) uwzględnienia i zabezpieczenia wszystkich niezbędnych procesów technologicznych (w szczególności rusztowań, zabezpieczeń urządzeń przed uszkodzeniem, pomiarów, itp.). 10. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia wszystkich części i materiałów niezbędnych w ramach dokonywanego remontu w ramach zaoferowanej przez siebie ceny. 11. Wykonawca zobowiązany jest spowodować, aby przewidziane do użycia w ramach realizacji niniejszego zamówienia materiały i części były nowe, dopuszczone do obrotu i powszechnego lub jednostkowego stosowania oraz najwyższej dostępnej na rynku jakości. Wykonawca zobowiązany jest na żądanie Zamawiającego do przedstawienia w każdym czasie dokumentów potwierdzających pochodzenie używanych i zamontowanych w ramach wykonywanych prac remontowych materiałów i części. 12. Wszystkie zamontowane lub użyte przez Wykonawcę części powinny posiadać certyfikat klasyfikatora (PRS lub innego, uznawanego przez PRS), jeżeli dana część lub materiał wymaga klasyfikacji. 13. Jakość materiałów powinna być udokumentowana atestami, m.in. certyfikaty na znak zgodności CE lub B, lub też certyfikaty zgodności z PN lub odpowiednią aprobatą techniczną. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia wszelkiej dokumentacji w języku polskim takiej jak: Dokumentacja Techniczno-Ruchowa, karty gwarancyjne, instrukcje obsługi, schematy, karty legalizacji i atesty dla dostarczonych i nowo montowanych urządzeń, materiałów, części, wyposażenia oraz całych systemów. 14. Wykonawca zobowiązany jest udzielić Zamawiającemu gwarancji na wykonane prace na okres nie krótszy niż 12 miesięcy, licząc od dnia podpisania końcowego protokołu odbioru bez zastrzeżeń. Na zamontowane części i urządzenia firmowe - gwarancja nie krótsza niż według wskazań producentów. Wykonawca przedstawi Zamawiającemu poszczególne gwarancje producentów. 15. Zamawiający wymaga, aby wymiana części oraz montaż urządzeń firmowych nie skutkowały utratą ich gwarancji. 16. Miejsce realizacji zamówienia określa Wykonawca z zastrzeżeniem, iż jeżeli miejsce realizacji zamówienia będzie, powyżej 10 NM wszystkie niezbędne koszty związane z transportem statku powyżej 10 NM oraz reprezentantów Zamawiającego i organów kontroli ponosi Wykonawca. 17. Ze względu na harmonogram rejsowy statku wykonanie usługi musi odbyć się w terminie od 19.03.2016r. do 04.04.2016r. 18. Transport statku do i z miejsca remontu odbędzie się w terminie realizacji zamówienia (19.03-04.04). Wykonawca planując prace remontowe powinien uwzględnić czas niezbędny do dotarcia statku z miejsca postoju (Port Gdański, Nabrzeże Zbożowe, ul. Starowiślna 1) do miejsca przeprowadzenia remontu oraz z powrotem. 19. W celu umożliwienia Wykonawcom zapoznania się z zakresem prac oraz oszacowania oferty Zamawiający umożliwi Wykonawcom dostęp do statku (wizja lokalna) w dniach 21-23 grudnia 2015r. 20. Zamawiający informuje, że w Załączniku nr 8 do SIWZ wskazane zostały jedynie przykładowe nazwy farb. Zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Prawo Zamówień Publicznych Zamawiający informuje, iż jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia znajdują się jakiekolwiek znaki towarowe, patenty czy inne prawa zastrzeżone lub wyłączne, lub też określone jest pochodzenie przedmiotu zamówienia lub jego części - należy przyjąć, że Zamawiający, ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia, podał taki opis ze wskazaniem na typ przedmiotu zamówienia i dopuszcza składanie ofert równoważnych pod względem wizualnym, funkcjonalnym, o parametrach techniczno - użytkowych nie gorszych niż te podane w opisie przedmiotu zamówienia. 21. Termin realizacji zamówienia: od 19.03.2016 do 04.04.2016r.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 502410006
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: W niniejszym postępowaniu Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Gwarancja na wykonane usługi
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.iopan.gda.pl/bip/przetarg258/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach