Przetargi.pl
Remont odcinka drogi powiatowej nr 5614S ulicy Wolności w Bełku , od skrzyżowania z ul. Bełkowską do skrzyżowania z ul. Szymochy.

Zarząd Dróg, Inwestycji i Remontów Powiatu Rybnickiego ogłasza przetarg

  • Adres: 44-200 Rybnik, ul. Jankowicka
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 4227478, 4227874, , fax. 324 227 479
  • Data zamieszczenia: 2020-06-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Dróg, Inwestycji i Remontów Powiatu Rybnickiego
    ul. Jankowicka 49
    44-200 Rybnik, woj. śląskie
    tel. 32 4227478, 4227874, , fax. 324 227 479
    REGON: 27628565500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.zdp.powiatrybnicki.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont odcinka drogi powiatowej nr 5614S ulicy Wolności w Bełku , od skrzyżowania z ul. Bełkowską do skrzyżowania z ul. Szymochy.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zadanie p.n : Remont odcinka drogi powiatowej nr 5614S ulicy Wolności w Bełku , od połączenia z nowo wykonaną nawierzchnią przed skrzyżowaniem z ul. Bełkowską do skrzyżowania z ul. Szymochy. Długość odcinka 0,919 km. Zakres robót obejmuje, m.in.: a) Wymianę konstrukcji jezdni (miejsca o licznych spękaniach odbitych) - 622 m2, w tym: - rozbiórkę nawierzchni bitumicznej i podbudowy z kruszywa łamanego; - wykonanie koryta na głębokość 78 cm, - wykonanie wzmocnienia podłoża z mieszanki popiołowo-żużlowej w warstwie grubości 25 cm - wykonanie dwuwarstwowej podbudowy pomocniczej z mieszanki niezwiązanej w warstwie dolnej grubości 25 cm z kruszywa 0/63 mm i warstwie górnej grubości 15 cm z kruszywa 0/31,5mm; - wykonanie podbudowy zasadniczej z mieszanki mineralno-asfaltowej AC11W, grubości 3 cm b) utwardzenie pobocza( bitumiczne) szerokości 1,50 m - strona lewa km 0+000-0+919: - wykonanie koryta na głębokość 78 cm - wykonanie wzmocnienia podłoża z mieszanki popiołowo-żużlowej PB5 w warstwie grubości 25 cm - wykonanie dwuwarstwowej podbudowy pomocniczej z mieszanki niezwiązanej w warstwie dolnej grubości 25 cm z kruszywa 0/63 mm i warstwie górnej grubości 15 cm z kruszywa 0/31,5mm; - wykonanie podbudowy zasadniczej z mieszanki mineralno-asfaltowej AC11W, grubości 3 cm c) nawierzchnię (jezdnia + pobocze bitum) na odcinku od km 0+000÷0+919: - frezowanie istniejącej nawierzchni bitumicznej na całej szerokości i długości na średnią głębokość 3 cm; - wzmocnienie istniejącej konstrukcji podbudowy przez ułożenie geosyntetyku na całej powierzchni jezdni i pobocza bitumicznego - ułożenie warstwy wiążącej z mieszanki mineralno-asfaltowej AC16W, grubości 6 cm; - ułożenie warstwy ścieralnej z mieszanki mineralno-asfaltowej przy zastosowaniu asfaltu modyfikowanego polimerami z AC11S, grubości 4 cm; d) przepust pod koroną drogi w km 0+320 - rozbiórka przewodu rurowego wystającego poza korpus drogi; - wykonanie typowej betonowej ścianki czołowej (wylot); e) odwodnienie : - odtworzenie rowów otwartych na całym odcinku drogi. Dla rowów o spadku podłużnym do 3,0% umocnienie poprzez humusowanie i obsianie, o spadku 3,0÷4,0% umocnienie darnią na płask do wysokości 40 cm, 4,0÷6,0% umocnienie dna ściekami betonowymi a skarpy do wysokości 40 cm płytami betonowymi ażurowymi. Na odcinku od km 0+000 do 0+069 po stronie lewej umocnienie rowu korytkami żelbetowymi. Na rowach w miejscach skrzyżowań dróg lub zjazdów zaprojektowano przepusty z rur PVC-U fi 400 mm, umacniając ich wloty/wyloty prostopadłymi ściankami betonowymi w przypadku umocnienia rowu korytkami żelbetowymi, zaś skośnymi ściankami w pozostałych przypadkach. Wloty/wyloty w części górnej zostaną umocnione dodatkowo kostką brukową ułożoną na ławie betonowej, f) wysepka (skrzyżowanie z ul. Szymochy) - obramowanie wysepki krawężnikami ulicznymi kamiennymi 15x30 cm, na ławie betonowej z oporem - wypełnienie wysepki humusem wraz z obsianiem g) zjazdy : - dostosowanie wysokościowe niwelety skrzyżowań i zjazdów do zmienionej niwelety krawędzi jezdni lub pobocza a mianowicie: - o nawierzchni bitumicznej poprzez wyrównanie i ułożeniu nowej warstwy z mieszanki mine- ralno-asfaltowej - gruntowych i utwardzonych różnego rodzaju kruszywami - wykonanie koryta i utwardzenie destruktem pochodzącym z frezowania nawierzchni; - nawierzchnię dojścia do kapliczki należy wykonać z kostki brukowej betonowej wys. 8 cm na podbudowie z destruktu. Obramowanie z obrzeży betonowych 8x30 cm na ławie betonowej z oporem; h) organizacja ruchu: - wykonanie oznakowania poziomego o łącznej powierzchni 366 m2, przestawienie 7 szt istniejących i ustawienie 7 szt. nowych znaków pionowych. Ponadto na krawędzi lewego pasa ruchu projektuje się zainstalowanie punktowych elementów odblaskowych w ilości 153 szt. - w obrębie przepustu pod koroną drogi fi 100 cm, zaprojektowano po stronie lewej i prawej bariery energochłonne stalowe SP-6 na długości 2x40 m, wraz z zakończeniami długości 8,0 m każde. 2.Powyższe zapisy i ilości wyszczególniają ważniejsze pozycje występujące w projekcie, opisane w wersji skróconej, celem orientacji co do zakresu robót. Opis ten nie powiela przedmiaru robót ani nie uwzględnia pełnego zakresu prac przewidzianego projektem. Szczegóły dotyczące opisu przedmiotu zamówienia, zakresu robót, konstrukcji oraz technologii wykonania i odbioru robót zawierają: Dokumentacja projektowa (Załącznik nr 9 do SIWZ),Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót (Załącznik nr 10 do SIWZ a także przedmiar robót (Załącznik nr 11 do SIWZ ). Dołączony przedmiar robót stanowi materiał pomocniczy do wyceny. Przedmiar robót nie stanowi samodzielnej podstawy wyceny robót. Pozycje należy zestawiać z dokumentacją projektową i Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót. 3.Dodatkowe informacje dotyczące przedmiotu zamówienia a) Wszystkie nazwy produktów i materiałów przywołane w niniejszej specyfikacji służą jedynie ustaleniu wymaganego standardu. UWAGA: Wszystkie wymienione w dokumentach materiały opatrzone nazwami mają na celu określenie wymaganych minimalnych parametrów co oznacza, że zamawiający dopuszcza materiały innych producentów pod warunkiem spełnienia przez nie minimalnych parametrów. Informujemy, że zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy, Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne z opisanymi przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego.Za produkt równoważny Zamawiający uzna jedynie taki, który ma tożsame lub nie gorsze parametry jakościowe i użytkowe w stosunku do opisanego. b) Przedmiot umowy zostanie wykonany z materiałów dostarczonych przez wykonawcę. Materiały te powinny odpowiadać co do jakości wymaganiom określonym w ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 266 z późn. zm. ) oraz wymaganiom określonym w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót. c) Przedmiot zamówienia może być rozliczany fakturami częściowymi na podstawie protokołów odbioru robót podpisanych przez kierownika budowy oraz inspektora nadzoru. Faktury częściowe nie mogą przekroczyć 80 % ceny ofertowej robót. d) Rozliczenie końcowe nastąpi fakturą końcową wystawioną po podpisaniu protokołu końcowego robót budowlanych przez kierownika budowy oraz inspektora nadzoru. Zasady rozliczania i sposób fakturowania określone zostały w § 9 załącznika nr 8 do SIWZ tj. „Istotnych postanowieniach warunków umowy”. e) Roboty powinny być prowadzone w sposób zapewniający przejazd i dojście do obiektów zlokalizowanych w ciągu drogi. f) Wykonawca w zakresie prowadzonych robót będzie prowadził gospodarkę odpadami i ponosił odpowiedzialność z tego tytułu. Każdy odpad (m.in. gruz betonowy i materiał z frezowania nawierzchni) musi być zagospodarowany zgodnie z obowiązującym przepisami. g) Przed przystąpieniem do robót, wykonawca na własny koszt zobowiązany jest do opracowania i uzyskania zatwierdzenia projektu zmiany organizacji ruchu na czas prowadzenia robót zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonania nadzoru nad tym zarządzaniem (t. j. Dz. U. z 2017 r. poz. 784). Do Wykonawcy należy również wprowadzenie czasowej organizacji ruchu, koszt oznakowania robót i utrzymywanie go w należytym stanie przez cały okres trwania robót. h) Zamawiający zwraca uwagę na możliwość i celowość dokonania wizji lokalnej na odcinku planowanych do wykonania robót. i) Wykonawca, któremu zostanie udzielone zamówienie udzieli zamawiającemu gwarancji na roboty budowlane, zastosowane materiały i oznakowanie pionowe. Minimalny wymagany przez zamawiającego okres gwarancji na roboty objęte niniejszym zamówieniem wynosi 60 miesięcy tj. 5 lat licząc od daty podpisania protokołu odbioru końcowego. UWAGA: Wykonawca może zaoferować dłuższy okres gwarancji, przedłużając okres minimalny 60 miesięcy (5 lat) o dodatkowe 24 miesiące (2 lata) co będzie uwzględnione podczas oceny i badania ofert na zasadach określonych w sekcji XIII „Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów oraz sposobu oceny ofert”. j) Wykonawca, któremu zostanie udzielone zamówienie udzieli zamawiającemu 12 - miesięcznej gwarancji na wykonane oznakowanie poziome cienkowarstwowe. UWAGA: Udzielając gwarancji Wykonawca zapewnia bezpłatne czynności przeglądów gwarancyjnych w okresie udzielonej gwarancji na cały przedmiot zamówienia w związku z czym koszt ten powinien zostać uwzględniony w wynagrodzeniu. Przewiduje się , że przeglądy będą odbywały się raz w roku. 6. Informacje dotyczące podwykonawstwa a) Umowa o podwykonawstwo – należy przez to rozumieć umowę w formie pisemnej o charakterze odpłatnym, której przedmiotem są usługi, dostawy i roboty budowlane stanowiące część zamówienia publicznego, zawarta między wybranym przez zamawiającego wykonawcą, a innym podmiotem (podwykonawcą), a w przypadku zamówień publicznych na roboty budowlane także między podwykonawcą lub między dalszymi podwykonawcami. b) Wymagania dotyczące umów o podwykonawstwo zostały zawarte w „Istotnych postanowieniach warunków umowy” stanowiących załącznik nr 8 do SIWZ. c) Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia. d) Zamawiający dopuszcza możliwość powierzenia części zamówienia podwykonawcom zgodnie z warunkami zawartymi w Istotnych Postanowieniach Warunków Umowy, stanowiącym zał. Nr 8 do niniejszej SIWZ. e) Wykonawca jest obowiązany wskazać w formularzu ofertowym (Załącznik nr 1 do SIWZ) części (zakresu) zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom podać nazwę firmy (oznaczenie przedsiębiorstwa) podwykonawców:  W przypadku podpisania umowy wykonawca będzie obowiązany, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia podał (o ile są już znane) nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi zaangażowanych w roboty budowlane. f) Wykonawca będzie zawiadamiał podczas realizacji umowy zamawiającego o wszystkich zmianach danych dotyczących podwykonawców, a także przekazywał informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację robót budowlanych. g) Wykonawca będzie obowiązany zgłosić podwykonawców na zasadach określonych w przepisach art. 143b ustawy Pzp. h) Jeżeli późniejsza zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu wykonawca obowiązany jest wskazać zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełniają je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. i) Kary umowne za nieprawidłowe zgłaszanie podwykonawców oraz realizowanie na ich rzecz płatności określone są w „Istotnych postanowieniach warunków umowy” (Załącznik nr 8 do SIWZ). 7. Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę Na podstawie art. 29 ust 3a ustawy Pzp zamawiający określa obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę wszystkie osoby wykonujące następujące czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia: (a) pracownicy fizyczni wykonujący prace rozbiórkowe, (b) pracownicy fizyczni wykonujący warstwy konstrukcyjne nawierzchni jezdni, (c) pracownicy fizyczni wykonujący prace związane z układaniem warstw bitumicznych, (d) pracownicy fizyczni wykonujący prace związane z odwodnieniem pasa drogowego, jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy. Powyższy obowiązek dotyczy także podwykonawców – wykonawca jest obowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę wszystkich osób wykonujących wskazane wyżej czynności. Sposób dokumentowania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę oraz kontrolowanie tego obowiązku przez zamawiającego zawarto w §16 „Istotnych postanowień warunków umowy” (Załącznik nr 8 do SIWZ).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233140-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (propozycję zobowiązania stanowi załącznik nr 7 do SIWZ). 2. Pełnomocnictwo złożone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii w sytuacji:  Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy,  Podpisania oferty względnie innych dokumentów składanych wraz z ofertą przez osobę, dla której prawo do ich podpisania nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą – pełnomocnictwo do podpisania oferty. 3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenia, o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegający się o zamówienie. 4. Wykonawca w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje zamawiającemu, bez dodatkowego wezwania, oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (wzór wg załącznika nr 4 do SIWZ). Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach