Przetargi.pl
Remont nawierzchni ulicy Jana Pawła II w Starej Łubiance

GMINA SZYDŁOWO ogłasza przetarg

  • Adres: 64-930 Jaraczewo, 2
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 67 2115521 , fax. 67 216 12 36
  • Data zamieszczenia: 2023-11-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA SZYDŁOWO
    2
    64-930 Jaraczewo, woj. wielkopolskie
    tel. 67 2115521, fax. 67 216 12 36
    REGON: 570791247
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.szydlowo.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont nawierzchni ulicy Jana Pawła II w Starej Łubiance
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie remontu nawierzchni ulicy Jana Pawła II w m. Stara Łubianka.2. Początek projektowanego remontu przyjęto w km 0+000,00 na wysokości działki nr 592 (strona prawa), natomiast koniec na granicy działki 392/2 w km 0+519,72. Długość projektowanego odcinka wynosi 519,72 m.3. Remont istniejącej jezdni polegał będzie na wykonaniu frezowania profilującego istniejącej nawierzchni bitumicznej o średniej grubości 3 cm, następnie wykonaniu miejscowych remontów cząstkowych, a na koniec na wykonaniu nowych warstw bitumicznych. Założono wykonanie warstwy wyrównawczej z BA AC 11W gr. 3 cm, a następnie warstwy ścieralnej z SMA 0/8 mm gr. 3 cm. Na odcinku 0+480,00 – 0+519,72 z uwagi na znaczne odkształcenia istniejącej jezdni założono wykonanie warstwy wyrównawczej z BA AC 11W gr. 5 cm, a następnie warstwy ścieralnej z SMA 0/8 mm gr. 3 cm. Na odcinku 0+480,00 – 0+519,72 założono także wykonanie poszerzenia istniejącej jezdni do 5,50 m. Na odcinkach bez krawężników zaprojektowano wykonanie poboczy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5 mm o gr. 10 cm i szerokości 0, 75 m. Zarówno poziom frezowania profilującego jaki i nowych warstw bitumicznych należy dostosować do poziomu istniejących krawężników.4. W ramach projektowanego remontu założono wykonanie nowej nawierzchni zatok autobusowych z kostki granitowej o wys. 15 – 18 cm z wypełnieniem spoin zaprawą przystosowaną do ruchu ciężkiego (np. SOPRO). Odcięcie nawierzchni zatok autobusowych od jezdni bitumicznej zaprojektowano z opornika granitowego o wym. 15x25 cm ustawionego na ławie z betonu C 12/15.5. W km 0+236,74 założono wymianę istniejącego wpustu deszczowego wp-1 na nowy, oraz budowę nowego wpustu wp-2, którego należy przyłączyć do wpustu wp-1. Zarówno wpusty deszczowe oraz wszystkie studnie i zawory znajdujące się w jezdni należy wymienić na nowe typu ciężkiego. W razie konieczności należy wykonać remont górnych (uszkodzonych) elementów studni kanalizacyjnych.6. W ramach planowanej inwestycji z uwagi na konieczność korekty niwelety remontowanej nawierzchni założono częściową wymianę istniejących krawężników (na zjazdach, przejściach dla pieszych oraz pozostałych miejscach wskazanych w PZT – rysunek nr 2). W miejscach przebudowy istniejących krawężników należy zwrócić uwagę aby zastosować dwu metrowe skosy przejścia krawężnika wysokiego na krawężnik zaniżony, aby wyeliminować ponadnormatywne spadki podłużne na połączeniu chodnika ze zjazdami. W ramach przebudowy chodników i zjazdów założono maksymalne wykorzystanie istniejących kostek betonowych pozyskanych z rozbiórki (korekta wysokościowa). W przypadku obrzeży betonowych założono wykorzystanie istniejących elementów w 80% (20% należy wykonać z nowego materiału).7. Wszystkie projektowane krawężniki, oraz obrzeża (nowe oraz stare) należy ułożyć na ławie z betonu C 12/15 zgodnie z załączonymi szczegółami konstrukcyjnymi – rysunek nr 5.8. Na terenie projektowanej inwestycji występują liczne elementy infrastruktury technicznej zgodnie z projektem zagospodarowania terenu – rysunek nr 2.9. Przedmiot zamówienia realizowany jest ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.10. Przekazanie terenu budowy i rozpoczęcie robót budowlanych nastąpi nie wcześniej niż w dniu 1 kwietnia 2024 r. 11. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz zakres zamówienia został opisany za pomocą dokumentacji projektowej, z wyłączeniem przedmiaru robót, oraz za pomocą specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, stanowiących załącznik nr 1 do specyfikacji warunków zamówienia, zwanej dalej „SWZ”. Pozostałe warunki dotyczące realizacji zamówienia zostały określone w załączniku nr 3 do SWZ (projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego).12. Nazwy i kody określone we Wspólnym Słowniku Zamówień: Kod CPV Nazwa45000000-7 Roboty budowlane45233220-7 Roboty w zakresie nawierzchni dróg13. Powodem niedokonania podziału zamówienia na części jest charakter przedmiotu zamówienia (remont nawierzchni ulicy) oraz technologia jego wykonywania. Remont nawierzchni ulicy stanowi spójny, zwarty i liniowy ustrój budowlany. Wszystkie elementy wchodzące w zakres robót budowlanych są ze sobą ściśle powiązane, przenikają się i muszą być wykonane kompletnie w określonym reżimie technologicznym. Przy podziale zamówienia na części istnieje ryzyko braku wyboru wykonawcy. Ze względu na spójność robót budowlanych brak wyboru wykonawcy nawet jednej część, skutkowałby niemożliwością wykonania całego przedmiotu zamówienia. Nie bez znaczenia jest także okoliczność, iż wykonywanie przedmiotu zamówienia przez jednego wykonawcę, chociażby z powodu stałych kosztów utrzymania jednego terenu budowy, znacznych ilości zamawianych materiałów budowlanych, a przez to po niższych cenach, skutkuje mniejszym kosztem wykonania przedmiotu zamówienia. Ponadto potrzeba skoordynowania działań różnych wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia mogłaby poważnie zagrozić właściwemu wykonaniu zamówienia.Podział przedmiotu zamówienia na wiele części niesie także znaczne ryzyko powstania trudności i przeszkód w ustaleniu wykonawcy odpowiedzialnego za nienależyte wykonanie przedmiotu zamówienia, w tym w ramach rękojmi za wady czy też odpowiedzialności na podstawie art. 471 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny. Wykonanie każdego z zakresów robót budowlanych ma wpływ na kolejny zakres wynikający z technologii wykonywania robót budowlanych. W przypadku wykonania przedmiotu zamówienia przez jednego wykonawcę, odpowiedzialność za cały proces budowlany, w jego wykonawczym aspekcie, bezspornie ponosi jeden wykonawca.Niedokonanie podziału zamówienia na części, z uwagi na jego niewielki zakres i rozmiar, nie utrudni konkurencji.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium na kwotę 10 000 zł.2. Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku formach określonych w art. 97 ust. 7 ustawy.3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy zamawiającego numer: 95 8937 0007 0000 1674 2000 0040 z dopiskiem: „Wadium – na roboty budowlane polegające na remoncie nawierzchni ulicy Jana Pawła II w Starej Łubiance”. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu nastąpi tylko wtedy, gdy kwota wadium na rachunku zamawiającego zostanie uznana (zaksięgowana) przed upływem terminu składania ofert (ze względu na ryzyko związane z okresem rozliczeń międzybankowych zamawiający zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem).4. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia Wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej (bez dodatkowych podpisów Wykonawcy) – przed upływem terminu składania ofert.5. Wadium wnoszone w formie, o której mowa w ust. 4 musi obejmować cały okres związania ofertą oraz odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące zatrzymanie wadium, określone w art. 98 ust. 6 ustawy. Gwarancja lub poręczenie musi zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty, na pierwsze żądanie, na rzecz zamawiającego kwoty wadium.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. W odniesieniu do zdolności technicznej zamawiający wymaga aby wykonawcy dysponowali co najmniej jedną osobą, która będzie skierowana przez wykonawcę do kierowania robotami budowlanymi (będzie pełniła funkcję kierownika budowy), posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń.2. W odniesieniu do zdolności zawodowej zamawiający wymaga aby wykonawcy nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali należycie (zakończyli; rozpoczęcie mogło nastąpić wcześniej), co najmniej dwie roboty budowlane polegające na remoncie drogi w rozumieniu ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych o wartości co najmniej 300.000,00 złotych (brutto) każda robota budowlana.W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zamawiający, na podstawie art. 117 ust. 1 ustawy, określa, iż dokonując oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności zawodowej uzna, że warunek został spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wykaże samodzielne spełnianie tego warunku. Zamawiający tym samym nie dopuszcza łączenia (sumowania) doświadczenia zdobytego osobno przez każdego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.W przypadku, gdy wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności zawodowej polega, na zasadach określonych w art. 118 ustawy, na zdolnościach zawodowych innych podmiotów, zamawiający określa, iż dokonując oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności zawodowej uzna, że warunek został spełniony, jeżeli co najmniej jeden z tych podmiotów wykaże samodzielne spełnianie tego warunku. Zamawiający tym samym nie dopuszcza łączenia (sumowania) doświadczenia zdobytego osobno przez każdy z podmiotów, na których zdolnościach zawodowych polega wykonawca.3. W przypadku gdy jakakolwiek wartość dotycząca powyższych warunków wyrażona będzie w walucie obcej, zamawiający przeliczy tę wartość w oparciu o średni kurs walut Narodowego Banku Polskiego dla danej waluty z dnia, w którym nastąpi postępowaniu publikacja przedmiotowego postępowania. Jeżeli w tym dniu nie będzie opublikowany średni kurs Narodowego Banku Polskiego, zamawiający przyjmie średni kurs z ostatniego dnia przed dniem publikacji.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-11-22

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach