Przetargi.pl
Remont mostu drogowego w ciągu drogi wojewódzkiej nr 297 w km 106+888 w miejscowości Wojciechów.

Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu ogłasza przetarg

  • Adres: 50-425 Wrocław, ul. Krakowska 28
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 071 39 17 103, 39 17 104 , fax. 071 3917105
  • Data zamieszczenia: 2013-02-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu
    ul. Krakowska 28 28
    50-425 Wrocław, woj. dolnośląskie
    tel. 071 39 17 103, 39 17 104, fax. 071 3917105
    REGON: 00125517900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.dsdik.wroc.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: jednostka budżetowa jednostki samorządu terytorialnego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont mostu drogowego w ciągu drogi wojewódzkiej nr 297 w km 106+888 w miejscowości Wojciechów.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiot zamówienia. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie Remontu mostu drogowego zlokalizowanego w ciągu drogi wojewódzkiej nr 297, w km 106+888 w miejscowości Wojciechów. 2.Opis ogólny, dane lokalizacyjne. Przedmiotowy most został wybudowany w 1920 roku (wg danych z archiwalnej karty inwentaryzacyjnej). Zlokalizowany jest w ciągu drogi wojewódzkiej nr 297 na jej łagodnym łuku poziomym o promieniu ok. 900 m. Przekraczalną przeszkodą jest potok Oldza. Kąt skrzyżowania z przeszkodą wynosi 77,2st., natomiast skos konstrukcji wynosi 76,4st., co oznacza, że mury czołowe (skrzydła)mostu nie są równoległe do osi jezdni, lecz pod kątem 1st.. Szerokość jezdni bitumicznej na obiekcie i na dojazdach wynosi 6,15 cm. Z prawej strony (od dolnej wody) jezdnia na dojazdach i na obiekcie ograniczona jest krawężnikiem betonowym. Z tej strony wykonane są chodniki na dojazdach i na moście z betonowej kostki brukowej. Szerokość chodników na dojściach wynosi 1,46 m (mierząc bez krawężników, a z obrzeżami). Na moście szerokość ta wynosi 0,70 ÷ 0,82 m. Po drugiej stronie, zarówno na dojazdach jak i na moście są pobocza gruntowe. Od górnej wody potok posiada zabudowę regulacyjną w postaci kamiennych, oporowych murów brzegowych. Lewobrzeżny mur wykonano w 2012 roku, jako odbudowę zniszczonego, istniejącego. Uporządkowano też i udrożniono koryto cieku pod mostem oraz wykonano narzut kamienny przy podporach. Od dolnej wody, równolegle do cieku wybudowane są skrzydła kamienne stabilizujące konstrukcję mostową. Dalej potok na odcinku 40 m (do posesji budynku nr 49) płynie wzdłuż stromej skarpy nasypu drogowego w nieuregulowanym korycie. Odwodnienie drogi ściekiem przykrawężnikowym do wpustów deszczowych zlokalizowanych co ok. 50 m, dalej przykanalikami z wylotami na skarpach nasypu drogowego. Z drugiej strony wody opadowe sprowadzane są spadkami podłużnymi i poprzecznym jezdni powierzchniowo w teren. Nie stwierdza się występowania urządzeń obcych na obiekcie ani w jego obrębie. 3.Podstawowe dane geometryczne. Długość całkowita obiektu (ścian czołowych) = 8,70 m Szerokość całkowita obiektu = 8,50 m Rozpiętość sklepienia (światło poziome) = 4,50 m Wysokość konstrukcyjna sklepiania = 0,40 m Strzałka łuku sklepienia = 1,20 m Szerokość jezdni = 6,15 m Szerokość chodnika = 0,85 ÷ 0.97 m Szerokość pobocza gruntowego = 0,80 ÷ 0,90 m Skos konstrukcji = 76,4° 4.Konstrukcja i wyposażenie obiektu. Całość konstrukcji mostowej i skrzydeł murowana z kamienia. Podpory, sklepienie i mury czołowe do wysokości zwieńczenia sklepienia wykonane są z regularnych, obrobionych ciosów kamiennych. Na murach czołowych sklepienia wykonana jest nadbudowa w postaci murków balustradowych o wys. 1,5 m z bloków kamiennych. Skrzydła poprzeczne murowane z kamienia rzędowego. Brak danych dotyczących grubości i sposobie posadowienia podpór (prawdopodobnie bezpośrednio). Wyposażenie obiektu stanowią: - kamienne murki balustradowe ustawione na murkach czołowych sklepienia, - z prawej strony na murkach ustawione jest oporęczowanie podwyższające z kształtowników stalowych, - nawierzchnia bitumiczna na podbudowie tłuczniowej ograniczonej z prawej strony krawężnikiem betonowym ustawionym na ławie betonowej, - jednostronny chodnik z betonowej kostki brukowej, - brak danych dotyczących hydroizolacji sklepienia (prawdopodobnie brak), - brak urządzeń obcych na obiekcie i w jego obrębie. 5.Rozwiązania projektowe. Głównym założeniem projektowym jest wykonanie remontu obiektu pozwalającego na uzyskanie poprawy przydatności do użytkowania, dostosowania obiektu do obowiązujących przepisów dotyczących drogowych obiektów inżynierskich oraz przedłużenia okresu jego bezpiecznej eksploatacji z jednoczesnym zwiększeniem nośności użytkowej do kl. B. tj. min. 40 T. Projektuje się poszerzenie obiektu poprzez wykonanie na zasypce sklepienia płyty odciążającej z wykształconymi wspornikami, na której zostaną wykonane kapy chodnikowe. Wysięg wsporników poza lico murków czołowych zmienny, taki aby uzyskać stałą szerokość chodników z obu stron mostu. Kapa lewostronna o szerokości pozwalającej na uzyskanie szerokości użytkowej chodnika jak na dojściach. Z drugiej strony o szerokości umożliwiającej na uzyskanie szerokości użytkowej chodnika dopuszczalnej obowiązującymi przepisami dla remontowanych obiektów mostowych tj. 1,25 m. Konieczne będzie przełożenie istniejących chodników w obrębie mostu z uwagi na wykonanie reprofilacji zdeformowań nawierzchni dostosowującej do projektowanego spadku poprzecznego na kapach chodnikowych. Z drugiej strony mostu projektuje się ustawienie na dojazdach odcinków krawężników zanikających i na ich długościach wykonanie poboczy tłuczniowych. Na belkach podporęczowych wsporników płyty odciążającej będą ustawione balustrady stalowe (wg obowiązujących przepisów przy prędkości obliczeniowej w obrębie obiektu mostowego 50 km/h za element powstrzymujący uznaje się krawężnik o wysokości 15÷20 cm i balustradę. Jezdnia na moście posiadać będzie szerokość 6,20 m, taką jaką zmierzono najszerszą na dojazdach na odcinkach 20 m od obiektu (10 m od strony Lwówka Śl.). Zakres robót drogowych związanych z jezdnią obejmie odcinek drogi 0,5 m od końca projektowanego krawężnika zanikającego na dojeździe od strony Jeleniej Góry i 20 m od krawędzi projektowanej płyty odciążającej od Lwówka Śl. Na tym odcinku drogi występują wyraźne przełamania niwelety jezdni możliwe do skorygowania. W ramach tych robót przewiduje się wykonanie na płycie dwuwarstwowej nawierzchni. Na dojazdach warstwy ścieralnej po uprzednim frezowaniu istniejącej nawierzchni na głębokość uwzględniającą projektowaną korektę niwelety jezdni. Roboty remontowe kamiennej konstrukcji mostowej i skrzydeł polegać będą na uzupełnieniu lokalnych ubytków materiału kamiennego (dot. tylko lewobrzeżnego skrzydła) i naprawach spoinowania poprzedzone oczyszczeniem powierzchni. Projektuje się wykonanie nowego odcinka prawobrzeżnego muru brzegowego po rozbiórce istniejącego i nadbudowę muru lewobrzeżnego na odcinkach o długości 5,0 m od mostu. Wykonanie powyższych robót wymusza bardzo zły stan techniczny muru lewobrzeżnego a także konieczność nowego ukształtowania skarp nasypu drogowego przy obiekcie w związku z projektowanym poszerzeniem mostu i wykonaniem poboczy. W ramach robót związanych z korytem cieku w obrębie mostu przewidziano profilowanie dna, wykonanie opasek przynurtowych przy przyczółkach i wykonanie regulacji koryta faszynami i umocnień brzegowych narzutem kamiennym od dolnej wody przy skrzydłach. 6.Podstawowe dane geometryczne obiektu po wykonaniu remontu. Długość całkowita obiektu (ścian czołowych) = 8,70 m Szerokość całkowita obiektu = 9,50 m Rozpiętość sklepienia (światło poziome) = 4,50 m Wysokość konstrukcyjna sklepiania = 0,40 m Strzałka łuku sklepienia = 1,20 m Szerokość jezdni = 6,20 m Szerokość użytkowa chodników = 1,66 / 1,26 m Kąt skrzyżowania z przeszkodą = 77,2st. Skos konstrukcji = 77,2st. 7.Nośność obiektu. Po wykonaniu remontu nośność obiektu będzie odpowiadała klasie B wg PN-85/S-10030 tj. o dopuszczalnym przejeździe pojazdu o masie całkowitej do 40 ton. 8.Organizacja ruchu na czas przeprowadzenia remontu. Na czas przeprowadzenia remontu obiekt będzie wyłączony dla ruchu samochodowego. Ruch samochodowy prowadzony będzie objazdami. Do opracowania, zatwierdzenia i wdrożenia projektu ruchu zastępczego i docelowego zobowiązany jest Wykonawca robót. 9.Uwagi końcowe. Wykonawca robót w ciągu 14 dni od podpisania umowy przedstawi Zamawiającemu do zatwierdzenia plan bioz, Program Zapewnienia Jakości oraz harmonogram rzeczowo-finansowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452000009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: wadium w wysokości 3000,00PLN

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.dsdik.wroc.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach