Przetargi.pl
Remont konserwatorski – przebudowa Placu Melchiora Stefanidesa (droga gminna nr 110594L) wraz z odcinkiem ulicy Łukasińskiego (droga powiatowa nr 3314L) od km 0+010,89 do km 0+566,60 w Zamościu

Miasto Zamość ogłasza przetarg

  • Adres: 22-400 Zamość, Rynek Wielki
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 84 677 23 37 , fax. 846 393 054
  • Data zamieszczenia: 2020-04-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Zamość
    Rynek Wielki 13
    22-400 Zamość, woj. lubelskie
    tel. 84 677 23 37, fax. 846 393 054
    REGON: 95036874700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.zamosc.um.gov.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont konserwatorski – przebudowa Placu Melchiora Stefanidesa (droga gminna nr 110594L) wraz z odcinkiem ulicy Łukasińskiego (droga powiatowa nr 3314L) od km 0+010,89 do km 0+566,60 w Zamościu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest remont konserwatorski – przebudowa Placu Melchiora Stefanidesa (droga gminna nr 110594L) wraz z odcinkiem ulicy Łukasińskiego (droga powiatowa nr 3314L) od km 0+010,89 do km 0+566,60 w Zamościu. Inwestycja realizowana jest w ramach zadania inwestycyjnego o nazwie „Przebudowa placu Melchiora Stefanidesa wraz z odcinkiem ulicy Łukasińskiego w Zamościu”. 2. Inwestycja jest planowana do dofinansowania z Funduszu Dróg Samorządowych. 3. Przedmiot zamówienia obejmuje remont konserwatorski – przebudowę: 1) Placu Melchiora Stefanidesa (droga gminna nr 110594L), 2) ulicy Bazyliańskiej (droga gminna nr 110456L) od km 0+000,00 do km 0+074,18 (odcinek od ulicy Łukasińskiego do ulicy Ludwika Zamenhofa), 3) ulicy Łukasińskiego (droga powiatowa nr 3314L) od km 0+010,89 do km 0+566,60 w Zamościu, tj. odcinek od km 0+010,89 do km 0+200,00, od km 0+000,00 do km 461,51, od km 0+000,00 do km 0+120,64, od km 0+000,00 do km 0+049,26. 4. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia obejmuje, w szczególności wykonanie robót budowlanych w branżach: architektura, drogowa, konstrukcyjno-budowlana, elektryczna, sanitarna, teletechniczna, w niżej wymienionym zakresie: 1) Branża drogowa: a) roboty przygotowawcze, b) roboty rozbiórkowe, c) roboty ziemne, d) konstrukcja jezdni, e) konstrukcja zjazdów i skrzyżowań, f) konstrukcja chodników, g) przełożenie nawierzchni zatoki autobusowej wraz z regulacją istniejących krawężników, h) mała architektura, i) krawężniki i obrzeża, j) odwodnienie liniowe, k) urządzenia obce, l) oznakowanie w trakcie prowadzenia robót (czasowa organizacja ruchu) oraz po ich zakończeniu (stała organizacja ruchu), m) roboty wykończeniowe. 2) Branża teletechniczna a) monitoring wizyjny, b) przebudowa kolizji oraz zabezpieczenie sieci telekomunikacyjnej Orange Polska S.A. - Wykonawca wykona przebudowę kolizji oraz zabezpieczenie sieci telekomunikacyjnej Orange Polska S.A., według wytycznych zawartych w warunkach technicznych na przebudowę oraz zabezpieczenie sieci telekomunikacyjnej w związku z planowaną inwestycją oraz w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 26 października 2005 r., w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać telekomunikacyjne obiekty budowlane i ich usytuowanie, - Wykonawca własnym staraniem i na własny koszt, opracuje projekt i wykona przebudowę oraz zabezpieczy istniejące urządzenia telekomunikacyjne wchodzące w kolizję z realizowaną inwestycją, zwracając szczególną uwagę na normatywne odległości w zakresie zbliżeń i skrzyżowań elementów uzbrojenia terenu, - Wykonawca zobowiązany jest do powiadomienia Orange Polska S.A. o zamiarze prowadzenia prac na sieci oraz poszczególnych użytkowników, - Wykonawca zobowiązany jest do zgłoszenia wykonanych robót do Orange Polska S.A. co najmniej 3 dni przed ich planowanym odbiorem, - wszelki koszty związane z przerwami w świadczeniu usługi przez poszczególnych operatorów dzierżawiących sieć Orange Polska S.A. pokrywa Wykonawca robót. 3) Branża elektryczna a) przebudowa kanalizacji kablowej SN-15kV, NN, b) oświetlenie Placu Melchiora Stefanidesa i ulicy Łukasińskiego, c) roboty demontażowe, d) przebudowa oświetlenia. 4) Branża sanitarna a) przebudowa wodociągu, - rozebranie nawierzchni utwardzonej, - roboty ziemne, - roboty montażowe i demontażowe, - prace demontażowe oraz towarzyszące, - odtworzenie nawierzchni, b) przebudowa gazociągu NC - rozebranie nawierzchni utwardzonej, - roboty ziemne, - roboty montażowe i demontażowe, - prace demontażowe oraz towarzyszące, - odtworzenie nawierzchni, c) kanalizacja deszczowa - roboty ziemne, - roboty montażowe kanalizacja grawitacyjna, - prace towarzyszące, 5) Branża konstrukcyjno budowlana a) rozbiórka całkowita kantoru (dawna kasa biletowa). 6) Zieleń a) wycinka drzew, b) nasadzenia drzew, krzewów, bluszczu, c) zieleńce – trawniki. 5. Zamawiający w zakresie dotyczącym przedmiotu zamówienia zwraca uwagę, że: 1) przedmiot zamówienia obejmuje również: a) opracowanie i uzgodnienie projektu czasowej organizacji ruchu, oznakowanie placu budowy oraz wykonanie stałego oznakowania pionowego i poziomego, zgodnie z opracowanym przez Zamawiającego projektem stałej organizacji ruchu, b) regulację pionową studni kablowych, c) wykonanie dokumentacji powykonawczej wraz z inwentaryzacją geodezyjną powykonawczą. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania osobnego tomu dokumentacji powykonawczej wraz z inwentaryzacją geodezyjną powykonawczą dla Orange Polska S.A., zgodnie z przyjętymi standardami właściciela sieci, d) koszt: - 3-letniej pielęgnacji wykonanych nasadzeń, tj. podlewania, wymiany obumarłych drzew, pielęgnację wraz z koszeniem wykonanych zieleńców, - wszystkich prac związanych z dostosowaniem wysokościowym wszystkich zjazdów i połączeń z istniejącymi ulicami tak aby zachować funkcjonalność całości wykonanych połączeń, - obsługi geodezyjnej w czasie wykonywania przedmiotu umowy oraz pomiar geodezyjny powykonawczy wykonanych elementów placu, ulic i sieci, - badań, prób, rozruchu, - dokonania odkrywek w przypadku nie zgłoszenia do odbioru robót ulegających zakryciu lub zanikających, - wykonania i zabezpieczenia osnowy geodezyjnej przed zniszczeniem i jej naprawy w przypadku uszkodzenia, - urządzenia placu budowy, wykonania przyłączy dla potrzeb placu budowy na podstawie warunków uzyskanych od właścicieli sieci oraz ponoszenia kosztów ich zużycia, - ewentualnych wyłączeń i włączeń energii elektrycznej, - naprawy zniszczeń i uszkodzeń powstałych na skutek prowadzonych robót, - demontażu, naprawy, montażu ogrodzeń posesji oraz naprawy innych uszkodzeń obiektów istniejących i elementów zagospodarowania terenu oraz usunięcia ewentualnych szkód wyrządzonych na działkach osób trzecich, - oznakowania i zabezpieczenie dróg publicznych w zakresie wynikającym z uzgodnień z zarządcami tych dróg, - zamknięcia pasa drogowego, koszt oznakowania objazdów i miejsca robót zgodnie z projektem czasowej organizacji ruchu, opracowanym przez Wykonawcę, - wykonania tymczasowej drogi dojazdowej, - odtworzenia dróg i terenów zielonych. W zakresie robót porządkowych i wykończeniowych, należy uwzględnić ułożenie co najmniej 5 cm warstwy ziemi urodzajnej. Roboty porządkowe, powinny być zakończone co najmniej na 3 dni przed terminem zgłoszenia gotowości do odbioru robót budowlanych, - obsługi właścicieli poszczególnych sieci, - koszty nadzoru właścicielskiego, - pomiarów i badań dodatkowych wymaganych przez właścicieli sieci, - uporządkowania terenu budowy, wywóz odpadów, śmieci i niebezpiecznych odpadów z placu budowy na wysypisko z poniesieniem opłat za ich składowanie i utylizację, - przeglądu wykonanej sieci kanalizacyjnej kamerą telewizyjną z grafiką spadków, - wykonania zobowiązań z tytułu rękojmi oraz udzielanej gwarancji, licząc od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego, o którym mowa § 15 ust. 8 pkt 13 projektu umowy. 2) Przedmiot zamówienia będzie wykonywany w zabytkowym układzie urbanistycznym Zespołu Starego Miasta w Zamościu, wpisanym indywidualnie do rejestru zabytków województwa lubelskiego pod numerem A/47. 3) Nawierzchnię Placu Melchiora Stefanidesa, ulicy Bazyliańskiej i ulicy Łukasińskiego, należy wykonać według opracowania „Rewizja dokumentacji”. 4) Na wszystkich wymienionych słupach należy umieścić informację „ZAKAZ NAKLEJANIA OGŁOSZEŃ I REKLAM BEZ ZGODY WŁAŚCICIELA”, wykonaną w formie naklejki odpornej na działanie czynników pogodowych. Projekt naklejki należy uzgodnić z Zamawiającym. 5) Materiały z odzysku pozostają do dyspozycji Zamawiającego. 6) Wykonawca robót zobowiązany jest do odzyskania materiałów z rozbiórki, tj. krawężników, obrzeży, istniejących nawierzchni chodników, zjazdów, jezdni, oraz przekazania ich i przewiezienia własnym transportem wraz z rozładunkiem, w miejsce wskazane miejsce przez Zamawiającego. (Przez materiały z rozbiórki rozumie się: destrukt powstały podczas frezowania mechanicznego nawierzchni jezdni, zjazdów, chodników oraz płyty chodnikowe, kostkę klinkierową, betonową kostkę brukową, krawężniki i obrzeża betonowe, itp. nadające się do ponownego wbudowania). Wykonawca zobowiązany jest do ręcznego rozebrania istniejących nawierzchni wykonanych z kostki klinkierowej, betonowej kostki brukowej i płyt chodnikowych oraz krawężników i obrzeży. 7) Materiały z rozbiórki nie mogą być zmieszane lub zanieczyszczone gruntem powstałym podczas rozbiórki ręcznej i mechanicznej lub zanieczyszczone w sposób uniemożlwiający ich ponowne wykorzystanie. Materiały z rozbiórki, tj.: kostka klinkierowa, betonowa kostka brukowa, płyty chodnikowe, krawężniki i obrzeża betonowe nadające się do ponownego wbudowania, Wykonawca zobowiązany jest ułożyć na paletach w sposób umożliwiający ich transport. Wykonawca (kierownik budowy) przy udziale inspektora nadzoru po dokonaniu rozbiórki materiałów, sporządzi protokół zawierający wykaz ilościowy materiałów i przekaże go do Zamawiającego celem weryfikacji i akceptacji. 8) Materiały z rozbiórki oraz zdemontowane znaki drogowe, drogowskazy i ich słupki mocujące, Wykonawca zobowiązany jest przewieźć własnym transportem wraz z rozładunkiem w miejsce wskazane przez Zamawiającego (w granicach administracyjnych Miasta Zamość). 9) Materiały z rozbiórki, znaki drogowe i drogowskazy oraz ich słupki mocujące nie nadające się do ponownego wykorzystania, Wykonawca zobowiązany jest zagospodarować we własnym zakresie. 10) W przypadku braku możliwości zagospodarowania urobku ziemnego przez Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest do zagospodarowania go we własnym zakresie. 6. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia i zakres rzeczowy robót budowlanych do wykonania zawierają: projekty budowlano-wykonawcze w branży: architektura, drogowa, elektryczna, sanitarna, teletechniczna oraz szczegółowe specyfikacje techniczne (SST), szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót (SSTWiOR) – zwane dalej „dokumentacją projektową”, decyzje i uzgodnienia stanowiące załączniki do SIWZ oraz Polskie Normy lub aprobaty techniczne, warunki techniczne jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. 7. Szczegółowe warunki wykonania przedmiotu zamówienia oraz wymagania Zamawiającego wobec Wykonawcy w ramach ustalonego wynagrodzenia zostały określone w projekcie umowy stanowiącym Załącznik nr 8 do SIWZ. 8. Zamawiający w zakresie dotyczącym przedmiotu zamówienia, zwraca szczególną uwagę, że: 1) umowa na wykonanie przedmiotu zamówienia będzie umową ryczałtową, 2) w ofercie Wykonawca zobowiązany jest do określenia wynagrodzenie ryczałtowego za wykonanie robót opisanych w załączonej dokumentacji projektowej i SIWZ, 3) Wykonawca w wynagrodzeniu ryczałtowym za wykonanie przedmiotu zamówienia musi uwzględnić wszystkie koszty wykonania robót określonych w dokumentacji projektowej, a także koszty wynikające z zapisów SIWZ, 4) w przypadku wynagrodzenia ryczałtowego przedmiar robót nie determinuje zakresu prac objętych przedmiotem zamówienia. Zawarte w przedmiarze robót zestawienia mają jedynie zobrazować skalę robót budowlanych i pomóc w oszacowaniu kosztów wykonania zamówienia. Wobec powyższego załączone do SIWZ przedmiary robót, stanowią jedynie materiał pomocniczy i nie mogą stanowić jedynej podstawy wyceny ryczałtowej całości przedmiotu zamówienia. 5) w celu prawidłowej wyceny ryczałtowej całości przedmiotu zamówienia, zaleca się by Wykonawca: a) zapoznał się z dokumentacją projektową (projekty budowlano – wykonawcze, Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych) oraz uwagami zawartymi w SIWZ, które stanowią podstawę do wyceny ryczałtowej całości przedmiotu zamówienia. Kompletna dokumentacja projektowa stanowi załącznik do postępowania przetargowego, b) dokonał wizji lokalnej terenu inwestycji i jego otoczenia w celu uzyskania informacji niezbędnych do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia, na własną odpowiedzialność, na własny koszt i ryzyko, c) w oparciu o lit. a i b dokonał własnej weryfikacji zakresu rzeczowego i obmiarowego przedmiarów robót w stosunku do dokumentacji projektowej oraz proponowanej technologii robót. Wykonawca ma prawo we własnym zakresie skorygować w przedmiarach robót ilość i zakres robót do wielkości według własnych obliczeń na podstawie załączonej do SIWZ dokumentacji projektowej, 6) oferta Wykonawcy powinna obejmować wszystkie niezbędne roboty budowlane zapewniające właściwe wykonanie przedmiotu zamówienia, 7) w przypadku wystąpienia w trakcie prowadzenia robót i prac większej ilość obmiarowej robót niż ujętych w projekcie, nie będzie mogło być to uznane za roboty dodatkowe z żądaniem dodatkowego wynagrodzenia, 8) ewentualny brak w przedmiarze robót prac koniecznych do wykonania wynikających z dokumentacji projektowej nie zwalnia Wykonawcy z obowiązku wykonania ich na podstawie projektu w ramach ustalonego wynagrodzenia. W związku z powyższym, Wykonawca nie może powoływać się na jakiekolwiek braki w przedmiarze i w oparciu o nie żądać zwiększenia wynagrodzenia. W przypadku dostrzeżenia rozbieżności pomiędzy poszczególnymi elementami dokumentacji, Wykonawca zobowiązany jest wystąpić do Zamawiającego o ich wyjaśnienie przed złożeniem oferty, 9) w ramach wynagrodzenia podanego w ofercie Wykonawca zobowiązany jest do wykonania wszystkich niezbędnych robót przewidzianych w dokumentacji projektowej w zakresie opisanym w pkt 3.3 – 3.5 oraz warunkach i obostrzeniach określonych w dokumentach składających się na decyzje administracyjne. 10) dopuszcza w trakcie prowadzenia robót dokonywanie zmian w zakresie dotyczącym zmian w stosunku do dokumentacji projektowej, wprowadzonych protokołem konieczności, zaakceptowanym przez Zamawiającego: a) na wniosek Wykonawcy, w trakcie prowadzenia robót mogą być dokonywane zmiany technologii i sposobu wykonania elementów robót. Dopuszcza się tylko w przypadkach, gdy proponowane przez Wykonawcę rozwiązanie jest równorzędne lub lepsze funkcjonalnie od tego, jakie przewiduje projekt, a jednocześnie nie spowoduje zwiększenia kosztów robót i zmiany terminu zakończenia zadania. W tym przypadku Wykonawca przedstawia projekt zamienny, zawierający opis proponowanych zmian, niezbędne rysunki i wycenę kosztów (kosztorys różnicowy obrazujący różnice pomiędzy kosztorysem ofertowym dla robót podstawowych, a kosztorysem dla proponowanego rozwiązania zamiennego). Kosztorys zamienny należy opracować na zasadach określonych dla kosztorysu robót dodatkowych. Wniosek taki wymaga akceptacji nadzoru autorskiego, zaopiniowania przez inspektora nadzoru w formie protokołu konieczności i zatwierdzenia do realizacji przez Zamawiającego, b) na wniosek Zamawiającego, w trakcie prowadzenia robót, mogą być dokonywane zmiany w technologii i sposobu wykonywania elementów robót, jeżeli z punktu widzenia Zamawiającego zachodzi potrzeba zmiany rozwiązań zawartych w dokumentacji projektowej. Dopuszcza się je tylko w przypadkach, gdy proponowane rozwiązanie jest równorzędne lub lepsze funkcjonalnie od tego, jakie przewiduje umowa i załączniki do niej, a jednocześnie nie spowoduje zwiększenia kosztów robót i zmiany terminu zakończenia zadania. W tym przypadku, inspektor nadzoru sporządza protokół konieczności wraz z opinią w sprawie ich wykonania celem akceptacji przez Zamawiającego. 11) w przypadku ograniczenia zakresu rzeczowego robót objętych umową (roboty zaniechane), wraz ze zmniejszeniem wynagrodzenia Wykonawcy, proporcjonalnie do wartości ograniczonego lub zmniejszonego zakresu rzeczowego przedmiotu umowy i bez odszkodowania dla Wykonawcy. Zamawiający może postanowić o ograniczeniu zakresu rzeczowego robót objętych umową na skutek wprowadzenia robót zamiennych oraz ograniczenia zakresu rzeczowego robót objętych umową (roboty zaniechane), wraz ze zmniejszeniem wynagrodzenia Wykonawcy, proporcjonalnie do wartości ograniczonego lub zmniejszonego zakresu rzeczowego przedmiotu umowy i bez odszkodowania dla Wykonawcy. Zamawiający poinformuje o tym fakcie Wykonawcę w formie oświadczenia, które po uzgodnieniu wartości wynagrodzenia podlegającego obniżeniu przybierze formę aneksu do umowy. Jeżeli wartość prac niewykonanych nie wynika z dokumentacji kontraktowej, a Strony w terminie 7 dni od daty złożenia przez Zamawiającego oświadczenia o ograniczeniu prac nie osiągną porozumienia odnośnie wartości tych prac, to wartość tych prac wyceni powołany przez Strony biegły, którego wynagrodzenie zostanie przez Strony uzgodnione i pokryte po połowie. 9. Zamawiający informuje, że występujące w SIWZ i załącznikach do SIWZ znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródła lub szczególne procesy, który charakteryzują produkt lub usługę dostarczaną przez konkretnego Wykonawcę, nie mają na celu uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych Wykonawców lub produktów i zostały użyte wyłącznie w celu wskazania założonego standardu przyjętych rozwiązań. Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne, pod warunkiem, że będą one posiadały nie gorszą właściwość i jakość w stosunku do opisywanej. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego w SIWZ i w załącznikach do SIWZ. Za produkt równoważny Zamawiający uzna jedynie taki, który ma tożsame lub nie gorsze parametry jakościowe i użytkowe w stosunku do opisanego. 10. Wymagania dotyczące zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający zawarł w pkt 26 SIWZ oraz w projekcie umowy, stanowiącym załącznik nr 8 do SIWZ. 11. Zamawiający informuje na podstawie art. 29 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, że rozwiązania projektowe zawarte w dokumentacji projektowej, stanowiącej załączniki do SIWZ, uwzględniają określone w przepisach prawa wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych. 12. Lokalizacja obiektu budowlanego: województwo: lubelskie, miasto: Zamość, Plac Melchiora Stefanidesa, ulica Bazyliańska, ulica Łukasińskiego w Zamościu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45200000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia jest wniesienie wadium w wysokości 250.000,00 zł (słownie: dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, tj.: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. Dz.U. z 2020 r. poz. 299).
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa szczegółowych warunków w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej www.bip.zamosc.um.gov.pl informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, przekaże Zamawiającemu na podstawie art. 24 ust. 11 ustawy Prawo zamówień publicznych oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania, o którym mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Prawo zamówień publicznych – według wzoru określonego w załączniku nr 6 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 2. Dokumenty dotyczące innych podmiotów, na zasobach których polega Wykonawca na zasadach określonych w pkt 22a ustawy Prawo zamówień publicznych 2.1. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w pkt III.3) ogłoszenia. 2.2. Wykonawca, który w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do zamówienia lub jego części, polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Prawo zamówień publicznych, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia; propozycja wzoru zobowiązania została określona w załączniku nr 7 do SIWZ. 2.3. Zamawiający w celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Prawo zamówień publicznych, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, może żądać dokumentów, które określają w szczególności: 1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, 4) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 2.4. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Prawo zamówień publicznych, złożył w odniesieniu do tych podmiotów, dokumenty określone w pkt III.4) ogłoszenia, na wezwanie Zamawiającego dokonane w trybie art. 26 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. 3. Dokumenty dotyczące podwykonawcy Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt III.3) ogłoszenia. Ponadto Wykonawca jest zobowiązany wskazać w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom. 4. Dokumenty, które składają Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie 4.1. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie – każdy z nich: 1) składa wraz z ofertą oświadczenie z pkt III.3) ogłoszenia. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia, 2) składa oświadczenie, o którym mowa w pkt III.7 ppkt 1 ogłoszenia, o przynależności lub braku przynależności do grupy kapitałowej – w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej www.bip.zamosc.um.gov.pl informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, 3) będzie zobowiązany do złożenia dokumentów, określonych w pkt III.4) ogłoszenia, na wezwanie Zamawiającego dokonane w trybie art. 26 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (w odniesieniu do każdego z tych Wykonawców), 4) będzie zobowiązany do złożenia dokumentów, określonych w pkt III.5.1) ppkt 1 ogłoszenia, na wezwanie Zamawiającego dokonane w trybie art. 26 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, w takim zakresie w jakim każdy z tych Wykonawców, wykazuje spełnianie warunku udziału w postępowaniu, określonych w pkt III.1) ogłoszenia. 4.2. Wykonawcy wspólnie ubiegających się o zamówienie dołączają do oferty pełnomocnictwo wskazujące, czy pełnomocnik uprawniony jest do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Z pełnomocnikiem tym będzie prowadzona wszelka korespondencja wiążąca dla wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego. 5. Dokumenty, o których mowa w pkt 6.3, w odniesieniu do podmiotów zagranicznych 5.1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt III.4) ogłoszenia.: 1) ppkt 1 SIWZ – składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy Prawo zamówień publicznych – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 2) ppkt 2 – 4 SIWZ – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 5.2. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 5.1, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby, wystawionym: - w celu potwierdzenia okoliczności o których mowa w pkt 5.1 ppkt 1 oraz ppkt 2 lit. b – nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, - w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w pkt 5.1 ppkt 2 lit. a – nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 5.3. Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w pkt III.4) ppkt 1 ogłoszenia, składa dokument, o którym mowa w pkt 5.1 ppkt 1, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21 ustawy Prawo zamówień publicznych. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach