Przetargi.pl
Remont konserwatorski elewacji wewnętrznych Zamku Książąt Pomorskich w Darłowie

Zamek Książąt Pomorskich - Muzeum w Darłowie ogłasza przetarg

  • Adres: 76-150 Darłowo, ul. Zamkowa 4
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 943142351
  • Data zamieszczenia: 2024-07-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zamek Książąt Pomorskich - Muzeum w Darłowie
    ul. Zamkowa 4
    76-150 Darłowo, woj. zachodniopomorskie
    tel. 943142351
    REGON: 330032734
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zamekdarlowo.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont konserwatorski elewacji wewnętrznych Zamku Książąt Pomorskich w Darłowie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Dla elewacji ceglanej – 328,60 m2:1) Wstępne oczyszczenie mechaniczne i zmycie powierzchni muru2) Odgrzybianie murów z cegły przez trzykrotne powlekanie preparatem biobójczym – powierzchnia do 2m23) Wykucie starych spoin na murach z cegły zabytkowej – mury z wystrojem architektonicznym4) Uzupełnienie drobnych uszkodzeń w elementach detalu (grub. do 10mm)5) Mikropiaskowanie powierzchni muru6) Osadzenie prętów o helikoidalnym kształcie wykonanych ze stali nierdzewnej przeznaczonych do „zszywania” pęknięć i tworzenia belek w konstrukcjach murowych 6mm L=1,0m w zaprawie pneumatycznej – szycie murów7) Spoinowanie murów i sklepień z cegły zabytkowej – filary, pilastry, gzymsy, attyki (przyjęto śr. spoinę 1x3cm),8) Naprawa powierzchni murów zabytkowych przy gł. kucia do ½ cegły – 1 cegła9) Naprawa powierzchni murów zabytkowych przy gł. kucia do ½ cegły – 2-3 cegły10) Naprawa powierzchni murów zabytkowych przy gł. kucia do ½ cegły – do 1m2 w jednym miejscu11) Naprawa powierzchni murów zabytkowych przy gł. kucia do 1 cegły – 1 cegła12) Ostrożne wykucie z muru uszkodzonych cegieł zabytkowych i wstawienie nowych – gł. kucia 1 cegła – 1 cegła w jednym miejscu – wymiana kształtek13) Wypełnienie pustych przestrzeni (pęknięć) w murze zaprawą wapienno-trasową14) Uszczelnienie wewnętrzne i zewnętrzne budowli za pomocą mikrozapraw uszczelniających; powierzchnie poziome poddane działaniu wody nie wywierającej ciśnienia,15) Hydrofobizacja powierzchni cegły preparatami płynnymi – ręcznie16) Spoinowanie murów i sklepień z cegły zabytkowej – mury z wystrojem architektonicznym (przyjęto śr. spoinę 1x3cm)17) Rusztowanie zewnętrzne o wysokości do 10m wraz z osłoną z siatki5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja projektowa, program prac konserwatorsko budowlanych, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych stanowiące załącznik nr 6 do SWZ.6. Na podstawie art. 95 ust. 1 ustawy Zamawiający wymaga, aby Wykonawca lub Podwykonawca(y) zatrudniali na podstawie stosunku pracy w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2023 r. poz. 1465 ze zm.) wszystkie osoby, które będą wykonywać wskazane przez Zamawiającego w § 5 ust. 1 projektu umowy czynności związane z realizacją zamówienia.1) Zamawiający wymaga w zakresie zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz.U. z 2023 r. poz. 1465). 2) Wymóg zatrudnienia na umowę o pracę dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonaniem robót budowalnych tj. roboty renowatorskie, murarskie, tynkarskie (obowiązek ten nie dotyczy sytuacji, gdy prace te będą wykonywane samodzielnie i osobiście przez osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą w postaci tzw. samozatrudnienia, jako podwykonawcy). 3) Obowiązek obejmuje w szczególności pracowników wykonujących prace, których wykonywanie nie wymaga posiadania specjalnych kwalifikacji, wykształcenia lub uprawnień, a wykonywane przez nich czynności są pod nadzorem osób, które posiadają odpowiednie kwalifikacje/ kompetencje i ponoszą odpowiedzialność za ich wykonanie z tytułu posiadanych uprawnień.4) Wymóg zatrudnienia na umowę o pracę nie dotyczy osób: kierujących budową z uprawnieniami lub innych branżowych specjalności, wykonujących obsługę geodezyjną, dostawców materiałów budowlanych, świadczących krótkookresowe usługi.5) W trakcie realizacji zamówienia, zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wskazanych w ust. 2 i 3, Zamawiający uprawniony jest w szczególności do żądania : a. oświadczenia zatrudnionego pracownika,b. oświadczenia wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu pracownika na podstawie umowy o pracę,c. poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o pracę zatrudnionego pracownika,d. innych dokumentów− zawierających informacje, w tym dane osobowe, niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w szczególności imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę i zakres obowiązków pracownika;6) Wykonawca na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym, w tym wezwaniu, terminie przedłoży Zamawiającemu wskazane w ust. 5 dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie stosunku pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności wymienione w ust. 2 i 3.7) Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ust. 2 i 3 czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. 8) Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ust. 2 i 3 czynności. 9) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.10) Szczegóły regulacji zatrudnienia na umowę o pracę znajdują się w § 5 ust. 1 projektu umowy czynności związane z realizacją zamówienia. 7. Ilekroć w dokumentach zamówienia znajduje się wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę dodaje się po ich brzmieniu zwrot „lub równoważne”. Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów i produktów równoważnych pod warunkiem, że zaproponowane materiały i produkty będą spełniały kryteria zastosowane przez zamawiającego w celu oceny równoważności. W przypadku zaoferowania materiałów lub produktów równoważnych wykonawca, zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą opis materiałów i produktów równoważnych oraz wykazać, że spełniają one kryteria zastosowane przez zamawiającego w celu oceny równoważności.8. W przypadku wystąpienia w dokumentacji postępowania odniesień do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt. 2 oraz ust. 3 ustawy, dopuszcza się rozwiązania równoważne. W przypadku zaoferowania rozwiązań równoważnych Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą opis rozwiązań równoważnych oraz wykazać, że spełniają one wymagania określone przez Zamawiającego. Ilekroć w opisie przedmiotu zamówienia występują odniesienia do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych dodaje się po każdym z ich brzmieniu zwrot „lub równoważne”.9. Wykonawca wyłoniony w przedmiotowym postępowaniu zobowiązany będzie dostarczyć Zamawiającemu w terminie 5 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy szczegółowy kosztorys ofertowy oraz harmonogram rzeczowo – finansowo - terminowy. Kosztorys ofertowy oraz harmonogram rzeczowo – finansowo - terminowy będzie podstawą m.in. do:a) oceny prawidłowości rozliczeń z podwykonawcą/podwykonawcami zgodnie z § 4 ust. 2 pkt 1 projektu umowy,b) zatwierdzenia kwot wypłat faktur częściowych, c) ustalania ewentualnych zmian wynagrodzenia Wykonawcy.10. Przedmiotowe zadanie jest realizowane Rządowego Programu Odbudowy Zabytków oraz Dotacji celowej budżetu Powiatu Sławieńskiego na dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45453000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga zabezpieczenia oferty wniesieniem wadium. Wadium w wysokości 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100 groszy) należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Decyduje moment wpływu środków do Zamawiającego, w przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej.2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:1) w pieniądzu – przelewem na konto depozytowe Zamawiającego – Zamek Książąt Pomorskich – Muzeum w Darłowie – NUMER KONTA BANKOWEGO: 11 8566 0003 0100 0390 2000 0138;2) gwarancjach bankowych,3) gwarancjach ubezpieczeniowych,4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (z zastrzeżeniem, że poręczenie jest zawsze poręczeniem pieniężnym)- wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej na Platformie e-Zamówienia.3. W tytule przelewu należy wpisać znak postępowania, zaleca się również by wyraźnie oznaczony był wykonawca wnoszący wadium, co umożliwi identyfikację wpłaty. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego, szczególnie w przypadku, gdy wadium jest wnoszone przez pełnomocnika/pośrednika.4. W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji lub poręczenia:1) dokument gwarancji/poręczenia sporządzony w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski,2) gwarancje/poręczenia podlegać muszą prawu polskiemu; wszystkie spory dotyczące gwarancji/poręczeń będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji sądów polskich.5. W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji lub poręczenia z treści tych dokumentów musi w szczególności jednoznacznie wynikać:1) zawierać nazwę i adres:− dającego zlecenie (Wykonawcy),− beneficjenta poręczenia lub gwarancji (Zamawiającego)− gwaranta lub poręczyciela (banku lub instytucji udzielających gwarancji lub poręczenia),2) kwotę gwarancji/poręczenia w PLN,3) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp,4) z jej treści powinno jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do bezwarunkowej zapłaty całej kwoty wadium,5) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie,6) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą,7) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz znak przedmiotowego postępowania1) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłaty całej kwoty wadium nieodwołalnie i bezwarunkowo na pierwsze żądanie Zamawiającego (beneficjenta gwarancji/poręczenia – Zamek Książąt Pomorskich – Muzeum w Darłowie) zawierające oświadczenie, że zaistniały okoliczności, o których mowa w art. 98 ust. 6 ustawy, bez potwierdzania tych okoliczności,2) termin obowiązywania gwarancji/poręczenia, który nie może być krótszy niż termin związania ofertą.6. Zamawiający zwraca wadium wniesione w innej formie niż w pieniądzu poprzez złożenie gwarantowi lub poręczycielowi oświadczenia o zwolnieniu wadium. W związku z powyższym zaleca się aby w treści gwarancji/poręczenia wskazano adres poczty elektronicznej, na który należy przesłać oświadczenie o zwolnieniu wadium.7. W formularzu oferty należy wpisać nr konta, na które zamawiający ma zwrócić wadium wniesione w pieniądzu.8. Jeżeli Wykonawca nie wskaże nr rachunku, o którym mowa w pkt 7, wadium zostanie zwrócone na rachunek, z którego wpłynęło.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia może się ubiegać Wykonawca, który spełnia poniżej określone warunki udziału w postępowaniudotyczące:1) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający uzna, że Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej lub finansowej zapewniającej należyte wykonaniezamówienia, jeżeli Wykonawca wykaże, że:a) jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotemzamówienia, na sumę gwarancyjną nie niższą niż 250 000,00 zł (słownie: dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100).W przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia ww. warunek wykonawcy ci mogą spełniaćłącznie.2) zdolności technicznej lub zawodowej:Zamawiający uzna, że Wykonawca posiada wymagane zdolności techniczne lub zawodowe zapewniające należytewykonanie zamówienia, jeżeli Wykonawca wykaże, że:a) wykonał należycie w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzeniadziałalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej 2 roboty budowlane o wartości minimum 200 000,00 zł brutto każda(słownie: dwieście tysięcy 00/100 złotych) obejmujące w swoim zakresie wykonanie prac konserwatorskich lubkonserwatorsko – remontowych lub konserwatorsko - budowlanych przy elewacjach obiektów zabytkowych;Zamawiający nie dopuszcza łączenia wymienionego wyżej doświadczenia zawodowego.W przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia ww. warunek p/pkt a) musi spełnić conajmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się.b) dysponuje lub będzie dysponować minimum 1 (jedną) osobą (skierowaną przez Wykonawcę do realizacji zamówienia) naponiżej wymienionym stanowisku:b1) Kierownika budowy, posiadającego uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej i co najmniej 18miesięcy doświadczenia zawodowego (po uzyskaniu uprawnień budowlanych) w pełnieniu funkcji Kierownika budowy/robótw specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz spełniającego wymagania art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochroniezabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. 2022, poz. 840)b2) Kierownika prac konserwatorskich, posiadający kwalifikacje uprawniające do kierowania pracami konserwatorskimi, tj.spełniającego wymagania art. 37a ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz.U z2022, poz. 840), ponadto posiadający co najmniej 18 miesięczne doświadczenie zawodowe w kierowaniu pracamikonserwatorskimi w obiektach objętych prawną ochroną konserwatorską poprzez wpis do rejestru zabytków.Zamawiający dopuszcza łączenie wyżej wymienionych stanowisk w ppkt b).W przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia ww. warunek wykonawcy ci mogą spełniaćłącznie.2. Dodatkowe informacje dotyczące ww. warunków udziału w postępowaniu:1) ww. osoby skierowane przez Wykonawcę do realizacji zamówienia muszą biegle posługiwać się językiem polskim. Wprzeciwnym razie Wykonawca gwarantuje udostępnienie wystarczającej liczby tłumaczy, wykazujących znajomość językatechnicznego w zakresie terminologii budowlanej oraz konserwatorskiej, w specjalnościach występujących przy realizacjizamówienia,2) ilekroć w treści SWZ jest mowa o „uprawnieniach budowlanych”, „budowie”, „rozbudowie”, „kierowniku budowy” należypojęcia te rozumieć zgodnie z definicjami określonymi w ustawie Prawo budowlane oraz aktami wykonawczymi do niej,ponadto jeśli w treści SWZ jest mowa o „uprawnieniach konserwatorskich”, „pracach przy zabytku”, „konserwacji” należypojęcia te rozumieć zgodnie z definicjami określonymi w ustawie o Ochronie zabytków oraz aktami wykonawczymi do niej.3) na podstawie art. 104 ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r. poz. 682 ze zm.) osoby, które,przed dniem wejścia w życie ustawy, uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowaniazawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowują uprawnienia do pełnienia tychfunkcji w dotychczasowym zakresie. Zakres uprawnień budowlanych należy odczytywać zgodnie z treścią decyzji o ichnadaniu i w oparciu o przepisy będące podstawą ich nadania. Ponadto, zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlanesamodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy Prawo budowlane, mogą równieżwykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisachodrębnych. W związku z powyższym Zamawiający zaakceptuje uprawnienia budowlane odpowiadające uprawnieniomwymaganym przez Zamawiającego, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów orazzagraniczne uprawnienia uznane w zakresie i na zasadach opisanych w ustawie z dnia 22.12.2015 r. o zasadach uznawaniakwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. t.j. z 2023, poz. 334)4) jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonywanych wspólnie z innymiWykonawcami, wykaz, o którym mowa w Rozdziale VII pkt 2 ppkt 2 (wykaz robót budowlanych), dotyczy robót budowlanych,w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył. Zamawiający nie dopuszcza sumowania doświadczenia, októrym mowa w ust. 1 pkt 2a), wykonawców ubiegających się wspólnie.5) w przypadku, gdy jakakolwiek wartość dotycząca ww. warunków wyrażona będzie w walucie obcej, zamawiającyprzeliczy tę wartość w oparciu o średni kurs walut NBP dla danej waluty z daty wszczęcia postępowania, tj. dnia ogłoszeniao zamówieniu w BZP. Jeżeli w tym dniu średni kurs NBP nie będzie opublikowany Zamawiający przyjmie średni kurs zostatniego dnia przed dniem wszczęcia. Jeżeli w jakimkolwiek dokumencie złożonym przez wykonawcę wskazane zostanąkwoty wyrażone w walucie nie znajdującej się aktualnie w obrocie, zamawiający dokona przeliczenia tych kwot na złotówkina podstawie ostatniego średniego miesięcznego kursu złotego w stosunku do tych walut, ujawnionego w Tabeli Kursów Narodowego Banku Polskiego;6) w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcywspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonająroboty budowlane do realizacji których te zdolności są wymagane. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzieleniezamówienia dołączają do oferty oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale VII pkt 1 ppkt 7 lit. b SWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-08-14

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach