Przetargi.pl
Remont kaplicy p.w. Wniebowzięcia NMP i św. Andrzeja Boboli w Sopocie wraz z instalacjami.

GMINA MIASTA SOPOTU ogłasza przetarg

  • Adres: 81-704 Sopot, ul. Tadeusza Kościuszki 25/27
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2024-07-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA MIASTA SOPOTU
    ul. Tadeusza Kościuszki 25/27
    81-704 Sopot, woj. pomorskie
    REGON: 191675563
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.sopot.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont kaplicy p.w. Wniebowzięcia NMP i św. Andrzeja Boboli w Sopocie wraz z instalacjami.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac polegających na remoncie zabytkowego budynku kaplicy w Kościele pod wezwaniem Św. Andrzeja Boboli w Sopocie.Kaplica Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny zbudowana została w stylu neogotyckim w latach 1869‐1870 jako pierwsza świątynia katolicka w Sopocie. W latach 1970‐1973 kaplica została gruntownie przebudowana i dostosowana do potrzeb współczesnej (posoborowej) liturgii nadając jej nowe spójne cech wzornictwa lat siedemdziesiątych. Pierwotny ołtarz neogotycki wraz z bocznymi ołtarzami zostały zdemontowane, a w miejsce głównego ołtarza zawieszono krzyż z rzeźbą Chrystusa Ukrzyżowanego (gotyk początek XV wieku) oraz w bocznej ścianie w niszy rzeźbę Piękna Madonna z Dzieciątkiem (gotyk początek XVI wieku). Po drugiej stronie prezbiterium wykonano w niszy ściennej tabernakulum, na obu ścianach bocznych zamontowano ozdobne pasy z metaloplastyki wypełnionej ornamentami szklanymi. Wyróżniającymi elementami są witraże betonowo – szklane, drzwi wejściowe oraz wyposażenie wnętrza wykonane w latach siedemdziesiątych. W 1988 roku został dobudowany nowy kościół p.w. Św. Andrzeja Boboli wraz z plebanią, ze względu na rosnące potrzeby wiernych. Obecnie kaplica jest miejscem letniej, całodziennej adoracji Najświętszego Sakramentu w samym sercu tętniącego życiem kurortu. Budynek kaplicy uzyskały decyzję Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków nr ZN.5142.122.2024.KP z dnia 12 II 2024r. 2. Projektowany zakres remontu kaplicy zachowuje sposób użytkowania jako miejsce całodziennej adoracji Najświętszego Sakramentu. Planowana inwestycja pozwoli użytkować kaplicę przez cały rok, aktualnie użytkowana jest jedynie w okresie letnim. W kaplicy odbywają się również okazjonalne nabożeństwa czy liturgie. W okresie letnim uciążliwa jest wysoka temperatura czy nadmierny hałas. Dzięki planowanej inwestycji będzie możliwość korzystania z budynku w szerszym zakresie przez cały rok.3. Zamawiający informuje, iż obiekt na którym będą realizowane roboty budowlane, kaplica pw. NMP i Św. Andrzeja Boboli przy ul. Powstańców Warszawy 15, jest wpisana do wojewódzkiego rejestru zabytków na mocy decyzji Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków rejestru zabytków z dnia 12.08.1976r., nr 733 – obecnie figuruje w rejestrze zabytków pod numerem 848.4. Zamawiający udostępnia posiadaną dokumentację projektową zawierającą szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, w szczególności: program prac konserwatorskich oraz dokumentację budowlaną.5. Dla inwestycji został złożony Wniosek o finansowe wsparcie w ramach Funduszu Dopłat w Banku Gospodarstwa Krajowego (BGK) zasilanego środkami z budżetu państwa, w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków. Zgodnie z art. 257 uPzp Zamawiający przewiduje możliwość unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki publiczne, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostaną mu przyznane.6. Wykonawca ma obowiązek realizować przedsięwzięcie zgodnie ze standardami określonymi w Rozporządzeniu Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 4 marca 2019 r. w sprawie standardów dotyczących przestrzennego kształtowania budynku i jego otoczenia, technologii wykonania i wyposażenia technicznego budynku oraz lokalizacji przedsięwzięć realizowanych z wykorzystaniem finansowego wsparcia z Funduszu Dopłat (Dz. U. poz. 457 ze zm.). Wymagane jest podpisanie przez Wykonawcę oświadczenia potwierdzającego wykonanie prac zgodnie z ww. Rozporządzeniem.7. Inwestycja powinna być realizowana zgodnie z podstawą prawną Funduszu Dopłat. Informacja zamieszczona jest na stronie http://www.bgk.pl. i Wykonawca zobowiązany jest do montażu tablicy informacyjnej wskazującej źródło finansowania przedsięwzięcia (forma, miejsce oraz termin umieszczenia informacji wymagane jest, aby były zgodne z wytycznymi zamieszczonymi przez BGK na stronie internetowej: Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 maja 2021 r. w sprawie określenia działań informacyjnych podejmowanych przez podmioty realizujące zadania finansowane lub dofinansowane z budżetu państwa lub z państwowych funduszy celowych, Dz. U. z 2021 r., poz. 953 ze zm.). Tablica powinna zostać powieszona w momencie rozpoczęcia prac na elewacji lub ogrodzeniu. Powinna być wyeksponowana przez 5 lat od zakończenia zadania (tzn. od rozliczenia finansowego projektu z BGK). Wymiar 120 x 80cm. Tablica powinna być wykonana z płyty kompozytowej, tworzywa sztucznego pleksi lub PCV o grubości minimum 3 mm albo umieszcza na podkładzie metalowym z podwójnie zawiniętą krawędzią. Powyższe wytyczne obowiązują na dzień przygotowania dokumentacji przetargowej. Zamawiający dopuszcza ich zmianę w przypadku aktualizacji ww. Rozporządzenia lub odmiennej interpretacji zapisów przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii w zakresie projektu.8. Roboty będą wykonywane na podstawie dostarczonej przez Zamawiającego dokumentacji projektowej oraz wg dodatkowych wymagań: zamieszczonych w SWZ, wskazanych w pozwoleniu na budowę, w zakresie i zgodnie z wymaganiami techniczno-budowlanymi określonymi w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych w terminie zgodnie z Umową.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45453100-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości: 10 000,00 zł /słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100/2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity: Dz.U. 2024 poz. 419 ze zm.).4. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w Banku PKO BP nr rachunku 38 1020 1811 0000 0202 0373 5842 z dopiskiem „Wadium – Remont kaplicy p.w. Wniebowzięcia NMP i św. Andrzeja Boboli w Sopocie wraz z instalacjami”UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w uPzp.2) z jej treści powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Gmina Miasta Sopotu.7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 uPzp) Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);6. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 uPzp zostanie odrzucona.7. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 uPzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w rozdziale IX SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Warunek zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że:a. dysponuje środkami finansowymi lub posiada zdolność kredytową w wysokości co najmniej 2 000 000,00 zł (lub równowartość w innej walucie wg średniego kursu Narodowego Banku Polskiego na dzień składania ofert),b. posiada aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności zgodne z przedmiotem zamówienia o wartości co najmniej 3 500 000,00 zł (lub równowartości w innej walucie wg średniego kursu Narodowego Banku Polskiego na dzień składania ofert).4) zdolności technicznej lub zawodowej:A. Warunek zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że: w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie – zrealizował co najmniej 2 (dwie) roboty budowlane w obiektach wpisanych do rejestru zabytków lub gminnej ewidencji zabytków, o wartości robót budowlanych nie mniejszej niż 2 500 000,00 zł każda; w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie – zrealizował co najmniej 1 (jedną) robotę budowlaną, obejmującą remont wnętrz wraz z wyposażeniem, w budynku wpisanym do rejestru zabytków lub gminnej ewidencji zabytków; w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie – zrealizował co najmniej 2 (dwa) remonty elewacji ceglanych obiektów wpisanych do rejestru zabytków lub gminnej ewidencji zabytków; w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie – zrealizował co najmniej 2 (dwa) remonty dachów obiektów zabytkowych - wpisanych do rejestru zabytków lub gminnej ewidencji zabytków;B. dysponuje lub będzie dysponował osobami, które zostaną skierowane do realizacji zamówienia, tj.:a. co najmniej jedną osobą, wyznaczoną do kierowania budową (kierownika budowy) posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno – budowlanej lub architektonicznej oraz co najmniej 10 letnie doświadczenie, liczone od daty uzyskania uprawnień, w kierowaniu robotami budowlanymi (na stanowisku kierownika budowy), w zakresie dotyczącym co najmniej 5 (pięciu) obiektów wpisanych do rejestru zabytków lub gminnej ewidencji zabytków,b. co najmniej dwiema osobami - konserwatorami zabytków, które posiadają dyplom konserwatora dzieł sztuki, dysponującymi kwalifikacjami, o których mowa w art. 37a ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami oraz doświadczeniem zawodowym rozumianym jako wykonanie w okresie 10 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy, w tym okresie co najmniej 5 (pięciu) usług w zakresie prac konserwatorskich przy obiektach wpisanych do rejestru zabytków, polegających na (konserwacji cegieł, tynków, drewna, malowideł, kamienia, szkła i betonu) - powyższe warunki dotyczą każdego konserwatora i nie należy traktować ich spełnienia w sposób łączny;Wykonawca wskaże wśród osób skierowanych do realizacji zamówienia w charakterze konserwatora zabytków osobę lidera zespołu, którego doświadczenie będzie podlegało ocenie w ramach kryteriów oceny ofert.c. co najmniej jedną osobą, posiadającą doświadczenie w kładzeniu pokrycia dachowego łupkiem polegające na położeniu pokrycia dachowego łupkiem na co najmniej jednym obiekcie o powierzchni dachu nie mniejszej niż 200 m2.Zamawiający wymaga stałej obecności na budowie kierownika budowy.W przypadku, gdy Wykonawca wykonywał w ramach jednego kontraktu/umowy większy zakres prac, dla potrzeb zamówienia powinien wyodrębnić zakres, o którym mowa powyżej.Jeżeli Wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach kontraktu (zamówienia/umowy) realizowanego przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), Zamawiający nie dopuszcza by Wykonawca polegał na doświadczeniu grupy wykonawców, której był członkiem, jeżeli faktycznie i konkretnie nie wykonywał wykazywanego zakresu prac. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do wykonawcy o wyjaśnienia w zakresie faktycznie i konkretnie wykonywanego zakresu prac oraz przedstawienia stosownych dowodów np. umowy konsorcjum, z której wynika zakres obowiązków czy wystawionych przez wykonawcę faktur.Zamawiający zastrzega weryfikację potwierdzenia należytego wykonania prac bezpośrednio u podmiotu, na rzecz, którego były wykonane.Osoba, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, musi posiadać wymagane uprawnienia, określone szczegółowo powyżej, potwierdzone stosownymi decyzjami, o których mowa w art. 12 ust. 2 (z uwzględnieniem art. 104) ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz.U. 2024 poz. 725 ze zm.) lub równoważne tzn. odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.Wykonawca w celu wykazania spełniania warunków określonych w pkt może wskazać osoby będące obywatelami państw członkowskich w rozumieniu art. 4a ust. 1 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz.U. z 2023 r. poz. 551 ze zm.), które nabyły kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznaczne wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej – zgodnie z właściwymi przepisami, w szczególności z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2023 r. poz. 334 ze zm.) oraz wspomnianą wyżej ustawą o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa.Zamawiający dopuszcza połączenie wszystkich wyżej wskazanych funkcji pod warunkiem spełnienia przez osobę łączącą te funkcje wszystkich wymogów określonych dla poszczególnych funkcji.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-08-01

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach