Przetargi.pl
Remont i przebudowa skrzydła B budynku Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Toruniu

Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Toruniu ogłasza przetarg

  • Adres: 87-100 Toruń, ul. Mickiewicza
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 056 6584348, 6564334 , fax. 566 224 407
  • Data zamieszczenia: 2019-07-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Toruniu
    ul. Mickiewicza 9
    87-100 Toruń, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 056 6584348, 6564334, fax. 566 224 407
    REGON: 87052998800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.torun.lasy.gov.pl/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Państwowa jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont i przebudowa skrzydła B budynku Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Toruniu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na remoncie i przebudowie skrzydła B budynku Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Toruniu. 1. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia. Remont i przebudowa pomieszczeń parteru, I piętra i II piętra budynku, w zakresie: 1) W piwnicy – wymiana stolarki drzwiowej - oddzielenie piwnicy skrzydła „B” od skrzydła „A” oraz od klatki schodowej, przebudowę biegu schodowego prowadzącego do pomieszczeń piwnicznych pod garażem, 2) Na parterze – remont 7 pokoi o łącznej powierzchni ca 120m2, z wydzieleniem zespołu toalet i aneksu socjalnego, odtworzenia istniejącego biegu schodowego do wyjścia na podwórze budynku, 3) Na I piętrze – remont 6 pokoi o łącznej powierzchni ca 118m2, z wydzieleniem 2 aneksów socjalnych, zespołu toalet, serwerowni i pomieszczenia gospodarczego, 4) Na II piętrze – remont 5 pokoi o łącznej powierzchni ca 92m2 z wydzieleniem aneksów kuchennych i łazienek w przedsionkach oraz pomieszczenia gospodarczego, 5) Na poddaszu - likwidację zabudowy z materiałów drewnopochodnych, remont pomieszczenia wentylatorowni, montaż jednostek klimatyzacji, czerpni i wyrzutni dachowej, 6) Remonty korytarzy na każdej kondygnacji i klatek schodowych. 7) Wyburzenia fragmentów ścian działowych oraz wyburzenia pod otwory drzwiowe w ścianach konstrukcyjnych; wykonanie otworów w stropach na potrzeby wentylacji nawiewno - wywiewnej i oddymiania klatki schodowej 1, 8) Wymianę podłóg we wszystkich pomieszczeniach kondygnacji parteru, 1 i 2 piętra, 9) Wykonanie ocieplenia stropu nad 2 piętrem wraz z wymianą podłogi poddasza z płyt wiórowych na płyty OSB, 10) Wykonanie zabezpieczeń wg wymagań ochrony przeciwpożarowej opisanych w „Ekspertyzie techniczną dotyczącą stanu ochrony przeciwpożarowej”, 11) Umożliwienie dostępu dla osób niepełnosprawnych do kondygnacji nadziemnych skrzydła „B” za pomocą schodołazu w klatce schodowej 1, 12) Przebudowę wewnętrznych instalacji wod.-kan., c.o. i elektrycznych oraz wykonanie instalacji wentylacji nawiewno- wywiewnej, instalacji teletechnicznych, SSP, oświetlenia ewakuacyjnego, kontroli dostępu, hydrantowej. Szczegółowy zakres remontu i przebudowy zawarty został w projekcie budowlanym wykonawczym z 2019 r pn „Remont i przebudowa skrzydła B budynku RDLP w Toruniu” oraz specyfikacjach technicznych i przedmiarze robót. Dodatkowym dokumentem zawierającym zakres zamówienia jest projekt budowlany wykonawczy z 2017 r. pn „Termomodernizacja siedziby Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Toruniu ul. Mickiewicza 9”. 2. Miejsce realizacji. Siedziba Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Toruniu, ul. Mickiewicza 9, skrzydło B od strony ulicy Moniuszki, dz. ewidencyjna nr 233/3. 3. Dodatkowe warunki przedmiotu zamówienia: Wszystkie roboty muszą być wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności z wymogami ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz.U. 2019 r. poz. 1186) normami, warunkami technicznymi i sztuką budowlaną, przepisami dotyczącymi bhp przy wykonywaniu robót budowlanych - rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych. (Dz. U. 2003 nr 47 poz. 401), przepisami ppoż - - rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. nr 109, poz. 719 z późn. zm.) oraz zgodnie z projektem budowlanym, STWIORB, a także z poleceniami inspektora nadzoru. 3.1. Organizacja terenu budowy (sąsiedztwa budynku) 1) W czasie wykonywania robót teren budowy musi być oznakowany i zabezpieczony przed dostępem osób niezwiązanych z robotami. 2) Teren budowy powinien być organizowany w taki sposób, aby nie powodował zanieczyszczeń. 3) Zamawiający nie ma możliwości wydzielenia z nieruchomości miejsca na zaplecze budowlane. Na magazynowanie materiałów oraz na pomieszczenie socjalne możliwe jest wykorzystanie 3 pomieszczeń piwnicy obiektu o powierzchni łącznej <60m2. 4) W fazie budowy prace wymagające użycia urządzeń, które emitują ponadnormatywny poziom hałasu prowadzić wyłącznie w porze dziennej. 5) Pobór wody z istniejącej instalacji zamawiającego – bez opomiarowania. 6) Pobór energii elektrycznej z instalacji zamawiającego – bez opomiarowania. 7) Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone osobom trzecim przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. 8) Zamawiający wymaga, aby odpady powstałe w związku z realizacją robót (złom, gruz, itp.) usunąć z miejsca budowy. 9) Po zakończeniu prac teren należy uporządkować. 3.2. Komunikacja między stronami procesu budowlanego 1) Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez Zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy. 2) Zamawiający i Wykonawca wskażą osoby funkcyjne (oprócz kierownika budowy i inspektora nadzoru) właściwe do koordynacji procesu budowlanego oraz przekażą sobie wzajemnie wykaz telefonów kontaktowych, numerów fax, adresów poczty elektronicznej oraz innych ustaleń niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia. 3.3. Wymagania jakościowe 1) Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy. 2) Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami technicznymi 3) i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia. 4) Materiały i urządzenia niezbędne do wykonania robót Wykonawca zapewni we własnym zakresie. 5) Wszystkie użyte materiały muszą posiadać aktualne zaświadczenia dopuszczające do stosowania w budownictwie, zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie. 6) Do wykonania zamówienia Wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów gwarantujących odpowiednią jakość, o parametrach technicznych i jakościowych odpowiadających właściwościom materiałów przyjętych w zamówieniu, dopuszczonych do stosowania. Przy wykonywaniu robót budowlanych Wykonawca zastosuje wyroby budowlane wprowadzone do obrotu zgodnie z zasadami określonymi w ustawie z dnia 16 kwietnia 2004r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. 2019, poz. 266). 7) Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia zamawiającemu na ww. materiały dokumenty (atesty, aprobaty techniczne itp.) przed ich wbudowaniem. Podczas realizacji zamówienia Wykonawca udostępni Zamawiającemu wgląd w materiały budowlane, które będą użyte do wykonania przedmiotu zamówienia. 8) Jeśli w dokumentach składających się na opis przedmiotu zamówienia, wskazany jest znak towarowy, patent lub pochodzenie produktu, zamawiający – w odniesieniu do wskazanych wprost w dokumentacji przetargowej parametrów, czy danych (technicznych lub jakichkolwiek innych), identyfikujących pośrednio lub bezpośrednio towar bądź produkt – dopuszcza rozwiązania równoważne zgodne z danymi technicznymi i parametrami zawartymi w w/w dokumentacji. Jako rozwiązania równoważne, należy rozumieć rozwiązania charakteryzujące się parametrami nie gorszymi od wymaganych, a znajdujące się w dokumentacji. Jeżeli zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisanym w dokumentacji, ale nie podaje minimalnych parametrów, które by tę równowartość potwierdzały – wykonawca obowiązany jest zaoferować produkt o właściwościach zbliżonych, nadający się funkcjonalnie do zapotrzebowanego zastosowania. 9) Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp, wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazywać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego. 3.4. Wymóg zatrudnienia na umowę o pracę. Zamawiający stosowanie do art. 29 ust. 3 a ustawy, wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1* ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy. Wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem przedmiotu zamówienia, wymóg ten nie dotyczy osób sprawujących Nadzór nad robotami budowlanymi, kierowników robót, osób sprawujących obsługę geodezyjną czy dostawców materiałów. Wykonawca lub podwykonawca zatrudni wyżej wymienione osoby na okres realizacji zamówienia. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu, zobowiązuje się do zatrudnienia na to miejsce innej osoby. *art. 22 § 1 ustawy z dnia 26.06.1974r. – Kodeks pracy: Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca – do zatrudnienia pracownika za wynagrodzeniem. 3.5. Sposób dokumentowania zatrudnienia ww. osób: 1) roboty budowlane będą świadczone przez osoby wymienione w wykazie pracowników wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia 2) wykonawca w terminie do 10 dni licząc od dnia podpisania umowy będzie zobowiązany do przedstawienia zamawiającemu dokumentów potwierdzających sposób zatrudnienia ww. osób (zanonimizowanych kopii umów o pracę – zgodnie z nowym stanowiskiem GIODO i UZP w kopiach umów należy pozostawić imię i nazwisko), a także oświadczenie ww. osób, że są zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974r.. – Kodeks pracy z uwzględnieniem minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia, a. wykonawca na każde pisemne żądanie zamawiającego w terminie do 5 dni roboczych przedkładał będzie zamawiającemu raport stanu i sposobu zatrudnienia ww. osób, oświadczenia zatrudnionych osób o otrzymaniu pensji. b. sankcje z tytułu niespełnienia wymagań w zakresie zatrudnienia: - w przypadku nieprzedstawienia w terminie informacji, której mowa w pkt. 4.4 pkt. 18 lit. a, b, c SIWZ, wykonawca będzie każdorazowo płacił zamawiającemu karę w wysokości 1000 zł. - w przypadku niewywiązania się wykonawcy z obowiązku zatrudnienia osób wykonujących czynności opisane w przedmiarach robót na umowę o pracę, wykonawca będzie zobowiązany do zapłacenia kary umownej zamawiającemu, w wysokości 10% całkowitego wynagrodzenia. c. możliwe jest zastąpienie ww. osoby lub osób innymi pod warunkiem, że spełnione zostaną wszystkie powyższe wymagania, co do sposobu zatrudnienia na okres realizacji zamówienia określone przez wykonawcę w ofercie. 4. Podwykonawstwo. Wykonawca może powierzyć realizację elementów (części) przedmiotu zamówienia podwykonawcom. W przypadku zamiaru wykonania przedmiotu zamówienia z udziałem podwykonawców Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w swojej ofercie części zamówienia (zakresów rzeczowych), których wykonania zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców. Wskazanie takie należy umieścić w formularzu ofertowym. W przypadku braku wskazania w ofercie podwykonawcy Wykonawca będzie mógł wprowadzić podwykonawcę wyłącznie na warunkach określonych w umowie. 5. Gwarancja, rękojmia. Zamawiający wymaga udzielenia 60 miesięcy rękojmi za wady na wykonane prace budowlane, montażowe i instalacyjne.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 50 000,00 PLN (słownie złotych: pięćdziesiąt tysięcy 00/100) Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn.: Dz. U. z 2019 r. poz. 310). 3. Wadium wpłacane w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku PKO BP O/Toruń, nr rachunku: 70 1020 5011 0000 9802 0165 3369 z dopiskiem: wadium na zabezpieczenie oferty w postępowaniu na: Remont i przebudowa skrzydła „B” budynku RDLP w Toruniu. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego. 4. Z treści wadium wnoszonego w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 PZP. 5. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz może być załączone w oryginale do oferty lub złożone w oryginale przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego (pokój nr 8). Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 6. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia 3) kwotę gwarancji/poręczenia, 4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a PZP oraz art. 46 ust. 5 PZP .
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania tego warunku udziału w postępowaniu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach