Przetargi.pl
Remont i naprawa nawierzchni dróg gminnych w Konstantynowie Łódzkim w roku 2021

Urząd Miejski ogłasza przetarg

  • Adres: 95-050 Konstantynów Łódzki, ul. Zgierska
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 422 111 173 , fax. 422 111 168
  • Data zamieszczenia: 2020-12-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Miejski
    ul. Zgierska 2
    95-050 Konstantynów Łódzki, woj. łódzkie
    tel. 422 111 173, fax. 422 111 168
    REGON: 52564200000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.konstantynow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont i naprawa nawierzchni dróg gminnych w Konstantynowie Łódzkim w roku 2021
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest remont i naprawa nawierzchni dróg gminnych w Konstantynowie Łódzkim w roku 2021, na drogach o nawierzchniach bitumicznych oraz na drogach o nawierzchniach gruntowych i tłuczniowych, w granicach administracyjnych gminy Konstantynów Łódzki. 2. W zakresie napraw i remontów dróg o nawierzchniach bitumicznych, przedmiot zamówienia, o którym mowa w pkt 1, obejmuje w szczególności: 1) Remonty cząstkowe nawierzchni mieszankami mineralno-asfaltowymi BA (AC 11S 50/70 KR1-2) z frezowaniem, oczyszczeniem i skropieniem emulsją asfaltową – 200 ton, w tym: - wycięcie\frezowanie uszkodzonej nawierzchni z nadaniem regularnych kształtów, - oczyszczenie ubytków z usunięciem rumoszu, - skropienie emulsją asfaltową uszkodzonego miejsca, - rozścielenie mieszanki mineralno-bitumicznej w jednej lub w dwóch warstwach w zależności od głębokości uszkodzenia, - zagęszczenie poszczególnych warstw ułożonej mieszanki, - smarowanie emulsją asfaltową połączenia ubytków, - uprzątnięcie terenu po przeprowadzonych robotach drogowych. 2) Remonty cząstkowe nawierzchni mieszankami asfaltu lanego (MA 5 S 35/50 KR1-2) z frezowaniem, oczyszczeniem i skropieniem emulsją asfaltową – 200 ton, w tym: - wycięcie\frezowanie uszkodzonej nawierzchni z nadaniem regularnych kształtów, - oczyszczenie ubytków z usunięciem rumoszu, - skropienie emulsją asfaltową uszkodzonego miejsca, - wypełnienie masą asfaltu lanego uszkodzonego miejsca do poziomu otaczającej nawierzchni, - posypanie grysem 2-5 mm i zatarcie, - uprzątnięcie terenu po przeprowadzonych robotach drogowych. 3) Wyrównanie/uzupełnienie istniejącej nawierzchni destruktem asfaltowym z profilowaniem i zagęszczeniem mechanicznym – 700 m3, w tym: - oczyszczenie nawierzchni z usunięciem zanieczyszczeń, - profilowanie mechaniczne istniejącej nawierzchni, - rozścielenie mechaniczne warstwy destruktu bitumicznego, - zagęszczenie warstwy destruktu bitumicznego mechanicznie, - sprawdzenie profilu podłużnego i poprzecznego warstwy destruktu bitumicznego, - uprzątnięcie terenu po przeprowadzonych robotach drogowych. 3. W zakresie napraw i remontów dróg o nawierzchniach gruntowych i tłuczniowych, przedmiot zamówienia, o którym mowa w pkt 1, obejmuje w szczególności: 1) Profilowanie z wałowaniem nawierzchni dróg gruntowych i tłuczniowych – 350000 m2, w tym: - profilowanie mechaniczne nawierzchni drogi gruntowej lub tłuczniowej, - mechaniczne zagęszczenie nawierzchni drogi gruntowej lub tłuczniowej, - sprawdzenie profilu podłużnego i poprzecznego profilowanej nawierzchni, - uprzątnięcie terenu po przeprowadzonych robotach drogowych. 2) Wyrównanie/uzupełnienie istniejącej nawierzchni kruszywem łamanym 0/31,5 mm z profilowaniem i zagęszczeniem mechanicznym – 1000 m3, w tym: - oczyszczenie nawierzchni z usunięciem zanieczyszczeń, - profilowanie mechaniczne istniejącej nawierzchni, - rozścielenie mechaniczne warstwy kruszywa łamanego, - zagęszczenie warstwy kruszywa łamanego mechanicznie, - sprawdzenie profilu podłużnego i poprzecznego warstwy kruszywa łamanego, - uprzątnięcie terenu po przeprowadzonych robotach drogowych. 4. Szczegółowy obmiar oraz zakres prac znajduje się w „dokumentacji technicznej” stanowiącej załącznik nr 7 do SIWZ. 5. Roboty budowlane muszą być wykonane zgodnie z załączoną dokumentacją techniczną (Załącznik nr 7 do SIWZ), poleceniami Zamawiającego oraz sztuką budowlaną i obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. 6. W przypadku wystąpienia w materiałach opisujących przedmiot zamówienia znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczegółowego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę Zamawiający dopuszcza materiały i/lub rozwiązania równoważne opisanym pod warunkiem zachowania parametrów technicznych, jakościowych i użytkowych nie gorszych niż wskazane w dokumentacji oraz nieprowadzących do zmiany technologii. Wskazane w dokumentacji nazwy należy traktować jako przykładowe. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać w ofercie, że oferowane przez niego w ramach przedmiotu zamówienia roboty budowlane oraz użyte/dostarczone materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 7. W przypadku wystąpienia w dokumentacji przetargowej odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy, dopuszcza się rozwiązania równoważne. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisanym przez Zamawiającego, zobowiązany jest udowodnić w ofercie, w szczególności za pomocą środków, o których mowa w art. 30b ust. 1 ustawy (certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniają zgodność lub sprawozdanie z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę, lub certyfikatu wydanego przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność), że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia. Wykonawca, który z przyczyn niezależnych od niego, nie ma możliwości uzyskania wyżej wymienionych dokumentów, może złożyć inne dokumenty dotyczące odpowiednio zapewnienia jakości lub środków zarządzania środowiskowego, potwierdzające stosowanie przez wykonawcę środków zapewnienia jakości zgodnych z wymaganymi normami zapewniania jakości lub środków zarządzania środowiskowego równoważnych środkom wymaganym na mocy mającego zastosowanie systemu lub norm zarządzania środowiskowego. 8. Termin gwarancji i rękojmi na wykonane roboty budowlane, jakiej Wykonawca udziela Zamawiającemu, stanowi jedno z kryteriów oceny ofert, które będzie oceniane zgodnie z punktem XIV.2.2 SIWZ. Zamawiający ustala minimalny wymagany termin udzielonej przez Wykonawcę gwarancji i rękojmi na wykonane roboty budowlane na okres 12 miesięcy, licząc od daty podpisania bezusterkowego protokołu odbioru zlecenia jednostkowego. Wykonawca może przedłużyć termin gwarancji i rękojmi na wykonane roboty budowlane na okres maksymalnie 24 miesięcy, licząc od daty podpisania bezusterkowego protokołu odbioru zlecenia jednostkowego. Jeżeli Wykonawca udzieli gwarancji na okres dłuższy niż 24 miesiące, Zamawiający obliczając ilość punktów w kryterium „gwarancja i rękojmia”, będzie traktował taki zapis tak, jak gdyby Wykonawca udzielił gwarancji i rękojmi na okres 24 miesięcy. Do umowy również zostanie wprowadzony termin gwarancji i rękojmi na wykonane roboty budowlane na okres 24 miesięcy, licząc od daty podpisania bezusterkowego protokołu odbioru zlecenia jednostkowego (pomimo proponowanego w ofercie przez Wykonawcę dłuższego okresu gwarancji). 9. Termin przystąpienia przez Wykonawcę do realizacji robót naprawczych objętych przedmiotem zamówienia, stanowi jedno z kryteriów oceny ofert, które będzie oceniane zgodnie z punktem XIV.2.3 SIWZ. Zamawiający ustala maksymalny czas przystąpienia do realizacji zgłoszonych robót naprawczych, który nie może być dłuższy niż 72 h, licząc od daty otrzymania pisemnego zlecenia Zamawiającego. Wykonawca może zaoferować krótszy czas przystąpienia do realizacji zgłoszonych robót naprawczych, przy czym nie może być on krótszy niż 36 h. 10. Zamawiający nie określił w opisie przedmiotu zamówienia wymagań związanych z realizacją zamówienia, o których mowa w art. 29 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233142-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do przetargu jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych). 2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu - przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Bank Spółdzielczy w Aleksandrowie Łódzkim: numer 05 8780 0007 0000 0316 1000 0005 z adnotacją: „Wadium - postępowanie nr ZP.271.20.2020.ŁP”, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym – gwarantowane na okres minimum 30 dni licząc od ostatecznego terminu składania ofert, 3) gwarancjach bankowych – gwarantowane na okres minimum 30 dni licząc od ostatecznego terminu składania ofert, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych – gwarantowane na okres minimum 30 dni licząc od ostatecznego terminu składania ofert, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 299). 4. W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data i godzina wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego. Zaleca się dołączenie kopii dokumentu przelewu do oferty, celem potwierdzenia tej formy wniesienia wadium. W formularzu ofertowym należy podać również numer konta, na które Zamawiający winien dokonać zwrotu wadium. 5. Jeśli wadium wniesiono w formie innej niż w pieniądzu to: 5.1. w przypadku złożenia oferty w formie pisemnej (papierowej) należy oryginał dokumentu gwarancji/ poręczenia załączyć do oferty. 5.2. w przypadku złożenia oferty w formie elektronicznej należy przekazać dokument gwarancji/poręczenia w oryginale w formie elektronicznej, z zastrzeżeniem, że dokument powinien być podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez Gwaranta, tj. wystawcę gwarancji/poręczenia. Wykonawca powinien przekazać dokument wadium poprzez dołączenie do oferty za pośrednictwem Platformy lub przesłać za pomocą poczty elektronicznej na adres: zamowienia@konstantynow.pl, do upływu terminu składania ofert. 6. Inne zapisy w treści gwarancji lub poręczeń (niewynikające z odrębnych, ogólnie obowiązujących przepisów, które winny być wówczas powołane) nie mogą utrudniać Zamawiającemu realizacji swoich praw do zatrzymania wadium wynikających z zapisów ustawy w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 7. Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie je w sposób nieprawidłowy. 8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 14. 9. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 8, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 12. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszonym o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 13. Wykonawca, którego oferta została wybrana, traci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego w przypadku, gdy: - Odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, - Nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, - Zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oświadczenia, które ma złożyć każdy Wykonawca w terminie do 3 dni od dnia upublicznienia na stronie internetowej Zamawiającego wykazu złożonych ofert: oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy, zgodne ze wzorem stanowiącym załącznik nr 8 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 2. Dokumenty i oświadczenia wymagane przy poleganiu na zasobach podmiotów trzecich. 2.1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków, o których mowa w pkt III.1.3 w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do przedmiotowego zamówienia, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych, 2.2. Zamawiający jednocześnie informuje, iż „stosowna sytuacja” o której mowa powyżej wystąpi wyłącznie w przypadku kiedy: 4.2.1. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów udowodni Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając wraz z ofertą: - w przypadku składania oferty w formie pisemnej (papierowej): oryginał lub kopię poświadczoną za zgodność z oryginałem zobowiązania podmiotu udostępniającego swoje zasoby na potrzeby Wykonawcy składającego ofertę; - w przypadku składania oferty w formie elektronicznej: oryginał zobowiązania w postaci dokumentu elektronicznego lub elektroniczną kopię dokumentu lub oświadczenia poświadczoną za zgodność z oryginałem. 4.2.2. Zobowiązanie musi wskazywać: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, d) czy podmiot, na zdolnościach, którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą. 4.2.3. Zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22 i ust. 5 pkt. 1 ustawy. 4.2.4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 4.3. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu, na zasobach którego polega wykonawca, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże wymagane zdolności techniczne lub zawodowe odpowiednio innych podmiotów lub własne.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach