Przetargi.pl
Remont i modernizacja Kamienicy pod Trzema Herbami na potrzeby Muzeum Dialogu Kultur - nowego oddziału MNKI w ramach projektu pn. Modernizacja oraz wyposażenie Kamienicy pod Trzema Herbami przy ul. Rynek 3 w Kielcach, z przeznaczeniem na Muzeum Dialogu Kultur

Muzeum Narodowe w Kielcach ogłasza przetarg

  • Adres: 25-010 Kielce, Pl. Zamkowy 1
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 041 3444014 , fax. 041 3448261
  • Data zamieszczenia: 2011-07-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Muzeum Narodowe w Kielcach
    Pl. Zamkowy 1 1
    25-010 Kielce, woj. świętokrzyskie
    tel. 041 3444014, fax. 041 3448261
    REGON: 29117071300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mnki.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: instytucja kultury

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont i modernizacja Kamienicy pod Trzema Herbami na potrzeby Muzeum Dialogu Kultur - nowego oddziału MNKI w ramach projektu pn. Modernizacja oraz wyposażenie Kamienicy pod Trzema Herbami przy ul. Rynek 3 w Kielcach, z przeznaczeniem na Muzeum Dialogu Kultur
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie remontu i przebudowy budynku kamienicy Pod Trzema Herbami na Muzeum Dialogu Kultur usytuowanego w Kielcach, Rynek 3, działki nr 1014/1, 1014/2, 1015/1, 1015/2, 1016. W ramach tej inwestycji przewiduje się szeroko rozumiane prace remontowe obiektu, adaptacji pomieszczeń piwnicy na kawiarnię oraz zmiany w zakresie funkcji w obrębie kondygnacji nadziemnych budynku wraz z wykorzystaniem istniejącego poddasza na cele użytkowe. Zakres prac obejmuje: PIWNICA a) Zmiana sposobu użytkowania istniejących pomieszczeń piwnicy pełniących funkcję magazynów na kawiarnię z zapleczem i toaletami. b) Obniżenie istniejącego poziomu posadzek o 40 cm w celu uzyskania większej wysokości i wyrównania poziomu w obrębie lokalu. c) Podbijanie fundamentów ścian w obrębie obniżonych pomieszczeń piwnic. Podbijanie należy prowadzić w postaci podwalin żelbetowych wykonanych monolitycznie odcinkami o długości nie przekraczającej 100cm. d) W celu zabezpieczenia obiektu przed skutkami nieprzewidzianej awarii instalacji wodnej należy wykonać na dnie piwnicy otwór spływowy, umożliwiający awaryjne odprowadzenie wody z pobliża fundamentów poprzez pompę elektryczną. e) Dostęp dla osób niepełnosprawnych jest zapewniony przez nowoprojektowaną windę o napędzie hydraulicznym lub śrubowym obsługującą wszystkie kondygnacje budynku. f) W pomieszczeniu technicznym przy kotłowni poza węzłem wodociągowym przewidziano zlokalizowanie serwerowni oraz innych urządzeń technicznych. g) Skucie istniejących tynków, oczyszczenie murów wraz z osuszeniem, położenie tynków renowacyjnych na murach i sklepieniach. h) Wymiana posadzek, wykonanie nowej izolacji przeciwwilgociowej oraz cieplnej, wykonanie nowych posadzek (gres i płyty marmurowe) i okładzin schodowych (płyty marmurowe). i) W obrębie nowego wejścia z parteru do kawiarenki (przedsionek, schody, magazyn sprzętu należy skuć i usunąć wszystkie warstwy podłogowe z gruzem i podsypką aż do poziomu posadzki piwnicy. Ponadto nad przedsionkiem należy wykonać płytę stropową żelbetową połączoną konstrukcyjnie z biegiem klatki schodowej prowadzącej do piwnicy. j) Wyburzenia i zamurowania w istniejących przegrodach, wykonanie nowych nadproży nad otworami oraz wykonanie nowych ścian z cegły . W ramach obniżenia posadzek w piwnicy planuje się też zmianę biegu istniejących schodów wewnętrznych prowadzących z dziedzińca i wykonanie nowych schodów betonowych w jednym biegu oraz pogłębienie pomieszczenia mieszczącego docelowo szyb windy hydraulicznej wraz z fundamentem pod windę. k) W celu trwałego usunięcia wilgoci i zasolenia z murów zewnętrznych i sklepień znajdujących się w obrębie podcienia budynku przewiduje się osuszenie tych elementów konstrukcyjnych w formie iniekcji krystalicznej wykonywanej od wewnątrz budynku. Ma to na celu stworzenie blokady przeciwwilgociowej przy użyciu preparatów mineralnych. l) W obrębie adaptowanych pomieszczeń piwnicy przewiduje się wykonanie nowej posadzki z płytek gresowych i marmurowych. m) W ramach prac adaptacyjnych należy wykonać nową instalację grzewczą, wodociągową, kanalizacyjną, elektryczną i teletechniczną zgodnie z projektami branżowymi. n) W pomieszczeniach kawiarni działać będzie wentylacja mechaniczna nawiewno -wywiewna w celu zapewnienia odpowiedniego komfortu użytkownikom lokalu. PARTER a) W obrębie holu wejściowego planuje się wydzielenie recepcji Muzeum Dialogu Kultur oraz wydzielenie klatki schodowej z windą i wyjściem ewakuacyjnym na dziedziniec. Przy holu zlokalizowano szatnię dla gości oraz wydzielono nowe pomieszczenie dla Straży Muzealnej z monitoringiem całego obiektu. Przewiduje się adaptację parteru mieszczącego obecnie sale wystawowe na pomieszczenia czytelni i biblioteki muzealnej (zlokalizowaną obecnie na I piętrze) z pomieszczeniami pomocniczymi. Od strony rynku znajdować się będzie również wejście z poziomu parteru do kawiarni w podziemiu. b) W ramach prac budowlanych należy wykonać wymianę podłoży , wykonanie izolacji przeciwwilgociowej oraz cieplnej i akustycznej, wykonanie posadzek (gres i płyty marmurowe) i nowych okładzin schodowych (płyty marmurowe), wykonanie nowych ścian działowych (gazobeton gr.6 cm i 12 cm lub z płyt GKF F0.5 na ruszcie stalowym lub drewnianym) i powiększenie otworów drzwiowych. W toaletach, pomieszcz. socjalnym, porządkowym sufity podwieszone na wys. 2.80 m. c) W obrębie istniejących ścian należy wykonać nowe nadproża w miejscu nowoprojektowanych otworów oraz podciąg stalowy w magazynie książek. d) Wymiana stolarki drzwiowej wewnętrznej i drzwi zewnętrznych ewakuacyjnych od strony dziedzińca. e) Wykonać nowe instalacje elektryczne i teletechniczne dopasowane do nowych funkcji. f) W wydzielonym węźle sanitarno-socjalnym należy wykonać nową instalację wodnokanalizacyjną i wentylacyjną. g) Dwukrotne malowanie powierzchni wewnętrznych tynków gładkich farbą dyspersyjno-krzemiankową po uprzednim przygotowaniu powierzchni szpachlami (zaprawą) wapienną oraz gruntowaniu. h) W magazynie książek wykonać wylewkę samopoziomującą oraz ułożyć płytki gresowe w koordynacji z dostawcą i montażystą regałów przesuwnych (Wykonawca tych robót będzie wyłoniony w innym zamówieniu publicznym). i) Demontaż i ponowny montaż grzejników naściennych po uprzednim umieszczeniu gałązek w bruzdach ścian. j) Wykonać prace wykończeniowe zgodnie z projektem aranżacji wnętrz. I PIĘTRO a) W obrębie tej kondygnacji pomieszczenia pełnić będą funkcje główne Muzeum Dialogu Kultur. Bezpośrednio przy holu z klatką schodową zlokalizowano salę konferencyjną dla max. 100 osób z zapleczem technicznym i toaletami, dalej biegną dwie połączone sale ekspozycyjne przeznaczone na cele wystawiennicze. Od strony dziedzińca zaprojektowano salę edukacyjną dla ok. 30 osób oraz pomieszczenie biurowe i sanitariaty ogólnodostępne. b) Prace budowlane obejmują wymianę podłoży i posadzek (gres, płyty marmurowe i żywica epoksydowa), wyburzenia ścian działowych i wykucia w ścianach nośnych z wykonaniem podciągów stalowych, wykonanie nowych ścian działowych (gazobeton gr.6 cm i 12 cm lub z płyt GKF F0.5 na ruszcie stalowym lub drewnianym), wykonanie nowych otworów drzwiowych wraz z nadprożami oraz zamurowania kilku otworów drzwiowych istniejących. W toaletach, pomieszcz. socjalnym, porządkowym sufity podwieszone na wys. 2.80 m. Na piętrze sufit podwieszony w formie kasetonów wykonanych z płyt wełny mineralnej powlekanej typu ECOPHON lub płyt sufitowych Fermacell lub równoważnych. c) Wykonać wymianę stolarki drzwiowej, d) Wykonać pełen zakres prac instalacyjnych poza inst. grzewczą (bez instalacji klimatyzacji dla Sali edukacyjnej) e) Wykonać prace wykończeniowe zgodnie z projektem aranżacji wnętrz. f) Dwukrotne malowanie powierzchni wewnętrznych tynków gładkich farbą dyspersyjno-krzemianową po uprzednim przygotowaniu powierzchni szpachlami (zaprawą) wapienną oraz gruntowaniu g) Demontaż i ponowny montaż grzejników naściennych po uprzednim umieszczeniu gałązek w bruzdach ścian. h) Montaż oświetlenia ledowego w korytarzu i Sali ekspozycyjnej (podłogi + ściany) i) W posadzce z żywicy w kolorze białym w Sali białej wtopić płaskowniki stalowe ze stali nierdzewnej o gr. max 3 mm PODDASZE a) Obecnie niewykorzystane funkcjonalnie poddasze mieścić będzie pracownie muzealne (obecnie funkcjonujące na I piętrze) wraz z zapleczami, pomieszczenia biurowe i pomocnicze, a także zaplecze socjalne i techniczne. W obrębie pokoju biurowego kierownika biblioteki zlokalizowano magazyn starodruków. b) W ramach prac należy osadzić w dachu szereg okien połaciowych od strony dziedzińca, w celu doświetlenia pomieszczeń przeznaczonych na pobyt ludzi. c) Konstrukcja dachu wymaga wzmocnienia, co należy przeprowadzić poprzez wykonanie dodatkowej ramy stolcowej od strony południowej w celu zmniejszenia rozpiętości krokwi w niższej połaci dachowej obiektu. d) Prace budowlane obejmują zdjęcie starych warstw ze stropu Kleina w celu jego odciążenia zgodnie z ekspertyzą techniczną i wykonanie nowych lekkich warstw podłogowych, wykonanie izolacji przeciwwilgociowej oraz cieplnej i akustycznej, wykonanie posadzek (gres, płyty marmurowe i deski jesion) i nowych okładzin schodowych (płyty marmurowe), wykonanie nowych ścian działowych (z płyt GKF F0.5 na ruszcie stalowym lub drewnianym). W toaletach, pomieszcz. socjalnym, porządkowym sufity podwieszone na wys. 2.80 m. Na poddaszu sufit wykonany z płyt gips.karton o odporności ogniowej E 30 mocowany do konstrukcji drewnianej dachu. e) Wycięcie nowego otworu w stropie na schody prowadzące z I piętra, f) Zabudowanie istniejącego otworu w stropie ( obecny wyłaz z pom. socjalnego na piętrze). g) Wykonać docieplenie połaci dachowej wełną mineralną między krokwiami, h) Wykonać zabudowę z płyt gipsowo kartonowych oraz wydzielić nowe pomieszczenia przy pomocy lekkich ścian działowych (z wypełnieniem wełną mineralną) z nową stolarką drzwiową. i) Wykonać pełen zakres prac instalacyjnych (bez centrali klimatyzacyjmej dla Sali edukacyjnej). j) Zainstalować przewód grzewczy w istniejących rynnach. k) Wykonać prace wykończeniowe zgodnie z projektem aranżacji wnętrz. INSTALACJE a) Instalacja elektryczna - z istniejącego przyłącza miejskiej sieci energetycznej, 1. Instalacja rozdziału energii - w remontowanych i przebudowywanych pomieszczeniach obecnie funkcjonującą instalację elektryczną należy całkowicie zdemontować i wykonać nową. 2. Instalacje gniazd i wypustów instalacyjnych. 3. Instalacja oświetleniowa. 4. Instalacja oświetlenia awaryjnego. 5. Instalacja sieci strukturalnej. 6. Instalacja przyzywowa. 7. Instalacja ogrzewania rynien. 8. Instalacja ochrony od porażeń i połączeń wyrównawczych. b) Instalacje teletechniczne 1. System sygnalizacji włamania i napadu Sawin) oraz kontroli dostępu. 2. System telewizji dozorowej CCTV. 3. System sygnalizacji alarmu pożaru. c) Instalacja wewnętrzna wodno-kanalizacyjna - zaopatrzenie w wodę - z istniejącego przyłącza miejskiej sieci wodociągowej, - odprowadzenie ścieków sanitarnych - do istniejącej sieci kanalizacyjnej, 1. Wewnętrzna instalacja kanalizacyjna. 2. Wewnętrzna instalacja wodociągowa. 3. Instalacja odprowadzenia skroplin. 4. Instalacja wody na cele ppoż. d) Instalacja wewnętrzna c.o. i c.t. - ogrzewanie z istniejącego własnego kotła gazowego w piwnicy, technologia kotłowni nie ulega zmianie poza rozbudową rozdzielacza. Przewiduje się rozbudowę instalacji c.o. o instalację grzejnikową na poziomie piwnic oraz na poddaszu. e) Instalacja wentylacji i klimatyzacji (bez centrali klimatyzacyjmej oraz instalacji klimatyzacji dla Sali edukacyjnej) f) Odprowadzenie wód opadowych - bez zmian, do sieci kanalizacji deszczowej, 2. Szczegółowy zakres zamówienia oraz warunki jego realizacji zawierają: a) wzór umowy, stanowiący Załącznik nr 6 do SIWZ, b) projekt budowlano-wykonawczy z pozwoleniem na budowę + aneksy do projektu + projekty wykonawcze instalacji + projekt aranżacji wnętrz + ekspertyzy techniczne, stanowiący Załącznik nr 7 do SIWZ, c) przedmiary robót, stanowiące Załącznik nr 8 do SIWZ, d) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, stanowiące Załącznik nr 9 do SIWZ, 3. Prace objęte przedmiotem zamówienia winny być wykonane zgodnie z dokumentacją projektową, projektem aranżacji wnętrz, przedmiarami robót, warunkami zawartymi w SIWZ oraz wzorem umowy. W cenie robót należy uwzględnić wszystkie materiały i czynności nawet, jeśli nie zostały wyraźnie wymienione w dokumentacji przetargowej, a niezbędne są do prawidłowej realizacji i eksploatacji instalacji oraz całego obiektu. Z uwagi na to, że budynek jest wpisany do rejestru zabytków i jako taki podlega ochronie prawa w kosztach robót należy przewidzieć roboty dodatkowe i nieprzewidziane wynikające z poleceń Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, archeologa itp. Zamawiający zaleca dokonanie wizji lokalnej terenu budowy i jego otoczenia. 4. Wykonawca przed podpisaniem umowy sporządzi kosztorys szczegółowy dla całości robót oraz opracuje harmonogram rzeczowo - finansowy, które to dokumenty zostaną przedstawione do akceptacji Zamawiającemu i Inżynierowi Projektu i stanowić będą załączniki do umowy. 5. Gwarancja na wykonane roboty wynosi 36 m-cy miesięcy od daty podpisania protokołu końcowego odbioru robót. 6. Przyjęte w dokumentacji projektowej urządzenia i materiały danych producentów można zastąpić materiałami i urządzeniami innych producentów pod warunkiem, że będą to urządzenia i materiały o standardzie i parametrach techniczno-eksploatacyjnych, co najmniej takich jak projektowane (nie gorszych, jakie zakładano w projekcie (przedmiarze)), a Wykonawca na ich zastosowanie uzyska zgodę Projektanta i Zamawiającego. Uwaga: Wykazanie i udowodnienie równoważności leży po stronie Wykonawcy i musi być jednoznaczne i nie budzić wątpliwości. 7. Zamawiający nie zapewnia pomieszczeń socjalnych i magazynowych na czas prowadzenia robót. 8. Zamawiający przewiduje, że w trakcie realizacji projektu obiekt nie będzie czynny i udostępniony zwiedzającym.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 454530007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 6 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany wnieść wadium w kwocie 10 000 PLN (słownie złotych: dziesięć tysięcy 00/100).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mnki.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach