Przetargi.pl
Remont i adaptacja budynku byłego magistratu w Kępnie na siedzibę Muzeum Ziemi Kępińskiej im. T. P. Potworowskiego

Gmina Kępno ogłasza przetarg

  • Adres: 63-600 Kępno, ul. Ratuszowa 1
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 62 78 25 800 , fax. 62 78 25 801
  • Data zamieszczenia: 2013-10-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kępno
    ul. Ratuszowa 1 1
    63-600 Kępno, woj. wielkopolskie
    tel. 62 78 25 800, fax. 62 78 25 801
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.um.kepno.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont i adaptacja budynku byłego magistratu w Kępnie na siedzibę Muzeum Ziemi Kępińskiej im. T. P. Potworowskiego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest remont i adaptacja zabytkowego budynku byłego magistratu w Kępnie na potrzeby Muzeum Ziemi Kępińskiej im. T. P. Potworowskiego. W wyniku realizacji projektu zostanie przebudowany pochodzący z 1846r., zlokalizowany na rynku miejskim w Kępnie zabytkowy neoklasyczny budynek byłego magistratu (łączna pow. 898,66m2), przy założeniu następujących kompleksowych rozwiązań funkcjonalno-przestrzennych: 1.PIWNICE, 207,26m2: w całości przeznaczone na wznowienie działalności Galerii Sztuki Współczesnej AE, Oddział Muzeum Ziemi Kępińskiej (Sala Wystawowa - 92,38m2, powierzchnia magazynowa 20,16m2, komunikacja, biuro 5,87m2, WC, pomieszczenia techniczne) 2.PARTER, 227,73m2: pomieszczenia wystawiennicze dla ekspozycji stałej (129,95 m2), szatnia, WC, pokoje administracji. 3.I PIĘTRO, 244,79m2: pomieszczenia wystawiennicze dla wystaw czasowych wraz z wyposażeniem audiowizualnym umożliwiającym prowadzenie ciekawych form przekazywania informacji z zakresu kultury, sztuki i historii 73,31m2, pomieszczenia magazynowa 12,23m2, pracownia archeologiczna, dział organizacji wystaw + pracownia, WC. 4.PODDASZE, 218,88m2: magazyny, biblioteka muzealna, pracownie konserwatorskie, fotograficzna, oraz pomieszczenia socjalne. 5.Kubatura budynku - 4600 m3 DANE OGÓLNE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA: Roboty budowlane architektoniczno - konstrukcyjne i wykończeniowe. Roboty instalacji elektrycznych zewnętrznych, wewnętrznych i słaboprądowych.. Roboty instalacji wodnokanalizacyjnych, deszczowych, gazowych, wentylacyjnych, klimatyzacyjnych, centralnego ogrzewania, Inwestycja dotyczy kompleksowej adaptacji na cele kulturalne zabytkowego obiektu byłego magistratu w Kępnie, wpisanego na listę Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków pod numerem 222/Wlkp./A. Budynek, którego dotyczy projekt został wzniesiony w 1846 roku w stylu neoklasycznym, jako budowla ceglana dwukondygnacyjna przy ulicy Ratuszowej 2 w Kępnie. Budynek znajduje się na terenie objętym ścisłą ochroną konserwatorską na działce nr ewidencyjny 1382 o pow. 0,0391ha (KW 41860) . Przebudowę obiektu należy wykonać zgodnie z zaleceniami i wytycznymi Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Roboty budowlane prowadzić należy zgodnie z ustawą o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami z dnia 23 lipca 2003 r. oraz rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych . Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz zakres zadania został określony w dokumentacji projektowej, przedmiarach robót i specyfikacjach technicznych, które stanowią załączniki do nin. SIWZ. Zamówieniem objęte są również: 1.wykonanie wszelkich robót i czynności związanych z prawidłową realizacją zamówienia, nawet w przypadku, gdy nie zostały one ujęte przetargowym przedmiarze robót, jednakże zostały uwzględnione w dokumentacji projektowej 2.spełnienie zaleceń zgodnie z decyzją Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Poznaniu Delegatura w Kaliszu nr 310/2012 w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich w zabytkowym budynku Wszystkie elementy stolarki okiennej i drzwiowej oraz elementy wykończeniowe wewnętrzne i zewnętrzne podlegają przed rozpoczęciem ich wykonania i montażu, zatwierdzeniu przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Kaliszu 3.pełna obsługa geodezyjna budowy: wytyczenie, inwentaryzacja powykonawcza (4 egzemplarze), 4.wszelkie naprawy urządzeń nad- i podziemnych uszkodzonych podczas wykonywania robót, 5.dopełnienie wszelkich zaleceń wynikających z wszystkich uzgodnień branżowych, 6.przeprowadzenie wszelkich robót i czynności związanych z odbiorem przedmiotu zamówienia i przekazaniem go do eksploatacji, itp. - niezbędne do uzyskania pozwolenia na użytkowanie (przygotowanie niezbędnej dokumentacji odbiorowej w czterech egzemplarzach) 7.zabezpieczenie bezpieczeństwa na placu budowy i wokół niego oraz ubezpieczenie budowy, 8 ponadto do obowiązków wykonawcy należy: -powołać osobę posiadająca uprawnienia do prowadzenia prac archeologicznych - powołać osobę posiadająca uprawnienia do prowadzenia prac przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków UWAGA REMONTOWANY OBIEKT ZNAJDUJE się NA ZMODERNIZOWANYM RYNKU MIASTA W związku z powyższym przy remontowanym obiekcie można wydzielić ze względu na wielkość terenu tylko częściowy plac budowy (mapa - załącznik nr 9) pod warunkiem zabezpieczenia przez Wykonawcę nawierzchni (kostka granitowa, płyty granitowe) przed jej uszkodzeniem lub zniszczeniem, ogrodzenie placu budowy - wysokość min 2 m, pełne, rodzaj ogrodzenia do akceptacji przez zamawiającego. Wykonawca swoim staraniem i na własny koszt może zorganizować główny plac budowy - przeładunkowy ze względu na problemy logistyczne związane z transportem na teren budowy . Z uwagi na istniejące ograniczenie tonażowe obowiązujące w obrębie Rynku oraz dróg dojazdowych do 3,5t. możliwości wjazdu na rynek do modernizowanego obiektu musi odbywać się pojazdami spełniającymi w/w warunki . W przypadku zaistnienia konieczności wjazdu pojazdów powyżej wskazanego tonażu wykonawca zobowiązany jest uzyskać zgodę od Zarządcy Drogi . Wszelkie uszkodzenia dróg dojazdowych Wykonawca zobowiązany będzie odtworzyć do stanu pierwotnego na własny koszt. Zamawiający zastrzega sobie prawo do ograniczenia czasu wykonywania prac zewnętrznych w czasie uroczystości odbywających się na terenie rynku po wcześniejszym 7 dniowym poinformowaniu Wykonawcy przez Inwestora . Wykonawca zobowiązany jest do przedstawiania Zamawiającemu przed wbudowaniem materiałów renowacyjnych niezbędnych atestów oraz uzyskania zatwierdzenia - zgody na ich wbudowanie Bezwzględnie należy zapoznać się z dokumentacją techniczną (budowlaną) zadania. Istnieje możliwość zapoznania się przez Wykonawcę z budynkiem i terenem, na którym będą realizowane roboty stanowiące przedmiot niniejszego zamówienia oraz elementami uzbrojenia podziemnego i nadziemnego na terenie realizacji robót i jego sąsiedztwie. Wykonawca nie będzie mógł żądać dodatkowego wynagrodzenia z tytułu nieuwzględnienia okoliczności w/w, a okoliczności te nie będą mogły stanowić także wystarczającego powodu dla Wykonawcy, aby nie mógł rozpocząć robót w wyznaczonym terminie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452622106
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 100 000,00 zł (sto tysięcy 00/100zł) 1. Wadium może być wniesione w następujących formach: 1/ pieniądzu, 2/ poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3/ gwarancjach bankowych, 4/ gwarancjach ubezpieczeniowych, 5/ poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). Wadium w pieniądzu powinno być wpłacone przelewem na konto Zamawiającego w Banku Zachodnim WBK S.A. Oddział w Kępnie nr rachunku 65 1090 1144 0000 0000 1400 3711. Wadium w innej formie niż w pieniądzu należy złożyć w kasie Urzędu Miasta i Gminy w Kępnie ul. Ratuszowa 1, 63-600 Kępno, dołączając do oferty potwierdzenie złożenia wadium. 2. Wadium wnosi się przed terminem składania ofert. 3. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 PZP nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 PZP lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 4. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1/ odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2/ nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3/ zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.kepno.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach