Przetargi.pl
Remont elewacji i instalacji odgromowej budynku głównego Sądu Okręgowego w Łomży

Sąd Okręgowy w Łomży ogłasza przetarg

  • Adres: 18-400 Łomża, ul. Dworna 16
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 086 2166282 , fax. 086 2166281 w. 110
  • Data zamieszczenia: 2015-06-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Sąd Okręgowy w Łomży
    ul. Dworna 16 16
    18-400 Łomża, woj. podlaskie
    tel. 086 2166282, fax. 086 2166281 w. 110
    REGON: 00057063100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lomza.so.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa, sąd lub trybunał

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont elewacji i instalacji odgromowej budynku głównego Sądu Okręgowego w Łomży
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest wykonanie remontu elewacji i instalacji odgromowej budynku głównego Sądu Okręgowego w Łomży przy ul. Dworna 16 w Łomży (budynek wielokondygnacyjny, podpiwniczony, wpisany do ewidencji zabytków), zgodnie z dokumentacją projektową i specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót. 2.Zamówienie obejmuje roboty remontowe i renowacyjne elewacji frontowej (elewacja północna i zachodnia), elewacji od dziedzińca Sądu (południowa, zachodnia i wschodnia) oraz instalacji odgromowej, w których zakres wchodzi: 1)W zakresie robót renowacyjnych elewacji frontowej: a)wykonanie oczyszczenia elewacji z odstających farb, glonów i porostów, naprawa drobnych rys na całej elewacji o powierzchni 544,00 m2 (elewacja z licznymi detalami architektonicznymi) oraz szczytu o powierzchni 155,00 m2 (szczyt od ulicy o płaskiej powierzchni), b)skucie i wykonanie tynków renowacyjnych na cokole, c)wzmocnienie istniejących tynków elewacji gruntem o powierzchni 699,00 m2 i detali architektonicznych o powierzchni 234,00m2, d)szpachlowanie elewacji o powierzchni 699,00 m2 i detali architektonicznych o powierzchni 234,00 m2, e)naprawa tynków i obróbek z blachy ocynkowanej płyt balkonowych z wymianą posadzek, f)malowanie elewacji z bardzo rozbudowanymi detalami architektonicznymi, boniami, kolumnami itd. w pięciu kolorach określonych w projekcie budowlanym wg wskazań Konserwatora Zabytków o powierzchni 544,00 m2 + detale o powierzchni 234,00 m2 i elewacji szczytowej o powierzchni 155,00 m2- w jednym kolorze. Ostateczną barwę zatwierdzi Konserwator Zabytków po wykonaniu prób na ścianach, g)malowanie stolarki okiennej i drzwiowej, h)malowanie bramy i krat ozdobnych metalowych, i)demontaż kolców ochrony przed ptakami z usunięciem klejów i montaż kolców ochrony przed ptakami określonych w Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót - około 170,00 mb, 2)W zakresie robót renowacyjnych elewacji od dziedzińca Sądu: a)oczyszczenie i zmycie elewacji o powierzchni 1 178,37 m2, b)naprawa drobnych spękań, rys, uszkodzeń, złuszczeń wyprawy elewacyjnej zaprawą wskazaną w Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót i programie prac konserwatorskich dla elewacji frontowej o powierzchni 1 178,37 m2, c)wzmocnienie wypraw tynkarskich ścian i elementów dekoracyjnych - gruntowanie preparatem krzemianowym zgodnie ze Specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót o powierzchni 212,22 m2, d)dwukrotne malowanie elewacji o powierzchni 1178,37 m2 z elementami gzymsów, pilastrów, obwiedni okien, bonii, attyk, kominów o powierzchni 294,59 m2 farbami wskazanymi w postanowieniu konserwatora zabytków, odpornymi na działanie czynników atmosferycznych w kolorach zgodnych z postanowieniem Konserwatora Zabytków. Ostateczną barwę zatwierdzi Konserwator Zabytków po wykonaniu prób na ścianach, e)malowanie ozdobnych balustrad, f)demontaż kolców ochrony przed ptakami z usunięciem klejów i montaż kolców ochrony przed ptakami określonych w Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót - około 141,00 mb, 3)Wykonanie instalacji odgromowej na budynku głównym Sądu Okręgowego w Łomży zgodnie z projektem budowlanym stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ i przedmiarami robót stanowiącymi załącznik nr 9 do SIWZ oraz Specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót stanowiącą załącznik nr 6 do SIWZ. 3.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienie w zakresie remontu elewacji zawiera dokumentacja projektowa (projekt budowlany opracowany przez mgr inż. arch. Marka Michalaka ARCH Usługi Projektowo- Kreślarskie Marek Michalak ul. Mickiewicza 25 18-400 Łomża, zawarty w nim program prac konserwatorskich i przedmiar robót - projekt budowlany stanowiący załącznik nr 2 do SIWZ, pomocniczo zdjęciami elewacji stanowiące załącznik nr 3 do SIWZ, przedmiary robót stanowiące załącznik nr 7 i 8 do SIWZ oraz Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót stanowiące załącznik nr 5 do SIWZ. 4.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienie w zakresie remontu instalacji odgromowej zawiera dokumentacja projektowa (projekt budowlano-wykonawczy opracowany przez Biuro Projektowo-inwestycyjne Ryszard Piórkowski ul. Polowa 45 lok. 105 18-400 Łomża projekt budowlany stanowiący załącznik nr 4 do SIWZ i przedmiary robót stanowiące załącznik nr 9 do SIWZ oraz Specyfikacja techniczne wykonania i odbioru robót stanowiąca załącznik nr 6 do SIWZ. 5.Wymagany okres rękojmi za wady i gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane (materiały i robociznę) wynosi co najmniej 36 miesięcy od dnia odebrania przez Zamawiającego przedmiotu zamówienia i podpisania (bez uwag) protokołu końcowego: 1)zawarta umowa będzie stanowiła dokument gwarancyjny w rozumieniu art. 577 Kodeksu cywilnego; gwarancja jakości wykonawcy udzielana w tym zakresie jest niezależna od gwarancji udzielanych przez innych gwarantów (dostawców, producentów, autoryzowanych przedstawicieli itp.); 2)wykonywanie czynności związanych z gwarantowaną jakością wykonanych robót będzie realizowane niezwłocznie na żądanie Zamawiającego; 3)wykonawca zobowiązany będzie każdorazowo do usunięcia stwierdzonej wady fizycznej w wykonanych robotach, jeżeli wady te ujawnią się w ciągu terminu określonego w gwarancji; 4)wykonawca zobowiązany będzie do uczestniczenia w okresie pierwszych trzech lat w przeglądach technicznych obiektu od daty podpisania (bez uwag) protokołu końcowego; 5)w okresie gwarancyjnym koszty związane z naprawami, przeglądami serwisowymi, wymianą części ponosić będzie Wykonawca. 6.Wymagania jakościowe i materiałowe. 1)Do wykonania zamówienia wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów gwarantujących odpowiednią jakość, o parametrach technicznych i jakościowych określonych w dokumentacji projektowej. 2)Zabrania się stosowania materiałów nieodpowiadających wymaganiom Polskiej Normy oraz innym określonym w projekcie. Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie/wbudowanie (atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności, świadectwa jakości). 3)Użyte w dokumentacji projektowej materiały (o nazwach handlowych tam zawartych) nie są obowiązujące. Ilekroć w niniejszej specyfikacji, wraz z załącznikami, przedmiot zamówienia jest opisany ze wskazaniem znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, to przyjmuje się, że wskazaniom takim towarzyszą wyrazy lub równoważne. Udokumentowanie równoważności materiałów w stosunku do projektowanych należy do obowiązku Wykonawcy. W takim wypadku Wykonawca do oferty zobowiązany jest załączyć odpowiednie dokumenty opisujące parametry techniczne, wymagane prawem certyfikaty i inne dokumenty potwierdzające dopuszczenie materiałów/ wyrobów do użytkowania oraz pozwalające jednoznacznie stwierdzić, że są one równoważne. Wyroby budowlane użyte do wykonania robót muszą odpowiadać wymaganiom określonym w obowiązujących przepisach z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych. Zamawiający dopuszcza składanie ofert z użyciem materiałów równoważnych do wymienionych w dokumentacji projektowej, pod warunkiem, że ich parametry będą odpowiadały parametrom techniczno - użytkowym określonym poniżej: a)Farba elewacyjna- Baza spoiw: kombinacja zolu krzemionkowego i szkła wodnego (Sol-Silikat), Zastosowanie uniwersalne, Odporna na działanie warunków atmosferycznych, Odporna na działanie promieni UV i kwasów, Alkaliczna, Niepalny (DIN 4102-A2), Zawiera pigmenty światłotrwałe, Mineralnie matowa, Paroprzepuszczalna, nie tworzy powłok błonotworczych, mikroporowata, Wysoce hydrofobowa, Nie zawiera rozpuszczalników i środków zmiękczających, Wg PN-EN 1062-1, Współczynnik przenikania pary wodnej: V > =2000 g/(m2.d), Dyfuzyjnie równoważna grub. warstwy powietrza = współczynnik. oporu dyfuzyjnego: SD = < 0,01 m (grubość suchej warstwy powłoki ok. 236qm) Klasa I (V1) (SD < 0,14 m) wg PN-ISO 7783-2, Przepuszczalność wody w < 0,1 kg/(m2.h0,5) (grubość suchej warstwy powłoki ok. 338qm), Klasa III (W3 < 0,1) wg PN-EN 1062-3, Klasa G3 - mat (współczynnik odbicia =<10) wg PNISO 2813, Przygotowanie podłoża - Podłoże powinno być suche, wytrzymałe, czyste i odkurzone. Luźne elementy starych warstw usunąć mechanicznie lub strumieniem wody pod ciśnieniem. Wypełnić ubytki w podłoża odpowiednim materiałem naprawczym, wyrównując odpowiednio do struktury powierzchni. Usunąć warstwy spieczone. Powierzchnie silnie chłonne zagruntować . Na powierzchniach z poprawkami, na powierzchniach z różnicami strukturalnymi, względnie z rysami włosowatymi, nanieść warstwę podkładową . b)Środek do gruntowania- Nierozpuszczalny w podłożu w postaci skrzemionkowanej, Ekstremalnie stabilny w każdych warunkach atmosferycznych, Nie jest błonotwórczy, Ekstremalna paroprzepuszczalność, Posiada wysoką siłę wiążącą, Niepalny, Odporny na działanie promieni UV, Odporny na grzyby i pleśń, Odporny na działanie spalin przemysłowych, Odporny na działanie rozpuszczalników, Przyjazny dla środowiska, c)Tynk - Uziarnienie: 0 - 1,2 mm, Porowatość: > 40 %, Mineralny tynk renowacyjny WTA o dużej zdolności akumulacji soli, Wysoka porowatość, Wysoki stopień dyfuzji i zdolność wysychania, Zapobiega powstawaniu wykwitów solnych na powierzchni tynku (zdolność zatrzymywania soli), Właściwości hydrofobowe (zredukowane podciąganie kapilarne), Dane techniczne zg. z PN-EN 998-1: Wytrzymałość na ściskanie: 1,5 - 5 N/mm2, CS II, Reakcja na ogień: A 1, Współcz. przepuszcz. pary wodnej q: ok. 7, Absorpcja wody po 24 h: > 0,3 kg / m2, Przyczepność: >=0,08 N/mm2, d)Kolce przeciw ptakom zastosowane na budynku Sądu mają skutecznie zabezpieczyć miejsca bardzo intensywnie atakowane przez ptactwo. Elementy kolców należy przykleić do zabezpieczanej powierzchni (gzymsy, obróbki blacharskie, głowice kolumn, balustrady żeliwne i betonowe). W celu zabezpieczenia elewacji budynku przed ptasimi odchodami wystarczy ułożyć jeden lub dwa rzędy kolców na zabezpieczanych powierzchniach, z których ptaki zanieczyszczają budynek. Materiał: Przeźroczysty poliwęglan odporny na UV i zmiany temperatury (podstawa), stal nierdzewna kwasoodporna końce tępo zakończone (kolce) - szerokość chroniona - 12-17 cm (I rząd), średnica kolców: - 1,3 mm, szerokość podstawy: 4 cm, długość - podana krotność długości elewacji w rozwinięciu (usytuowanie w zależności od potrzeb. wysokość segmentu: 11 cm, odstępy między kolcami: 2,5 cm, zastosowanie: gołębie, szpaki, kawki, sroki, itp. Okres gwarancji: 36 miesięcy. Przewidywana trwałość: 10 lat i więcej 4)Wykonawca zabezpieczy składowane tymczasowo na placu budowy materiały i urządzenia przed zniszczeniem, uszkodzeniem lub utratą jakości, właściwości lub parametrów, oraz udostępni do kontroli przez inspektora nadzoru. 5)Prace prowadzone na czynnym obiekcie należy zabezpieczyć daszkami i wygrodzeniem pełnym wejść do Sądu oraz zastosować osłony od strony wejścia do Banku. 6)Zaplecze socjalne Wykonawca ustawi w bramie budynku Sądu (podcienie). 7)Zgodnie z postanowieniem Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Białymstoku Delegatura w Łomży prowadzenie prac elewacyjnych należy wykonywać pod nadzorem konserwatorskim. 8)W sytuacji prowadzenia bardzo głośnych prac budowlanych mogących zakłócać prowadzenie rozpraw, prace te mogą być wstrzymane na czas rozpraw przy zachowaniu jednodniowego wyprzedzenia. 9)Wykonawca, jako wytwórca odpadów, jest odpowiedzialny za odzysk lub unieszkodliwienie wszelkich odpadów powstałych w trakcie realizacji robót stanowiących przedmiot zamówienia, oraz do wskazania miejsca i procesu zastosowanego odzysku lub unieszkodliwienia tych odpadów. W tym względzie wykonawca najpóźniej w dniu przekazania terenu budowy przedstawi uprawnienia własne w zakresie sposobu gospodarowania odpadami lub podmiotu, z którym ma zawarte umowy na świadczenie usług w zakresie sposobu gospodarowania odpadami. 7.Warunki rozliczenia. 1)Z wybranym wykonawcą zostanie zawarta umowa o wynagrodzenie ryczałtowe (w znaczeniu i ze skutkami opisanymi w art. 632 Kodeksu cywilnego), obejmujące zakres zamówienia określony w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia, i dokumentacji projektowej. 2)Wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu umowy płatne jest na podstawie faktury/ faktur, wystawionej/ych po wykonaniu i odbiorze robót, sporządzeniu i podpisaniu przez strony protokołu odbioru robót (końcowego lub częściowego). 3)Zamawiający dopuszcza rozliczanie wynagrodzenia na podstawie faktur częściowych. W takim wypadku strony sporządzą harmonogram rzeczowo-finansowy realizacji inwestycji. 4)Fakturowanie nie może odbywać się częściej niż raz w miesiącu. Suma faktur częściowych nie może przekroczyć 80 % wynagrodzenia określonego w ust. 1. 5)Termin płatności faktury wynosi 21 dni od daty otrzymania przez Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury wraz z zatwierdzonym protokołem odbioru robót. 6)Wynagrodzenie zostanie zapłacone przelewem na wskazany przez Wykonawcę rachunek bankowy w terminie 21 dni od daty otrzymania prawidłowo wystawionej faktury wraz z zatwierdzonym protokołem odbioru robót.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452161122
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie 4 500,00 zł Wykonawca wnosi wadium najpóźniej do 16.06.2015 r. do godz. 10:00. Wadium musi obejmować okres związania ofertą, tj przez 30 dni od terminu składania ofert. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty , o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dz. U. z 2007 r. Nr 4, poz. 275, z późn. zm.) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Sądu Okręgowego w Łomży w BGK Nr 05 1130 1017 0021 1001 6290 0004 i kopię przelewu dołączyć do oferty. O uznaniu przez Zamawiającego, że wadium w pieniądzu wpłacono w wymaganym terminie decyduje data i godzina wpływu środków na rachunek Zamawiającego. Wadium wnoszone w pozostałych formach należy dołączyć w oryginale do oferty, a kserokopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem spiąć razem z dokumentami oferty. Wadium wnoszone w gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach bankowych, gwarancjach bankowych i poręczeniach określonych w podpunkcie 5 musi mieć charakter gwarancji (poręczenia) nieodwołalnej i bezwarunkowej. Poręczenie (gwarancja) musi umożliwiać wypłatę przez Poręczyciela (Gwaranta) kwoty wadium na rachunek wskazany przez Zamawiającego, nie później niż w terminie 14 dni od daty dostarczenia przez Zamawiającego do Poręczyciela (Gwaranta) pisemnego żądania zapłaty zawierającego oświadczenie, iż wadium Zamawiającemu jest należne z powodu wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013r. poz. 907 z późn. zm.). Zamawiający dokonuje zwrotu lub zatrzymania wadium na warunkach określonych w art. 46 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013r. poz. 907 z późn. zm.). Wykonawcę, który wniesie wadium w pieniądzu prosimy o podanie nr rachunku bankowego, na który należy zwrócić wniesione wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Okres gwarancji
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.lomza.so.gov.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach