Przetargi.pl
Remont Dworku Skarbków przy ul. Okulickiego 8 w Grodzisku Mazowieckim - etap I. ZP. 271-42/2012

Gmina Grodzisk Mazowiecki ogłasza przetarg

  • Adres: 05-825 Grodzisk Mazowiecki, ul. Kościuszki 32A
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 022 7555146 , fax. 022 7555327
  • Data zamieszczenia: 2012-06-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Grodzisk Mazowiecki
    ul. Kościuszki 32A
    05-825 Grodzisk Mazowiecki, woj. mazowieckie
    tel. 022 7555146, fax. 022 7555327
    REGON: 00052478900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.grodzisk.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont Dworku Skarbków przy ul. Okulickiego 8 w Grodzisku Mazowieckim - etap I. ZP. 271-42/2012
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest : Remont Dworku Skarbków przy ul. Okulickiego 8 w Grodzisku Mazowieckim - etap I 2. Celem prac objętych zamówieniem jest wykonanie zaleceń pokontrolnych Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w zakresie bieżących prac remontowych obiektu zabytkowego. 3. Roboty będą realizowane na podstawie n/w podstawowych opracowań projektowych: Projekt budowlany remontu elewacji i ogrodzenia Dworku Skarbków Obr.30 dz.ew.68 1,69 2,69 3 ul. Okulickiego 8 ,05-825 Grodzisk Mazowiecki 4.1.Opis podstawowych robót: 1.Istniejące ogrodzenie składa się z betonowego otynkowanego cokołu , słupków murowanych z cegły pełnej ceramicznej z żelbetowym trzpieniem ,otynkowanych tynkiem cementowo-wapiennym, przęseł metalowych i przęseł murowanych , otynkowanych pełnych . Remont ogrodzenia polegać będzie na przemurowaniu kilku słupków, uzupełnieniu tynku na słupkach i cokołach oraz wzmocnieniu tynków na słupkach i cokole wzdłuż ulicy Okulickiego tynkiem strukturalnym na siatce z tworzywa, przetarciu tynków na przęsłach pełnych, malowaniu całego ogrodzenia murowanego i stalowego. 2.Elewacja budynku wykończona jest tynkiem cementowo-wapiennym i pomalowana farbą elewacyjną firmy Beckers. Cokół budynku oraz schody i pochylnie wykończone kamiennymi płytami granitowymi. Remont elewacji polegać będzie na wymianie odspojonych fragmentów tynków /głównie pod oknami, które są w licu elewacji i nie posiadają parapetów zewnętrznych/ tynkiem renowacyjnym ,przetarciu wszystkich tynków, likwidacji rys i pęknięć i pomalowaniu elewacji farbą silikatową. Ponadto należało będzie oczyścić granitowe elementy i uzupełnić spoiny. 3.Dach Dworku Skarbków wykonany jest z gontu drewnianego impregnowanego pierwotnie olejem skalnym a w trakcie remontu generalnego w 2003r. zabezpieczonego preparatem ogniochronnym Fobos M 2. Konserwacja dachu będzie polegać na zamocowaniu, ewentualnym uzupełnieniu gontów oraz impregnacji całego dachu preparatami biochronnymi i ogniochronnymi np.Gontox W6 i Fire Smart bio-ppoż. Przedmiotem robót dachowych będzie także uzupełnienie ewentualnych ubytków tynków na kominach oraz modernizacja istniejącej instalacji odgromowej. Instalację odgromową należy dostosować do obowiązujących przepisów: modernizacja obejmie wymianę głowicy odgromowej i zwodów pionowych. Obowiązkiem wykonawcy będzie opracowanie dokumentacji projektowej dla instalacji odgromowej, wykonanie robót i pomiarów powykonawczych. 4.Stolarka Dworku Skarbków ma w większości charakter zabytkowy. Istniejącą stolarkę parteru stanowią zabytkowe okna typu polskiego z opaskami zewnętrznymi drewnianymi na elewacji. Przedmiotem remontu będzie wykonanie robót polegających na oczyszczeniu starych powłok malarskich i wykonaniu nowych, regulacja skrzydeł ,okuć i zamków. Część stolarki drzwiowej została wykonana na wzór starej, część stanowi stolarka zabytkowa. Ze względu na brak osłon daszków stolarka drzwiowa zewnętrzna jest narażona na działanie czynników atmosferycznych .Prace remontowe będą polegały na oczyszczeniu starych powłok malarskich i ponownym pomalowaniu. Drzwi frontowe do westybulu należy poddać generalnemu remontowi uwzględniającemu także wymianę około 30% płycin i ramiaków. 5.Istniejący system oddymiania należy poddać remontowi polegającemu na wymianie czujnika automatycznego otwierania okna oddymiającego, regulacji siłowników tego okna oraz wymianie przycisku pożarowego. Obowiązkiem wykonawcy będzie przeprowadzenie kontroli systemu i sporządzenie protokołu. 6.Konstrukcje zewnętrzne daszków i balustrady schodów należy oczyścić i pomalować farbą do metalu. 4.2. Warunki i wymagania dotyczące realizacji: Przed sporządzeniem oferty wykonawca powinien dokonać rozpoznania w terenie aktualnego stanu obiektu, możliwości organizacji zaplecza budowy i zaplanowania prac . Zasadnicze roboty (dach, elewacja,instalacje,stolarka) należy wykonać w okresie wakacyjnym, po zakończeniu roku szkolnego. Do rozpoczęcia prac można przystąpić po stwierdzeniu przez kierownika budowy , że obiekt odpowiada warunkom zgodnym z przepisami BHP w zakresie prowadzonych prac . W przypadku rozbieżności w ustaleniach zakresów poszczególnych elementów robót , szczegółowe jego ustalenie musi być dokonane pisemnie, wpisem do dziennika budowy. Zamawiający zabrania stosowania materiałów szkodliwych dla otoczenia. Materiały nie odpowiadające wymaganiom zostaną usunięte z terenu budowy. Wykonawca ma obowiązek zabezpieczenia składowanych materiałów, narzędzi i sprzętu przed zanieczyszczeniem, uszkodzeniem, kradzieżą, zagrożeniem dla osób postronnych. Rozwiązania materiałowe muszą być uzgadniane z nadzorem autorskim /uprawnienia konserwatorskie / i Zamawiającym. Jeżeli Wykonawca zamierza zastosować materiały inne niż w dokumentacji projektowej, zmiana taka wymaga zgody projektanta i Zamawiającego. Sprzęt stanowiący własność Wykonawcy lub wynajęty powinien posiadać dopuszczenie do użytkowania - dokumenty potwierdzające ten fakt muszą być okazane na żądanie inspektora nadzoru. Wykonawca jest odpowiedzialny za pełną kontrolę robót i jakość materiałów użytych do realizacji zamówienia. Inspektor nadzoru dopuści do użycia tylko te materiały, które posiadają certyfikat na znak bezpieczeństwa, wskazujący, że zapewniono zgodność z Polskimi Normami, aprobatami technicznymi oraz właściwymi przepisami i dokumentami technicznymi lub, które posiadają deklaracje zgodności z Polską Normą lub aprobatą techniczną dla wyrobów dla których nie ustanowiono Polskiej Normy. Materiały odpadowe należy przekazać na legalne składowiska na koszt wykonawcy. - Wykonawca obowiązany jest opisać w ofercie proponowane przez siebie technologie z określeniem systemów, parametrów technicznych, posiadanych certyfikatów. - Wraz z dokumentacja odbiorową wykonawca będzie zobowiązany do dostarczenia warunków gwarancji, atestów ,certyfikatów wraz z oświadczeniem o ich wbudowaniu , pomiarów i badań kontrolnych. - Zamawiający zastrzega sobie prawo sprawdzenia zgodności dostawy z danymi ofertowymi w wybranym przez siebie kwalifikowanym laboratorium. W przypadku stwierdzenia niezgodności z ofertą zamawiający będzie miał prawo żądać wymiany wcześniej zamontowanych materiałów na zgodne z ofertą. - Prace będą prowadzone w sposób jak najmniej uciążliwy dla Szkoły i w sposób zapewniający bezpieczeństwo użytkowników oraz mienia użytkownika /np. zabezpieczenie wejścia do westybulu na czas remontu drzwi. -Obowiązkiem wykonawcy będzie zapewnienie i przestrzeganie warunków bhp, zabezpieczenie interesów osób trzecich, naprawa ewentualnych szkód wyrządzonych w trakcie realizacji, ochrona mienia związanego z budową /materiały i sprzęt wykonawcy oraz mienie użytkownika/. - Przedstawicielem zamawiającego na budowie będzie inspektor nadzoru OIT UM Katarzyna Włodarczyk oraz pełniący nadzór autorski /konserwatorski/mgr Maciej Dzierżanowski. Wykonawca będzie miał obowiązek umożliwić inspektorom pełnienie obowiązków oraz udostępniać dokumenty i informacje związane z robotami. - Zakończenie robót nastąpi po ich zgłoszeniu przez wykonawcę do odbioru, potwierdzeniu przez inspektora wykonania/gotowości i odbiorze komisyjnym robót. - Wykonawca zobowiązany jest zaplanować wszystkie czynności dla realizacji zamówienia, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i obowiązującymi przepisami. Podane w Tabeli Kosztowej ilości robót zostały ustalone przez Zamawiającego .Rozszerzenie zakresu robót oraz ich ilości będzie możliwe wyłącznie po uzyskaniu pisemnej zgody Zamawiającego /wpis do Dziennika Budowy/ - W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia /dokumentacji, SIWZ/ określono jakikolwiek materiał, lub wyrób poprzez podanie nazwy producenta lub w inny podobny sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję, dopuszcza się dla tych materiałów lub wyrobów możliwość zastosowania rozwiązań równoważnych tzn. przy zachowaniu nie gorszych parametrów niż przewidziane w projekcie. Każdorazowo zastosowanie rozwiązania zamiennego wymaga uzgodnienia z inspektorem nadzoru. Zmiany takie nie stanowią zmiany umowy. Wszelkie znaki towarowe, patenty lub pochodzenie użyte w niniejszej SIWZ winny być interpretowane jako definicje standardów, a nie jako nazwy konkretnych rozwiązań mających zastosowanie w projekcie i należy je odczytać z dopiskiem lub równoważne W skład Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia wchodzi dokumentacja projektowa w wersji elektronicznej. Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) dostępna jest w wersji elektronicznej na stronie internetowej: http://www.bip.grodzisk.pl.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 453210003
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wysokość wadium. 1) Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości: 3 600 PLN Słownie: trzy tysiące sześćset złotych. 2.Forma wadium. 1) Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym, że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r, Nr 42, poz. 275, z 2008 r., Nr 116 poz.730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620). 2) W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczeń, powinny być one bezwarunkowe i nieodwołalne, płatne na pierwsze żądanie, sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i winny zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji poręczenia (Zamawiającego), gwaranta/poręczyciela (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją poręczeniem, c) kwotę gwarancji poręczenia, d) termin ważności gwarancji poręczenia, e) zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: - odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, - nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, - zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, - w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3 ustawy PZP, nie złożył dokumentów o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy PZP , lub pełnomocnictw, dopuszcza się równoważną treść zobowiązania 3. Miejsce i sposób wniesienia wadium. 1) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na następujący rachunek Zamawiającego: Bank PKO S.A. ul. Grzybowska 53/57 00-950 Warszawa nr 88 1240 6348 1111 0010 4058 8554 Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem. 2) Wadium wnoszone w innych dopuszczonych przez Zamawiającego formach należy złożyć w oryginale wraz z ofertą lub złożyć w kasie Urzędu Miasta Grodzisk Maz. ul. Kościuszki 32a przed terminem składania ofert. 4. Termin wniesienia wadium. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. W wymienionym przypadku dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę jest warunkiem koniecznym, ale niewystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę. 5. Zwrot wadium. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 PZP. 6. Utrata wadium. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 4) w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3 PZP, nie złożył dokumentów o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.grodzisk.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach