Przetargi.pl
„Remont drogi wojewódzkiej nr 396 na odcinku Ulsza - Brożec”

Powiatowy Zarząd Dróg w Strzelinie ogłasza przetarg

  • Adres: 57-100 Strzelin, ul. Kamienna
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 713 921 278 , fax. 717 351 124
  • Data zamieszczenia: 2020-09-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiatowy Zarząd Dróg w Strzelinie
    ul. Kamienna 3
    57-100 Strzelin, woj. dolnośląskie
    tel. 713 921 278, fax. 717 351 124
    REGON: 20820957000000

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Remont drogi wojewódzkiej nr 396 na odcinku Ulsza - Brożec”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie remontowych robót budowlanych inżynieryjnych, polegających na remoncie nawierzchni odcinka drogi wojewódzkiej nr 396 w km od ok. 53+300 do km 54+700 – szacunkowa długość: 1 200,00 m. Wskazana długość drogi planowanej do remontu może ulec zmianie spowodowanej wysokością zaoferowanej ceny jednostkowej za 1,0 mb (przy stałej szerokości 6,10 m) oraz środków przeznaczonych na realizację zamówienia. Ostateczny zakres ilościowy robót remontowych wskazany zostanie w umowie, przy uwzględnieniu powyżej wskazanych składników. W zakres remontu wchodzić będą następujące elementy robót: 1) opracowanie i zatwierdzenie czasowej zmiany organizacji ruchu wraz z jej wdrożeniem i utrzymaniem na czas robót; 2) zorganizowanie we własnym zakresie, a także likwidacja po zakończeniu realizacji zamówienia, zaplecza budowy; 3) sfrezowanie istniejącej nawierzchni począwszy od wcześniej wyremontowanego odcinka w km 54+700 w kierunku miejscowości Brożec, o grubości frezu 2 - 5 cm; 4) uzupełnienie miejscowych zapadnięć masą wyrównawczą; 5) skropienie przygotowanej nawierzchni emulsją asfaltową; 6) ułożenie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego AC 8S grubości 5 cm; 7) utwardzenie poboczy materiałem z odzysku - destrukt asfaltowy, o średniej grubości warstwy 8,0 cm; 8) w przypadku nadmiaru destruktu dostarczenie i złożenie go na placu składowym Inwestora, oddalonym od placu budowy o 8,0 km; 9) usunięcie we własnym zakresie mogących powstać podczas robót odpadów oraz urobku, z wyłączeniem destruktu bitumicznego. Uszczegółowienie przedmiotu zamówienia obejmuje przedmiar robót, który należy traktować jako materiał pomocniczy do wyceny oferty, a nie ściśle obowiązujący. Treść „Specyfikacji istotnych warunków zamówienia”, jest dokumentem nadrzędnym w stosunku do przedmiaru robot. 5. Podstawa realizacji zamówienia Zamówienie będzie realizowane na podstawie zgłoszenia zamiaru wykonania robót, w stosunku do których nie zachodzi obowiązek uzyskania decyzji pozwolenia na budowę, a także: 1) „Specyfikacji istotnych warunków zamówienia”; 2) postanowień zawartych w umowie o wykonawstwo; 3) obowiązującymi w tym zakresie przepisami oraz Normami Polskimi. 6. Rozwiązania równoważne Jeżeli dokumentacja specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robot budowlanych wskazywałaby w odniesieniu do niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie – Zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp dopuszcza zastosowanie materiałów lub urządzeń równoważnych. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez Wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez Zamawiającego, a także stanowią wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, to wymagania Zamawiającego dotyczące materiałów lub urządzeń, zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach i stronach internetowych producentów. Posłużenie się przez Zamawiającego przykładowymi nazwami producentów ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania i prezentuje wyłącznie charakter przykładowy. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywane przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego i złożyć stosowne dokumenty. Równoważność pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych ma w szczególności zapewnić uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od opisanych w niniejszej SIWZ. Równoważność rozwiązań zostanie oceniona na etapie badania złożonych ofert. 7. Postanowienia dodatkowe Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz.U. z 2014 r., poz. 1502 ze zm.) osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia wszelkie czynności bezpośrednio związane z prowadzeniem robót, czyli tzw. pracowników fizycznych. Wymóg ten nie dotyczy osób kierujących budową – kierownika budowy, kierowników robot i inspektorów nadzoru, obsługi geodezyjnej i dostawców materiałów budowlanych. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający jest uprawniony do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy w zakresie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w akapicie pierwszym niniejszego punktu. Ponadto Wykonawca jest zobowiązany do przedłożenia na wezwanie Zamawiającego i w wyznaczonym przez niego terminie oświadczenia potwierdzającego spełnienie wymogu zatrudnienia, o którym mowa powyżej. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz z podaniem liczby tych osób, ich imion i nazwisk oraz rodzaju umowy i wymiaru etatu. Oświadczenie to winno być podpisane przez osobę uprawnioną do jego złożenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie u mowy o pracę osób, o których mowa w akapicie pierwszym niniejszego punktu, Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości w niej określonej. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów na potwierdzenie spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób jak powyżej, będzie traktowane jako niespełnienie wymogu, o którym mowa powyżej. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową inspekcję pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233142-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Gospodarczy Bank Spółdzielczy w Strzelinie 78 9588 0004 0000 1296 2000 0020, z adnotacją : „Wadium – PZD.272.2.9.2020-Remont drogi wojewódzkiej nr 396 na odcinku Ulsza – Brożec. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej uważa się termin uznania rachunku bankowego Zamawiającego. W przypadku przelewu wadium na konto Zamawiającego do oferty należy dołączyć kserokopię przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem. Wadium wnoszone w formie niepieniężnej należy załączyć w formie oryginału do oferty. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja musi być gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, 3) kwota gwarancji, 4) termin ważności gwarancji, 5) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, że: „ Wykonawca, którego ofertę wybrano: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy”. 6) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w przypadku gdy Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. Wykonawca, zostanie wykluczony z niniejszego postępowania, jeżeli jego oferta przed upływem terminu składania ofert nie zostanie zabezpieczona wadium w wymaganej wysokości i wybranej formie spośród możliwych wymienionych w SIWZ. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a Pzp Zamawiający niezwłocznie zwraca wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 Ustawy, pełnomocnictw, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. Wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana, zostanie zatrzymane wraz z odsetkami w przypadku, gdy: 1) Wykonawca odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, 2) Wykonawca nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postepowania o udzielenie zamówienia publicznego w okolicznościach, o których mowa rozdz. IV ust. 3 pkt 12 SIWZ, Wykonawca w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust.11 i art. 24 ust.1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca powinien przedstawić, pod rygorem wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia, dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wymagane oświadczenia powinny być złożone przez każdego Wykonawcę wspólnie ubiegającego się o zamówienie – na załączniku nr 5 do SIWZ. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Oferta oraz wszystkie załączniki do oferty, muszą być podpisane przez Wykonawcę lub upełnomocnionego przedstawiciela Wykonawcy. Pełnomocnictwo do podpisania oferty musi być dołączone do oferty, o ile nie wynika z innych dokumentów załączonych przez Wykonawcę. Zamawiający dopuszcza złożenie przedmiotowego dokumentu w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej „za zgodność z oryginałem” przez notariusza. 2) Szczegółowa kalkulacja cen jednostkowych składających się na wartość oferty lub kosztorys uproszczony. 3) Zaakceptowany projekt umowy - załącznik nr 2 do SiWZ. 4) Dowód wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach