Przetargi.pl
Remont drogi w miejscowości Czernice - odcinek V

Gmina Osjaków ogłasza przetarg

  • Adres: 98-320 Osjaków, Targowa
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 43 842 33 91, , fax. 43 842 33 91 wew. 13
  • Data zamieszczenia: 2020-07-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Osjaków
    Targowa 26
    98-320 Osjaków, woj. łódzkie
    tel. 43 842 33 91, , fax. 43 842 33 91 wew. 13
    REGON: 73093467700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.osjakow.bip.net.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont drogi w miejscowości Czernice - odcinek V
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych, w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2019 r., poz. 1186 z późn. zm.) polegających na remoncie drogi w miejscowości Czernice, zlokalizowanej na działce nr ewid. 2242, obręb Czernice, gmina Osjaków o długości łącznej 540 mb, zgodnie z projektem budowlanym, który stanowi załącznik do zgłoszenia robót budowlanych znak: AB.6743.347.2016, z dnia 09.06.2016 r., specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, przedmiarem robót, SIWZ oraz złożoną ofertą. Zakres zamówienia obejmuje w szczególności: a) wykonanie robót przygotowawczych, pomiarowych i ziemnych, b) profilowanie istniejącej nawierzchni tłuczniowej lub gruntowej ulepszonej kruszywem żużlowym c) wykonanie o warstwy dolnej z tłucznia – grub. 10 cm d) wykonanie na odcinku 540 mb warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego o grubości 4 cm jezdni, na szerokości - 3 m, e) remont 54 szt. zjazdów do pól i posesji polegający na wykonaniu nawierzchni z kruszywa łamanego o grubości 15 cm, f) profilowanie ziemnych poboczy, g) oznakowanie drogi, h) wykonanie 4 szt. odwiertów, w miejscach wskazanych przez Zamawiającego, i) wykonanie powykonawczej inwentaryzacji geodezyjnej obiektu. Szczegółowo przedmiot zamówienia określa dokumentacja projektowa, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót oraz przedmiary robót (które mają charakter pomocniczy, informacyjny do kalkulacji ceny ofertowej). Przedmiot zamówienia musi być wykonany zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami, z należytą starannością oraz zgodnie ze sztuką budowlaną. Przed przystąpieniem do realizacji robót budowlanych Wykonawca zobowiązany jest zakończyć wszelkie prace przygotowawcze określone w dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych. Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość wykonania robót oraz za ich zgodność z projektem budowlanym i specyfikacją techniczną. Dokumentacja projektowa, specyfikacja techniczna oraz ewentualne dodatkowe dokumenty przekazane przez Zamawiającego Wykonawcy stanowią część kontraktu, a wymagania wyszczególnione chociażby w jednym z nich są obowiązujące dla Wykonawcy, tak jakby zawarte były w całej dokumentacji. W przypadku rozbieżności w ustaleniach poszczególnych dokumentów obowiązuje następująca kolejność ich ważności: (1) specyfikacja techniczna, (2) dokumentacja projektowa. Wykonawca nie może wykorzystywać błędów, uproszczeń lub opuszczeń w dokumentach kontraktowych, a o ich wykryciu winien natychmiast powiadomić Zamawiającego, który dokona odpowiednich zmian, poprawek czy uzupełnień. Wszystkie materiały użyte do robót winny mieć świadectwo dopuszczenia do stosowania w budownictwie wydane przez uprawnione jednostki. W przypadku, gdy materiały lub roboty nie będą w pełni zgodne z dokumentacją projektową lub specyfikacją techniczną i wpłynie to na nie zadowalającą jakość elementu budowli materiały takie będą niezwłocznie zastąpione innymi, a roboty rozebrane na koszt Wykonawcy. Wykonawca zobowiązany jest znać wszystkie przepisy wydane przez władze centralne i miejscowe oraz inne przepisy i wytyczne, które w jakikolwiek sposób związane są z robotami. Wykonawca będzie w pełni odpowiedzialny za przestrzeganie tych praw przepisów i wytycznych podczas prowadzenia robót. Ponadto do obowiązków Wykonawcy należy: 1) zorganizowanie i zabezpieczenie placu budowy; 2) prawidłowe wykonanie wszystkich prac związanych z realizacją przedmiotu zamówienia zgodnie z dokumentacją projektową, specyfikacja techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych oraz z aktualnie obowiązującymi normami polskimi, polskim prawem budowlanym wraz z aktami wykonawczymi do niego i innymi obowiązującymi przepisami; 3) właściwy nadzór nad przestrzeganiem przepisów BHP i p.poż w trakcie wykonywania robót; 4) zapewnienie sprzętu do wykonywanych robót spełniającego normy techniczne; 5) pokrycie wszystkich kosztów związanych z uzyskaniem świadectw na materiały, wyroby i urządzenia oraz badań laboratoryjnych wbudowanych materiałów i wykonanych robót; 6) opracowanie projektu tymczasowej organizacji ruchu, jeśli będzie konieczny; 7) zapłata opłat za składowanie odpadów; 8) przygotowanie obiektu i przekazanie Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej wykonanego zakresu robót do dokonania odbioru przez Zamawiającego; 9) likwidacja placu budowy i zaplecza własnego wykonawcy bezzwłocznie po zakończeniu wszystkich prac, lecz nie później niż do dnia odbioru końcowego przedmiotu umowy; 10) usunięcie wszelkich wad i usterek stwierdzonych przez inspektora nadzoru inwestorskiego w trakcie trwania odbioru, w niezwłocznym terminie. W przypadku wskazania w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiarach robót lub innych dokumentach przetargowych typów i/lub symboli materiałów oraz nazw ich producentów (lub inne oznaczenia wskazujące na pochodzenie), Zamawiający informuje, że nazwy każdorazowo mają charakter wyłącznie przykładowy. Zostały one określone jedynie w celu sprecyzowania parametrów i wymogów techniczno-użytkowych przedmiotu zamówienia. W przypadku, gdy jakikolwiek zapis, który może wskazywać znaki towarowe, pochodzenie, Zamawiający dopuszcza składanie ofert materiałowo, technologicznie równoważnych, tj. takich, które zagwarantują realizację robót w zgodzie z dokonanym zgłoszeniem wykonywania robót i zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej. W przypadku wskazania w dokumentacji projektowej konkretnego materiału, Wykonawca oferując rozwiązanie równoważne musi wykazać, że proponowany materiał jest adekwatny pod względem funkcjonalnym, użytkowym, zapewnia analogiczny efekt końcowy i nie spowoduje jakiejkolwiek niekorzystnej zmiany z zakładanych właściwości przedmiotu umowy. W przypadku podania w opisach nazw własnych materiałów lub urządzeń, nie mają one na celu naruszenia przepisów art. 7 i art. 29 ustawy Prawo zamówień publicznych, a jedynie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych, użytkowych i technologicznych Zamawiającego. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne w stosunku do opisanych przez Zamawiającego jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały lub urządzenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. W związku z powyższym, w przypadku zaoferowania materiałów lub urządzeń równoważnych do materiałów i urządzeń określonych przykładowo w dokumentacji, wykonawca zobowiązany jest załączyć do oferty szczegółowy opis oferowanych materiałów lub urządzeń wykazując, że zaproponowane rozwiązania są równoważne pod względem technicznym, jakościowym, użytkowym i funkcjonalnym (posiadają nie gorsze właściwości użytkowe, techniczne i funkcjonalne jakie zostały opisane w dokumentacji projektowej). Brak w ofercie opisu, o którym mowa powyżej, będzie traktowany jako deklaracja wbudowania materiałów wymienionych w dokumentacji projektowej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233220-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga od wykonawców wniesienia wadium w kwocie 4 000 zł (słownie: cztery tysiące zł 00/100). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego o numerze: 12 9251 1019 0011 1285 2000 0080, dla podmiotów zagranicznych: SWIFT CODE GBWCPLPP 12 9251 1019 0011 1285 2000 0080. 4. Wadium w innej formie niż pieniądz (oryginał dokumentu) należy dołączyć do oferty w oddzielnej kopercie, a kserokopie dokumentu do oferty. Oryginału gwarancji wadialnej nie należy trwale łączyć z dokumentami ofertowymi. 5. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający uzna za skutecznie wniesione, jeżeli wpłynie na rachunek bankowy Zamawiającego, o którym mowa w ust. 3) do godz. 11.15 dnia 07.08.2020 r. Kserokopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy załączyć do oferty. 6. Dokument wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust. 2 pkt 2-5, winien zawierać: a) nazwę, adres siedziby, NIP Wykonawcy, Zamawiającego i gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielającej gwarancji), b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c) kwotę gwarancji, d) okres ważności gwarancji, który nie może być krótszy niż termin związania ofertą, e) oświadczenie gwaranta, że zobowiązuje się on bezwarunkowo i nieodwołalnie do zapłaty wymaganej kwoty wadium, na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium, powstałe na wskutek okoliczności określonych w ustawie. 7. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta wybrana została jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 1a ustawy. 8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po podpisaniu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 9. Zgodnie z art. 46 ust. 4a ustawy Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza: a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn lezących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie ustanawia szczegółowych wymagań w tym zakresie. Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) formularz oferty, sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego Załącznik Nr 1, 2) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w zakresie wskazanym przez zamawiającego, które stanowi wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 3 i 4 do SIWZ, wraz z informacją o podmiotach trzecich, jeśli powołuje się na ich zasoby w celu wykazania braku podstaw wykluczenia oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, 3) stosowne pełnomocnictwo(a) – w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio z właściwego rejestru albo zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej; 4) w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego. W przypadku ustanowienia pełnomocnika wszelka korespondencja w sprawie zamówienia publicznego kierowana będzie do pełnomocnika (lidera konsorcjum); 5) zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia wg Załącznika Nr 9 do SIWZ; 6) dowód wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach