Przetargi.pl
Remont drogi gminnej nr 180102N Piotrowice - Piotrowice Małe

Gmina Biskupiec ogłasza przetarg

  • Adres: 13-340 Biskupiec, ul. Rynek
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 56 4745057 do 59 , fax. 564 747 952
  • Data zamieszczenia: 2019-06-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Biskupiec
    ul. Rynek 1
    13-340 Biskupiec, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 56 4745057 do 59, fax. 564 747 952
    REGON: 53281400000000

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont drogi gminnej nr 180102N Piotrowice - Piotrowice Małe
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest remont drogi gminnej nr 180102N Piotrowice-Piotrowice Małe, gmina Biskupiec, powiat nowomiejski. Przedmiot inwestycji obejmuje przebudowę drogi gminnej nr 180102N w granicach istniejącego pasa drogowego. Droga gminna posiada nawierzchnię bitumiczną o szerokości od 4,3 do 4,6m. Pozostała część pasa drogowego zarośnięta jest roślinnością niską. W pasie drogowym znajdują się karpy oraz rosną drzewa. Do drogi odchodzą zjazdy o nawierzchni gruntowej. Nawierzchnia bitumiczna znajduje się w bardzo złym stanie technicznym, liczne spękania, wyboje i zaniżenia. Pobocza są zawyżone w stosunku do krawędzi drogi. Dokumentacja techniczna została podzielona na dwa etapy. Przedmiotowe zamówienie obejmuje wykonanie całej drogi objętej dwoma opracowaniami technicznymi. W ramach dokumentacji I etapu inwestycji planuje się przebudowę drogi gminnej na odcinku 980mb. Początek założono na krawędzi drogi gminnej w mjsc. Piotrowice. Wprowadzono niewielkie korekty przebiegu drogi w planie. wyrównano szerokość drogi do 4,5m z poszerzeniem w obrębie łuku poziomego do 4,8m. Od km 0-735 do km 0+760 po lewej stronie zaprojektowano mijankę. Szerokość jezdni na długości mijanki 5,5m. Zjazdy do posesji i na pola zaprojektowano z betonu asfaltowego. Zaplanowano pobocza gruntowe o szer. 0,75m. Konstrukcja jezdni: a) powierzchniowe utrwalenie nawierzchni emulsją asfaltowa i grysem kamiennym o wym. 2-5 mm; b) warstwa profilowa z betonu asfaltowego AC11W średni 100kg/m2; c) istniejąca konstrukcja drogi gminnej. Konstrukcja jezdni w miejscu poszerzenia: a) powierzchniowe utrwalenie nawierzchni emulsja asfaltową i grysem kamiennym o wym. 2-5mm; b) warstwa profilowa z betonu asfaltowego AC11W średni 100kg/m2; c) warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC11W grub. 4 cm; d) podbudowa z kruszywa łamanego 0/31,5 mm, grub. 25 cm; e) wyprofilowanie i zagęszczenie podłoża istniejącego. Konstrukcja zjazdów o nawierzchni bitumicznej: a) warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S grub. 4 cm; b) warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC11W grub. 4 cm; c) podbudowa z kruszywa łamanego 0/31,5 mm, grub. 20 cm; d) wyprofilowanie i zagęszczanie podłoża istniejącego. W ramach dokumentacji II etapu inwestycji do wykonania jest przebudowa drogi gminnej nr 180102N Piotrowice – Piotrowice Małe, od km 0+985 do km 2+074, dł. 1,089 km. W obszarze opracowania droga gminna posiada nawierzchnię bitumiczną o szerokości od 4,3 do 5,0. Pozostała część pasa drogowego zarośnięta jest roślinnością niską. W pasie drogowym rosną drzewa niekolidujące z planowaną Inwestycją. Do drogi dochodzą zjazdy o nawierzchni gruntowej. Nawierzchnia bitumiczna znajduje się w bardzo złym stanie technicznym, liczne spękania, wyboje i zaniżenia. Pobocza są zawyżone w stosunku do krawędzi drogi. Jest to droga lokalna, kategoria ruchu KR 1. Zaprojektowano przebudowę drogi gminnej na odcinku 1089,0 m. Początek kilometrarza (km 0+000) założono na krawędzi drogi gminnej w msc. Piotrowice. Początek etapu drugiego przebudowy znajduje się w km 0+985. Wprowadzono niewielkie korekty przebiegu drogi w planie. Wyrównano szerokość drogi do 4,5 m z poszerzeniem w obrębie łuku poziomego do 4,8 m. Od km 1+447,2 do km 1+472,2, po stronie lewej, zaprojektowano mijankę. Szerokość jezdni na długości mijanki: 5,5 m. Skosy najazdowe: 1:5. Trasę drogi składa się z odcinków prostych połączonych łukami poziomymi (w przypadku dużego kąta zwrotu trasy). Wprowadzono korektę pochyleń poprzecznych na łuku o najmniejszym promieniu łuku kołowego w planie. Zjazdy do posesji i na pola zaprojektowano z betonu asfaltowego. Zaprojektowano pobocza gruntowe szer. 0,75m. Pochylenie poprzeczne poboczy przy przekroju daszkowym jezdni wynosi 8%, przy pochyleniu jednostronnym - pochylenie pobocza zgodne z pochyleniem jezdni oraz 3% większe niż pochylenie jezdni po stronie przeciwnej. Powierzchnia zabudowy: Jezdnia o nawierzchni bitumicznej: 4 957,37 m2, Zjazdy o nawierzchni bitumicznej: 154,00 m2, Pobocza gruntowe: 1 593,00 m2. Konstrukcja Zaplanowano wykonanie następującej konstrukcji jezdni: - powierzchniowe utrwalenie nawierzchni emulsją asfaltową i grysem kamiennym (bazalt) o wym. 2-5 mm, - warstwa profilowa z betonu asfaltowego AC11W średni. 125 kg/m2, - istniejąca konstrukcja drogi gminnej. Konstrukcji jezdni w miejscu poszerzenia: - powierzchniowe utrwalenie nawierzchni emulsją asfaltową i grysem kamiennym (bazalt) o wym. 2-5 mm, - warstwa profilowa z betonu asfaltowego AC11W średni. 125 kg/m2, - warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC11W grub. 4 cm, - podbudowa z kruszywa łamanego 0/31,5mm grub.25cm, - wyprofilowanie i zagęszczenie podłoża. Konstrukcja zjazdów o nawierzchni bitumicznej: - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S grub. 4 cm, - warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC11W grub. 4 cm, - podbudowa z kruszywa łamanego 0/31,5mm grub.20cm, - wyprofilowanie i zagęszczenie podłoża. Na łuku na których zaprojektowano jednostronne pochylenie jezdni zaplanowano wykonanie dodatkowej warstwy profilowej z betonu asfaltowego AC11W. Oznakowanie zgodne z projektem stałej organizacji ruchu stanowiącym odrębne opracowanie. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera: a) dokumentacja projektowa - projekt budowlany zamienny b) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych wykonawca wykona przedmiot zamówienia na podstawie dokumentacji projektowej, SST , siwz wraz z załącznikami, pytaniami i odpowiedziami udzielonymi w trakcie procedury o udzielenie zamówienia publicznego oraz przedmiarami robót, a także obowiązującymi przepisami szczegółowymi i sztuką budowlaną oraz zapewni niezbędną obsługę geodezyjną wraz z okresem gwarancji i rękojmi. 2. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia znajdują się jakiekolwiek znaki towarowe, patent czy pochodzenie – należy przyjąć, że Zamawiający podał taki opis ze wskazaniem na typ i dopuszcza składanie ofert równoważnych o parametrach techniczno /eksploatacyjno /użytkowych nie gorszych niż te, podane w opisie przedmiotu zamówienia. Podstawa prawna: art. 29 ust. 3 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych / 1) Dokumentacja projektowa może wskazywać dla niektórych materiałów i urządzeń znaki towarowe lub pochodzenie. Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 PZP dopuszcza składanie ofert równoważnych, a wszelkie towary określone w dokumentacji, pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego. Poprzez zapis dot. minimalnych parametrów jakościowych wymagań Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta, ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Zamawiający przy opisie przedmiotu zamówienia wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. Posługiwanie się nazwami producentów / produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. 2) Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie innych materiałów i urządzeń niż podane w dokumentacji projektowej pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych niż określone w tej dokumentacji. W takiej sytuacji zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały i urządzenia. Złożone wyżej wskazane dokumenty będą podlegały ocenie przez autora dokumentacji projektowej, który sporządzi stosowną opinię. Opinia ta będzie podstawą do podjęcia przez zamawiającego decyzji o odrzuceniu oferty z powodu „nierównoważności” zaproponowanych „zamienników”. W celu wykazania równoważności należy przedstawić tabelaryczne porównanie urządzeń projektowych oraz proponowanych wraz z wykazaniem równoważności oferowanych urządzeń i materiałów popartych odpowiednimi dokumentami ( w zależności od urządzenia np.: karty charakterystyki, opisy techniczne urządzeń i materiałów, dokumentację techniczną urządzeń i materiałów) oraz wszelką możliwą do porównania dokumentację techniczno technologiczną z której jednoznacznie będzie wynikać równoważność proponowanych urządzeń zamiennych. Dokumentami niezbędnymi do spełnienia warunku równoważności, które należy przedstawić do akceptacji są: dokumentacja techniczna proponowanych urządzeń i instalacji, schematy technologiczne wraz z opisami technicznymi proponowanych urządzeń, schematy działania, karty charakterystyki, badania wytrzymałości, szczelności itp. kompletna dokumentacji wraz z załącznikami dotycząca przeprowadzonych badań i atestów, schematy elektryczne wraz z wykazem urządzeń proponowanych rozwiązań równoważnych, wszelkie inne dokumenty techniczno - technologiczne umożliwiające rzetelną a przede wszystkim kompleksową ocenę zaproponowanych urządzeń. 3) Wszystkie wskazane z nazwy materiały i technologie użyte w dokumentacji projektowej należy rozumieć jako określenie wymaganych parametrów technicznych i standardów jakościowych. Przedstawione parametry stanowią minimum techniczne i jakościowe oczekiwane przez Zamawiającego i będą stanowiły podstawę do oceny ewentualnych materiałów równoważnych. Materiały przed wbudowaniem będą przedstawione Zamawiającemu do akceptacji. 3. Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególności ustawie z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane. 4. Zamawiający informuje, że zgodnie z art. 30 ust. 8 ustawy Pzp wymagania , o których mowa w przywołanym przepisie Zamawiający określił w SST stanowiących załącznik do siwz. W przywołanych w opisie przedmiotu zamówienia norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w w/w dokumentacji
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233120-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego postępowania, zamawiający wymaga wniesienia wadium. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy 00/100 złotych). 2. Wykonawca może wnieść wadium jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007r. Nr 42, poz. 275). 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Brodnicy Oddział Operacyjny w Biskupcu nr 58 9484 1121 2002 0100 0286 0002 5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 6. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego w kancelarii pok. Nr 13 lub dołączyć do oferty. 7. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy. 8. W przypadku gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej niezbędnym jest przedłożenie pisemnej bezwarunkowej gwarancji udzielonej przez bank lub firmę ubezpieczeniową (oświadczenie), zgodnie z wymaganiami określonymi przez prawo bankowe. 9. W przypadku poręczenia niezbędnym jest złożenie przez poręczyciela oświadczenia pisemnego wobec wierzyciela . 10. Złożone poręczenie/gwarancja musi zawierać: 11. Termin obowiązywania gwarancji/poręczenia do końca okresu związania ofertą, 12. Informację, że udzielona gwarancja/poręczenie stanowi zabezpieczenie na wadium na rzecz Zamawiającego, 13. Zobowiązanie zgodne z art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy prawo zamówień publicznych : „Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: - Odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; - Nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; -Zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy." 14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust.1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 15. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) Odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie 2) Nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy 3) Zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Do oferty (załącznik nr 1do SIWZ) każdy Wykonawca musi dołączyć aktualne na dzień składania ofert : oświadczenie wykonawcy dotyczące spełnienia obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO – zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 5 do siwz ( w przypadku , gdy wykonawca nie przekazuje danych osobowych innych niż bezpośrednio jego dotyczących lub zachodzi wyłączenie stosowania obowiązku informacyjnego, stosownie do art. 13 ust. 4 lub art. 14 ust. 5 RODO wykonawca nie składa w/w oświadczenia) Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 3 ustawy Pzp ( m.in. informacji o wykonawcach, którzy złożyli oferty w postępowaniu), zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej co inni Wykonawcy, którzy złożyli oferty w postępowaniu, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. W stosownej sytuacji , wraz ze złożeniem oświadczenia , wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą, który złożył ofertę w tym postepowaniu nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku konsorcjum, oświadczenie składa oddzielnie każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Przedmiotowe oświadczenie składa się w formie oryginału. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do siwz.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach