Przetargi.pl
Remont drogi gminnej nr 100001D relacji Sobczyce - Zabiele

GMINA KOTLA ogłasza przetarg

  • Adres: 67-240 Kotla, ul. Głogowska 93
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 768318361
  • Data zamieszczenia: 2023-08-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA KOTLA
    ul. Głogowska 93
    67-240 Kotla, woj. dolnośląskie
    tel. 768318361
    REGON: 390647357
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kotla.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont drogi gminnej nr 100001D relacji Sobczyce - Zabiele
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zakres całości zadania obejmuje remont istniejącej drogi gminnej nr 100001D relacji Sobczyce-Zabiele na długości 2,85 km. Remont drogi obejmować będzie w szczególności: - remont istniejącej jezdni wraz z istniejącymi skrzyżowaniami i zjazdami w granicach pasa drogowego - remont i uzupełnienie istniejących poboczy jezdni - wykonanie nowych zjazdów wzdłuż remontowanej drogi.Cały zakres remontu obejmować będzie istniejące obiekty budowlane które doprowadzą do odtworzenia ich stanu pierwotnego zgodnie z art. 3 ust. 8 Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 682 ze zm.).2. Ogólny zakres zamówienia:2.1 Remont istniejącej jezdni wraz z istniejącymi skrzyżowaniami w granicach pasa drogowego. W ramach zadania przewiduje się wykonać remont istniejącej jezdni na długości 2,85 km. Remont istniejącej jezdni polegać będzie na wykonaniu nakładki na istniejącą jezdnię i podbudowę jezdni. Przed wykonaniem nakładki przewiduje się wykonanie frezowania istniejącej nawierzchni i ewentualne uzupełnienie ubytków celem jej wyrównania i odpowiedniego przygotowania do wykonania nowych warstw bitumicznych. Docelowo po wykonaniu frezowania i wyrównania istniejącej nawierzchni i podbudowy przewiduje się wykonanie nowej warstwy podbudowy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5 mm gr. 15 cm i dwóch warstw bitumicznych tj. warstwy wiążącej z betonu asfaltowego AC16W 50/70 gr. 4 cm i warstwy ścieralnej z beton asfaltowego AC11S 50/70 gr. 3 cm. Pod nowymi warstwami bitumicznymi celem wzmocnienia nowej nawierzchni przewiduje się ułożenie siatki do wzmocnienia nawierzchni bitumicznych wykonanej z włókien węglowych w obu kierunkach wstępnie przesączana asfaltem. Całą nakładkę z warstw bitumicznych przewiduje się wykonać w istniejących szerokościach jezdni tj. na szerokości 3,5-5,0 m. Zakończenie nowych warstw bitumicznych remontowanej jezdni należy wykonać schodkowo o szerokości schodka równej 1,5 razy grubości warstwy leżącej ponad wykonywaną warstwą. Spadki poprzeczne nowej nawierzchni przewiduje się zachować jak istniejące spadki jezdni tj. jako dwustronne daszkowe równe 2% (dla jezdni o szerokości równej 5,0 m) lub jednostronne (dla jezdni o szerokości mniejszej niż 5,0 m) na odcinkach prostych równe 2% i na łukach równe 4% . W przekroju podłużnym nawierzchnię jezdni należy dowiązać do istniejących terenów przyległych do pasa drogowego oraz zapewnić odpowiednie odwodnienie powierzchniowe. Wzdłuż nowej remontowanej nawierzchni jezdni należy wyremontować i uzupełnić istniejące pobocza z kruszywa o gr. 15 cm i szerokościach min. 0.75mRemontowi podlegać będą również wszystkie istniejące skrzyżowania i zjazdy w graniach pasa drogowego wzdłuż remontowanej drogi. Wszystkie nawierzchnie i konstrukcje przewiduje się wykonać analogicznie jak dla remontowanej jezdni. Wzdłuż remontowanej istniejącej drogi należy wykonać wszystkie zjazdy do posesji bitumiczne lub o nawierzchni z betonowej kostki brukowej. Konstrukcje remontowanej nawierzchni drogi gminnej nr 100001D wraz ze skrzyżowaniami i zjazdami o nawierzchni bitumicznej o Beton asfaltowy AC11S 50/70 do warstwy ścieralnej gr. 3 cm o Beton asfaltowy AC16W 50/70 do warstwy wiążącej gr. 4 cm o Siatka do wzmocnienia nawierzchni bitumicznych wykonana z włókien węglowych w obu kierunkach wstępnie przesączana asfaltemo Podbudowa: kruszywo łamane stabilizowane mechanicznie 0/31,5 mm gr. 15 cmo Istniejąca nawierzchnia i podbudowa jezdni drogi sfrezowana i wyrównana Konstrukcja zjazdów o nawierzchni bitumicznejo Beton asfaltowy AC11S 50/70 do warstwy ścieralnej gr. 3 cm o Beton asfaltowy AC16W 50/70 do warstwy wiążącej gr. 4 cm o Podbudowa : kruszywo łamane 0/31,5 mm gr. 20 cmo Istniejące podłoże gruntowe dogęszczone mechanicznie Konstrukcja zjazdów o nawierzchni z betonowej kostki brukowej o Kostka betonowa koloru szarego gr. 8 cm o Podsypka z miału kamiennego 0-4mm gr. 3 cmo Podbudowa : kruszywo łamane 0/31,5 mm gr. 20 cmo Istniejące podłoże gruntowe dogęszczone mechanicznie 2.2 Roboty ziemne należy prowadzić zgodnie z obowiązującymi PN oraz zasadami i przepisami BHP. Szczegółowy zakres i warunki realizacji zadania ujęte zostały w: dokumentacji projektowej, opisie rodzaju, zakresu i sposobu wykonania robót budowlanych, klasyfikacja robót wg. dokumentacji technicznej stanowiącej zał. nr 11 do SWZ, przedmiarach robót - zał. nr 12 „Remont drogi gminnej nr 100001D relacji Sobczyce - Zabiele” do SWZ.2.3. Załączone do SWZ przedmiar robót stanowi tylko element pomocniczy (załącznik nr 12).3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: 3.1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w tym zakres prac niezbędnych do wykonania zamówienia oraz wymagania Zamawiającego dotyczące parametrów technicznych określają: - projekt wykonawczy, Specyfikacja Technicznych Warunków Wykonania i Odbioru Robót, stanowiące załącznik nr 11 do SWZ,- przedmiar robót – stanowiący załącznik nr 12 do SWZ,- projektowane postanowienia umowy (PPU) – stanowiące załącznik nr 1 do SWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium ustala się w kwocie: 30 000,00 zł brutto (słownie trzydzieści tysięcy złotych 00/100).2. Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:a) pieniądzu;b) gwarancjach bankowych;c) gwarancjach ubezpieczeniowych;d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U.2020.299 t.j.).3. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego:Bank Spółdzielczy w Głogowie nr: 17 8646 0008 0000 0033 1768 0009 z adnotacją: "Wadium – nr sprawy: ZP.271.12.2023.MF – „Remont drogi gminnej nr 100001D relacji Sobczyce - Zabiele”. Kopię dowodu przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty.4. Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt 2.b-d, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenie, w postaci elektronicznej wraz z ofertą.5. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje się nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą.6. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie rachunek bankowy Zamawiającego zostanie uznany pełną kwotą wymaganego wadium.7. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.8. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące informacje:a) nazwa i adres Zamawiającego,b) nazwę przedmiotu zamówienia,c) nazwę i adres Wykonawcy,d) termin ważności gwarancji.9. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie odrzucona.10. Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia jednej z okoliczności:a) upływu terminu związania ofertą;b) zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;c) unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, z wyjątkiem sytuacji gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.11. Zamawiający niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku zwraca wadium wykonawcy:a) który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert;b) którego oferta została odrzucona;c) po wyborze najkorzystniejszej oferty, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza;d) po unieważnieniu postępowania, w przypadku gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważniającą albo nie upłynął termin do jego wniesienia.12. Złożenie wniosku o zwrot wadium, o którym mowa w pkt 11, powoduje rozwiązanie stosunku prawnego z wykonawcą wraz z utratą przez niego prawa do korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX Pzp.13. Zamawiający zwraca wadium wniesione w pieniądzu wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.14. Zamawiający zwraca wadium wniesione w innej formie niż w pieniądzu poprzez złożenie gwarantowi lub poręczycielowi oświadczenia o zwolnieniu z wadium.18. Wadium w formie niepieniężnej powinno być wniesione w oryginale w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym wystawcy dokumentu wadialnego przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”) na Portalu e-Zamówienia.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:a) nie podlegają wykluczeniu;b) spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu i niniejszej SWZ.2. Zamawiający wymaga wykazania przez Wykonawcę spełnienia warunków określonych w art. 112 ust. 2 ustawy Pzp dotyczących:a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie formułuje w tym zakresie szczegółowych warunków udziału w postępowaniu;b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie formułuje w tym zakresie szczegółowych warunków udziału w postępowaniu.c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu w zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej Wykonawca winien wykazać, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 2 000 000,00 zł.d) zdolności technicznej lub zawodowej:Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:posiada wiedzę i doświadczenie niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia, tj.:- wykonał w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, co najmniej dwie roboty budowlane polegające na budowie / przebudowie / remoncie drogi o nawierzchni bitumicznej/SMA/tłuczniowej lub z betonu wałowanego, przy czym jedna z robót budowlanych o wartości nie mniejszej niż 2 000 000,00 zł, co potwierdzi w wykazie wykonanych robót wraz z referencjami;dysponuje kadrą techniczną posiadającą uprawnienia i kwalifikacje tj.:- Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, posiadającymi kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i uprawniania w rozumieniu ustawy Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 roku (Dz.U.2023.682 t.j. ze zm.), które w trakcie realizacji zamówienia będą kierować robotami, w tym w szczególności: kierownikiem robót w specjalności drogowej, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,W odniesieniu do obywateli państw członkowskich UE, wymagania spełniały będą osoby które nabyły kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznacznej w wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, uprawnienia odpowiadające wymaganiom określonym w ustawie Prawo budowlane oraz odpowiednią decyzję o uznaniu kwalifikacji zawodowych.3. Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów zgodnie z art. 118 ust 1 ustawy Pzp, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji niniejszego zamówienia (Załącznik nr 4 SWZ). Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby ma potwierdzać, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;2) sposób i okres udostępniania Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;4. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza) należy dołączyć do oferty. Warunki udziału w postępowaniu Wykonawcy ci powinni spełniać łącznie.5. Ocena spełnienia ww. warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia - nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w załączonych dokumentach i oświadczeniach do niniejszej SWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-08-24

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach