Przetargi.pl
„Remont dróg gruntowych tłuczniem i destruktem bitumicznym wraz z równaniem i profilowaniem nawierzchni na terenie Gminy Michałowice”

GMINA MICHAŁOWICE ogłasza przetarg

  • Adres: 05-816 Reguły, Aleja Powstańców Warszawy 1
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-05-31
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA MICHAŁOWICE
    Aleja Powstańców Warszawy 1
    05-816 Reguły, woj. mazowieckie
    REGON: 013269290
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.michalowice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Remont dróg gruntowych tłuczniem i destruktem bitumicznym wraz z równaniem i profilowaniem nawierzchni na terenie Gminy Michałowice”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na remoncie dróg gruntowych tłuczniem betonowym, tłuczniem kamiennym oraz destruktem bitumicznym i grysem kamiennym wraz z równaniem i profilowaniem nawierzchni dróg na terenie gminy Michałowice.2. Zakres robót obejmuje m.in.:1) Wypełnienie wybojów w nawierzchniach gruntowych i tłuczniowych:a) kruszywem betonowym z zagęszczeniem mechanicznym o grubości 10 cm w ilości ok. 1 360,00 m3 polegająca na wykonaniu dolnej warstwy podbudowy, wraz z uzupełnieniem wybojów, zadoleń i kolein (zmienna szerokość jezdni w granicach pasa drogowego od 2,8 do 5 m). b) kruszywem łamanym z zagęszczeniem mechanicznym 4 -31,5 mm w ilości ok. 6 700,00 m2 polegająca na wykonaniu górnej podbudowy o grubości 5 cm oraz na uzupełnieniu ubytków (zmienna szerokość jezdni w granicach pasa drogowego od 3,00 do 6,00 m). c) destruktem bitumicznym asfaltowym z zagęszczeniem mechanicznym w ilości ok. 2 790,00 m2 polegająca na wykonaniu istniejącej podbudowy nawierzchni na pełnej szerokości jezdni oraz na uzupełnieniu ubytków (zmienna szerokość jezdni w granicach pasa drogowego od 3,00 do 6,00 m). d) remonty cząstkowe nawierzchni tłuczniowych z zagęszczeniem tłucznia mechanicznie w ilości ok. 7 100,00 m2 polegająca na wykonaniu istniejącej podbudowy nawierzchni na pełnej szerokości jezdni oraz na uzupełnieniu ubytków. Dopuszcza się destrukt bez domieszki i zanieczyszczeń obcych.2) Do realizacji przedmiotu zamówienia dopuszcza się kruszywo dolomitowe o zabarwieniu szarym. Nie dopuszcza się kruszywa pochodzącego ze skał wapiennych oraz wapieni dewońskich. Kruszywo musi spełniać parametry takie jak:a) materiał skalny: dolomit,b) odporność kruszywa na rozdrabnianie: min. LA25,c) mrozoodporność: F1,d) zawartość pyłów: nie więcej niż 3%.W celu potwierdzenia zgodności oferowanego kruszywa z ww. wymaganiami Wykonawcy są zobowiązani złożyć wraz z ofertą przedmiotowe środki dowodowe w postaci badań właściwości użytkowych wraz z sprawozdaniem z aktualnymi wynikami badań.3) Roboty w zakresie równania i profilowania dróg w tym następujących robót:a) mechaniczne profilowanie nawierzchni drogi ok. 12 700,00 m2;b) mechaniczne ścinanie poboczy o grubości 10 cm ok. 3 150,00 m2; 4) Regulacja pionowa studzienek i włazów kanałowych w ilości ok. 11 szt.3. Pełny zakres przedmiotu zamówienia określony jest w:1) „Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych”, stanowiącej załącznik nr 7 do SWZ;2) „Przedmiarze robót”, stanowiącym załącznik nr 8 do SWZ;4. Zamawiający każdorazowo będzie wydawał Wykonawcy pisemne zgłoszenia zawierające nazwę ulicy, miejscowość i zakres planowanych do wykonania prac.5. Wykonawca zobowiązany jest do rozpoczęcia robót w terminie nie dłuższym niż 3 dni kalendarzowe od dnia przesłania zgłoszenia przez Zamawiającego. 6. Przed przystąpieniem do robót na drogach Wykonawca powiadomi Zamawiającego o terminie prowadzonych prac. 7. Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot umowy zgodnie z przepisami prawa, obowiązującymi polskimi i europejskimi normami oraz zasadami rzetelnej wiedzy technicznej i wszelkimi wymogami niniejszej umowy.8. Materiały i urządzenia użyte do wykonania przedmiotu umowy, powinny odpowiadać co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, na terenie Rzeczypospolitej Polskiej oraz spełniać wymogi określone w ustawie Prawo budowlane oraz wymagania dokumentacji technicznej.9. Wykonawca, na żądanie Zamawiającego, okaże niezbędne atesty, świadectwa (certyfikaty) i inne dokumenty stwierdzające jakość wbudowanych materiałów.10. W przypadku uszkodzenia zasuw, hydrantów, studni i innych urządzeń znajdujących się w pasie drogowym, Wykonawca zobowiązany jest do bezzwłocznej ich naprawy na koszt własny oraz powiadomienia o uszkodzeniu właściciela urządzenia.11. Wykonawca realizujący przedmiot umowy przejmie od Zarządcy drogi niezbędny do wykonania robót pas drogowy.12. Prowadzone roboty winny być oznakowane zgodnie z instrukcją organizacji ruchu przy robotach remontowych wykonaną przez Wykonawcę na swój koszt.13. Za bezpieczeństwo ruchu w obrębie odcinka, na którym wykonywane będą roboty, od chwili rozpoczęcia robót, aż do oddania nawierzchni do ruchu bez ograniczeń, odpowiedzialny jest Wykonawca.14. Roboty będą prowadzone w terenie uzbrojonym, więc Wykonawca przed przystąpieniem do robót zobowiązany jest do powiadomienia właścicieli sieci o zamiarze prowadzenia robót. Należy wyegzekwować od właścicieli sieci oznaczenie wszystkich urządzeń znajdujących się w zasięgu objętej pracami w zakresie bieżącego utrzymania dróg o nawierzchni gruntowej na terenie Gminy. Wykonawca zobowiązany jest do regulacji odkrytych urządzeń do poziomu wykonywanej nawierzchni w uzgodnieniu z właścicielami urządzeń.15. Na odcinku prowadzenia robót Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć wszystkie drzewa, krzewy oraz rośliny wieloletnie (ochrona również bryły korzeniowej), które znajdują się w miejscach, gdzie może nastąpić ich uszkodzenie oraz prowadzić prace w sposób ograniczający do minimum zniszczenie powierzchni biologicznie czynnej.16. Wykonawca zobowiązany będzie do odtworzenia powierzchni biologicznie czynnej oraz do usunięcia uszkodzonych roślin i posadzenia nowych roślin w uzgodnieniu z Referatem Ochrony Środowiska Urzędu Gminy Michałowice na swój koszt. 17. Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia zobowiązany będzie do ścisłej współpracy z Wykonawcą świadczącym usługi odbioru odpadów na terenie Gminy (m.in. pomocy przy odbiorze odpadów z nieruchomości przyległych do pasa drogowego na którym prowadzone są roboty, jeżeli będzie taka potrzeba).18. Wymagania dotyczące zatrudnienia na podstawie umowy o pracę.1) Na podstawie art. 95 ust. 1 (klauzule społeczne) ustawy Pzp Zamawiający określa wymagania zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w zakresie realizacji zamówienia;2) Wykonawca przy realizacji przedmiotowego zamówienia zatrudni na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy przez okres trwania umowy, zgodnie z art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2022 poz. 1510) osobę/y wykonującą/e czynności operatora równiarki;19. TERMIN I WARUNKI GWARANCJI I RĘKOJMI1) Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji jakości i rękojmi na wykonane roboty oraz zastosowane materiały na okres nie krótszy niż 12 miesięcy od daty odbioru Przedmiotu umowy. Ostateczny okres gwarancji i rękojmi zostanie podany przez Wykonawcę w złożonej ofercie (stanowi kryterium oceny złożonych ofert). 2) Okres gwarancji rozpoczyna swój bieg od daty odbioru każdego ze zleceń wykonanych w trakcie umowy.3) Szczegółowy opis dotyczący gwarancji i rękojmi znajduje się w „Projekcie umowy” stanowiącym załącznik nr 3 do niniejszej SWZ.20. WIZJA LOKALNA1) W celu prawidłowego przygotowania oferty Zamawiający zaleca i rekomenduje dokonanie przez Wykonawcę wizji lokalnej dla uzyskania niezbędnej informacji co do ryzyka, trudności i wszelkich innych okoliczności jakie mogą mieć wpływ na wykonanie przedmiotu zamówienia.2) Koszt dokonania wizji lokalnej ponosi Wykonawca.3) Zamawiający nie będzie odrzucał oferty Wykonawcy, który nie będzie uczestniczył w wizji lokalnej.4) Zamawiający zastrzega, iż Wykonawca składając ofertę bez przeprowadzenia wizji lokalnej nie może żądać od Zamawiającego podwyższenia umówionej wysokości wynagrodzenia powołując się na ryzyka i trudności i wszelkie inne okoliczności mogące wystąpić w trakcie realizacji umowy objętej niniejszym przedmiotem zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233250-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Przystępując do przetargu Wykonawca zobowiązany jest w terminie do składania ofert wnieść wadium w wysokości 8.000,00 zł. zasady wniesienia wadium zostały określone w SWZ.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1) Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym:odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej o ile podmiot ubiegający się o zamówienie publiczne prowadzi działalność gospodarczą.O zamówienie publiczne mogą również ubiegać się osoby fizyczne, które nie prowadzą działalności gospodarczej, a więc nie posiadają wpisu ani do KRS, ani do CEIDG.2) Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej,o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie określa wymagań w tym zakresie.3) Sytuacja ekonomiczna i finansowa:odpowiednie ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na sumę gwarancyjną ubezpieczenia 500.000,00 zł. W przypadku ustalenia limitu sumy gwarancyjnej ubezpieczenia na jedno zdarzenie suma ta nie może być niższa niż 500.000,00 zł.4) Zdolność techniczna lub zawodowa:a) doświadczenie Wykonawcy:Wykonawca powinien wykazać, że w ciągu ostatnich 5 lat, przed terminem składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonał i/lub wykonuje co najmniej:• 2 roboty polegające na budowie lub remoncie dróg o nawierzchni tłuczniowej lub z destruktu o wartości min. 500 000,00 zł brutto każda,W przypadku robót wykonywanych/będących w trakcie realizacji na doświadczenie, których Wykonawca się powołuje, Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli część wykonywanego zamówienia zakresem ilościowym spełni wymogi przedmiotu zamówienia, a Wykonawca przedstawi dowód, iż realizuje zamówienie należycie.UWAGA !!! W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek, o którym mowa powyżej musi spełniać w całości przynajmniej jeden z Wykonawców.b) dysponowania osobami:Wykonawca potwierdzi spełnianie niniejszego warunku udziału w postępowaniu, jeżeli wykaże, że będzie w stanie skierować do realizacji zamówienia publicznego niżej wymienione:• min. 1 osobę (kierownik budowy) posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń,• min. 1 osobę do obsługi równiarki posiadającą uprawnienia określone w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (t.j. Dz.U. z2018 poz. 583) – uprawnienia do wykonywania zawodu operatora równiarki,• min. 1 osobę do obsługi koparko-ładowarki posiadającą uprawnienia określone w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (t.j. Dz.U. z 2018 poz. 583) – uprawnienia do wykonywania zawodu operatora koparko-ładowarkilubmin. 1 osobę do obsługi koparki posiadającą uprawnienia określone w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (t.j. Dz.U. z2018 poz. 583) - uprawnienia do wykonywania zawodu operatora koparkiimin. 1 osobę do obsługi ładowarki posiadającą uprawnienia określone w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (t.j. Dz.U. z2018 poz. 583) – uprawnienia do wykonywania zawodu operatora ładowarki,• min. 1 osobę do obsługi walca posiadającą uprawnienia określone w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (t.j. Dz.U. z 2018 poz. 583) – uprawnienia do wykonywania zawodu operatora walca.c) dysponowania sprzętem:Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował w celu wykonania zamówienia narzędziami, wyposażeniem zakładu lub urządzeniami technicznymi w niżej wymienionym zakresie, umożliwiającym wykonanie zamówienia zgodnie z przepisami bhp jak:• samochód ciężarowy co najmniej 1 szt.,• koparko-ładowarka co najmniej 1 szt.,albo• koparka co najmniej 1 szt.i ładowarka co najmniej 1 szt.,• równiarka drogowa 1 szt.,• walec drogowy 1 szt.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-06-15

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach