Przetargi.pl
Remont budynku nr 6 w kompleksie wojskowym przy ul. Jagiełły 11-23 w Grudziądzu - 44/2024

13 WOJSKOWY ODDZIAŁ GOSPODARCZY ogłasza przetarg

  • Adres: 86-300 Grudziądz, ul. Czwartaków 3
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 261483290 , fax. 261483222
  • Data zamieszczenia: 2024-06-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: 13 WOJSKOWY ODDZIAŁ GOSPODARCZY
    ul. Czwartaków 3
    86-300 Grudziądz, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 261483290, fax. 261483222
    REGON: 340907277
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.13wog.wp.mil.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont budynku nr 6 w kompleksie wojskowym przy ul. Jagiełły 11-23 w Grudziądzu - 44/2024
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    ►Przedmiotem zamówienia jest remont budynku nr 6 w kompleksie wojskowym przy ul. Jagiełły 11-23 w Grudziądzu, zgodnie z wymaganiami określonymi w umowie oraz szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia i jego zakresem zawartym w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót (STWiORB) oraz dokumentacji projektowej w tym w przedmiarze robót.►Zakres przedmiotu zamówienia stanowi:1) roboty budowlane,2) roboty elektryczne,3) roboty sanitarne,4) wywóz i utylizację odpadów.►Powyższy zakres obejmuje następujące roboty i czynności:• wymiana części stolarki drzwiowej• roboty murarskie• roboty tynkarskie• roboty posadzkarskie: wymiana wykładzin podłogowych oraz układanie płytek podłogowych• zabudowy z płyt gipsowo-kartonowych• roboty malarskie powierzchni ścian i sufitów z uprzednim wykonaniem gładzi gipsowych• montaż sufitów podwieszanych kasetonowych• izolacje przeciwwilgociowe pionowe i poziome pomieszczeń;• docieplenie ścian i sufitów płytami z wełny mineralnej;• wykonanie zabudowy ścian, skosów i elementów drewnianych dachu z płyt g-k ogniochronnych;• wymiana kratek wentylacyjnych• wymiana instalacji sanitarnej• wymiana instalacji elektrycznej• wywóz i utylizacja odpadów.►Do zakresu robót należy również wykonanie prac towarzyszących polegających na oświetleniu terenu robót, zabezpieczeniu i ogrodzeniu terenu robót w znaki ostrzegawcze, poręcze, mostki, daszki, wykonaniu i utrzymaniu zaplecza budowy, oznaczeniu i zabezpieczeniu instalacji i urządzeń na terenie robót. Powyższe Wykonawca realizuje własnym staraniem i w cenie umowy.►Obowiązkiem Wykonawcy jest opracowanie – „Harmonogramu robót” uzgodnionego z inspektorem nadzoru występującego po stronie Zamawiającego wskazanym treścią zawartej umowy. Wykonawca w harmonogramie robót jest zobowiązany określić w szczególności terminy i zakres robót będących przedmiotem odbiorów częściowych. Wykonawca przedłoży Zamawiającemu „harmonogram” w czterech jednobrzmiących egzemplarzach najpóźniej w dniu przekazania terenu robót.►Budynek w zakresie, którego będą wykonywane roboty na czas ich wykonywania będzie czynny, wszystkie prace budowlane należy zorganizować i przeprowadzić tak, aby zapewnić bezpieczeństwo dla osób realizujących zakres przedmiotu zawartej umowy oraz przebywających na terenie i w budynku.►Wykonawca jest zobowiązany do:1) zapewnienia bezpieczeństwa pracy pracowników wykonujących roboty (w szczególności do przeszkolenia pracowników i wyposażenie ich w niezbędny sprzęt);2) zabezpieczenia budynku przed zniszczeniami i innymi uszkodzeniami;3) realizacja robót na terenie wykonywania robót w sposób nieuciążliwy dla użytkowników kompleksu wojskowego;4) umożliwienia podczas realizacji robót korzystania w sposób bezpieczny i niezakłócony z budynku i terenu kompleksu przez pracowników, żołnierzy i interesantów danej jednostki wojskowej;5) zapewnienia we własnym zakresie i na swój koszt osobom wykonującym przedmiot zamówienia właściwych warunków bezpieczeństwa i higieny pracy, odzieży i akcesoriów ochronnych zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz sprzętu, środków (w tym środki ochrony indywidualnej oraz środki do dezynfekcji) i urządzeń niezbędnych do wykonywania czynności objętych umową.►Wykonawca w przypadku niezapewnienia warunków jak powyżej ponosi odpowiedzialność za szkody i sytuacje powstałe w wyniku jego działań lub ich zaniechania.►Wynagrodzenie Wykonawcy za wykonanie przedmiotu zamówienia określa się w sposób kosztorysowy, według ceny wskazanej w ofercie Wykonawcy. ►Wykonawca zapewnia wszelkie materiały i urządzenia niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia we własnym zakresie i na swój koszt oraz zobowiązany jest do stosowania wyrobów budowlanych zgodnych ze specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót oraz dopuszczonymi do stosowania przez ustawę z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2023 r. poz. 682 t.j.), posiadającymi aktualne atesty i certyfikaty pozwalające na ich stosowanie.Wszystkie materiały i urządzenia użyte do konstrukcji obiektu i jego wykończenia muszą posiadać świadectwa dopuszczenia do obrotu i stosowania w budownictwie. Użyte do wykonania przedmiotu zamówienia materiały, nie mogą obniżać wartości użytkowej i jakościowej wykonanych elementów zamówienia ani ujemnie wpływać na wytrzymałość, funkcjonalność, estetykę i bezpieczeństwo użytkowania i korzystania z terenu robót i jego granicach.►W przypadku wskazania w opisie przedmiotu zamówienia znaku towarowego, patentu, pochodzenia – należy przyjąć, że wskazane znaki towarowe, patenty, pochodzenie określają parametry techniczne, eksploatacyjne, użytkowe, co oznacza, że Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym (podstawa prawna art. 99 ustawy) o ile parametry techniczne/skład fizykochemiczny zaoferowanych produktów równoważnych zagwarantują efekt finalny wymagany przez Zamawiającego tożsamy produktowi oryginalnemu.Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać (na etapie składania oferty), że oferowane przez niego materiały lub wyroby do wykonania przedmiotu zamówienia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego (podstawa prawna art. 99 ustawy) poprzez złożenie wraz z ofertą oświadczenia o zastosowaniu produktów równoważnych (ze wskazaniem konkretnych pozycji, do których mają zastosowanie rozwiązania równoważne) oraz opisu technicznego i podania nazwy produktu i producenta. ►Wykonawca zobowiązany jest do wykonania robót zgodnie ze sztuką budowlaną i standardami budowlanymi, obowiązującymi przepisami i normami technicznymi oraz technologicznymi, przy zachowaniu obowiązujących przepisów BHP.►Transport wszelkich materiałów oraz urządzeń na miejsce realizacji robót i ich eksploatacja obciążają Wykonawcę. ►Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia we własnym zakresie wywozu i utylizacji odpadów (śmieci, gruz itp.) zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa a w szczególności ustawy o odpadach (art. 3 ust.1 pkt 32 ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r., Dz.U. z 2023 r., poz. 1587 z późn.zm.) oraz udokumentowania tych czynności.Wykonawca (lub jego podwykonawca) winien posiadać uprawnienia w zakresie zezwoleń wynikających z ustawy o odpadach i spełnieniu wymogów ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. 2023 r., poz. 1587 z późn.zm.). Odpady uzyskane z prowadzonych robót, należy wywieźć z miejsca wykonywania robót i poddać utylizacji lub zagospodarować we własnym zakresie. Odpady budowlane, takie jak elementy drewniane, należy wywieźć z miejsca wykonywania robót i obowiązkowo poddać je utylizacji. Wykonawca jest zobowiązany do potwierdzenia Zamawiającemu przyjęcia do utylizacji materiałów przez zakład świadczący usługi w zakresie utylizacji, lub w przypadku wykorzystania gruzu w celu późniejszego wykorzystania przez Wykonawcę – zaświadczenie o zagospodarowaniu na potrzeby własne. ►Wykonawca zobowiązany jest do odbioru i wywozu pozyskanego podczas robót budowlanych złomu. Pozyskiwany z demontażu na bieżąco złom winien zostać niezwłocznie przeważony w obecności inspektora nadzoru po stronie Zamawiającego. Wywóz złomu z terenu budowy będzie możliwy po pisemnym powiadomieniu i zaakceptowaniu dokumentu przez inspektora nadzoru.Z każdorazowego wywozu i przeważenia zostanie sporządzone zestawienie ilościowe pozyskanego z demontażu złomu ze wskazaniem kryterium rodzajowego (złom stalowy, żeliwny, kolorowy). ►Wykonawca ma prawo do wizji lokalnej na terenie realizacji przedmiotu zamówienia w celu przygotowania oferty (wizja lokalna nie jest bezwzględnym obowiązkiem Wykonawcy warunkującym złożenie oferty):1) o zamiarze uczestnictwa w wizji lokalnej należy poinformować Zamawiającego (poprzez platformę zakupową z podaniem adresu e-mail Wykonawcy, na który zostanie przesłana odpowiedź), w odpowiedzi na zgłoszenie Zamawiający wyznaczy termin dokonania wizji lokalnej;2) osoby, które będą okazywać przedmiot zamówienia są upoważnione do udostępnienia terenu w zakresie jego okazania. Prowadzenie jakichkolwiek ustaleń z osobami nie jest wiążące. Wszelkie merytoryczne zapytania należy kierować bezpośrednio do Zamawiającego zgodnie z przyjętymi zasadami komunikowania się.3) dokonania wizji lokalnej w miejscu wykonywania zamówienia może dokonać przedstawiciel Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia, który udostępni przed rozpoczęciem wizji lokalnej imienne upoważnienie do reprezentowania Wykonawcy, oraz dowód tożsamości; 4) z przeprowadzonej wizji lokalnej zostanie sporządzony protokół.Zamawiający nie przewiduje udzielania wyjaśnień podczas wizji lokalnej, wizja ma służyć okazaniu obiektu robót budowlanych.►Robota stanowi jedną kompleksową całość (poszczególne elementy składają się na całość przy zastosowaniu podobnych materiałów, tego samego czasu wykonania i sposobu i są wzajemnie od siebie zależne co do osiągnięcia celu całkowitego). Ze względów ekonomiczno-finansowych, rozwiązań technicznych, logistykę i sposób realizacji, tożsamość osób wykonujących roboty oraz specyfikę zamówienia uzasadnionym jest realizacja zamówienia jako jednej – niepodzielnej części.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45262522-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: ►Zamawiający żąda od Wykonawców składających ofertę wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert w wysokości 40.000,00 zł.►Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium na cały okres związania ofertą.►Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium, lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy, lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium, zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 14) Ustawy Pzp.►Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2024 r. poz. 419).►W przypadku wniesienia wadium w formie określonej w ust. 4 pkt. 2-3, z jej treści powinno wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego (w terminie związania ofertą) zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 Ustawy.►Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: NBP ODDZIAŁ OKRĘGOWY W BYDGOSZCZY54 1010 1078 0105 5913 9120 2000Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert).►Wadium wnoszone w poręczeniach lub gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w ust. 4 pkt. 2-4, należy przekazać wraz z ofertą za pośrednictwem platformy zakupowej:https://portal.smartpzp.pl/13wog/public/postepowanie?postepowanie= 68954700►Dokument winien być wniesiony w oryginale w postaci elektronicznej opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez Gwaranta.►Przy wnoszeniu wadium Wykonawca winien podać: nazwę przedmiotu zamówienia, numer sprawy oraz numer rachunku (dotyczy formy pieniężnej), na który należy zwrócić wadium.►Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni wszystkim Wykonawcom w okolicznościach opisanych w art. 98 ust. 1 i 2 Ustawy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: ►O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy są zdolni do należytego wykonania zamówienia, spełniają minimalne poziomy zdolności określone przez Zamawiającego dotyczące zdolności zawodowej (art. 112 ust. 2 pkt. 4) ustawy Pzp w następującym zakresie:a) Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu do składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał w sposób należyty oraz zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył co najmniej dwie roboty jednocześnie ogólnobudowlane, elektryczne i sanitarne.Każda wykazana zrealizowana robota winna stanowić co najmniej kwotę 800.000,00 zł brutto.b) Wykonawca wykaże, że będzie dysponował w okresie realizacji zamówienia publicznego co najmniej:-jedną osobą tj. kierownikiem robót, uprawnionym w nieograniczonym zakresie do kierowania robotami w zakresie ogólnobudowlanym w specjalności konstrukcyjno - budowlanej, należącym do Izby Inżynierów Budownictwa;oraz- jedną osobą tj. kierownikiem robót elektrycznych, uprawnionym w minimum ograniczonym zakresie do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych - należącym w sposób czynny do Izby Inżynierów Budownictwa;oraz- jedną osobą tj. kierownikiem robót sanitarnych, uprawnionym w minimum ograniczonym zakresie do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i sieci sanitarnych, - należącym w sposób czynny do Izby Inżynierów Budownictwa;►Uwaga: Zamawiający wyjaśnia, iż przez wyrażenie „w sposób czynny” należy rozumieć przynależność danej osoby do Izby Inżynierów Budownictwa, ubezpieczonej od odpowiedzialności cywilnej za szkody, które mogą wyniknąć w związku z wykonywaniem samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, korzystający w sposób nieograniczony z praw mu przysługujących tj. osoba nie została zawieszona, wykreślona itp. (ustawa z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa Dz.U. z 2023 r., poz. 551 t.j.).►Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach zawodowych, innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych – art. 118 ustawy Pzp1) W odniesieniu do warunków dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie z Wykonawcą, który polega na jego sytuacji, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów podmiot ten nie ponosi winy.2) Wykonawca, który polega na zdolnościach innych podmiotów składa wraz z ofertą, w szczególności zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, z którego wynika:- zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;- sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;- czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.3) Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 112 ust. 2 pkt 4, a także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem Wykonawcy.4) Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.5) Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.►Zamawiający może, na każdym etapie postępowania uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcie gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.►W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki zostaną spełnione wyłącznie jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców spełnia warunki w zakresie zdolności zawodowej i ten Wykonawca będzie faktycznie realizował tę część zamówienia, w której wykazał spełnienie warunku udziału, o którym mowa.W przypadku, o którym mowa Wykonawca musi złożyć wraz z ofertą:1) stosowne pełnomocnictwo uprawniające do wykonywania określonych czynności w postępowaniu o udzieleniu zamówienia publicznego;2) oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy – art. 117 ust. 4 ustawy Pzp.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-07-03

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach