Przetargi.pl
Realizacja wniosku do budżetu partycypacyjnego pt.: „Rewitalizacja terenu zielonego przy Jadźwingów 22” znajdującego się na terenie DOM „Służewiec” administrowanym przez Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy Mokotów m. st. Warszawy.

Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w dzielnicy Mokotów m.st. Warszawy ogłasza przetarg

  • Adres: 02-660 Warszawa, ul. Irysowa
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 022 5493727, 5493737 , fax. 225 493 737
  • Data zamieszczenia: 2019-07-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w dzielnicy Mokotów m.st. Warszawy
    ul. Irysowa 19
    02-660 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 022 5493727, 5493737, fax. 225 493 737
    REGON: 10858407000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zgnmokotow.waw.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Realizacja wniosku do budżetu partycypacyjnego pt.: „Rewitalizacja terenu zielonego przy Jadźwingów 22” znajdującego się na terenie DOM „Służewiec” administrowanym przez Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy Mokotów m. st. Warszawy.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    cyt. z SIWZ: "3.1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja wniosku budżetu partycypacyjnego pt. „Rewitalizacja terenu zielonego przy Jadźwingów 22” znajdującego się na terenie DOM „Służewiec” administrowanym przez Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy Mokotów m. st. Warszawy oraz będących własnością m. st. Warszawy, zgodnie ze szczegółowym określeniem przedmiotu zamówienia, przedmiarem robót, Projektem wykonawczym pt. Rewitalizacja terenu zielonego przy Jadźwingów 22 w ramach realizacji projektu z Budżetu Partycypacyjnego na rok 2019 autorstwa mgr inż. arch. Krzysztofa Kusiaka i mgr inż. arch. Kraj. Anny Jesiołowskiej Sadury – maj 2019 , oraz Specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót pt. Rewitalizacja terenu zielonego przy Jadźwingów 22 w ramach realizacji projektu z Budżetu Partycypacyjnego na rok 2019 autorstwa mgr inż. arch. Kraj. Anny Jesiołowskiej Sadury – maj 2019. 3.1.1. W zakres przedmiotu zamówienia wchodzą roboty polegające na: 3.1.1.1. Robotach przygotowawczych i towarzyszących: • ręczne zdjęcie warstwy ziemi urodzajnej z transportem taczkami (grunt zadarniony 0,1 m) – 27,600 m3, • wykopy oraz przekopy wykonywane koparkami przedsiębiernymi 0.15 m3 na odkład - opróżnienie piaskownicy – 9,300 m3, • wywiezienie gruzu z terenu rozbiórki przy mechanicznym załadowaniu i wyładowaniu samochodem samowyładowczym na odległość 1 km – 36,900 m3, • rozścielenie ziemi urodzajnej ręczne z przerzutem na terenie płaskim – 3,720 m3. 3.1.1.2. Robotach ogrodniczych: • sadzenie drzew i krzewów liściastych form naturalnych na terenie płaskim w grunt kat. 3, głęb. dołów 0,7 m, z zaprawą dołów (klon pospolity 'Globosum'; donica Pa220/14-16) – 1 szt., • sadzenie krzewów iglastych na terenie płaskim z zaprawą dołów kat. 3 – 110 szt. w tym: – jałowiec łuskowy 'Blue Spider' (pojemnik C3) – 24 szt., – cis pospolity 'Repandens' (pojemnik C3) – 86 szt., • sadzenie krzewów liściastych na terenie płaskim kat. 3 dół 0,3 x 0,3m, z zaprawą dołów – 576 szt. w tym: – berberys Thunberga 'Red Carpet' (pojemnik C3) –130 szt., – hortensja drzewiasta 'Anabelle' (pojemnik C3) – 115 szt., – tawuła japońska „Goldflame” (pojemnik C2) – 232 szt., – śnieguliczka Chenaulta 'Hancock' (pojemnik C2) – 99 szt., • obsadzanie kwietników trawami (rozplenica japońska 'Hameln'; donica P9) 4szt./m2 – 3 szt., • ręczna regeneracja trawników – 1 285 m3 : - ręczna wertykulacja trawnika z wygrabieniem filcu; - dosiew nasion; - przykrycie nasion 3 cm warstwą ziemi urodzajnej; - zasilenie nawozem wieloskładnikowym; - zwałowanie powierzchni regenerowanej. • ściółkowanie rabat drzew 5 cm warstwą kory sosnowej – 13,800 m3. 3.1.1.3. Zakupie i montażu elementów małej architektury: a) ławek z oparciem – 4 szt. Parametry techniczne: • Długość całkowita: 190 cm, • Długość siedziska: 170 cm, • Wysokość całkowita: 76 cm, • Wysokość siedziska: 41 cm, • Głębokość siedziska: 40 cm, • Grubość listew siedziska: 4 cm, • Ilość listew: 3 szt. na siedzisko, 2 szt. na oparcie. Materiał: konstrukcja betonowa – beton C40/50 spełniający wymagania wytrzymałościowe zgodne z normą europejską PN-EN 206-1, skład: szybko wiążący cement portlandzki klasy 42,5 R, płukane kruszywa, piasek sortowany; kolor: szaro-biały – grys granitowy fr. 2-5 mm, identyczny z kolorem koszy istniejących; Konstrukcja stalowa: stal czarna ocynkowana i malowana proszkowo na kolor czarny RAL 9005; Siedzisko –listwy z drewna iglastego malowane dwukrotnie lazurą silnowarstwową; Kolorystyka: orzech, identyczny z kolorem elementów drewnianych tablicy informacyjnej; Montaż: przez przykręcenie elementów montażowych do istniejącej nawierzchni; montaż ściśle wg instrukcji producenta. b) koszy betonowych o podstawie trapezu – 2 szt., Parametry techniczne: • Szerokość: 65/40 cm, • Głębokość: 45 cm, • Wysokość: 75 cm, • Waga: 255 kg, • Pojemność kosza z wkładem: 70 litrów Materiał: konstrukcja betonowa – beton C40/50 spełniający wymagania wytrzymałościowe zgodne z normą europejską PN-EN 206-1, skład: cement portlandzki wieloskładnikowy klasy 52,5 o składzie zgodnym z wymaganiami normy PN-EN 197-1, płukane kruszywa, piasek sortowany; Kolor: szaro-biały – grys granitowy fr. 2-5mm, identyczny z kolorem koszy istniejących; wkład z blachy ocynkowanej; Montaż: kosz wolnostojący. c) tablicy informacyjnej: – 1 szt., Parametry techniczne: • Wymiary: 500 x 200 mm, • Grubość płyty: 10 mm, • Wysokość: 170 cm. Materiał: słupy – drewno drzew iglastych o przekroju 90 x 90mm, bezrdzeniowe, klejone warstwowo klejami poliuretanowymi całkowicie odpornymi na wodę, zabezpieczone przed wpływem warunków atmosferycznych w dwukrotnym procesie impregnacji środkami do ochrony drewna w kolorze identycznym z kolorem drewna na siedziskach ławek, słupki zakończone daszkami z trójwarstwowego polietylenu HPDE o grubości 15 mm, całkowicie odpornego na wilgoć i UV; tablice z wydrukiem na folii samoprzylepnej odpornej na UV, naklejonej na płytę PCV lub pleksi grubości 10 mm; dystansy Ø12 mm ze stali nierdzewnej (dopuszcza się zastosowanie zamiast dystansów śruby ze stali nierdzewnej); Grafika: należy korzystać z gotowego wzoru (krój pisma Lato Regular); Kolor grafiki: szary – black 70%, kolor niebieski: cyan 100%, magenta 10%, yellow 0%, black 10%; Kolor drewna: orzech, identyczny z kolorem drewna na siedziskach ławek, daszki w kolorze brązowym; Montaż: zakotwienie stalowych kotew ocynkowanych ogniowo w fundamencie betonowym (beton C16/20 (B20)). Montaż tabliczki – 5 cm poniżej górnej krawędzi słupków. 3.2. Czynności, o których mowa w pkt. 3.1., będą wykonywane pod nadzorem Działu Zieleni ZGN, 02-679 Warszawa, ul. Smoluchowskiego 2. 3.3. Wszędzie tam gdzie w projekcie, specyfikacji i jej załącznikach wymieniono z nazwy typ lub producenta elementów małej architektury, materiałów lub urządzeń, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne tj. zastosowanie elementów małej architektury, materiałów lub urządzeń posiadających co najmniej te same parametry techniczne i standardy jakościowe, co wskazane w SIWZ lub posiadających parametry nie gorsze niż wskazane przez Zamawiającego w SIWZ oraz spełniających wymogi odpowiednich polskich norm /aprobat technicznych i inne zgodnie z wymogiem pkt. 3.6. SIWZ. 3.4. Warunki realizacji zamówienia i gwarancji zawierają: przedmiary robót – stanowiące Rozdział V SIWZ, Projekt wykonawczy pt. Rewitalizacja terenu zielonego przy Jadźwingów 22 w ramach realizacji projektu z Budżetu Partycypacyjnego na rok 2019 autorstwa mgr inż. arch. Krzysztofa Kusiaka i mgr inż. arch. Kraj. Anny Jesiołowskiej Sadury – maj 2019 – stanowiący Rozdział IV SIWZ ; Istotne postanowienia umowy - stanowiące Rozdział III SIWZ, Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru pt. Rewitalizacja terenu zielonego przy Jadźwingów 22 w ramach realizacji projektu z Budżetu Partycypacyjnego na rok 2019 autorstwa mgr inż. arch. Kraj. Anny Jesiołowskiej Sadury – maj 2019- stanowiąca Rozdział VI SIWZ, zgłoszenie wykonania robót - stanowiące Rozdział VII SIWZ. 3.5. Czynności, o których mowa w pkt. 3.1. niniejszej specyfikacji, mają być wykonywane zgodnie z: 3.5.1. przedmiarami robót, które stanowią Rozdział V SIWZ, Projektem wykonawczym pt. Rewitalizacja terenu zielonego przy Jadźwingów 22 w ramach realizacji projektu z Budżetu Partycypacyjnego na rok 2019 autorstwa mgr inż. arch. Krzysztofa Kusiaka i mgr inż. arch. Kraj. Anny Jesiołowskiej Sadury – maj 2019, który stanowi Rozdział IV SIWZ, Specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych pt. Rewitalizacja terenu zielonego przy Jadźwingów 22 w ramach realizacji projektu z Budżetu Partycypacyjnego na rok 2019 autorstwa mgr inż. arch. Kraj. Anny Jesiołowskiej Sadury – maj 2019, która stanowi Rozdział VI SIWZ. 3.5.2. warunkami wynikającymi z przepisów technicznych i czynnościami wymienionymi w art. 22 Ustawy z dnia 07.07.1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2018 r. poz. 1220, ze zmianami) i jej przepisów wykonawczych, 3.5.3. wymaganiami wynikającymi z aktualnych Polskich Norm, aprobat technicznych, certyfikatów zgodności, 3.5.4. zgodnie z zasadami rzetelnej wiedzy technicznej, sztuką budowlaną, 3.5.5. zgodnie z zasadami rzetelnej wiedzy i sztuki ogrodniczej, 3.5.6. warunkami wynikającymi z Istotnych postanowień umowy stanowiących Rozdział III specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 3.6. Wykonawca zobowiązany będzie do zastosowania podczas wykonywania przedmiotu zamówienia: a) w zakresie montażu małej architektury oraz użytych elementów małej architektury, materiałów i urządzeń które muszą spełniać wymogi art. 10 w nawiązaniu z art. 5 ust. 1 lit. a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (Dz. U. z 2018 r., poz. 1220 ze zm.) oraz ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2016 r., poz. 1570 ze zm.) oraz zrealizowane muszą być zgodnie z instrukcją montażu producenta. Ponadto podczas wykonywania zamówienia Wykonawca na każde żądanie Zamawiającego zobowiązany będzie okazać w stosunku do wskazanych elementów małej architektury, materiałów i urządzeń atesty certyfikaty, aprobaty techniczne lub zezwolenia na stosowanie ich w budownictwie. Montowane elementy małej architektury, materiały i urządzenia muszą posiadać znak bezpieczeństwa, deklaracje zgodności lub certyfikat zgodności z Polską Normą lub z aktualną aprobatą techniczną. b) w zakresie prac ogrodniczych nasadzeń roślin i materiału roślinnego odpowiadającego co do jakości wymogom określonym w zaleceniach jakościowych Związku Szkółkarstwa Polskiego i przez Zamawiającego. 3.7. Wykonawca zobowiązany będzie do: 3.7.1. posiadania opłaconej polisy lub innego dokumentu ubezpieczenia na kwotę nie niższą niż równowartość 60.000 złotych polskich, potwierdzającego, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, w tym w zakresie przedmiotu zamówienia. 3.7.2. zabezpieczenia w trakcie wykonywania robót przed skutkami niepożądanych zdarzeń przez cały czas realizacji umowy, 3.7.3. umożliwienia Zamawiającemu w każdym czasie przeprowadzenie kontroli wykonywania zamówienia w tym sposobu montażu ławek oraz ich zgodności z zamówieniem oraz kontroli realizowanych prac ogrodniczych i stosowanego w ich toku materiału roślinnego. 3.7.4. utrzymania w czasie realizacji przedmiotu zamówienia ładu i porządku na terenie, na którym wykonuje roboty oraz uporządkuje teren po zakończeniu robót, a także zapewni warunki bezpieczeństwa i ppoż. 3.7.5. wykonywania robót wyłącznie przez pracowników posiadających kwalifikacje zawodowe odpowiadające rodzajom prac i robót objętych przedmiotem zamówienia, 3.7.6. Wykonawca zobowiązany będzie do zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. -Kodeks pracy (Dz. U. z 2019 r., poz. 1040 z późn. zm.), osób wykonujących czynności w zakresie wykonania robót i prac ogrodniczych objętych zamówieniem. Obowiązek zatrudnienia na podstawie w/w umowy o pracę nie dotyczy osób, które będą pełniły funkcję kierownika robót budowlanych i kierownika prac ogrodniczych objętych zamówieniem, które mogą być zatrudnione przez Wykonawcę w ramach stosunków prawnych dopuszczonych przez prawo oraz muszą posiadać co najmniej co najmniej 12-to miesięczną praktykę zawodową przy nadzorowaniu odpowiednio robót budowlanych i prac ogrodniczych. Praktyka zawodowa kierownika robót przy nadzorowaniu robót budowlanych i kierownika robót ogrodniczych przy nadzorowaniu prac w zakresie budowy i pielęgnacji terenów zieleni stanowią kryteria oceny ofert. Obowiązek, o którym mowa w zdaniu pierwszym (obowiązek zatrudnienia) dotyczy również podwykonawców realizujących zamówienie, na zasoby których Wykonawca się powołuje oraz innych podmiotów uczestniczących w wykonaniu zamówienia, na zasoby których Wykonawca się powołuje. 3.7.6.1.Wykonawca, zobowiązany będzie załączyć do oferty kserokopie potwierdzone przez siebie za zgodność z oryginałem uprawnień w zakresie potrzebnym do wykonania zamówienia osób, które będą pełniły funkcję kierownika robót budowlanych i kierownika prac ogrodniczych, o których mowa w pkt. 3.7.6. oraz 8.1.3.3. i 8.1.3.4. specyfikacji. 3.7.7. poniesienia całkowitej odpowiedzialności prawnej i finansowej wobec Zamawiającego i osób trzecich za wszelkie szkody wynikłe z zaniechania realizacji umowy, niedbalstwa lub działania niezgodnego z umową, ze sztuką budowlaną, przepisami ppoż., a także nieprawidłowego zabezpieczenia lub jego braku narzędzi, materiałów, terenu robót, 3.7.8. Przy odbiorze robót wymagana będzie od Wykonawcy dokumentacja na wbudowane elementy tj.: - deklaracje zgodności lub dokumenty równoważne określone w pkt 3.6. SIWZ dla zastosowanych elementów małej architektury i materiałów: - kosztorysy zamienne z obmiarem robót. Odbiór dokonany będzie w oparciu o aktualne normy, warunki techniczne wykonania i odbioru robót. 3.8. a) Zamawiający wymaga udzielenia gwarancji na wykonane roboty będące przedmiotem zamówienia w zakresie montażu małej architektury i montowane elementy, o których mowa w pkt. 3.1.1.3. SIWZ oraz w § 1 ust. 2.3 Istotnych postanowień umowy (Rozdział III SIWZ) na czas minimum 24 miesiące od daty bezusterkowego odbioru końcowego tych robót z tym, że dla montowanych elementów i materiałów wbudowanych okres ten nie może być krótszy niż gwarancja udzielona przez producenta, nie mniej jednak niż 24 miesiące, chyba że producent zaoferuje dłuższy okres gwarancji niż 24 miesiące, wówczas Zamawiający uzna gwarancję udzieloną przez producenta elementów i materiałów. b) Udzielenia Zamawiającemu 12-to miesięcznej gwarancji na wykonane prace dotyczące prac ogrodniczych i nasadzeń materiału roślinnego, o których mowa w pkt. 3.1. ppk. 3.1.3.2. SIWZ oraz w § 1, ust. 2.2 istotnych postanowień umowy (Rozdział III SIWZ) i zastosowane materiały roślinne od daty odbioru końcowego tych prac z tym, że dla materiałów okres ten nie będzie krótszy niż gwarancja udzielana przez producenta nie krócej jednak niż 12 miesięcy. Wzór dokumentu gwarancyjnego stanowi załącznik do materiałów przetargowych W ramach gwarancji udzielonej Wykonawca zobowiązany będzie w całym okresie gwarancyjnym, tj. pomiędzy datą przekazania Zamawiającemu wykonanego przedmiotu zamówienia do dnia wygaśnięcia wskazanej gwarancji, wykonywać mające na celu utrzymanie w należytym stanie nowo utworzonej zieleni prace pielęgnacyjne polegające na pielęgnacji drzew i krzewów liściastych i innych nasadzeń. 3.9. Kosztorysy ofertowe muszą być sporządzone w oparciu o załączone do niniejszej SIWZ przedmiary robót (Rozdział V SIWZ) zachowując kolejność pozycji zgodną z danym przedmiarem robót oraz w oparciu o Projekt wykonawczy stanowiący Rozdział IV SIWZ oraz specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych stanowiącą Rozdział VI SIWZ. 3.10. Cena z VAT podana w ofercie uwzględniać musi podatek VAT wg stawki obowiązującej w dacie składania oferty. 3.11. Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia. 3.12. Szczegółowy zakres obowiązków Wykonawcy zawarty jest w § 1 istotnych postanowień umowy - stanowiący Rozdział III SIWZ; Projekt Wykonawczy - stanowiący Rozdział IV SIWZ; przedmiar robót - stanowiący Rozdział V SIWZ. 3.13. Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzenia zmian postanowień umowy, w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy w razie: a)dokonywania zmian przewidzianych w niniejszej SIWZ w postaci jednoznacznych postanowień umownych, określających zakres zmian, w szczególności możliwość zmiany terminu wykonania, wynagrodzenia wykonawcy i charakteru oraz warunków ich wprowadzenia i tak w przypadku: aa) zmiany regulacji prawnych wprowadzonych w życie po dacie zawarcia umowy i mających wpływ na treść umowy wraz ze skutkami takiej zmiany regulacji prawnych, bb) powierzenia Podwykonawcy wykonania całości bądź części Przedmiotu zamówienia w zakresie i na warunkach wynikających z umowy między Wykonawcą a Podwykonawcą zaakceptowanej przez Zamawiającego lub zmiany Podwykonawcy w sytuacji, gdy z przyczyn, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia z nim umowy dotyczącej wykonywania Przedmiotu zamówienia, koniecznym będzie dla prawidłowego jego wykonania posłużenie się przez Wykonawcę nowym Podwykonawcą, który będzie realizował część lub cały zakres robót powierzony uprzednio innemu Podwykonawcy. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z Podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ustawy, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 a ust. 4 ustawy, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia i nie podlega wykluczeniu z postępowania; cc) zmiany zakresu części Przedmiotu zamówienia powierzonego Podwykonawcom wynikającej z aneksów do umów zawartych przez Wykonawcę z Podwykonawcami i zaakceptowanych przez Zamawiającego w przypadku wykonywania Przedmiotu zamówienia z udziałem Podwykonawców. dd) W przypadku wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych , co uniemożliwi prowadzenie robót zgodnie z technologią ich wykonania oraz braku możliwości udostępnienia terenu budowy - termin realizacji robót, określony w umowie może ulec zmianie. Zostanie on wydłużony maksymalnie o okres, w którym prowadzenie robót z przyczyn wskazanych w zd. 1. nie jest możliwe. Fakt ten musi być potwierdzony wpisem Zamawiającego do dziennika robót. Zmiana terminu wykonania Przedmiotu zamówienia z przyczyn i na okres wskazany w niniejszym ustępie wymaga zawarcia aneksu do umowy. Dokonanie powyższej zmiany wymaga złożenia przez Wykonawcę na piśmie wniosku wskazującego z jakich powodów nastąpić ma wydłużenie terminu wykonania przedmiotu zamówienia i o jaki czas. Wykonawca złoży wniosek najpóźniej w ciągu 3 dni od zaistnienia okoliczności, o których mowa w zd. 1. Wniosek złożony po terminie wskazanym w zdaniu poprzednim Zamawiający pozostawi bez rozpoznania. ee) Zamawiający zastrzega sobie możliwość rezygnacji z wykonania części robót objętych przedmiotem zamówienia i jeszcze nie wykonanych, nie więcej jednak niż 50 % wartości zamówienia, jeżeli konieczność zmiany umowy w tym zakresie spowodowana jest okolicznościami, których Zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć. ff) zmiany osób uczestniczących w realizacji przedmiotu zamówienia, przy czym warunkiem dokonania takiej zamiany jest posiadanie przez nowo wskazane osoby wymaganych uprawnień, kwalifikacji i doświadczenia zgodnego z warunkami określonymi w tym zakresie w SIWZ; b)zaistnienia konieczności wykonania przez Wykonawcę robót dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym (przedmiotem zamówienia), o ile stały się niezbędne, a ponadto spełnione są łącznie następujące warunki: aa) zmiana Wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, robót lub instalacji zamówionych w ramach zamówienia podstawowego (przedmiotu zamówienia); bb) zmiana Wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla Zamawiającego; cc) wartość każdej kolejnej zmiany umowy nie przekroczy 50% wartości niniejszej umowy, c) gdy zmiana umowy spowodowana jest okolicznościami, których Zamawiający działając z należytą starannością nie mógł przewidzieć i jednocześnie ich wartość nie przekracza 50% wartości przedmiotu zamówienia. d)gdy Wykonawcę ma zastąpić inny podmiot: aa) na podstawie postanowień umownych, o których mowa w pkt. a); bb) w wyniku połączenia, podziału, przekształcenia, upadłości, restrukturyzacji lub nabycia dotychczasowego Wykonawcy lub jego przedsiębiorstwa, o ile nowy podmiot spełnia warunki udziału w postępowaniu, nie zachodzą wobec niego podstawy wykluczenia oraz nie pociąga to za sobą innych istotnych zmian umowy; cc) w wyniku przejęcia przez Zamawiającego zobowiązań Wykonawcy względem jego podwykonawców, o ile Wykonawca wykonuje przedmiot zamówienia z udziałem podwykonawców e)zmian – niezależnie od ich wartości, jeżeli nie są one istotne w rozumieniu art. 144 ust. 1e ustawy; f)łączna wartość zmian jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy i jest mniejsza niż 15 % wartości przedmiotu zamówienia, 3.13.1. Z wyjątkiem zamian określonych w § 5 i 6, Istotnych postanowień umowy, stanowiących Rozdział III SIWZ wszelkie inne zmiany niniejszej umowy wymagają sporządzenia aneksu do umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności. 3.13.2.W przypadkach, o których mowa w pkt. 3.13. lit. a) ppk. gg) i ii) lit b) i c) oraz lit. d) ppkt. bb) Zamawiający nie wprowadzi kolejnych zmian umowy w celu uniknięcia stosowania przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych. 3.13.3. W przypadkach, o których mowa w pkt. 3.13. lit. a) ppk aa) do ii), c) i f) zmiany postanowień umowy nie mogą prowadzić do zmiany charakteru umowy. 3.13.4.Wynagrodzenie dla Wykonawcy za wykonanie robót mieszczących się w zakresie, o którym mowa w pkt. 3.13. b, c) f) ) obliczone będzie wg zasad przyjętych w kosztorysie ofertowym i według podanych tam stawek i cen. W stosunku do cen materiałów, których nie ma w wydawnictwach informacyjnych o cenach oraz w zestawieniu cen, strony ustalają, iż zastosowane zostaną ceny zaakceptowane przez inspektora nadzoru Zamawiającego przed przystąpieniem do wykonywania zamówień polegających na powtórzeniu podobnych robót, jak wchodzące w zakres przedmiotu zamówienia. 3.14. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień podobnych, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy . 3.15. Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) Zamawiający informuje, iż: 1) administratorem danych osobowych udostępnionych przez Wykonawcę będzie Miasto Stołeczne Warszawa Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy Mokotów m. st. Warszawy, ul. Irysowa 19, 02-660 Warszawa, 2) kontakt z Inspektorem Ochrony Danych: iod@zgnmokotow.waw.pl, 3) Udostępnione przez Wykonawcę dane osobowe przetwarzane będą w celu wyboru Wykonawcy w niniejszym postępowaniu i realizacji umowy zawartej w niniejszym postępowaniu - na podstawie Art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r., jednakże dane mogą być udostępniane przez Zamawiającego podmiotom upoważnionym do uzyskania informacji na podstawie przepisów ustawy z dnia 6 września 2011 r. o dostępie do informacji publicznej, a także w celu wypełnienia ciążących na Zamawiającym obowiązków wynikających z przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, 4) odbiorcami danych osobowych udostępnionych przez Wykonawcę na podstawie niniejszej umowy będą podmioty uczestniczące w postępowaniu zmierzającym do wyboru Wykonawcy i zawarcia umowy o udzielenie zamówienia publicznego, a następnie jej realizacji, a także podmioty upoważnione zgodnie z powołanymi w pkt 3 aktami prawnymi oraz podmioty przeprowadzające kontrolę wykonania umowy i wypełniania przez Zamawiającego jego obowiązków statutowych; 5a) dane osobowe udostępnione przez Wykonawcę na podstawie złożonej oferty w niniejszym postępowaniu przechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji celów wyboru Wykonawcy oraz do celów archiwalnych w interesie publicznym, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa. - dotyczy Wykonawcy, którego oferta nie zostanie wybrana. 5b) dane osobowe udostępnione przez Wykonawcę na podstawie złożonej oferty w niniejszym postępowaniu i podpisanej umowy w niniejszym postępowaniu przechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji celów wyboru Wykonawcy, realizacji umowy oraz do celów archiwalnych w interesie publicznym, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa. - dotyczy Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana i zostanie podpisana umowa. 6) każda osoba, której dane osobowe zostaną przez Wykonawcę udostępnione na podstawie złożonej oferty w niniejszym postępowaniu i umowy zawartej w niniejszym postępowaniu ma prawo do żądania od administratora dostępu do nich, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawie do przenoszenia danych 7) każda osoba, której dane osobowe zostaną przez Wykonawcę udostępnione na podstawie złożonej oferty w niniejszym postępowaniu i umowy zawartej w niniejszym postępowaniu ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego 8) podanie danych osobowych wynika z przepisów ustawy PZP i jest konieczne do zawarcia i realizacji umowy. 2. Wykonawca zobowiązany jest do poinformowania wszystkich osób, których dane osobowe zostaną przez niego udostępnione na podstawie złożonej oferty w niniejszym postępowaniu i umowy zawartej w niniejszym postępowaniu, o celu przetwarzania tych danych oraz zobowiązany jest do uzyskania zgody tych osób na przetwarzanie ich danych osobowych oraz powierzenie ich przetwarzania na potrzeby złożenia oferty w niniejszym postępowaniu i zawarcia umowy w niniejszym postępowaniu oraz jej realizacji Zamawiającemu. 3. Wykonawca zobowiązany jest do stosowania w swojej działalności rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). 3.16. Opis przedmiotu zamówienia zgodnie ze Wspólnym Słownikiem Zamówień (CPV): 45111291-4 – Roboty w zakresie zagospodarowania terenu 45112000-5 – Roboty w zakresie usuwania gleby 45112711-2 – Roboty w zakresie kształtowania parków 45112710-5 – Trawniki i nasadzenia"
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45111291-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: cyt. z SIWZ: "9. Wykaz wymaganych oświadczeń i dokumentów od Wykonawcy. 9.1. Oferta powinna się składać z: 9.1.1. wypełnionego i podpisanego formularza oferty zgodnego w treści ze wzorem stanowiącym Rozdział II specyfikacji istotnych warunków zamówienia, oraz kosztorysów ofertowych podpisanych (parafowanych) przez Wykonawcę na każdej stronie. 9.1.2. aktualnych na dzień składania ofert oświadczeń w zakresie wskazanym w załączniku nr 1 i 2 do wzoru Formularza oferty - Rozdział II SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 9.1.3. dokumentu zawierającego dane aktualne na dzień składania ofert potwierdzający, że oferta została podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy, w przypadku gdy oferta została podpisana przez inną osobę niż umocowana w dokumencie rejestrowym Wykonawcy (np. pełnomocnictwo, umowa spółki cywilnej) 9.1.4. pełnomocnictwa – jeżeli oferta jest złożona przez Wykonawców występujących wspólnie, o których mowa w pkt. 8.2. SIWZ. 9.1.5. informacji określonej w pkt. 16.3. SIWZ w przypadku zastosowania przez wykonawcę innej niż odpowiednio 8 % i 23 % stawki podatku od towarów i robót, 9.1.6. dowodów, o których mowa w pkt. 14.9. SIWZ, w przypadku, gdy oferta zawiera informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa, 9.1.7. dokument gwarancyjny na załączniku nr 3 do wzoru formularza oferty, 9.1.8. oświadczenia Wykonawcy zawierającego informację, czy złożona oferta będzie powodowała powstanie obowiązku podatkowego po stronie Zamawiającego, a jeżeli tak, to udzielenie informacji w zakresie określonym w art. 91 ust. 3a ustawy na załączniku nr 4 do oferty. 9.1.9. kserokopie potwierdzone przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem uprawnień w zakresie potrzebnym do wykonania zamówienia osób, które będą pełniły funkcję kierownika robót budowlanych i kierownika prac ogrodniczych, o których mowa w pkt. 3.1.3.3. i 8.1.3.4. specyfikacji. UWAGA: 9.2. W terminie 3 dni od dnia przekazania (zamieszczenia na stronie internetowej) informacji z otwarcia ofert, Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu (bez wezwania) oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy - wg wzoru określonego w załączniku do materiałów przetargowych. Wraz z przedstawieniem oświadczenia Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. 9.3. Zgodnie z art. 26 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie wykonawcę (lub wykonawców), którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów: 9.3.1. a)wykazu robót, o których mowa w pkt. 8.1.3.1. a) SIWZ (wg wzoru stanowiącego załącznik do materiałów przetargowych) wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów –inne dokumenty, Do wykazu robót Wykonawca powinien dołączyć informację, czy roboty wymienione w wykazie robót wykonał sam czy potwierdzają wiedzę i doświadczenie innego podmiotu, którego zobowiązanie do udostępnienia wiedzy i doświadczenia winien załączyć wraz ze zobowiązaniem do jego udziału w wykonaniu części zamówienia. 9.3.1. b) wykazu prac ogrodniczych, o których mowa w pkt. 8.1.3.1. b) SIWZ (wg wzoru stanowiącego załącznik do materiałów przetargowych) wykonanych prac, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również prac wykonywanych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – wykonanych w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; Do wykazu usług Wykonawca powinien dołączyć informację, czy usługi wymienione w wykazie usług wykonał sam czy potwierdzają wiedzę i doświadczenie innego podmiotu, którego zobowiązanie do udostępnienia wiedzy i doświadczenia winien załączyć wraz ze zobowiązaniem do jego udziału w wykonaniu części zamówienia. 9.3.2. wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, o których mowa w pkt. 8.1.3.2 SIWZ, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (wg wzoru stanowiącego załącznik do materiałów przetargowych). W przypadku, gdy Wykonawca polega na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów niezależnie od charakteru łączących go z nimi stosunków, do wykazu załącza pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy, do dyspozycji niezbędnych osób na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. 9.3.3.wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, o których mowa w pkt. 8.1.3.3. i 8.1.3.4. SIWZ (wg wzoru stanowiącego załącznik do materiałów przetargowych) odpowiedzialnych za kierowanie robotami , wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. 9.3.4. dokumentów potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez zamawiającego w pkt. 8.1.2. SIWZ. 9.3.5. odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 1, 2, 4 ustawy. Dokument ten ma być złożony dla Wykonawcy, Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, podwykonawców i innych podmiotów na zdolnościach których lub ich sytuacji polega Wykonawca. UWAGA: W przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w pkt. 9.3.5. SIWZ w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. 9.3.6. oświadczenia wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne; 9.3.7. oświadczenia Wykonawcy, że nie zalega z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 716.); 9.3.8. w przypadku, gdy Wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów dokument - oryginał pisemnego zobowiązania innych podmiotów - potwierdzający, że Wykonawca będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz że stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów. Powyższy dokument (wg wzoru stanowiącego załącznik do materiałów przetargowych), powinien zawierać informacje dotyczące w szczególności: 9.3.8.1. zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, 9.3.8.2. sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonaniu zamówienia, 9.3.8.3. zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. 9.3.9. tłumaczeń na język polski dokumentów znajdujących się w zagranicznych bezpłatnych bazach danych wskazanych przez Wykonawcę; 9.3.10. informacji o części zamówienia, którą wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcy, w przypadku gdy wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcy realizacji części zamówienia - wg wzoru stanowiącego załącznik do materiałów przetargowych, 9.3.12. inne oświadczenia lub dokumenty lub zobowiązania niezbędne dla prawidłowej oceny złożonej oferty wynikające z jej treści i z treści SIWZ; Załączniki do materiałów przetargowych, o których mowa w pkt. 9.2., 9.3.1.(a i b), 9.3.2., 9.3.3., 9.3.6. do 9.3.9., 9.3.11. SIWZ, dostępne są na internetowej stronie Zamawiającego: www.zgnmokotow.waw.pl. 9.4. W zakresie nie uregulowanym SIWZ, zastosowanie mają przepisy rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16.10.2018 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2018 r., poz. 1993). 9.5. Jeżeli wykonawca nie złoży oświadczeń, o których mowa w pkt. 9. SIWZ, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia, poprawienia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlegałaby odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 9.6. Dokumenty podmiotów zagranicznych. 9.6.1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. 9.6.2. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 9.6.1. SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis w zakresie terminów określonych w pkt. 9.6.1. SIWZ stosuje się odpowiednio. 9.6.3. W przypadku Wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej wszystkie wykazywane przez nich w załącznikach do oferty i dokumentach wartości i kwoty w EURO będą przeliczane przez Zamawiającego w/g średniego kursu NBP na dzień upublicznienia postępowania."

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach