Przetargi.pl
Wykonanie zagospodarowania terenu wschodniej części Parku Przy Bażantarni wraz z 24 miesięczną pielęgnacją roślin w okresie gwarancyjnym.

MIASTO STOŁECZNE WARSZAWA DZIELNICA URSYNÓW ogłasza przetarg

  • Adres: 02-777 Warszawa, Al. Komisji Edukacji Narodowej 61
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-11-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: MIASTO STOŁECZNE WARSZAWA DZIELNICA URSYNÓW
    Al. Komisji Edukacji Narodowej 61
    02-777 Warszawa, woj. mazowieckie
    REGON: 01525964000138
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ursynow.um.warszawa.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie zagospodarowania terenu wschodniej części Parku Przy Bażantarni wraz z 24 miesięczną pielęgnacją roślin w okresie gwarancyjnym.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zagospodarowania terenu wschodniej części Parku Przy Bażantarni, realizowanego w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Budowa Parku Przy Bażantarni - część wschodnia” współfinansowanego ze środków Województwa Mazowieckiego w ramach Instrumentu wsparcia zadań ważnych dla równomiernego rozwoju województwa mazowieckiego wraz z 24 miesięczną pielęgnacją roślin w okresie gwarancyjnym.Celem zagospodarowania terenu zieleni publicznej wschodniej części Parku Przy Bażantarni (dz. ew. nr 11, 13/3, 21/4, 2/4 obręb 1-11-09), jest rewaloryzacja terenów zielonych parku oraz wzbogacenie jego programu rekreacyjnego zachowując naturalny, leśny charakter obszaru. Zakres prac określa dokumentacja projektowa, stanowiąca załącznik do Opisu przedmiotu zamówienia – załącznik nr 6a SWZ, w związku z czym zamówienie przewiduje m.in.:• przebudowę istniejącego układu komunikacyjnego – demontaż nawierzchni istniejącej alei z elementów betonowych oraz wykonanie nawierzchni mineralnej, wodoprzepuszczalnej,• rozbiórka, wywiezienie i utylizacja zgodnie z przepisami hałd gruzu,• budowę nawierzchni mineralnej, wodoprzepuszczalnej po istniejących szlakach przedeptów,• budowę nawierzchni z elementów drewnianych typu deck,• budowę strefy sportowo-rekreacyjnej – budowę parkour/flow parku,• budowę strefy wybiegu dla psów,• wymianę i ustawienie nowych elementów małej architektury,• wykonanie prac pielęgnacyjnych związane z istniejącym drzewostanem,• wykonanie nowych nasadzeń i aranżacji zieleni wraz z prowadzeniem prac pielęgnacyjnych w okresie gwarancji,• budowę hydrantu ogrodowego do podlewania zieleni wraz z przyłączeniem do sieci wodociągowej,• wymianę latarni parkowych,• instalację czujników jakości powietrza z wyświetlaczem,• wykonanie wszystkich czynności opisanych w Decyzji Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Warszawie z dnia 18.08.2023 r. i z dnia 02.10.2023 r., a w tym:o wykonanie wszystkich czynności związanych z ochroną gatunkową zwierząt określonych w Decyzji (takich jak montaż wygrodzeń herpetologicznych itp.),o zapewnienie nadzoru specjalistów z dziedziny entomologii, malakologii, herpetologii, ornitologii, teriologii i chiropterologii, których koordynatorem będzie osoba wskazana w umowie jako koordynator ds. ochrony przyrody,o prowadzenie dziennika obserwacji przez cały okres realizacji umowy,o wykonania sprawozdania z wykorzystania z zezwolenia.UWAGA 1: W § 3 ust. 1 projektowanych postanowień umowy stanowiących załącznik nr 3 do SWZ, zobowiązano Wykonawcę do osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia obejmujących roboty budowlane związane z budową nawierzchni mineralnych zgodnie z art. 60 i 121 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2023 r., poz. 1605). Zamawiający uznał za konieczne zastrzeżenie kluczowych części zamówienia polegających na budowie nawierzchni we wschodniej części Parku Przy Bażantarni w Warszawie. Projekt wskazuje na nietypową technologię wykonania nawierzchni ziemnych (mineralnych), które będą wykonane w formie nasypu, w sztucznie utworzonym korycie (typowo nawierzchnie wykonuje się w korycie gruntu rodzimego), uniemożliwiającym rozsuwanie się warstw nawierzchni i umożliwiającym spadkowe odprowadzanie wody. Przyjęta technologia nie jest powszechna ani powtarzalna – ze względu na trudne warunki terenowe (gęste zadrzewienie) należy wykonać nasyp celem nienaruszenia statyki drzew. Dzięki bezpośredniej odpowiedzialności Wykonawcy przed Zamawiającym zostanie zminimalizowane ryzyko prowadzące do wad w wykonaniu zamówienia ze względu na strategiczne znaczenie, charakter, kontrolę i przeznaczenie wykonanych robót budowlanych poprzez kontrolę Wykonawcy podczas postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na skutek powiązania zastrzeżenia kluczowych części zamówienia z warunkami udziału w postępowaniu. Wykonanie robót budowlanych współfinasowane jest z dotacji udzielnej przez Województwo Mazowieckie w ramach Instrumentu wsparcia zadań ważnych dla równomiernego rozwoju województwa mazowieckiego zgodnie z umową z dnia 25.08.2021 r. nr W/UMWM-UU/UM/RF/4540/2021.UWAGA 2:Z zakresu przedmiotowego zamówienia wyłączone zostają poniższe elementy zawarte w dokumentacji projektowej (załącznik do Opisu przedmiotu zamówienia - załącznik nr 6a do SWZ): Budowa nawierzchni mineralnej - ścieżki pieszej – zakres wyłączony z realizacji opisuje załącznik nr 1 do OPZ (Etap 2), Dostawa i montaż obiektów małej architektury – siedzisk z bali drewnianych zaprojektowanych przy wyłączonej z realizacji ścieżki pieszej z nawierzchni mineralnej (realizacja obejmuje budowę 8 siedzisk z bali drewnianych przy budowanej ścieżce z nawierzchni mineralnej) – zakres wyłączony z realizacji opisuje załącznik nr 1 do OPZ (Etap 2), użycie herbicydów,  użycie nawozów mineralnych przy nasadzeniach zieleni. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia oraz warunki jego realizacji określony został w opisie przedmiotu zamówienia oraz jego załącznikach, specyfikacji technicznych, projektowanych postanowieniach umowy.Obowiązki wynikające z klauzuli społecznej, ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych oraz dotyczące dostępności dla osób z niepełnosprawnościami.1. Klauzula społecznaWymagania związane z realizacją zamówienia w zakresie zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia:1) Zamawiający w przedmiotowym postępowaniu stosuje klauzulę społeczną na podstawie art. 95 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. 2) Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia, że czynności w zakresie realizacji zamówienia na roboty budowlane przez cały okres wykonywania przedmiotu umowy będą wykonywane przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy w rozumieniu Kodeksu Pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę.3) Warunek, o którym mowa w pkt 2) zostanie spełniony poprzez zatrudnienie na podstawie umowy o pracę nowych pracowników lub wyznaczenie do realizacji zamówienia zatrudnionych już osób wykonujących czynności w zakresie robót budowlanych, w tym w szczególności wykonujące prace:• przygotowawcze, • roboty ziemne, • prace związane z zagospodarowaniem terenu, • prace ogrodnicze, • prace porządkowe 4) Szczegółowy opis obowiązków wynikających z klauzuli społecznej znajduje się w projektowanych postanowieniach umowy – załącznik nr 3 do SWZ. 2. Obowiązki wynikające z ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnychWykonawca zobowiązany jest do spełnienia wymogu określonego w art. 68 ust. 3 ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz. U. z 2023 r., poz. 875). W związku z tym, Wykonawca zobligowany jest do przekazania Zamawiającemu, na każde żądanie Zamawiającego pisemnego oświadczenia o jego spełnieniu. Brak złożenia pisemnego oświadczenia w wyznaczonym terminie będzie traktowane przez Zamawiającego jako niespełnienie wymogu przedmiotowej ustawy. Przedłożenie oświadczenia, o którym mowa powyżej, nie wyłącza uprawnienia Zamawiającego do weryfikacji spełnienia ww. wymogu w sposób wybrany przez Zamawiającego, w szczególności poprzez żądanie okazania pojazdów lub dokumentów dotyczących pojazdów.3. Zamawiający w ramach przedmiotowego zamówienia zawiera wymagania w zakresie dostępności dla osób z niepełnosprawnościami.W dokumentacji projektowej stanowiącej załącznik do SWZ Zamawiający w warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu określił wymagania dotyczące dostosowania przestrzeni publicznej do potrzeb osób niepełnosprawnych, zgodnie z treścią § 12 ust. 3 Uchwały Nr XXXVI/1090/2008 Rady miasta stołecznego Warszawy z dnia 10 lipca 2008 roku w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru Ursynów Południe-Kabaty. Szczegóły zostały określonee w pkt 7.3 SWZ oraz opisie przedmiotu zamówienia załącznik nr 6a do SWZ. 8. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa niniejsza SWZ oraz:1) Projektowane postanowienia umowy stanowiące załącznik nr 3 do SWZ;2) Opis przedmiotu zamówienia stanowiący załącznik nr 6a do SWZ wraz z załącznikami:a) Rysunek zagospodarowania terenu Etapu 1;b) Projekt budowlany i techniczny/wykonawczy zagospodarowania terenu Parku Przy Bażantarni – część wschodnia; części 1-4;c) Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót dot. zagospodarowania terenu Parku Przy Bażantarni – część wschodnia;d) Decyzja Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Warszawie nr WPN-I.6401.335.2023.MA z dnia 18.08.2023 r.;e) Decyzja Marszałka Województwa Mazowieckiego nr 990/2023/PE-ZD-II z dnia 18.07.2023 r.;f) Decyzja Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Warszawie nr WPN-I.6401.513.2023.MA z dnia 02.10.2023 r.;g) Decyzja Marszałka Województwa Mazowieckiego nr 1453/2023/PE-ZD-II z dnia 13.10.2023 r.;h) Charakterystyka stanu środowiska przyrodniczego, inwentaryzacja przyrodnicza ze szczególnym uwzględnieniem gatunków chronionych. Park Przy Bażantarni (wraz z przylegającym oczkiem wodnym); grudzień 2021 r.;i) Przyrodniczy Raport zerowy; wrzesień 2023 r.;j) Wzór tablicy: Inwestycja realizowana przez Urząd Dzielnicy Ursynów m.st. Warszawy;k) Wzór tablicy: Zadanie współfinansowane przez Samorząd Województwa Mazowieckiego;3) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót – stanowiąca załącznik nr 6b do SWZ;4) Przedmiar_Etap I – stanowiący załącznik nr 6c_1 do SWZ oraz Przedmiar_tap II – stanowiący załącznik nr 6c_ do SWZ;
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45111291-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca zobowiązany jest, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w kwocie: 27 000,00 zł.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie przedmiotowego zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:Zdolności technicznej lub zawodowejZamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał, że:a) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) wykonał¹ (tj. zakończył): co najmniej: jedną robotę budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie lub remoncie publicznego terenu zieleni , w którego zakres wchodziła budowa lub przebudowa lub remont nawierzchni mineralnych .orazb) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) wykonał¹ (tj. zakończył) lub wykonuje2 co najmniej: jedną usługę/usługi świadczoną/e nieprzerwanie przez okres co najmniej 6 miesięcy dla jednego Zamawiającego, której zakres obejmował co najmniej pielęgnację drzew, krzewów (w tym cięcia pielęgnacyjne, nawożenie, podlewanie).UWAGA1:¹ Za wykonaną robotę/usługę Zamawiający uzna taką robotę, której przedmiot został odebrany przez Zamawiającego jako wykonany w sposób należyty oraz w przypadku robót budowlanych zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończony.2 W przypadku, gdy Wykonawca wykaże się usługą, która jest w toku realizacji, Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli na dzień składania ofert okres świadczenia usługi będzie nie krótszy niż okres 6 miesięcy, a dowody o których mowa w pkt 17 ppkt 1) SWZ potwierdzą, że usługa wykonywana jest należycie przez okres nie krótszy niż 6 miesięcy.Dopuszcza się wykazanie realizacji prac w ramach więcej niż jednej umowy zawartej z jednym Zamawiającym, przy czym (łączny) okres obowiązywania umów wyniósł co najmniej 6 miesięcy i usługi były świadczone w ramach umów następujących bezpośrednio po sobie.c) dysponuje zespołem osobowym, składającym się z osób zdolnych do wykonania zamówienia, pełniących poniżej wskazane funkcje (przy czym Zamawiający dopuszcza łączenie nw. funkcji): a w szczególności: w zakresie wykonania robót budowlanych, co najmniej jedną osobą:c.1. wyznaczoną do sprawowania funkcji kierownika budowy, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub odpowiednie wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiednie wydane obywatelom innych Państw, z zastrzeżeniem art.12a. ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. 2023 poz. 682);orazc.2 wyznaczoną do sprawowania funkcji kierownika robót sanitarnych, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub odpowiednie wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiednie wydane obywatelom innych Państw, z zastrzeżeniem art.12a. ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. 2023 poz 682);orazc.3. wyznaczoną do sprawowania funkcji kierownika robót elektrycznych, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub odpowiednie wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiednie wydane obywatelom innych Państw, z zastrzeżeniem art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane(t. j. Dz. U. 2023 poz. 682); W zakresie prac ogrodniczych, ochrony przyrody co najmniej jedną osobą:c.4. wyznaczoną do kierowania pracami ogrodniczymi posiadającą:a) wykształcenie wyższe o kierunku przyrodniczym (w szczególności: ogrodnictwo, architektura krajobrazu, leśnictwo, ochrona środowiska, ochrona zdrowia roślin, ogrodnictwo miejskie i arborystyka, rolnictwo, inżynieria ekologiczna, biologia)albowykształcenie średnie techniczne o kierunku „ogrodnictwo” lub „architektura krajobrazu”. Uznawane będą również kierunki pokrewne lub o podobnym zakresie występujące pod inną nazwą;b) doświadczenie w kierowaniu pracami ogrodniczymi przy zagospodarowywaniu publicznego terenu zieleni wraz z pielęgnacją drzewostanu, zdobyte w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, przy realizacji co najmniej 4 zadań/inwestycji, w ramach których prowadzono prace polegające na kierowaniu pracami ogrodniczymi przy zagospodarowywaniu publicznego terenu zieleni wraz z pielęgnacją drzewostanu;c.5. wyznaczoną do koordynacji spraw ochrony przyrody posiadającą:a) wykształcenie wyższe o kierunku przyrodniczym (w szczególności: ochrona środowiska, ochrona zdrowia roślin, inżynieria ekologiczna, biologia, zootechnika, bioinżynieria zwierząt, hodowla i ochrona zwierząt towarzyszących i dzikich). Uznawane będą również kierunki pokrewne lub o podobnym zakresie występujące pod inną nazwą.b) doświadczenie w prowadzeniu nadzorów przyrodniczych w zakresie ochrony siedlisk przyrodniczych i gatunków chronionych oraz zgodności prowadzonych prac z przepisami dot. ochrony środowiska, przy realizacji co najmniej dwóch inwestycji (2 zleceń), przy czym każda z tych inwestycji obejmowała budowę publicznego terenu zieleni1.UWAGA 2:1. Zamawiający dopuszcza łączenie ww. funkcji przez tę samą osobę.2. Z uwagi na zastrzeżenie osobistego wykonania kluczowych części zamówienia obejmujących budowę nawierzchni Wykonawca może powoływać się na zdolności podmiotu udostępniającego zasoby, na zasadach określonych w art. 118 ust. 1 ustawy Pzp, jedynie w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu określonych w pkt 14 ppkt 4) lit. b) oraz c) od c.4. do c.5. SWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-12-01

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach