Przetargi.pl
Realizacja usług przewozowych uczniów dowożonych do placówek szkolnych i przedszkoli na terenie Gminy Niechanowo oraz szkół specjalnych w Gnieźnie wraz z zapewnieniem opieki nad nimi w trakcie przewozu w terminie od 1 stycznia 2018 r. do 31 grudnia 2018 r.

Gmina Niechanowo ogłasza przetarg

  • Adres: 62220 Niechanowo, ul. Różana
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 61 429 49 26 , fax. 614 272 127
  • Data zamieszczenia: 2017-12-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Niechanowo
    ul. Różana 1
    62220 Niechanowo, woj. wielkopolskie
    tel. 61 429 49 26, fax. 614 272 127
    REGON: 63125941300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.niechanowo.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Realizacja usług przewozowych uczniów dowożonych do placówek szkolnych i przedszkoli na terenie Gminy Niechanowo oraz szkół specjalnych w Gnieźnie wraz z zapewnieniem opieki nad nimi w trakcie przewozu w terminie od 1 stycznia 2018 r. do 31 grudnia 2018 r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja usług przewozowych uczniów dowożonych do placówek szkolnych i przedszkoli na terenie Gminy Niechanowo oraz szkół specjalnych w Gnieźnie na trasie z domu do szkoły i z powrotem począwszy od dnia 1 stycznia 2018r. a kończąc 31 grudnia 2018 r wraz z zapewnieniem opieki nad nimi w trakcie przewozu we wszystkie dni realizacji zajęć szkolnych i przedszkolnych w roku szkolnym 2017/2018 i 2018/2019 ( proporcjonalnie do okresu zawarcia umowy). 1.2. Dowożeniem objęte są dzieci, które realizują obowiązek szkolny w Szkole Podstawowej w Niechanowie, ul. Różana 33, 62-220 Niechanowie, Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Jarząbkowie z oddziałami przedszkolnymi (Jarząbkowo 4, 62-220 Niechanowo), dzieci uczęszczające do Przedszkola „Kajtek” w Niechanowie (ul. Ogrodowa 4, 62-220 Niechanowo) oraz szkół specjalnych w Gnieźnie (Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego Nr 2 ul. Powstańców Wielkopolskich 16), 1.3.Wykonywanie przewozów może odbywać się na utworzonych przez Wykonawcę liniach komunikacyjnych, w ramach przewozów regularnych lub regularnych specjalnych. 1.4. Połączenia komunikacyjne na określonej drodze z domu do szkoły lub ze szkoły do domu muszą być zgodne z harmonogramem dowozów, o którym mowa w pkt 1.18.SIWZ 1.5.1. W ramach przewozów regularnych: a) realizacja usługi nie wyłącza prawa Wykonawcy do świadczenia usług transportowych wobec innych osób na podstawie stosownych zezwoleń uzyskanych zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym, jednakże Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia pierwszeństwa przejazdu na danej trasie wszystkim dzieciom uczęszczającym do szkoły lub przedszkola zapewniając miejsce siedzące w pojeździe dla dowożonego dziecka, b) wykonanie przedmiotu zamówienia następować będzie w danym miesiącu na podstawie zakupu biletów miesięcznych, z uwzględnieniem uprawnień do ulgowych przejazdów środkami komunikacji publicznego transportu zbiorowego, o których mowa w art. 5a i 8a ust. 6 ustawy z dnia 20 czerwca 1992 r. o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami komunikacji publicznego transportu zbiorowego (Dz. U z 2012 r. poz. 1138 z późn. zm.) - zatem z uwzględnieniem ulgi wynoszącej 49% w odniesieniu do dzieci i młodzieży w okresie od rozpoczęcia odbywania obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego do ukończenia gimnazjum oraz ulgi 100% w odniesieniu do dzieci do lat 4, c) bilet powinien być wystawiany na każdego ucznia dowożonego do szkoły, z tym że przewozy dzieci do lat 4 mogą odbywać się na podstawie karty przejazdu, która jest odpowiednikiem biletu z ulgą, d) opiekun – jako pracownik Wykonawcy, przebywa w autobusie na podstawie zawartej z Wykonawcą stosownej umowy. 1.5.2.W ramach przewozów regularnych specjalnych: a) realizacja usługi wyłącza prawa Wykonawcy do świadczenia usług transportowych wobec innych osób na podstawie stosownych zezwoleń uzyskanych zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym, b) wykonanie przedmiotu zamówienia następować będzie w danym miesiącu na podstawie liczby dni zrealizowanego przewozu i ceny jednostkowej 1 dnia dowozu wszystkich dzieci wykazanych przez Zamawiającego. c) opiekun – jako pracownik Wykonawcy, przebywa w autobusie na podstawie zawartej z Wykonawcą stosownej umowy. 1.6. Liczbę dzieci uprawnionych do korzystania z dowozów i trasy dowozowe przedstawia załącznik do SIWZ. 1.7. Wykaz dowożonych dzieci (zawierający imię, nazwisko, adres zamieszkania oraz nr legitymacji – jeżeli została wydana) zostanie przekazany Wykonawcy do dnia 31.08.2017 r. 1.8. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmian na liście dowożonych uczniów (do 20%), która jest wielkością szacunkową i związaną z tym zmianą adresów zamieszkania dzieci, a także do wykazu dni nauki szkolnej. Różnica w ilości przewożonych dzieci nie będzie stanowić roszczeń Wykonawcy w stosunku do Zamawiającego. O każdej zmianie Zamawiający poinformuje Wykonawcę w formie pisemnej, poprzez faks lub e-mail. 1.9. Przez cały okres wykonywania zamówienia dowożenie dzieci winno być realizowane pojazdami spełniającymi wymagania techniczne określone przepisami prawa o ruchu drogowym, zapewniającymi kierowcy możliwość jednoczesnego przewozu wszystkich dzieci na danej trasie oraz osoby zatrudnionej do sprawowania opieki nad dziećmi, posiadającymi sprawny system ogrzewania wnętrz w okresie zimowym oraz sprawną automatykę wszystkich drzwi. 1.10. Na przedmiotową usługę składają się wszystkie czynności oraz związane z tym koszty niezbędne do właściwego i bezpiecznego przewozu dzieci rano z domu do szkoły i po południu ze szkoły do domu, a zwłaszcza zapewnienie bezpieczeństwa podczas sprawowanej opieki, odbioru dzieci od rodziców/opiekunów i przekazanie pod opiekę szkoły, odbioru od nauczycieli ze szkoły i przekazanie pod opiekę rodziców oraz pomoc przy wsiadaniu i wysiadaniu z pojazdu. Wymaga się aby wszystkim przewożonym uczniom zapewniono w autobusie miejsce siedzące i opiekę. Wykonawca usługi zapewnia opiekę nad dziećmi i młodzieżą odwożona po zajęciach szkolnych od momentu opuszczenia przez dziecko drzwi szkoły do momentu wyjścia dziecka z autobusu na przystanku dla niego docelowym oraz w momencie dowozu na zajęcia od momentu wejścia dziecka do autobusu na przystanku do momentu wejścia dziecka do budynku szkoły dla niego właściwego. 1.11. Dzieci powinny być dowiezione do szkoły w takim czasie, aby mogły rozpocząć zajęcia zgodnie z planem i były zabierane niezwłocznie po ich zakończeniu, bez zbędnego oczekiwania, zgodnie z opracowanym harmonogramem dowozów/odwozów. 1.12. Czas przebywania dzieci w podróży powinien być możliwie jak najkrótszy i nie powinien być dłuższy niż 45 minut. 1.13. Dowóz dzieci należy rozpocząć nie wcześniej niż o godzinie 07:00. Przewidywany czas rozpoczęcia zajęć lekcyjnych – godz. 8,00.Odwóz dzieci po zakończeniu zajęć szkolnych i przedszkolnych od godziny 11:50 do 14:40 (szczegółowe godziny będzie zawierał harmonogram dowozów). 1.14. Ilość dni nauki szkolnej – z zastrzeżeniem pkt 1.24 w roku szkolnym 2017/2018w terminie do 31 grudnia 2017 r. wynosi około – 80 (2017: IX-21, X-22, XI-21, XII-16,). 1.15. Wykonawca musi dysponować autobusami w ilości niezbędnej do realizacji zamówienia, tj. co najmniej pięć ogrzewanych autobusów posiadających miejsc siedzących dla pasażerów nie mniej niż: -dla trasy pierwszej – 60 miejsc -dla trasy drugiej – 51 miejsc -dla trasy trzeciej - 42 miejsca -dla trasy czwartej – 60 miejsc -dla trasy piątej -25 miejsc plus dwa autobusy dodatkowe (zastępczy) o porównywalnej wielkości jednakże o liczbie miejsc nie mniejszej niż 49, oraz jeden bus (minimum 16 miejsc siedzących) plus jeden dodatkowy bądź pojazd zastępczy (przewóz uczniów do szkół specjalnych w Gnieźnie). 1.16. Wykonawca musi dysponować osobami: minimum sześciu kierowców (+ jeden kierowca zastępczy) i minimum sześciu opiekunów (+ jeden opiekun zastępczy). Wzrost liczby pojazdów realizujących zamówienie powoduje wzrost liczby kierowców i opiekunów. 1.17. Każde dziecko musi mieć zapewnione miejsce siedzące. Nadzór nad przewożonymi dziećmi, szczególnie pod względem zapewnienia bezpieczeństwa i opieki należy do Wykonawcy. 1.18. Realizacja przedmiotu zamówienia odbywa się na podstawie harmonogramu dowozów szkolnych. Harmonogram zawiera szczegółowy opis tras przejazdu, a w szczególności: godziny poszczególnych kursów, liczbę realizowanych km pomiędzy poszczególnymi miejscowościami oraz liczbę dowożonych dzieci z danej miejscowości. 1.19. Harmonogram dowozów zostanie ustalony przez Zamawiającego w porozumieniu z Wykonawcą do dnia 30 września br. na podstawie projektu harmonogramu opracowanego przez dyrektora szkoły, po ustaleniu tygodniowego rozkładu zajęć szkolnych i przedszkolnych 1.20. Projekt harmonogramu po weryfikacji przez Zamawiającego zostanie przekazany Wykonawcy do dnia 5.01.2018 i 31.08.2018 r. 1.21. Harmonogram podlega bieżącej aktualizacji w przypadku stałej zmiany planu zajęć szkolnych lub przedszkolnych, a tym samym zmiany liczby kilometrów, liczby przewożonych dzieci na poszczególnych kursach oraz godzin poszczególnych kursów. Zamawiający akceptując ewentualne zmiany ma w szczególności na uwadze dobro dowożonych dzieci oraz minimalizację kosztów dowozu. 1.22.Rozmiar przedmiotu zamówienia określony jest na podstawie roku szkolnego 2017/2018( okresu wrzesień – grudzień 2017 r). Rzeczywista ilość kilometrów wynikać będzie z faktycznego zapotrzebowania Zamawiającego w roku szkolnym 2017/2018 i 2018/2019 i dlatego może ona ulec zmianie. 1.23.Podana liczba kilometrów tras (dla autobusów 577 km/dzień, dla bus - 122 km/dzień) nie uwzględnia dojazdu do przystanków początkowych i odjazdu z przystanków końcowych danej trasy, które zapewnia we własnym zakresie Wykonawca. Ogólna liczba km liczona zatem jest od momentu zabrania pierwszych pasażerów do momentu wysadzenia ostatnich. 1.24. Zamawiający dopuszcza w sytuacjach wyjątkowych – niezależnych od przewoźnika odstępstwa od ustalonego harmonogramu dowozów szkolnych i wykonywanie usługi, jako przewóz okazjonalny, w przypadku: - odpracowywania zajęć szkolnych w innym dniu wolnym od zajęć, - zmiany organizacji pracy szkoły spowodowaną obchodami uroczystości szkolnych, - czasowej zmiany organizacji ruchu, - niekorzystnych warunków atmosferycznych, - innych wydarzeń, które mogą skrócić lub wydłużyć zajęcia lekcyjne, Wykonawca zobowiązany jest zapewnić przewóz dzieci zgodnie z rozkładem jazdy ustalonym przez dyrektora szkoły i zaakceptowanym przez Zamawiającego. 1.25. Wykonawca gwarantuje bezpieczeństwo osób i mienia podczas wykonywania usług przewozu dzieci. Zamawiający nie bierze żadnej odpowiedzialności za wypadki i zdarzenia jakiegokolwiek typu, w wyniku których nastąpi uszkodzenie ciała, śmierć czy szkoda materialna, spowodowana działaniem lub zaniechaniem działania Wykonawcy. Wykonawca zamówienia musi realizować je zgodnie z przepisami prawa, a w szczególności w zgodzie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2017 r., poz. 2200 ze zm.) oraz ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r., poz. 1137 ze zm.). 1.26. Kierowcy oraz osoby sprawujące opiekę nad dziećmi muszą posiadać ważne badania lekarskie oraz przeszkolenie w zakresie przepisów BHP i p.poż oraz udzielania pierwszej pomocy. 1.27. Ze względu na specyfikę świadczonej usługi (konieczność opieki nad dziećmi bezpośrednio w trakcie przewozu) osobą powołaną do sprawowania opieki nad dziećmi nie może być kierowca pojazdu dokonujący przewozu dzieci na danej trasie. 1.28. Zamawiający przed podpisaniem umowy będzie żądał okazania aktualnych dokumentów dopuszczających dany pojazd do ruchu (dowodu rejestracyjnego potwierdzającego stan techniczny pojazdu), a w przypadku gdy Wykonawca nie jest właścicielem danego pojazdu – również dokument potwierdzający prawo do dysponowania tym pojazdem oraz dokumentów potwierdzających posiadanie ubezpieczenia OC i NW oraz zgłoszenia danego pojazdu do licencji, zgodnie z ustawą o transporcie drogowym. 1.29. Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą w niniejszym postępowaniu, zobowiązany będzie do posiadania opłaconej polisy ubezpieczeniowej, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, przez cały okres realizacji umowy, w kwocie nie mniejszej niż wartość podpisanej umowy na realizację niniejszego zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60100000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Ustala się wadium w wysokości : 10 000,00 zł (słownie: czterytysiącezł00/100) 2. Wykonawca wnosi wadium przed upływem terminu składania ofert. 3. Wykonawca wnosi wadium w pieniądzu, na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy Gniezno Oddział w Niechanowie nr 49 9065 0006 0010 0100 7663 0004 lub w jednej z poniżej podanych form: a) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, b) w gwarancjach bankowych, c) w gwarancjach ubezpieczeniowych, d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r., poz. 359). 4. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu ustaloną kwotę należy przekazać przelewem na konto Zamawiającego, przy czym za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Potwierdzoną za zgodność kserokopię dowodu zapłaty wadium należy dołączyć do oferty. 5. W przypadku wnoszenia wadium w pozostałych dopuszczalnych formach, kopię poświadczoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. Wadium musi być zabezpieczone na okres 30 dni, licząc od upływu terminu składania ofert. Oferta zabezpieczona na krótszy okres niż wymagany zostanie odrzucona. 6. Dokument w formie poręczenia lub gwarancji powinien zawierać stwierdzenie, że jest ono nieodwołalne i że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty wadium, zgodnie z warunkami przetargu, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń. 7. W przypadku gdy wadium w formie gwarancji wnoszone będzie przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, z treści gwarancji powinno wynikać, że odnosi się ona zarówno do zleceniodawcy gwarancji, jak i do wszystkich pozostałych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium zgodnie z art. 46 ustawy. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami zgodnie z art. 46 ustawy. 10. Złożenie oferty niezabezpieczonej akceptowaną formą wadium wskazaną w ust. 3 będzie skutkować odrzuceniem oferty Wykonawcy z postępowania.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunek ten zostanie spełniony, jeśli wykonawca przedłoży ważną licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób, o której mowa w treści art. 5 ustawy z dnia 6 września 2001 o transporcie drogowym (tekst jednolity Dz. U. z 2017r., poz. 2200 z późn. zm.)
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Pełnomocnictwo osób podpisujących ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu firmy składającej ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów, jeżeli jest wymagane. W terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej zamawiającego informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 Pzp Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp – wzór stanowi załącznik nr 8 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca przedstawi dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach