Przetargi.pl
Realizacja specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w miejscu ich zamieszkania - na terenie gminy Gruta

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej ogłasza przetarg

  • Adres: 86-330 Gruta, Gruta
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 56 468 31 21 , fax. 56 468 31 88
  • Data zamieszczenia: 2019-06-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
    Gruta 244
    86-330 Gruta, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 56 468 31 21, fax. 56 468 31 88
    REGON: 53429100070000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://gopsgruta.bip.gov.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Realizacja specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w miejscu ich zamieszkania - na terenie gminy Gruta
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi wykonywanymi w miejscu zamieszkania tych osób na terenie Gminy Gruta. W/w usługi stanowią zadania zlecone gminie na podstawie rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. U. z 2005 r. Nr 189, poz. 1598 ze. zm.) oraz art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz.U. z 2018 r. poz 1508 ze zm.). 2. Usługi odbywać się będą na terenie Gminy Gruta w miejscu zamieszkania beneficjenta. Liczba godzin określona zleceniem jest czasem efektywnie przepracowanym przez Zleceniobiorcę. Zamówienie będzie obejmowało specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi w następującym zakresie usług: a) specjalistyczne usługi opiekuńcze w zakresie rehabilitacji leczniczej - rehabilitacja fizyczna i usprawnianie zaburzonych funkcji organizmu w zakresie nieobjętym przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1510 z późn. zm.) będą prowadzone: o zgodnie z zaleceniami lekarskimi lub specjalisty z zakresu rehabilitacji ruchowej lub fizjoterapii. Zajęcia z rehabilitacji ruchowej muszą być prowadzoną przez fizjoterapeutów oraz absolwentów szkół wyższych ze specjalnością rehabilitacja lub gimnastyka lecznicza. Szacunkowo przyjmuje się że do wykonania przez okres obowiązywania umowy będzie ok. 3870 godzin z zakresu rehabilitacji leczniczej. Wykonawca usługi zobowiązany jest do dysponowania odpowiednim sprzętem, który musi dostarczyć do miejsca zamieszkania beneficjenta usług, w szczególności: aparat do masażu BOA, lampy solux, przenośne stoły do masażu, tablice do ćwiczeń manualnych, rotory, platformy balansujące, aparat do elektroterapii, aparat do laseroterapii, itp., b) specjalistyczne usługi opiekuńcze w zakresie integracji sensorycznej. Zajęcia z integracji sensorycznej muszą być prowadzone przez osoby wykwalifikowane (terapeuta zajęciowy, fizjoterapeuta i logopeda, lekarz, psycholog, pedagog, pedagog specjalny) posiadające ukończony kurs kwalifikacyjny I i II stopnia (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 15 sierpnia 2015 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli (Dz.U. 2015. poz.1264) Szacunkowo przyjmuje się, że do wykonania przez okres obowiązywania umowy będzie ok. 550 godzin z zakresu integracji sensorycznej. Wykonawca usługi zobowiązany jest do dysponowania odpowiednim sprzętem, który musi dostarczyć do miejsca zamieszkania beneficjenta usług, w szczególności: wałki, piłki, kliny, deski balansowe, dyski sensoryczne, itp., specjalistyczne usługi opiekuńcze w zakresie terapii behawioralnej, muszą być prowadzone przez osoby wykwalifikowane (terapeuta zajęciowy, fizjoterapeuta i logopeda, lekarz, psycholog, pedagog, pedagog specjalny) posiadające ukończony kurs kwalifikacyjny I i II stopnia (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia z dnia 15 sierpnia 2015 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli (Dz.U. 2015. poz.1264) Szacunkowo przyjmuje się, że przez okres obowiązywania umowy do wykonania będzie ok. 700 godzin terapii behawioralnej. c) specjalistyczne usługi opiekuńcze w zakresie alternatywnych sposobów porozumiewania się – zajęcia z logopedą, powyższe musi być prowadzone przez osobę posiadająca uprawnienia logopedy. Szacunkowo przyjmuje się, że prze okres obowiązywania umowy do wykonania będzie ok. 240 godzin zajęć z logopedą. d) specjalistyczne usługi opiekuńcze w zakresie terapii psychologicznej – terapia musi być prowadzona przez osobę posiadającą siadająca właściwe kwalifikacje, potwierdzone wymaganymi dokumentami, do udzielania świadczeń psychologicznych o których mowa w ustawie z dnia 8 czerwca 2001 r. o zawodzie psychologa i samorządzie zawodowym psychologów. Szacunkowo przyjmuje się, że przez okres obowiązywania umowy do wykonania będzie ok. 90 godzin z zakresu terapii psychologicznej. e) specjalistyczne usługi opiekuńcze w zakresie treningu EEG biofeedback- trening musi być prowadzony przez osoby posiadające odpowiedni kurs/ szkolenie z zakresu treningu biofeedback, ponadto wykonawca musi zapewnić w miejscu zamieszkania podopiecznego odpowiedni sprzęt do prowadzenia terapii zakresu EEG biofeedback min.: sprzęt komputerowy z oprogramowaniem, elektrodami i pozostałym niezbędnym wyposażeniem. Szacunkowo przyjmuje się, że przez okres obowiązywania umowy do wykonania będzie ok. 50 godzin z treningu EEG biofeedback. 3. Szacunkowo przyjmuje się, że do wykonania przez okres obowiązywania umowy łącznie będzie ok. 5500 godzin zegarowych (60 minut) specjalistycznych usług opiekuńczych osób dorosłych i dzieci z zaburzeniami psychicznymi (łącznie ok. 28 osób). Zakłada się, że liczba godzin świadczonych usług oraz liczba osób objętych usługami może się zwiększyć bądź zmniejszyć o 25 % w stosunku do ich liczb wymienionych w pkt. 2. Zmiana ilości godzin świadczonych usług i zmiana ilości osób objętych usługami nie wpływa na wysokość stawki godzinowej. 4. Wykonanie przedmiotu zamówienia. a) Wykonawca będzie świadczyć specjalistyczne usługi opiekuńcze na podstawie pisemnego zlecenia w oparciu o indywidualne decyzje administracyjne wydane przez GOPS Gruta. b) Ze względu na dobro i potrzeby osób na rzecz których świadczone mają być usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi, w sytuacjach tego wymagających Zamawiający dopuszcza możliwość ustnego (np. telefonicznie) i pisemnego (np. faxem, e-mail) poinformowania Wykonawcy o terminie rozpoczęcia lub przerwania realizacji usługi. c) specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi, świadczone będą przez pracowników Wykonawcy w dni robocze od poniedziałku do piątku oraz w indywidualnych przypadkach w zależności od potrzeb osoby objętej opieką także w dni wolne od pracy. d) Usługi będą wykonywanie w godzinach od 8.00 do 19.00 w domu podopiecznego, po uprzednim uzgodnieniu telefonicznym przez pracownika Wykonawcy z pacjentem ram czasowych świadczenia usługi. Ponadto Zamawiający zastrzega, iż podczas jednej wizyty dziennie, wykonawca może w ciągu, jednorazowo wykonać jeden rodzaj usługi specjalistycznej trwający nie dłużej niż 90 minut. e) Koszt dojazdu pracownika wykonującemu specjalistyczne usługi opiekuńcze do miejsca zamieszkania podopiecznego leży po stronie Wykonawcy. 4. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 5. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 6. Zamawiający ze względu na specyfikę zadania nie dopuszcza realizacji zadań przez podwykonawcę. 7. Wykonawca zobowiązany jest posiadać przez cały okres trwania umowy ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia zamawiającemu 8. Wynagrodzenie 1.) Wynagrodzenie za wykonane usługi przekazywane będzie na konto bankowe wskazane w dokumencie finansowym Wykonawcy, do którego przypisany jest rachunek VAT Wykonawcy. 2.) Wynagrodzenie będzie wyliczone na podstawie kart pracy stanowiących załącznik do dokumentu finansowego złożonych przez Wykonawcę. Karty pracy będą potwierdzone przez świadczeniobiorcę osobno dla każdego rodzaju usługi. Wykonawca składa Zamawiającemu dokument finansowy wraz załącznikami w terminie do 7 dnia następnego miesiąca. 3. ) Wynagrodzenie będzie płatne w terminie do 30 dni od dnia złożenia w siedzibie zamawiającego przez Wykonawcę, dokumentów potwierdzających prawidłową realizację zadania w danym miesiącu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85000000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa wymagań w zakresie spełnienia tego warunku
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Wykonawca wraz z ofertą (załącznik nr 1 do SIWZ) składa niżej podane oświadczenia aktualne na dzień składania ofert (informacje zwarte w oświadczeniach stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu): 1) Oświadczenie Wykonawcy dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu - załącznik nr 2 do SIWZ, 2) Oświadczenie Wykonawcy dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania - załącznik 3 do SIWZ, 3) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby, warunku udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu – załącznik nr 3 do SIWZ, 4) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunku udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wskazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia. 2. Oświadczenie składane przez wszystkich Wykonawców po otwarciu ofert: 1. oświadczenie Wykonawcy dotyczące przesłanek wykluczenia/grupa kapitałowa – załącznik nr 5 do SIWZ UWAGA: Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji której mowa w art. 86 ust. 5 ust. Pzp przekazuje Zamawiającemu przedmiotowe oświadczenie, oświadczenie należy złożyć zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ. Wraz ze złożonym oświadczeniem, Wykonawca może złożyć dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu, w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie składa każdy Wykonawca wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 3. Oświadczenia lub dokumenty składane na wezwanie Zamawiającego przez Wykonawcę, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza w celu potwierdzenia spełniania udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej: 1. Wykaz osób które będą uczestniczyć w wykonywanym zadaniu: należy sporządzić wykaz na druku zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ, oraz dołączyć dowody, którymi są dokumenty poświadczające spełnienie wymaganych warunków świadczenia usługi – udokumentowanie posiadanych uprawnień 2. Polisę OC oraz potwierdzenie opłacenia przedłożonej w postępowaniu policy. UWAGA: W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokument Wykonawcy składają wspólnie. 4. Oświadczenia lub dokumenty składane na wezwanie Zamawiającego przez Wykonawcę, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu: 1) wskazanie rejestru w którym zarejestrowana jest prowadzona działalność gospodarcza lub odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp; 2) oświadczenia Wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne; 4) oświadczenia Wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2018 poz. 1445 ze zm.). 5) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 6) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 7) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp. 8) oświadczenia Wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo – w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji – dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności; 9) oświadczenia Wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne; 5. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 8.4 1) pkt 2–4 – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 5. Dokumenty, o których mowa w ust 4 powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Dokument, o którym mowa w ust 4, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem tego terminu. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 4., zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis ust. 4 stosuje się. 6. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 7. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 8. W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający może żądać dokumentów, które określają w szczególności: 1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 9. Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w ust. 4. 10. W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w Rozdz. 8, które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy Pzp, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne. 11. Oświadczenia, o których mowa w SIWZ dotyczące Wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp oraz dotyczące Podwykonawców, składane są w oryginale. 12. Dokumenty, o których mowa w SIWZ, inne niż oświadczenia, o których mowa w ust. 9.9.1., składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 13. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej. 14. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów, o których mowa w SIWZ, innych niż oświadczenia, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 15. Zamawiający zgodnie z art. 26 ust. 2f Pzp będzie żądał od Wykonawców do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów, jeżeli w trakcie postępowania będą zachodzić uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach