Przetargi.pl
Realizacja robót budowlanych w ramach przebudowy budynku na siedzibę Urzędu Gminy Sławno

Gmina Sławno ogłasza przetarg

  • Adres: 76-100 Sławno, M. C. Skłodowskiej
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 598 106 229 , fax. 598 107 526
  • Data zamieszczenia: 2017-11-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Sławno
    M. C. Skłodowskiej 9
    76-100 Sławno, woj. zachodniopomorskie
    tel. 598 106 229, fax. 598 107 526
    REGON: 77097990900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://ug.slawno.ibip.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Realizacja robót budowlanych w ramach przebudowy budynku na siedzibę Urzędu Gminy Sławno
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie roboty budowlanej pn. „Realizacja robót budowlanych w ramach przebudowy budynku na siedzibę Urzędu Gminy Sławno zlokalizowanej ul. I Pułku Ułanów 11, dz. nr 335, 61/1 obręb ewidencyjny Sławno nr 002, Miasto Sławno, zgodnie z przepisami ustawy Prawo budowlane i rozporządzeniami wykonawczymi oraz współpraca z Zamawiającym w uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie obiektu w zakresie robót Wykonawcy. 2. Przedmiot zamówienia określa dokumentacja projektowa budowlano – wykonawcza remontu i przebudowy willi Schultza w Sławnie wraz ze zmiana sposobu użytkowania oraz rozbiórką i budową elementów zagospodarowania terenu wraz z uwzględnieniem zapisów SIWZ. Zakres przedmiotu zamówienia określony w dokumentacji projektowej obejmujące roboty budowlane będące przedmiotem zamówienia: 1) Prace zabezpieczające: a) zabezpieczenie podłóg i posadzek; b) zabezpieczenie stolarki okiennej i parapetów. 2) Prace rozbiórkowe: a) wyburzenie zamurowania otworu drzwiowego drzwi zewnętrznych wejścia bocznego z poziomu tarasu T 02 do pomieszczenia B 07; b) wyburzenie ścianek działowych; c) demontaż wtórnych warstw wykończenia podłóg; d) demontaż oryginalnych, źle zachowanych parkietów w pomieszczeniach; e) skucie i usunięcie wtórnych okładzin ściennych (boazerie, płytki); f) demontaż wtórnej stolarki drzwiowej zewnętrznej; g) demontaż wtórnej stolarki drzwiowej wewnętrznej oraz projektowanej do wymiany na drzwi ppoż (drzwi DW01 B i C [NT-06, O-01, P-01] – 2 szt. należy zdemontować wraz z ościeżnicami i opaskami z zachowaniem szczególnej ostrożności i 1szt. wyeksponować na poddaszu budynku); h) demontaż wtórnych opasek i ościeżnic; i) skucie wtórnych warstw podłogowych werandy (zaprawa cementowa, płytki cementowe); j) skucie zniszczonych i wtórnych warstw tarasu od strony elewacji południowej; k) demontaż uszkodzonego deskowania zewnętrznego werandy drewnianej; l) demontaż sufitów podwieszanych na poziomie III kondygnacji – pom. D 04; m) demontaż schodów drewnianych policzkowych prowadzących na kondygnację strychową; n) skucie wtórnych tynków ściennych i usunięcie warstw malarskich w pomieszczeniach przeznaczonych do wymiany tynków ściennych; 3) Prace remontowo – naprawcze: a) remont warstw wykończenia podłóg (nowe warstwy wykończenia) w pomieszczeniach, gdzie nie zachowały się oryginalne wykończenia podłóg (w zakresie Wykonawcy znajdują się podłogi we wszystkich pomieszczeniach z wyłączeniem pomieszczeń z oryginalnymi płytkami ceramicznymi); b) remont warstw wykończenia podłóg w pomieszczeniach B04 i B05, poprzez wymianę istniejących parkietów na nowe; c) prace dotyczące remontu tarasu T01; d) remont parapetów okiennych wewnętrznych poprzez wymianę na nowe drewniane; e) remont ościeża otworu drzwiowego wejścia bocznego (obecnie zamurowanego), po usunięciu zamurowania; f) wykonanie nowej stolarki drzwiowej wewnętrznej zwykłej płytowej (9 szt.); g) wymiana okien werandy; h) prace tynkarskie i malarskie pomieszczeń; i) remont okładzin ścian pomieszczeń higieniczno-sanitarnych poprzez wymianę na nowe; j) remont schodów wewnętrznych prowadzących na kondygnację poddasza, poprzez wymianę na wzór istniejących, k) remont wejścia głównego w elewacji południowej – sufit, słupy, bez ściany z cegły klinkierowej, l) remont wejścia bocznego pod werandą – sufit, słupy, bez ściany z cegły klinkierowej. 4) Prace remontowo – konserwatorskie: a) renowacja schodów klatki schodowej; b) renowacja podłóg drewnianych w pomieszczeniach: C03-C08, D03, D06-D09, klatka schodowa (z wyłączeniem posadzek ceramicznych). 5) Prace nowoprojektowane: a) prace termomodernizacyjne ścian, dachu i stropu werandy (należy wymienić elementy drewniane deskowania zewnętrznego w 100 %); b) prace termomodernizacyjne ścian skośnych ostatniej kondygnacji użytkowej; c) nowe ścianki działowe; d) wykonanie okna podawczego; e) wykonanie wentylacji grawitacyjnej wspomaganej mechanicznie w pomieszczeniach higieniczno – sanitarnych wraz z jej zabudową; f) zamontowanie nawiewników ciśnieniowych we wszystkich pomieszczeniach przeznaczonych na pobyt ludzi (oprócz pomieszczeń higieniczno – sanitarnych, gdzie projektuje się wentylacje grawitacyjną wspomaganą mechanicznie, oraz oprócz pomieszczenia klatki schodowej); g) wykonanie sufitów podwieszanych nad kondygnacją drugiego piętra. 6) Prace demontażowe i nowoprojektowane związanie z ochroną ppoż.: a) system oddymiania grawitacyjnego klatki schodowej: demontaż fragmentu wypełnienia ceglanego stropu odcinkowego klatki schodowej w celu utworzenia „ciągu kominowego”; demontaż fragmentu podłogi kondygnacji poddasza, znajdującej się nad otworem służącym do oddymiania w celu utworzenia „ciągu kominowego”; zamontowanie nowoprojektowanych okien oddymiających umieszczonych w płaszczyźnie dachu; pozostałe elementy systemu oddymiania: według opracowania części elektryczne – poza zakresem Wykonawcy; b) rozwiązania zastępcze dotyczące klasy odporności ogniowej schodów: wykończenie 2xpłytą karton-gips spodu oraz boków schodów klatki schodowej; c) podłoga antystatyczna, nieiskrząca w pomieszczeniu kotłowni. 3. Z zakresu prac objętych projektem budowlano - wykonawczym wyłącza się: 1) demontaż wtórnych zabudowań wnęk w ścianach wewnętrznych, 2) ostrożny demontaż zabytkowej stolarki okiennej i drzwiowej przeznaczonej do konserwacji i restauracji, zabezpieczenie otworów okiennych oraz konserwacja i renowacja drzwi polichromowanych (18szt.z zestawienia stolarki drzwiowej) i stolarki okiennej (okna klatki schodowej) przewidzianych do zachowania i renowacji (roboty zostaną wykonane przez wyspecjalizowaną firmę, Wykonawca zobowiązany jest udostępnić obiekt Wykonawcy tych robót na czas ich wykonywania); 3) renowację i konserwację drzwi zewnętrznych DZ01 (renowacja tych drzwi zostanie wykonana przez wyspecjalizowaną firmę, do której zakresu obowiązków należeć będzie również zabezpieczenie otworu drzwiowego po ich demontażu na czas wykonania renowacji, jeśli Wykonawca uzna, że zabezpieczenie otworu jest niewystarczające zwłaszcza dla bezpieczeństwa jego mienia wewnątrz budynku, w ramach wynagrodzenia ryczałtowego wykona dodatkowe zabezpieczenie otworu drzwiowego według własnego uznania, bez naruszenia substancji zabytkowej obiektu); 4) stolarka drzwiowa wewnętrzna o wskazanej klasie odporności ogniowej zarówno stylizowana jak i zwykła (15szt.); 5) drzwi płytowe DW014 A[NT-013]; 6) wykonanie i osadzenie nowoprojektowanej stolarki okiennej (drzwi balkonowe prowadzące na taras południowy oraz dwa okna znajdujące się po bokach drzwi); 7) wykonanie i zamontowanie nowej stolarki okiennej, o współczesnej formie (klatka schodowa; dostawienie nowych okien od strony wewnętrznej; przy pozostawieniu oryginalnej stolarki); 8) restaurację i konserwację polichromii ściennych w sposób opisany w dokumentacji projektowej; 9) zakres robót zagospodarowania terenu tj.: roboty określone w projekcie branży drogowej, instalację kanalizacji deszczowej, ogrodzenie zewnętrzne zabytkowe i nowoprojektowane, brama wjazdowa i wejścia na teren działki, mur oporowy, zieleń; 10) instalację elektryczną zewnętrzną oświetleniową; 11) instalację elektryczną wewnętrzną; 12) instalację wodno – kanalizacyjną; 13) inne roboty konserwatorskie niże te wymienione w SIWZ jako wskazane do zakresu przedmiotu zamówienia (np. renowacja posadzek ceramicznych, sztukaterii, wątków ceglanych zewnętrznych itp.); 14) wykonanie i zamontowanie nowej stolarki wewnętrznej i zewnętrznej drzwiowej na wzór istniejącej oryginalnej stolarki (8 szt. wewnętrzne i 2 szt. zewnętrzne); 15) wykonanie i zamontowanie naczółka drzwiowego w pomieszczeniu B 06 i B07 (odstępstwo od dokumentacji, która mówi tylko o jednym naczółku drzwiowym); 16) podnośnik dla niepełnosprawnych wraz z podestem przy wejściu głównym do budynku (ściany ażurowe lub przeszkolone, części metalowe w kolorze balustrad), wykonanie projektu wykonawczego podnośnika należy do Wykonawcy. 4. Roboty budowlane objęte przedmiotem zamówienia lecz nie ujęte w dokumentacji projektowej: 1) polichromie ścian wewnętrznych w sieniach I i II kondygnacji (parte i I piętro) oraz na ścianach klatki schodowej od strony sieni nie będą podlegały w całym zakresie konserwacji i restauracji; Zamawiający prace w zakresie konserwacji i restauracji planuje zlecić do wykonania w 2 miejscach w ramach odrębnego postępowania (w każdej z sieni oraz na klatce schodowej; są to miejsca polichromii świadków, w których na etapie prac konserwatorskich wykonano odkrywki). Wykonawca zabezpieczy wskazane przez Zamawiającego miejsca odkrywek na okres remontu przed ich uszkodzeniem, a pozostałe części tych ścian oraz inne ściany przewidziane w projekcie do wykonania prac konserwatorskich i restauratorskich polichromii Wykonawca zabezpieczy zgodnie z poniższym opisem: wykonać zabezpieczenie i konserwację odsłoniętych świadków malowideł w sieniach i na klatce schodowej z wyłączeniem trzech miejsc, o których mowa powyżej, zagruntować powierzchnię wtórnych przemalowań ścian: poprzez wykonanie warstwy sczepnej na trudne podłoża, wyrównać podłoże poprzez naniesienie warstwy gładzi gipsowej, pomalować pomieszczenia w kolorze szarym, dobranym odpowiednio do historycznych wymalowań ściennych. Restaurację polichromii świadków Zamawiający zleci w odrębnym postępowaniu innemu Wykonawcy. Wykonawca robót zobowiązany jest do umożliwienia wykonania prac firmie, która będzie wykonywać restaurację i konserwację polichromii świadków. 2) drzwi do archiwum DW06 A[NT-09] wyposażyć w zamek elektroniczny z ewidencją wejść i wyjść analogicznie jak drzwi DW05 A[NT-012] (doprowadzenie instalacji elektrycznej do drzwi wyłączone z zakresu Wykonawcy); 3) wymiana schodów klatki schodowej na poddasze na nowe zabiegowe schody drewniane sosnowe, lakierowane wraz z balustradą. 5. W ramach realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do: 1) wykonania planu ewakuacji budynku oraz wyposażenia budynku w wymagane projektem i przepisami prawa środki ochrony przeciwpożarowej i oznaczenia ewakuacyjne; 2) przygotowania projektu wykonawczego podnośnika dla niepełnosprawnych wraz z podestem, który podlega akceptacji Zamawiającego; 3) sporządzenia Świadectwa charakterystyki energetycznej budynku zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 2014 r. o charakterystyce energetycznej budynków (Dz. U. z 2014 r., poz. 1200 z późn. zm.) i Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 27 lutego 2015 r. w sprawie metodologii wyznaczania charakterystyki energetycznej budynku lub części budynku oraz świadectw charakterystyki energetycznej (Dz. U. z 2015 r., poz. 376); 4) wykonania instrukcji użytkowania obiektu w oparciu o zastosowane urządzenia i dokonanie przeszkolenia personelu Urzędu Gminy; 5) pomocy Zamawiającemu w uzyskania pozwolenia na użytkowanie dla obiektu w zakresie robót Wykonawcy po wykonaniu całości zakresu robót budowlanych objętych pozwoleniem na budowę. 6. Zmiany w stosunku do dokumentacji projektowej: 1. Przewód spalinowy wykonać z przewodu o przekroju eliptycznym 140 x 250 mm z rury kwasoodpornej. Wpięcie wykonać do przewodu kominowego wskazanego w załączonej do dokumentacji projektowej opinii kominiarskiej. Zastosować wszystkie zalecenia i wymagania wskazane w przedmiotowej opinii kominiarskiej. 2. Pom. D04 wykończone jest obecnie płytą OSB, Zamawiający nie przewiduje w tym pomieszczeniu renowacji podłogi z desek, istniejącą płytę należy wykończyć wykładziną jak w pom. B06. 3. Pom. D010 – D012 obecnie wykończone są płytkami zarówno na ścianach jak i na podłodze należy skuć okładziny, wyburzyć ścianki działowe, tworząc jedno pomieszczenie. Wykończenie podłogi wykładziną jak w pom. B06, wykończenie ścian jak w pom. D09. 4. W pomieszczeniu D08 i w pomieszczeniu magazynku przy pom. D07 wykończyć podłogi wykładziną, jak w pom. B06, tynki wymienić na nowe i pomalować, konstrukcję drewnianą zaimpregnować pożarowo, prace termomodernizacyjne ścian skośnych bez zmian w stosunku do dokumentacji projektowej. 7. Informacje o obiekcie: 1) Przedmiot zamówienia obejmuje remont budynku zabytkowej Willi Schultza położonej przy ul. I Pułku Ułanów 11 w Sławnie, figurującej w wykazie zabytków nieruchomych wyznaczonych przez WKZ do wojewódzkiej ewidencji zabytków. 2) Jest to budynek wielobryłowy trzykondygnacyjny z nieużytkową czwartą kondygnacją poddasza, całkowicie podpiwniczony. Budynek założony na planie prostokąta z połączoną z korpusem ośmioboczną wieżą. 3) Budynek wzniesiony został w technologii tradycyjnej murowanej z cegły ceramicznej pełnej na zaprawie wapiennej lub wapienno – cementowej, na fundamentach z kamienia i cegły ceramicznej pełnej. 4) Bryła budynku jest wykończona dachem wielospadowym, krytym dachówką ceramiczną karpiówką kładziona w podwójną koronkę. 5) Powierzchnia zabudowy 307,93 m2; powierzchnia całkowita 1316,95m2, powierzchnia wewnętrzna 952,19m2; powierzchnia użytkowa 726,14 m2; kubatura brutto 1417 m3. 8. Szczegółowy opis i zakres rzeczowy robót budowlanych „Realizacja prac konserwatorskich, remont i przebudowa Willi Schultza w Sławnie, pozwalająca na zmianę sposobu użytkowania na siedzibę Urzędu Gminy Sławno” zawierają: 1. Projekt budowlano – wykonawczy: b) opracowanie wielobranżowe; c) branża elektryczna; d) branża drogowa – wyłączona w całości z zakresu; e) branża wod. – kan., ogrzewania oraz gazu. 2. Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych: a) Ogólna specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych – roboty ogólnobudowlane; b) Ogólna specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych – roboty sanitarne; c) Ogólna specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych – instalacje elektryczne. 3. Ekspertyza techniczna z zakresu ochrony przeciwpożarowej remontu i przebudowy willi Schultza w Sławnie wraz ze zmianą sposobu użytkowania budynku na Urząd Gminy Sławno. 4. Badania Konserwatorskie, Program Prac Konserwatorskich na potrzeby remontu i adaptacji zabytkowej willi Schultza w Sławnie z sierpnia 2016 r. 5. Decyzje i uzgodnienia załączone do dokumentacji przetargowej. Dokumenty te powinny być wykorzystane do sporządzenia kosztorysu ofertowego i zestawienia rzeczowo – finansowego (Załącznik nr 8 do SIWZ). Przedmiar robót załączony do dokumentacji przetargowej jest elementem pomocniczym, nie jest podstawą wyceny robót przez Wykonawcę. Za podstawę do wyceny należy uznać projekt budowlano - wykonawczy, Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych oraz uwagi zawarte w SIWZ. Kompletna dokumentacja projektowa opisana w tym punkcie dostępna jest na stronie internetowej Zamawiającego. 9. Prowadzenie robót na budowie: 1) Zamawiający informuje, że całość prac objętych dokumentacją projektową została podzielona na odrębne części. Oznacza to, że Zamawiający nie przekaże całego placu budowy jednemu Wykonawcy. 2) Wykonawcy poszczególnych części przedmiot zamówienia zmuszeni są do współpracy w celu jego realizacji oraz dzielenia terenu budowy (budynku). 3) Zamawiający dysponuje jednym pozwoleniem na budowę na realizację prac wewnątrz budynku i wykonanie zagospodarowania terenu. Kierownikiem całej budowy będzie kierownik budowy z ramienia Zamawiającego. Za wykonanie prac przez Wykonawcę odpowiedzialny będzie wyznaczony przez niego kierownik robót. 4) Harmonogram prac przygotuje Wykonawca, w konsultacji z Kierownikiem Budowy. Podlega on jednak ostatecznemu zatwierdzeniu przez Kierownika Budowy i zależny jest od koordynacji poszczególnych branż. 5) Teren działki z wyłączeniem budynku przekazany zostanie Wykonawcy robót związanych z zagospodarowaniem terenu. Wykonawca robót zewnętrznych przy zagospodarowaniu terenu zobowiązany zostanie do zapewnienia dostępu pracownikom Wykonawcy do budynku oraz umożliwienia wykonania dostaw materiałów do budynku. Wykonawca planując termin dostaw wymagających dojazdu bezpośrednio do budynku zobowiązany jest ustalać je z Wykonawcą robót zagospodarowania terenu i akceptować postęp prac robót zagospodarowania terenu, tj. np. akceptować brak możliwości dojazdu do budynku przez pewne okresy czasu (kilku dni lub tydzień). Przerwy w dojeździe do budynku, krótsze niż tydzień czasu, nie mogą być podstawą żądania przedłużenia terminu realizacji robót przez Wykonawcę. 10. Inne wymagania Zamawiającego wobec Wykonawcy w ramach ustalonego wynagrodzenia: 1) przed wbudowaniem wyrobów Wykonawca jest zobowiązany wystąpić z wnioskiem o zatwierdzenie wyrobu i uzyskać akceptacje Nadzoru Inwestorskiego na materiał (wzór wniosku opracuje Wykonawca w konsultacji z Inspektorem Nadzoru Inwestorskiego); 2) do Wykonawcy należy przygotowanie i utrzymanie placu i zaplecza budowy, a w szczególności jego dozór; 3) Wykonawca zlikwiduje plac budowy na własny koszt i doprowadzi teren do należytego stanu; 4) Wykonawca robót w miejscach sąsiadujących z istniejącą zabudową zobowiązany jest do prowadzenia robót ze szczególną ostrożnością; 5) Wykonawca robót w miejscach sąsiadujących z elementami zabytkowymi w budynku zobowiązany jest do prowadzenia robót ze szczególną ostrożnością, a w przypadku wystąpienia konieczności naruszenia substancji zabytkowej uzyskać zgodę Nadzoru Inwestorskiego na wykonanie takich prac. W przypadku uszkodzenia zabytkowych elementów na skutek samodzielnych decyzji Wykonawcy zostanie on obciążony kosztami ich naprawy; 6) Wykonawca zobowiązany jest do takiego prowadzenia robót, aby nie wystąpiły uszkodzenia obiektów i infrastruktury, zlokalizowanych na terenie placu budowy i nie podlegających przebudowie oraz zlokalizowanych poza terenem placu budowy. W przypadku wystąpienia uszkodzeń tych obiektów lub infrastruktury, Wykonawca zobowiązany jest do naprawy uszkodzeń lub odtworzenia tych obiektów lub infrastruktury; 7) Wykonawca w ramach wynagrodzenia wykona własnym staraniem zasilanie placu budowy w energię elektryczną i wodę, na warunkach uzgodnionych z gestorami tych mediów; Zamawiający dopuszcza możliwość udostępnienia Wykonawcy mediów obecnie podłączonych do budynku (energia elektryczna, woda i kanalizacja sanitarna), na korzystanie z których Zamawiający posiada umowy, pod warunkami: założenia podliczników na własny koszt oraz najpóźniej w dniu odbioru końcowego rozliczenia się finansowo z Zamawiającym ze zużycia mediów, a w przypadku braku takiego rozliczenia Zamawiający potrąci z ostatniej faktury Wykonawcy należność z tytułu zużytych mediów; 8) Wykonawca, jeżeli uzna za konieczne, zapewni ochronę mienia znajdującego się na placu budowy, Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za mienie Wykonawcy; 9) Wykonawca zobowiązany jest zorganizować plac budowy zgodnie z wymogami właściwej gospodarki odpadami oraz w sposób zapewniający ochronę powietrza atmosferycznego przed zanieczyszczeniem, w tym także przez zastosowanie sprawnego i właściwie eksploatowanego sprzętu oraz najmniej uciążliwej akustycznie technologii prowadzenia robót; 10) Wykonawca zobowiązany jest do zagospodarowania odpadów budowlanych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami; 11) W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej zostały wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie materiałów i urządzeń, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów i urządzeń równoważnych, pod warunkiem, że zagwarantują one uzyskanie parametrów technicznych i eksploatacyjnych nie gorszych od założonych w dokumentacji. W przypadku projektowanych rozwiązań systemowych Wykonawca zobowiązany jest do zastosowania odpowiadających rozwiązań systemowych. 11. Informacje dotyczące wynagrodzenia i gwarancji: 1. W ofercie Wykonawca określa wynagrodzenie ryczałtowe za wykonanie robót opisanych w załączonej dokumentacji projektowej, STWIOR i SIWZ. 2. Wykonawca w wynagrodzeniu ryczałtowym musi uwzględnić wszystkie koszty wykonania robót określonych w dokumentacji projektowej oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, a także koszty wynikające z zapisów SIWZ. 3. W przypadku wynagrodzenia ryczałtowego przedmiar robót nie determinuje zakresu prac objętych przedmiotem zamówienia. Zawarte w przedmiarze robót zestawienia mają jedynie zobrazować skalę robót budowlanych i pomóc w oszacowaniu kosztów inwestycji, wobec czego jest on wyłącznie dokumentem pomocniczym. 4. Na żądanie Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest wykonać roboty dodatkowe. Podstawę obliczania kosztów ewentualnych robót dodatkowych stanowić będzie kosztorys ofertowy opracowany na podstawie cen jednostkowych lub dane wyjściowe do kosztorysowania przyjęte do sporządzenia kosztorysu ofertowego Wykonawcy, ceny jednostkowe pracy sprzętu i materiałów zaproponowanych przez Wykonawcę, ale nie większe niż średnie ceny SEKOCENBUD dla kwartału poprzedzającego termin wykonania robót budowlanych. 5. Na żądanie Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest wykonać roboty zamienne (w stosunku do robót przewidzianych w projekcie). Rozliczenie ewentualnych robót zamiennych nastąpi kosztorysem różnicowym, który stanowić będzie różnicę pomiędzy kosztorysem ofertowym dla robót podstawowych, a kosztorysem robót zamiennych. Kosztorys zamienny należy opracować na zasadach określonych dla kosztorysu robót dodatkowych. O konieczności wykonania robót zamiennych zamawiający pisemnie powiadamia wykonawcę. Wykonawca w terminie 7 dni od daty otrzymania tego pisma sporządza kosztorys różnicowy. 6. Roboty zamienne mogą być także wykonane na wniosek Wykonawcy po uprzednim zaakceptowaniu przez Zamawiającego gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu umowy według zasad jak dla robót zamiennych na żądanie Zamawiającego. 7. Przewiduje się także możliwość ograniczenia zakresu rzeczowego przedmiotu umowy (roboty zaniechane), w sytuacji gdy wykonanie danych robót będzie zbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu umowy określonego w punkcie 1 niniejszego paragrafu. 8. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia zakresu rzeczowego na skutek wprowadzenia robót zamiennych oraz ograniczenia zakresu rzeczowego przedmiotu umowy (roboty zaniechane), bez wynagrodzenia i odszkodowania dla Wykonawcy w oparciu o protokół konieczności na podstawie kosztorysu różnicowego przy jednoczesnym zachowaniu tych samych cen i wskaźników. 9. Wykonawca poniesie wszystkie koszty związane z realizacją zadania. 10. Wymagany okres gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia wynosi minimum 36 miesięcy od dnia odebrania przez Zamawiającego robót budowlanych i podpisania (bez uwag) protokołu końcowego. Gwarancja obejmuje obiekt z wyposażeniem, czyli wszystkimi zamontowanymi przez Wykonawcę urządzeniami oraz elementy infrastruktury. 12. Prace zastrzeżone do samodzielnego wykonania przez Wykonawcę, tj. prace, których wykonania nie może powierzyć podwykonawcom: 1. prace związane z wykonaniem ścian, dachu i stropu werandy; 2. prace termomodernizacyjne ścian skośnych ostatniej kondygnacji użytkowej; 3. wykonanie nowych murowanych ścian działowych; 4. prace związane z tarasem zewnętrznym; 5. prace związane z wykonaniem nowych okładzin ściennych i podłogowych z płytek (dotyczy pomieszczeń sanitarnych i kuchni). 13. Inne informacje: Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zamiany materiałów i urządzeń przedstawionych w ofercie przetargowej, pod warunkiem że zmiany te będą korzystne dla Zamawiającego. Będą to np. okoliczności: powodujące obniżenie kosztu ponoszonego przez Zamawiającego na eksploatacje i konserwację wykonanego przedmiotu umowy, powodujące poprawienie parametrów technicznych, wynikające z aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp technologiczny lub zmiany obowiązujących przepisów. Zmiany muszą zostać zaakceptowane przez Nadzór Autorski i Nadzór Inwestorski. Wskazane jest, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej miejsca roboty budowlanej, w celu uzyskania informacji niezbędnych do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia. Koszty wizji lokalnej poniesie Wykonawca. Zamawiający na wniosek Wykonawcy udostępni mu obiekt na czas przeprowadzenia wizji.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości – 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium można wnieść w formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp. 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium w pieniądzu należy wnieść na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy Sławno Nr 50 9317 0002 0000 3131 2000 0030 z dopiskiem „Wadium na roboty budowlane, budynek UG” 5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu za termin wniesienia uznaje się chwilę uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 6. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz – oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego: Urząd Gminy w Sławnie, ul. M.C. Skłodowskiej 9, 76-100 Sławno – w Sekretariacie, pokój nr 10 (Zamawiający w tym przypadku nie żąda załączenia potwierdzenia wniesienia wadium do oferty). 7. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób inny niż określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy, a jego oferta zostanie odrzucona na podstawie stosownych przepisów. 8. Zamawiający dokonuje zwrotu wadium zgodnie z postanowieniami art. 46 ustawy Pzp. Wadium wniesione w pieniądzu, Zamawiający zwróci wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek wskazany przez Wykonawcę. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami w przypadkach określonych w art. 46 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu Wykonawców zostanie dokonana w oparciu o zasadę spełnia – nie spełnia na podstawie oświadczenia załączonego do oferty, zgodnie z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego w niniejszym postępowaniu

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach