Przetargi.pl
Realizacja projektu o nazwie : Rozbudowa Ośrodka Kultury z adaptacją na Ośrodek Integracji Europejskiej i Promocji Podlasia w Goniądzu współfinansowanego ze środków UE - Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007-2013 Osi Priorytetowej III. Rozwój turystyki i kultury Działania 3.1 Rozwój atrakcyjności turystycznej regionu.

Urząd Miejski w Goniądzu ogłasza przetarg

  • Adres: 19-110 Goniądz, Plac 11 Listopada 38
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 085 7380043 , fax. 085 7380307
  • Data zamieszczenia: 2009-07-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Miejski w Goniądzu
    Plac 11 Listopada 38 38
    19-110 Goniądz, woj. podlaskie
    tel. 085 7380043, fax. 085 7380307
    REGON: 00052738000000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Realizacja projektu o nazwie : Rozbudowa Ośrodka Kultury z adaptacją na Ośrodek Integracji Europejskiej i Promocji Podlasia w Goniądzu współfinansowanego ze środków UE - Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007-2013 Osi Priorytetowej III. Rozwój turystyki i kultury Działania 3.1 Rozwój atrakcyjności turystycznej regionu.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja projektu o nazwie : Rozbudowa Ośrodka Kultury z adaptacją na Ośrodek Integracji Europejskiej i Promocji Podlasia w Goniądzu, ul. Stary Rynek 23 współfinansowanego ze środków UE - Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007-2013 Osi Priorytetowej III. Rozwój turystyki i kultury Działania 3.1 Rozwój atrakcyjności turystycznej regionu. Powierzchnia istniejącego budynku wynosi 861,6 m2, powierzchnia zabudowy całkowitej 1047,20 m2.Kubatura budynku wynosi 6 207 m3, powierzchni użytkowej 1 290,50 m2. Rozbudowa oparta jest na istniejących fundamentach, które należy wzmocnić rdzeniami żelbetowymi i wykonać izolację pionową. Ściany konstrukcyjne wew. I zewn. Z bloczków lub z cegły silikatowej. Stropy cegła żerańska gr. 24 cm. Dach nad salą widowiskową kratownica stalowa, nad resztą konstrukcja drewniana. Krycie blachą powlekaną, dachówko-podobną. Stolarka PCV-okienna, aluminiowa drzwi zewnętrzne. 2. Szczegółowy opis zamówienia przedstawiono w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz przedmiarach stanowiących załączniki do niniejszej SIWZ. 3. Wykonawcy udzielą gwarancji zgodnie z projektem Karty Gwarancyjnej (według zał. nr 5). 4. Wykonawcy, w celu zapoznania się ze specyfiką warunków lokalizacyjno - terenowych, powinni dokonać wizji lokalnej przed złożeniem oferty. 5. Wykonawcy są zobowiązani do dostarczenia dokumentacji powykonawczej z naniesionymi nieistotnymi odstępstwami od zatwierdzonego projektu budowlanego. 6. Nazwa i kod zgodnie z CPV: 45 20 00 00-9 - budownictwo
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452000009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każda oferta musi być zabezpieczona wadium o wartości 100 000,00 PLN. 2. Wadium może być wniesione w następujących formach: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007 nr 42, póz. 275 z późniejszymi zmianami). 3. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy BS MOŃKI O/GONIĄDZ Nr: 37808500050130009720000050 4. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które w chwili otwarcia ofert znajduje się na koncie Zamawiającego. 5. Dokumenty dotyczące wadium wniesionego w innej formie niż pieniądzu (zgodne z zapisami pkt. VIII ppkt 2), należy w oryginale dostarczyć do siedziby Zamawiającego odrębnie lub łącznie z ofertą do chwili otwarcia ofert. Potwierdzona kopia musi być dołączona do oferty. 6. Wykonawca, który nie wniósł wadium zostanie wykluczony z postępowania. 7. Wykonawca, którego oferta została wybrana traci wadium w okolicznościach przewidzianych w art. 46 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 8.Zamawiający orzeknie przepadek wadium jeżeli na wezwanie Zamawiającego Wykonawca nie uzupełni dokumentów . 9. Dyspozycję wykonawców w zakresie zwrotu wniesionych w pieniądzu wadiów, Zamawiający przekaże do banku niezwłocznie po zawarciu umowy z wykonawcą, którego ofertę wybrano lub po unieważnieniu przetargu, i nie później niż następnego dnia po upływie terminu związania ofertą. 10. Jeżeli przed upływem terminu składania ofert, wykonawca wycofał się z przetargu, Zamawiający dokona zwrotu wadium w terminie 3 dni od daty pisemnego złożenia wniosku o zwrot, jak również na pisemny wniosek wykonawcy, którego oferta została odrzucona.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. Spełniają warunki z art. 22 ust. l pkt. 1-3 Ustawy z dnia 19 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007r. Nr 223 póz. 1655 ze zmianami). 2. Nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. l i 2 Ustawy z dnia 19 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007r. Nr 223 póz. 1655 ze zmianami). 3. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. 4. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego osób zdolnych do wykonania zamówienia a) Zrealizowali w ostatnich 5 latach jako Generalni Wykonawcy (rozpoczęte po 01.01.2004 i zakończone do 31.12.2008), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 budynków: użyteczności publicznej lub budynków zamieszkania zbiorowego, w rozumieniu zapisu §3 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2002r. nr 75 póz. 690 wraz ze zmianami) o wartości netto co najmniej 2.000.000,00 zł każdy. Realizacja każdego obiektu musi być potwierdzona pozytywnymi opiniami Zamawiających w rozumieniu ustawy Prawo zamówień publicznych. Za Zamawiających nie uznaje się generalnych wykonawców. b) Zrealizowali w ciągu ostatnich 5 lat ( rozpoczęte po 01.01.2004 i zakończone do 31.12.2008) co najmniej 1 zamówienie polegające na wyposażeniu wielofunkcyjnych sal widowiskowo- konferencyjnych o charakterze sceniczno widowiskowym o wartości netto każdej nie mniej niż 500 tys. zł , w technologie zawierające : - wykonanie instalacji systemów audiowizualnych dla celów kongresowych i scenografii ze szczególnym uwzględnieniem systemów projekcji wielkoekranowych, - wykonanie instalacji systemów nagłośnienia do celów muzycznych kongresowych oraz projekcji wielkoekranowych, - wykonanie elementów systemów technologii sceny w tym mechaniki scenicznej typu sztankiety, mosty oświetlne, wyciągarki, kulisy kurtyny elektryczne , itp. oraz systemów oświetlenia ogólnego i reflektorowego sterowanego w systemie DMX - wykonanie instalacji sterujących technologią Sali (oświetlenie , multimedia) w standardzie automatyki budynku np. LonWorks, EIB, itp., - wykonanie dedykowanych dla sal koncertowych, widowiskowych i kongresowych systemów sterowania technologicznego aparaturą medialną typu Preston, AMX, CUE, itp., ze szczególnym uwzględnieniem ich integracji z systemem sterowania DMX- standardu techniki scenicznej. c) przedstawią referencje dokumentujące wykonanie obiektów z zastosowaniem technologii wymienianych w kryteriach technicznych (ppkt. b) d) dysponują osobami do kierowania realizacją zamówienia, posiadającymi udokumentowane uprawnienia i kwalifikacje, niezbędne do prowadzenia prac będących przedmiotem zamówienia ( w tym posiadane uprawnienia i aktualny wpis do Izby Inżynierów Budownictwa) obejmujących pełen zakres branżowy (w zakresie robót ogólnobudowlanych, sanitarnych, elektrycznych, drogowych) wymagane przepisami ustawy Prawo Budowlane (Dz.U. z 2000r. nr 106 póz. 1126 z późn. zmianami). - dysponują osobami posiadającymi uprawnienia i certyfikaty do realizacji specjalistycznych instalacji będących przedmiotem zamówienia (pkt b). Oferent musi posiadać certyfikaty uprawniające go do instalacji, uruchamiania i serwisu proponowanych urządzeń. 5. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia: a) posiadają potencjał finansowy pozwalający na zaangażowanie środków własnych lub zdolność kredytową nie mniejszą niż 500 tys. zł. , b) udzielą co najmniej 5-letniej gwarancji na wszystkie prace budowlano - instalacyjne w zakresie AV oraz na dostarczone urządzenia, c) są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na sumę nie mniejszą jak 500 tys. zł. Ocena spełnienia warunków wymaganych od wykonawców dokonana zostanie w systemie /spełnia - nie spełnia/, z zachowaniem art. 26 ustawy Zamówień Publicznych. Niespełnienie chociażby jednego warunku, skutkować będzie wykluczeniem wykonawcy z postępowania.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oferta musi zawierać następujące oryginalne dokumenty, ich odpisy lub kserokopie poświadczone za zgodność z oryginałem przez osoby uprawnione do działania w imieniu wykonawcy. Na potwierdzanym dokumencie, wraz z podpisem osoby uprawnionej, musi znaleźć się zapis /za zgodność z oryginałem. 1. Oferta. 1.1.Wypełniony formularz Oferta (wg zał. formularza - zał. nr 1). 1.2.Formularz cenowy (wg zał. formularza - zał. nr 7) sporządzony na podstawie kosztorysu szczegółowego wykonanego zgodnie z dokumentacją projektową, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót oraz przedmiarem robót, stanowiącymi załączniki do SIWZ (spis wg załącznika nr 6). Kolejność pozycji kosztorysowych powinna być zgodna z ich chronologiczną numeracją zapisaną w przedmiarach, a każda pozycja winna być zakończona ceną jednostkową wraz z przyjętymi do kalkulacji narzutami. Pozycje kosztorysowe dla których brak jest przedmiarów powinny się znaleźć na końcu odpowiedniego elementu kosztorysu ofertowego. 1.3. Wykaz stawek i narzutów zastosowanych do wyceny oferty (wg zał. formularza - zał. Nr 4). 2. Dowód wniesienia (ustanowienia) wadium. 3. Dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnienie wymaganych warunków: 3.1. Aktualny odpis z właściwego rejestru lub aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3.2. Oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 st. l pkt 1-3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo Zamówień publicznych i o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania zgodnie z art. 24 ust. l i 2. 3.3. Aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji organu podatkowego, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 3.4. Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. l pkt. 9 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3.5. Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważnego zaświadczenia właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust. l pkt. 4-8 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3.6. Wykaz osób odpowiedzialnych za kierowanie realizacją zamówienia wraz z udokumentowaniem ich uprawnień i kwalifikacji, niezbędnych do prowadzenia prac będących przedmiotem zamówienia (w tym posiadane uprawnienia i aktualny wpis do Izby Inżynierów Budownictwa) a także zakres wykonywanych przez nich czynności obejmujący pełen zakres branżowy (w zakresie robót ogólnobudowlanych, sanitarnych, elektrycznych) - wg zał. formularza - zał. nr 3. 3.7. Sprawozdanie finansowe za okres nie dłuższy niż ostatnie trzy lata obrotowe wraz z opinią biegłego rewidenta o badanym sprawozdaniu, jeżeli podlegało badaniu; w przypadku wykonawcy nie zobowiązanego do składania sprawozdań finansowych - innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności. W przypadku krótszego okresu działalności - odpowiednie dokumenty za okres prowadzenia tej działalności, oraz: informację z banku/spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w którym/ej wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków lub zdolności kredytowej wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 3.8. Polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej. W przypadku polisy z terminem związania krótszym niż czas trwania kontraktu wymagane jest zobowiązanie w formie oświadczenia o przedłużeniu polisy na czas wymagany. 3.9. Wykaz budynków użyteczności publicznej i zamieszkania zbiorowego, o których mowa w pkt. III SIWZ, zrealizowanych przez wykonawcę w okresie ostatnich 5 lat (rozpoczętych po 01.01.2004 i zakończonych do 31.12.2008), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości netto oraz daty ( dzień, miesiąc, rok rozpoczęcia i zakończenia) i miejsca ich wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających (opinie, referencje), że roboty te zostały należycie wykonane - wg zał. formularza - zał. nr 2. 3.10.Wykaz podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia i zakres prac przewidywanych im do wykonania (nazwa i adres podwykonawcy, zakres prac przewidzianych do powierzenia w ramach zamówienia) - jeżeli dotyczy - zgodnie z art. 36 ust. 4 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych. 4. W przypadku podmiotów występujących wspólnie dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 5.1. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, mają zastosowanie przepisy § 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U. Nr 87, poz. 605) oraz rozporządzenia zmieniającego rozporządzenie z dnia 16 października 2008r. (Dz.U. Nr 188, poz. 1155), tj. zamiast dokumentów o których mowa w pkt. 3 : 1) ppkt. 3.1, 3.3, 3.4 - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że : a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie. 2) ppkt. 3.5 - składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4-8 ustawy. 2.Dokumenty, o których mowa w ust. 1 pkt. 1 lit. a i c oraz pkt. 2, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. Dokument, o którym mowa w ust. 1 pkt. 1 lit. b, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. 3. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 1, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Przepis ust. 2 stosuje się odpowiednio. Niespełnienie wymagań określonych w pkt. 1 do 5 niniejszej SIWZ, brak któregokolwiek z wyżej wymienionych dokumentów, złożenie dokumentu w niewłaściwej formie, nieuzupełnienie dokumentów lub niezłożenie wyjaśnień w terminach wyznaczonych przez Zamawiającego, skutkować będzie wykluczeniem wykonawcy lub odrzuceniem oferty.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.um.goniadz.wrotapodlasia.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach