Przetargi.pl
Realizacja kolejnego etapu zadania: Przebudowa dojazdów pożarowych i dróg leśnych o długości około 15,50 km na terenie Nadleśnictwa Mirosławiec - odcinek IV o długości około 5,0 km

Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Mirosławiec ogłasza przetarg

  • Adres: 78650 Mirosławiec, ul. Wolności
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 672 595 094, , fax. 672 596 331
  • Data zamieszczenia: 2017-08-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Mirosławiec
    ul. Wolności 30
    78650 Mirosławiec, woj. zachodniopomorskie
    tel. 672 595 094, , fax. 672 596 331
    REGON: 57006444100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_pila/nadl_miroslawiec
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: PAŃSTWOWA JEDNOSTKA ORGANIZACYJNA NIEPOSIADAJĄCA OSOBOWOŚCI PRAWNEJ

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Realizacja kolejnego etapu zadania: Przebudowa dojazdów pożarowych i dróg leśnych o długości około 15,50 km na terenie Nadleśnictwa Mirosławiec - odcinek IV o długości około 5,0 km
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia dotyczy dojazdu pożarowego nr 14 o długości ok. 5,0 km , który zlokalizowany jest na terenie Nadleśnictwa Mirosławiec – Leśnictwa Kalinówka i Hanki, położonego w obrębie ewidencyjnym Hanki, gminie Mirosławiec, powiat wałecki, w województwie zachodniopomorskim. Planowany do przebudowy dojazd pożarowy o długości około 5 km przebiega przez następujące działki: Obręb Mirosławiec: 8275, 8309/1, 8274 - j. ewid. Mirosławiec Obręb Hanki: 8308/1, 8273, 8307/1, 8272, 8271, 8270, 8269, 8268, 8267, 8266, 8265, 8301, 8300, 8299, 8298/1, 8297/2, 8261, 8260/2 - j. ewid. Mirosławiec. Istniejący dojazd posiada nawierzchnię gruntową nieutwardzoną. Dojazd spełnia funkcje przeciwpożarowe i użytkowe (techniczna obsługa przyległych terenów leśnych). Szerokość pasa drogowego jest zmienna i oscyluje w granicach 2,00-4,00m. Na całej długości trasy występują koleiny. Występowanie w/w ubytku w nawierzchni jest wynikiem osłabienia nośności konstrukcji dojazdu oraz niepoprawnego ukształtowania dojazdu w przekroju poprzecznym. Wzdłuż istniejącego dojazdu występują płytkie rowy odwadniające. Dojazd pożarowy biegnie przez lasy mieszane, tzn. liściaste oraz iglaste, z czego wnioskować można, że podłoże gruntowe jest stosunkowo wilgotne. Rzędne terenu objętego opracowaniem wynoszą od 124 do 133 m n.p.m. Przebieg drogi wpisano w istniejącą trasę, wprowadzając na niej łuki poziome o promieniach od R=15m do R=500m. Proste przejściowe i poszerzenia na łukach należy wykonać wg projektu. Zaprojektowano 15 mijanek. Każda mijanka ma szerokości 3,0m co w przekroju daje łączną szerokość z drogą min. 6,5m. Zaprojektowane mijanki mają następujące wymiary: - długość skosu: 21,0 m, - długość mijanki (peron właściwy): min. 23,0 m, - szerokość mijanki: 3,0 m, - odległość pomiędzy sąsiednimi mijankami: około 300 m Odcinek IV - dojazd pożarowy nr 14 - rozpoczyna swój bieg przy zjeździe z drogi wojewódzkiej nr 177 Mirosławiec – Hanki, a kończy na drodze gminnej. Zjazdy z projektowanej drogi pożarowej na dukty leśne i drogi w liniach oddziałowych zaprojektowano o szerokości 3,5m. Krawędzie zjazdów wyłukowano promieniami R=3,0 ÷ 13,0m. Jezdnie na projektowanym odcinku zaprojektowano o przekroju poprzecznym jednostronnym ze spadkiem 4%. Spadek poprzeczny mijanek wynosi 6%. Jezdnię ograniczono poboczami z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie o gr. 10 cm i szerokości 0,75m z każdej strony, spadek poprzeczny poboczy wynosi 6%. Zaprojektowano konstrukcję nawierzchni dojazdu pożarowego: - warstwa ścieralno - wzmacniająca z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie frakcji 0/31,5mm o gr.10cm, - warstwa zasadnicza z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie frakcji 0/63mm o gr.20cm, - warstwa odcinająca z piasku o gr. 10cm/ zamiennie warstwa wzmacniająca z gruntu stabilizowanego cementem Rm=2,5 MPa o gr. 15 cm, - warstwa gruntu nasypowego lub rodzimego. Do wykonania nawierzchni należy użyć wyłącznie kruszywa pochodzenia naturalnego, nieodpadowego, wytworzonego z litej skały. Dopuszcza się stosowanie skał magmowych (np. granit, bazalt). Nie dopuszcza się do stosowania skał osadowych (np. kruszywo wapienne) oraz łupków. Przebieg niwelety zaprojektowano tak aby maksymalnie dostosować się do istniejącego terenu. Pochylenia podłużne oscylują w granicach 0,14% - 6,00%. Zastosowano również łuki pionowe (wypukłe i wklęsłe) o promieniach od 300 do 5 000 m. Założono odwodnienie powierzchniowe w kierunku terenu istniejącego. W miejscu możliwego gromadzenia się wód deszczowych przy drodze zaprojektowano przydrożne rowy odwadniające o przekroju trapezowym. Projektowane rowy posiadają następujące parametry: - przekrój poprzeczny trapezowy, - pochylenie skarp 1:2, - głębokość rowu 40 cm, - szerokość rowu 30 cm. W miejscach gdzie spadek niwelety przekracza 3,50% zastosowano korytka ściekowe o wymiarach 50x50x15cm ułożone na ławie fundamentowej z betonu C12/15 gr. 15 cm. Aby skutecznie odprowadzić wodę z korytek do rowów należy wbudować korytka prefabrykowane skarpowe. Podczas robót ziemnych zakłada się do ponownego wbudowania około 35% ziemi pozyskanej z wykopów, tj. około 3503m3. Zakłada się humusowanie projektowanych rowów odwadniających oraz skarp dojazdu 5-cio cm warstwą humusu. Zaprojektowano wycinkę drzew kolidujących ze skrajnią projektowanej drogi leśnej. Wykonawca robót, w ciągu 15 dni kalendarzowych od przekazania placu budowy, przy pomocy geodety wytyczy przebieg drogi i oznaczy drzewa do wycinki. Przebieg drogi i kolidujące z drogą drzewa muszą być tak oznaczone, aby możliwe było późniejsze wykonanie drogi wraz ze wszystkimi parametrami, takimi jak poszerzenia na łukach, wyłukowania zjazdów, skrzyżowania, mijanki, pobocza, rowy, projektowane nasypy i wykopy. Wykonawca zgłosi Zamawiającemu zakończenie robót związanych z wytyczeniem przebiegu drogi i oznakowaniem drzew do wycinki. W ciągu 3 dni od zgłoszenia, Zamawiający dokona kontroli przeprowadzonych robót i, jeśli nie będzie miał uwag, przystąpi do wycinki drzew i wywozu drewna. Ze względów bezpieczeństwa, w okresie prowadzenia prac usuwania drzew zabrania się wykonywania prac budowlanych. Zamawiający zastrzega, że okres przeprowadzania prac usuwania drzew i wywozu drewna nie przekroczy 20 dni kalendarzowych. Po wykonaniu w/w robót, Zamawiający niezwłocznie zawiadomi Wykonawcę o możliwości kontynuowania prac budowlanych. Ze względu na skalę oraz zakres przedsięwzięcia nie przewiduje się negatywnego oddziaływania planowanej inwestycji na środowisko. Oddziaływanie na środowisko zamierzonej inwestycji będzie miało charakter wyłącznie lokalny. Przed przystąpieniem do robót ziemnych należy cały projekt wynieść w teren i sprawdzić zgodność rozwiązań projektowych z istniejącym terenem. W razie zmian podłoża należy dogęścić badania geologiczne. Dokładny opis przedmiotu zamówienia znajduje się w n/w załącznikach: 1) Załącznik nr 7 – Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, 2) Załącznik nr 8 – Dokumentacja projektowa, 3) Załącznik nr 9 – Przedmiar robót. Wykonawca zobowiązany będzie do wykonywania przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zasadami obowiązującymi w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe, a w szczególności zgodnie m.in. z: a) ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 z późn. zm.), b) ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1332) – dalej „PB”,
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233140-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie: 40 000,00 zł (słownie złotych czterdzieści tysięcy gr. 00/100) Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach zgodnie z art. 45 ust. 6 ustawy Pzp, tj.: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 09.11.2000 r. – o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 r., poz. 359, z późn. zm.); Wadium wpłacane w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w banku PKO BP S.A. O/Wałcz nr rachunku: 53 1020 2847 0000 1402 0070 3231 z dopiskiem: wadium na zabezpieczenie oferty w postępowaniu na: Realizacja kolejnego etapu zadania: Przebudowa dojazdów pożarowych i dróg leśnych o długości około 15,50 km na terenie Nadleśnictwa Mirosławiec - odcinek IV o długości około 5,0 km. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego. Z treści wadium wnoszonego w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 r., poz. 359, z późn. zm.) o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 Pzp. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz może być załączone w oryginale do oferty lub złożone w oryginale przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego (pokój nr 5). Wadium musi zabezpieczać ofertę na daną część zamówienia przez cały okres związania ofertą. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie zostanie uznana za odrzuconą. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia 3) kwotę gwarancji/poręczenia, 4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a Pzp oraz art. 46 ust. 5 Pzp .
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Ofertę należy sporządzić według formularza oferty (załącznik nr 1 do SIWZ). Do oferty należy dołączyć: 1. oświadczenie, o którym mowa w części 7 SIWZ pkt 7.1. litera a (oświadczenie stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu i spełnia warunki udziału w postępowaniu) 2. zobowiązanie, o którym mowa w części 7 SIWZ pkt 7.3., (zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – jeżeli dotyczy). 3. pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowę o współdziałaniu, z której będzie wynikało przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnictwo powinno być załączone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii, 4. dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza), względnie do podpisania innych dokumentów składanych z ofertą, chyba że zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (tekst jednolity: Dz. U. z 2014 r., poz. 1114 ze zmianami), a wykonawca wskazał to wraz ze złożeniem oferty, o ile prawo do ich podpisania nie wynika z dokumentów złożonych wraz z ofertą. 5. kosztorys ofertowy opracowany metodą uproszczoną zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 13 lipca 2001 r. w sprawie metod kosztorysowania obiektów i robót budowlanych (Dz. U. Nr 80, poz. 867). Kosztorys ofertowy ma być sporządzony dokładnie na podstawie przedstawionego przez Zamawiającego przedmiaru robót i uwzględniać wszystkie koszty niezbędne do realizacji zamówienia. Wykonawca określa ceny na wszystkie elementy zamówienia wymienione w przedmiarach robót, które po wypełnieniu przez Wykonawcę stanowić będą kosztorys ofertowy jako załącznik do oferty. Kosztorys ofertowy należy sporządzić zgodnie z dostarczonymi przedmiarami robót wg zasad: bez zgody Zamawiającego w przedstawionych przedmiarach nie wolno wprowadzać żadnych zmian. W kosztach opisanych w przedmiarach przez Wykonawcę należy uwzględnić wszystkie koszty niezbędne do realizacji przedmiotu Zamówienia. Brak kosztorysu ofertowego skutkować będzie odrzuceniem oferty zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp „Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 pkt 3.”

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach