Przetargi.pl
Realizacja dwóch badań społecznych w ramach projektu Opolskie Obserwatorium Rynku Pracy III realizowanego przez Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu

Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu ogłasza przetarg

  • Adres: 45-315 Opole, ul. Głogowska 25C
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 0-77 4416701 , fax. 0-77 4416702
  • Data zamieszczenia: 2014-07-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu
    ul. Głogowska 25C 25C
    45-315 Opole, woj. opolskie
    tel. 0-77 4416701, fax. 0-77 4416702
    REGON: 53165550800000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Realizacja dwóch badań społecznych w ramach projektu Opolskie Obserwatorium Rynku Pracy III realizowanego przez Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie dwóch badań z zakresu aktywnej polityki rynku pracy realizowanej w województwie opolskim. Badania obejmują instrumenty jakimi są dotacje na podjęcie działalności gospodarczej dla osób bezrobotnych oraz refundacje kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla skierowanych do zatrudnienia bezrobotnych, dla których podstawą prawną są następujące dokumenty: 1) Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 kwietnia 2009 roku w sprawie dokonywania refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego oraz przyznawania bezrobotnemu środków na podjęcie działalności gospodarczej (Dziennik Ustaw nr 62, poz. 512 z dnia 17 kwietnia 2009 roku). 2) Dokumentacja projektu PO KLucz do biznesu! oraz PO KLucz do biznesu 2! realizowanego w działaniu 6.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. 2. Zamawiający zastrzega sobie prawo uczestnictwa w konceptualizacji i operacjonalizacji w trakcie przygotowania obu badań, a także formułowania wytycznych w aspekcie analizy uzyskanego materiału empirycznego oraz ostatecznego kształtu sporządzonych raportów. BADANIE I - Badanie skuteczności dotacji na podjęcie działalności gospodarczej w województwie opolskim. BADANIE II - Badanie skuteczności refundacji na tworzenie nowych miejsc pracy w województwie opolskim. 3. Celem Badania I jest ocena efektywności instrumentu stosowanego w latach 2009-2013 w województwie opolskim poprzez ustalenie: 1) Odsetek firm, które w chwili badania w dalszym ciągu prowadziły swoją działalność; 2) Bilansu zatrudnienia wśród firm istniejących na rynku; 3) Bilansu zatrudnienia względem firm, które zakończyły działalność tj. ustalenie ilu pracowników przyjęły firmy wobec liczby firm, które zostały zlikwidowane; 4) Prognoz zatrudnienia wśród firm istniejących na rynku; 5) Czasu po jakim następuje zwrot kosztu uczestnictwa w programie; 6) Czynników, które wpływają na skalę efektywności. 4. Przed przystąpieniem do realizacji Badania I Wykonawca zobligowany jest do sporządzenia operatu (bazy danych), w skład którego wchodzić będą: 1) Osoby bezrobotne, którym udzielono wsparcia w ramach projektu systemowego PO KLucz do biznesu! i PO KLucz do biznesu 2!, realizowanego w Działaniu 6.2 PO KL w okresie od 01.01.2009 roku do 30.06.2013 roku; 2) Osoby bezrobotne, którym udzielono wsparcia w ramach projektów systemowych realizowanych przez wszystkie powiatowe urzędy pracy województwa opolskiego w Poddziałaniu 6.1.3 PO KL w okresie od 01.01.2009 roku do 30.06.2013 roku; 3) soby bezrobotne, którym udzielono wsparcia w ramach środków Funduszu Pracy będących w dyspozycji wszystkich powiatowych urzędów pracy województwa opolskiego w okresie od 01.01.2009 roku do 30.06.2013 roku 5. Założenia realizacji Badania I:1) Badanie ma mieć charakter ilościowy z zastosowaniem metody kwestionariuszowej. Jako użyteczny kwestionariusz badania Zamawiający uzna kwestionariusz, w którym odsetek braku odpowiedzi na zadane pytania badawcze (zmienne) nie będzie większy niż 5%. 2) Wykonawca zobligowany jest do konsultowania z Zamawiającym konceptualizacji badania, do momentu jego akceptacji. 3) W trakcie realizacji badania Wykonawca posłuży się opracowanym przez siebie kwestionariuszem ankiety, zaakceptowanym przez Zamawiającego przed rozpoczęciem procesu zbierania danych. 4) Dobór prób badawczych: a) W przypadku beneficjentów wskazanych w punkcie 4 podpunkt 1)dobór próby należy przeprowadzić w sposób losowo-warstwowy przy uwzględnieniu płci (pierwsza warstwa), wieku (druga warstwa), wykształcenia (trzecia warstwa) oraz powiatu, w którym beneficjent zamieszkiwał w dniu złożenia wniosku o udzielenie dotacji (czwarta warstwa) odrębnie dla każdego cyklu projektu PO KLucz do biznesu i PO KLucz do biznesu 2!. Wielkość efektywnie zrealizowanej próby musi umożliwiać uogólnienie wyników w stosunku do ogółu osób którym udzielono dotacji przy maksymalnej wartość błędu +/-5%, i przedziale ufności 95% i nie może być mniejsza niż 77 osób dla projektu PO KLucz do biznesu oraz 290 dla projektu PO KLucz do biznesu 2!, b) W przypadku beneficjentów wskazanych w punkcie 4 podpunkt 2) i 3) próbę należy dobrać w sposób losowo-warstwowy przy uwzględnieniu płci (pierwsza warstwa), wieku (druga warstwa), wykształcenia (trzecia warstwa) oraz roku, w którym stosowano instrument (czwarta warstwa) odrębnie dla każdego powiatowego urzędu pracy w województwie opolskim. Wielkość efektywnie zrealizowanej próby badawczej musi umożliwiać uogólnienie wyników w stosunku do każdego powiatowego urzędu pracy przy maksymalnej wartość błędu +/-5%, i przedziale ufności 95% i nie może być mniejsza niż: -286 osób dla PUP w Brzegu,-151 osób dla PUP w Głubczycach,-212 osób dla PUP w Kędzierzynie-Koźlu,-185 osób dla PUP w Kluczborku,-157 osób dla PUP w Krapkowicach,-153 osoby dla PUP w Namysłowie,-259 osób dla PUP w Nysie,-209 osób dla PUP w Oleśnie,-290 osób dla PUP w Opolu,-147 osób dla PUP w Prudniku, -155 osób dla PUP w Strzelcach Opolskich. 5) Respondenci: a) Wykonawca jest zobowiązany do informowania respondentów o tym, iż uczestniczą w badaniu realizowanym w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, a tym samym współfinansowanym przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. b) Zamawiający dopuszcza swoją pomoc przy utworzeniu operatu jedynie w zakresie beneficjentów wskazanych w punkcie 4 podpunkt 1). c) Zamawiający nie dopuszcza jakiejkolwiek pomocy ze swojej strony w dotarciu do respondentów. d) Spośród dostępnych technik dotarcia do respondentów Zamawiający dopuszcza stosowanie jednej lub kilku wybranych technik spośród następujących: wywiad bezpośredni (PAPI), wywiad telefoniczny (CATI), wywiad za pośrednictwem Internetu (CAWI). 6) Bazy danych: a) Przed przystąpieniem do badania Wykonawca prześle Zamawiającemu operat losowania prób badawczych, z pominięciem danych osobowych. Po jego zaakceptowaniu, Wykonawca będzie mógł przystąpić do losowania prób badawczych. Baza danych będzie zapisana w formacie obsługiwanym przez MS Excel i będzie zawierać informację o jego źródle zgodnie z punktem 4. b) Przed przystąpieniem do badania Wykonawca prześle zamawiającemu bazę danych zawierającą wylosowaną próbę badawczą, z pominięciem danych osobowych. Baza danych będzie zapisana w formacie obsługiwanym przez MS Excel i będzie zawierać informację o źródle operatu zgodnie z punktem 5 SIWZ. Po uzyskaniu akceptacji Wykonawca może przystąpić do zbierania danych od respondentów. c) Po zakończeniu badania Wykonawca prześle Zamawiającemu bazę danych z zakodowanymi odpowiedziami od respondentów w formacie obsługiwanym przez IBM SPSS Statistics 21. Informacje zebrane w trakcie procesu gromadzenia danych należy zakodować zgodnie z treścią pytań i kafeteriami odpowiedzi zamieszczonymi w narzędziu badawczym. W bazie danych znajdować się musi informacja o typie wsparcia, które zostało udzielone respondentowi, zgodnie z punktem 4. d) Na wyraźne polecenie Zamawiającego, Wykonawca niezwłocznie przekaże każdemu powiatowemu urzędowi pracy w województwie opolskim zrealizowaną i właściwą dla niego próbę badawczą zawierającą komplet danych osobowych wraz z datą realizacji badania z danym respondentem, celem ewentualnej kontroli rzetelności zrealizowanej usługi. 7) Wytyczne z zakresu analizy a) Analiza i interpretacja danych w stosunku do wszystkich problemów badawczych musi odnosić się do specyfiki zasad regulujących stosowanie instrumentów, o których mowa w punkcie 1. b) Analiza i interpretacja danych pozyskanych w trakcie realizacji badania, o ile jest to zasadne powinna być realizowana z uwzględnieniem płci i wieku respondentów każdorazowo w odniesieniu do problemów badawczych. 8) Raport i materiały informacyjne a) Po zakończeniu zbierania danych od respondentów Wykonawca przedłoży Zamawiającemu raport o objętości maksimum 100 stron formatu A4 napisanego czcionką Times New Roman z interlinią 1,5, wydrukowany i trwale spięty w dwóch kopiach i nagrany na CD w formacie MS Word i Adobe Acrobat Reader wcześniej zaakceptowany przez Zamawiającego. Niedopuszczalne jest blokowanie plików hasłem lub innymi blokadami uniemożliwiającymi ich modyfikację i wydruk. b) Raport z badania ma składać się z następujących części:-Wniosków i rekomendacji płynących z badania,-Wstępu zawierającego skrócony opis badania, -Opisu metodologii badania,-Rozdziałów merytorycznych zawierających analizy i interpretacje adekwatnie do poruszanych problemów badawczych c) Po akceptacji złożonego raportu, Wykonawca dostarczy Zamawiającemu projekt skrótu z badania dalej zwanym folderem (o objętości maksymalnie 16 stron z okładkami, w formacie A5) w formacie pdf. spełniającym wymogi druku w drukarni. Skład graficzny folderu podlega konsultacjom z Zamawiającym do momentu akceptacji, a jego koszt musi zostać wliczony w ogólny koszt realizacji usługi badawczej. d) Do zaakceptowanego przez Zamawiającego raportu, Wykonawca dostarczy recenzję raportu opracowaną przez osobę wskazaną przez Wykonawcę w złożonej przez niego ofercie, posiadającą co najmniej tytuł naukowy doktora habilitowanego nauk społecznych. 6. Celem realizacji Badania II jest analiza instrumentu stosowanego w latach 2009-2012 poprzez: 1) Ustalenie liczby firm, którym udzielono wsparcia. 2) Ustalenie efektywności zatrudnieniowej i kosztowej stosowanego instrumentu; 3) Określenie stopnia zadowolenia przedsiębiorców z udzielonego im wsparcia; 4) Określenie sytuacji bezrobotnych, którzy podjęli zatrudnienie w wyniku udzielenia przedsiębiorcom wsparcia; 5) Określenie stopnia zadowolenia bezrobotnych z udzielonego im wsparcia; 6) Ustalenie czynników, które wpływają na skalę efektywności kosztowej i zatrudnieniowej oraz stopień zadowolenia przedsiębiorców i bezrobotnych z udzielonego im wsparcia. 8. Przed przystąpieniem do realizacji Badania II Wykonawca zobligowany jest do sporządzenia dwóch operatów (baz danych), w skład których wchodzą: 1) Przedsiębiorstwa, którym udzielono wsparcia w ramach wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego; 2) Bezrobotni, którzy podjęli zatrudnienie w wyniku wsparcia przedsiębiorstw; 9. Założenia realizacji Badania II: 1) Badania wśród przedsiębiorstw oraz bezrobotnych mają mieć charakter ilościowy z zastosowaniem metody kwestionariuszowej. Jako użyteczny kwestionariusz badania Zamawiający uzna kwestionariusz, w którym odsetek braku odpowiedzi na zadane pytania badawcze (zmienne) nie będzie większy niż 5%. 2) Wykonawca zobligowany jest do konsultowania z Zamawiającym konceptualizacji badania, do momentu jego akceptacji. 3) W trakcie realizacji badania Wykonawca posłuży się opracowanymi przez siebie kwestionariuszami ankiet, zaakceptowanymi przez Zamawiającego przed rozpoczęciem procesu zbierania danych. 4) Dobór prób badawczych: a) W przypadku przedsiębiorstw dobór próby należy przeprowadzić w sposób losowo-warstwowy przy uwzględnieniu sekcji PKD prowadzonej działalności (warstwa pierwsza), sektora prowadzonej działalności (warstwa druga), wielkości zatrudnienia w przedsiębiorstwie (warstwa trzecia) oraz roku, w którym stosowano instrument (czwarta warstwa) odrębnie dla każdego powiatowego urzędu pracy w województwie opolskim. Wielkość efektywnie zrealizowanej próby badawczej musi umożliwiać uogólnienie wyników w stosunku do każdego powiatowego urzędu pracy przy maksymalnej wartość błędu +/-5%, i przedziale ufności 95%. Dokładna liczba respondentów zostanie dookreślona po przedstawieniu Zamawiającemu przez Wykonawcę operatu badania. b) W przypadku bezrobotnych dobór próby należy przeprowadzić w sposób losowo-warstwowy przy uwzględnieniu płci (warstwa pierwsza), wieku (warstwa druga), wykształcenia (warstwa trzecia) oraz roku, w którym stosowano instrument (warstwa czwarta) odrębnie dla każdego powiatowego urzędu pracy w województwie opolskim. Wielkość efektywnie zrealizowanej próby badawczej musi umożliwiać uogólnienie wyników w stosunku do każdego powiatowego urzędu pracy przy maksymalnej wartość błędu +/-5%, i przedziale ufności 95% i nie może być mniejsza niż:-273 osoby dla PUP w Brzegu, -155 osób dla PUP w Głubczycach,-207 osób dla PUP w Kędzierzynie-Koźlu,-175 osoby dla PUP w Kluczborku,-111 osób dla PUP w Krapkowicach,-110 osób dla PUP w Namysłowie,-307 osoby dla PUP w Nysie,-153 osoby dla PUP w Oleśnie,-243 osoby dla PUP w Opolu,-100 osób dla PUP w Prudniku,-128 osób dla PUP w Strzelcach Opolskich. 5) Respondenci: a) Wykonawca jest zobowiązany do informowania respondentów o tym, iż uczestniczą w badaniu realizowanym w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, a tym samym współfinansowanym przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.b Zamawiający nie dopuszcza swojej pomocy przy utworzeniu operatów badania. c) Zamawiający nie dopuszcza jakiejkolwiek pomocy ze swojej strony w dotarciu do respondentów. d) Spośród dostępnych technik dotarcia do respondentów Zamawiający dopuszcza stosowanie jednej lub kilku wybranych technik spośród następujących: wywiad bezpośredni (PAPI), wywiad telefoniczny (CATI), wywiad za pośrednictwem Internetu (CAWI). 6) Bazy danych: a) Przed przystąpieniem do badania Wykonawca prześle Zamawiającemu operaty losowania prób badawczych, z pominięciem danych osobowych. Po ich zaakceptowaniu Wykonawca będzie mógł przystąpić do losowania prób badawczych. Baza danych będzie zapisana w formacie obsługiwanym przez MS Excel. Po uzyskaniu akceptacji Wykonawca może przystąpić do zbierania danych od respondentów. b) Przed przystąpieniem do badania Wykonawca prześle zamawiającemu bazę danych zawierającą wylosowaną próbę badawczą, z pominięciem danych osobowych. Baza danych będzie zapisana w formacie obsługiwanym przez MS Excel. c) Po zakończeniu badania Wykonawca prześle Zamawiającemu bazę danych z zakodowanymi odpowiedziami od respondentów przedsiębiorców i bezrobotnych) w formacie obsługiwanym przez IBM SPSS Statistics 21. Informacje zebrane w trakcie procesu gromadzenia danych należy zakodować zgodnie z treścią pytań i kafeteriami odpowiedzi zamieszczonymi w narzędziu badawczym. d) Na wyraźne polecenie Zamawiającego, Wykonawca niezwłocznie przekaże każdemu powiatowemu urzędowi pracy w województwie opolskim zrealizowane i właściwe dla niego próby badawcze zawierające komplet danych osobowych celem ewentualnej kontroli rzetelności zrealizowanej usługi wraz z datą realizacji badania z danym respondentem. 7) Wytyczne z zakresu analizy a) Analiza i interpretacja danych w stosunku do wszystkich problemów badawczych musi odnosić się do specyfiki zasad regulujących stosowanie instrumentów, o których mowa w punkcie 1. b) Analiza i interpretacja danych pozyskanych w trakcie realizacji badania, o ile jest to zasadne powinna być realizowana z uwzględnieniem płci i wieku respondentów każdorazowo w odniesieniu do problemów badawczych. 8) Raport i materiały informacyjne a) Po zakończeniu zbierania danych od respondentów Wykonawca przedłoży Zamawiającemu raport o objętości maksimum 100 stron formatu A4 napisanego czcionką Times New Roman z interlinią 1,5, wydrukowanego i trwale spiętego w dwóch kopiach i nagrany na CD w formacie MS Word i Adobe Acrobat Reader wcześniej zaakceptowany przez Zamawiającego. Niedopuszczalne jest blokowanie plików hasłem lub innymi blokadami uniemożliwiającymi ich modyfikację i wydruk. b) Raport z badania ma składać się z następujących części:-Wniosków i rekomendacji płynących z badania, -Wstępu zawierającego skrócony opis badania, -Opisu metodologii badania,-Rozdziałów merytorycznych zawierających analizy i interpretacje adekwatnie do poruszanych problemów badawczych c) Po akceptacji złożonego raportu, Wykonawca dostarczy Zamawiającemu projekt skrótu z badania dalej zwanym folderem (o objętości maksymalnie 16 stron z okładkami, w formacie A5) w formacie pdf. spełniającym wymogi druku w drukarni. Skład graficzny folderu podlega konsultacjom z Zamawiającym do momentu akceptacji, a jego koszt musi zostać wliczony w ogólny koszt realizacji usługi badawczej. d) Do zaakceptowanego przez Zamawiającego raportu, Wykonawca dostarczy recenzję raportu opracowaną przez osobę wskazaną przez Wykonawcę w złożonej przez niego ofercie, posiadającą co najmniej tytuł naukowy doktora habilitowanego nauk społecznych lub ekonomicznych. 9. Wykonawca odpowiedzialny jest za obsługę techniczną zakresu prac objętych SIWZ. 10. Wykonawca zobowiązany jest do umieszczenia na raportach, ankietach i innych elementach logotypów dostarczonych przez Zamawiającego. 11. Zamawiający zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia kontroli u wybranych respondentów i wglądu w zrealizowane kwestionariusze na każdym etapie realizacji zamówienia. 12. W przypadku prośby Zamawiającego Wykonawca oddeleguje co najmniej jednego członka zespołu realizującego usługę badawczą, posiadającego odpowiednią wiedzę merytoryczną i predyspozycje, w charakterze prelegenta na konferencję podsumowującą organizowaną przez Zamawiającego, która odbędzie się w Opolu w okresie I kwartału 2015 roku.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 731100006
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda od Wykonawców wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.wup.opole.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach