Przetargi.pl
Realizacja doradztwa skierowanego do kadry kierowniczej oświaty w zakresie przywództwa skoncentrowanego na kształtowaniu kompetencji kluczowych u uczniów w ramach projektu „Zapewnienie dyrektorom i innym osobom pełniącym funkcje kierownicze w mazowieckich szkołach i przedszkolach wsparcia szkoleniowo-doradczego w zakresie przywództwa edukacyjnego w kształceniu kompetencji kluczowych uczniów poprzez system placówek doskonalenia nauczycieli”

Międzypowiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Radomiu z siedzibą w Iłży ogłasza przetarg

  • Adres: 27100 Iłża, Ul. Jakubowskiego
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 48 365 48 38 , fax. 48 365 48 38
  • Data zamieszczenia: 2018-08-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Międzypowiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Radomiu z siedzibą w Iłży
    Ul. Jakubowskiego 5
    27100 Iłża, woj. mazowieckie
    tel. 48 365 48 38, fax. 48 365 48 38
    REGON: 67275387400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://modn.radom.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Realizacja doradztwa skierowanego do kadry kierowniczej oświaty w zakresie przywództwa skoncentrowanego na kształtowaniu kompetencji kluczowych u uczniów w ramach projektu „Zapewnienie dyrektorom i innym osobom pełniącym funkcje kierownicze w mazowieckich szkołach i przedszkolach wsparcia szkoleniowo-doradczego w zakresie przywództwa edukacyjnego w kształceniu kompetencji kluczowych uczniów poprzez system placówek doskonalenia nauczycieli”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wyłonienie doradców-moderatorów do realizacji etapu doradztwa w ramach projektu „Zapewnienie dyrektorom i innym osobom pełniącym funkcje kierownicze w mazowieckich szkołach i przedszkolach wsparcia szkoleniowo-doradczego w zakresie przywództwa edukacyjnego w kształceniu kompetencji kluczowych uczniów poprzez system placówek doskonalenia nauczycieli" Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój, Priorytet II: Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji. Działanie 2.10 Wysoka jakość systemu oświaty. Zgodnie z Zaleceniami ORE do regulaminu konkursu MEN nr POWR.02.10.00-IP.02-00- 006/17, po zakończeniu cyklu szkoleń każdy uczestnik projektu jest zobowiązany do zorganizowania procesu zewnętrznego wspomagania w placówce tj. od diagnozy potrzeb rozwojowych danej placówki, poprzez zaplanowanie i realizację działań niezbędnych do zaspokojenia tych potrzeb, aż po wnioski i rekomendacje. Będzie go prowadził zgodnie z opracowanym harmonogramem. W procesie wspomagania uczestnik projektu powinien w szczególności skoncentrować się na kształtowaniu kompetencji kluczowych uczniów, niezbędnych do poruszania się na rynku pracy, właściwych postaw (kreatywności, innowacyjności, pracy zespołowej) oraz wdrożenia metod zindywidualizowanego podejścia do ucznia i nauczania eksperymentalnego. Równolegle z procesem wspomagania funkcjonować będzie wsparcie projektowe w formie doradztwa realizowane przez wyłonione osoby spełniające określone wymagania. Doradcy-moderatorzy mają służyć kadrze kierowniczej pomocą w przygotowaniu się do procesu wspomagania oraz podczas jego realizacji. Mają oni pomóc uczestnikom przygotować się do wspomagania poprzez dyskusję dotyczącą otoczenia placówki, wyboru placówek wspomagających pracę szkoły np. PDN, BP, PPP, z którą można nawiązać współpracę, aby proces wspomagania realizowany był w sposób efektywny. Uczestnicy, przy ich wsparciu, powinni odpowiedzieć sobie na pytanie, co mogą zrobić w swojej placówce, by kompetencje kluczowe były kształtowane, jak zwiększyć motywację nauczycieli, wspierać ich we wdrażaniu zmian, utrzymaniu efektów wspomagania, itp. Doradcy-moderatorzy będą się również przyglądać samodzielnym działaniom uczestników, by dowiedzieć się, na ile samo procesowe wspomaganie szkół wpisało się już w rzeczywistość szkolną i w jaki sposób próbuje się zaszczepić na gruncie placówki temat kształtowania kompetencji kluczowych uczniów. Celem pracy doradcy-moderatora jest wsparcie uczestników projektu, pozostających pod jego opieką, w zaplanowaniu i przeprowadzeniu we własnej szkole zmiany dotyczącej wspomagania kształcenia kompetencji kluczowych. Doradca udziela uczestnikom wsparcia indywidualnego i jednocześnie moderuje współpracę pomiędzy uczestnikami sieci współpracy uczestników. Sieci współpracy uczestników pozostają pod opieką jednego doradcy-moderatora. który moderuje realizowane w ramach etapu doradztwa spotkania sieci uczestników. Doradca sam nie prowadzi procesu wspomagania w szkołach uczestników, ale wspiera uczestnika w realizowanym przez niego wspomaganiu w jego szkole. Doradca-moderator pracuje indywidualnie z każdym uczestnikiem w ramach przypisanej mu sieci oraz moderuje spotkania swojej sieci. Składając więc ofertę w odpowiedzi na niniejsze zamówienie. Wykonawcy zobowiązują się, w przypadku wyboru ich oferty jako najkorzystniejszej, do udzielenia indywidualnego doradztwa każdemu uczestnikowi przypisanej mu sieci oraz prowadzenia spotkań uczestników przypisanej mu sieci. Przedmiot zamówienia został podzielony na 5 części: • Część I. Przeprowadzenie 28 godzin zegarowych doradztwa indywidualnego dla każdego uczestnika sieci oraz 18 godzin zegarowych moderowania spotkań uczestników sieci. • Część II. Przeprowadzenie 28 godzin zegarowych doradztwa indywidualnego dla każdego uczestnika sieci oraz 18 godzin zegarowych moderowania spotkań uczestników sieci. • Część III. Przeprowadzenie 28 godzin zegarowych doradztwa indywidualnego dla każdego uczestnika sieci oraz 18 godzin zegarowych moderowania spotkań uczestników sieci. • Część IV. Przeprowadzenie 28 godzin zegarowych doradztwa indywidualnego dla każdego uczestnika sieci oraz 18 godzin zegarowych moderowania spotkań uczestników sieci. • Część V. Przeprowadzenie 28 godzin zegarowych doradztwa indywidualnego dla każdego uczestnika sieci oraz 18 godzin zegarowych moderowania spotkań uczestników sieci. Zamawiający nie dopuszcza możliwości realizacji poszczególnych ofert częściowych przez tę samą osobę. W ramach etapu doradztwa jeden doradca-moderator obejmuje wsparciem jedną sieć współpracy uczestników, składającą się maksymalnie 12 uczestników (optymalna liczba uczestników sieci, do której będzie dążył Zamawiający to 10). Sieć współpracy uczestników tworzone są na podstawie składu grup szkoleniowych na etapie poprzedzającym etap doradztwa. Ostateczna liczba uczestników sieci przypisanej każdemu doradcy-moderatorowi będzie potwierdzona do końca września 2018 r. Program doradztwa opiera się o Ramowy program szkoleniowo-doradczy dla kadry kierowniczej szkół/przedszkoli w zakresie kształtowania kompetencji kluczowych uczniów opracowany przez ORE. stanowiący załącznik nr 3a do SIWZ oraz o rekomendacje MEN Ostateczne zasady prowadzenia doradztwa wypracowane przez Ośrodek Rozwoju Edukacji (ORE) w ramach projektu pozakonkursowego pt. „Przywództwo - opracowanie modeli kształcenia i wspierania kadry kierowniczej systemu oświaty" stanowiące załącznik nr 3b do SIWZ. Po zakończeniu cyklu szkoleń trwających do 30 września 2018, każdy uczestnik projektu jest zobowiązany do zorganizowania procesu zewnętrznego wspomagania w placówce tj. od diagnozy potrzeb rozwojowych danej placówki, poprzez przeprowadzenie działań niezbędnych do zaspokojenia tych potrzeb, aż po wnioski i wskazówki na przyszłość. Równolegle z procesem wspomagania funkcjonować będzie wsparcie projektowe w formie doradztwa. Doradcy-moderatorzy mają służyć kadrze kierowniczej pomocą w przygotowaniu się do procesu wspomagania oraz podczas jego realizacji. Wsparcie uczestników projektu pozostających pod opieką doradcy-moderatora polega będzie na wsparciu w zaplanowaniu i przeprowadzeniu w szkole każdego uczestnika inicjatywy zmiany dotyczącej kształcenia kompetencji kluczowych uczniów. Doradca udziela uczestnikom wsparcia indywidualnego a jednocześnie moderuje współpracę pomiędzy uczestnikami sieci tworzonych przez uczestników pozostających pod jego opieką. Doradca sam nie prowadzi procesu wspomagania w szkołach swoich uczestników. Doradztwo prowadzone będzie metodami coachingu/mentoringu/tutoringu/superwizji. Spotkania sieci współpracy uczestników prowadzone będą metodami warsztatowo- wykładowymi z wykorzystaniem metod aktywizujących i interaktywnych. W ramach doradztwa, doradca-moderator: 1) Weźmie udział w obowiązkowych 4 spotkaniach sieci doradców-moderatorów odbywających się od września 2018 do 15 września 2019. Jedno ze spotkań doradców będzie dwudniowe, trzy spotkania będą jednodniowe. Jedno jednodniowe spotkanie dla doradców odbędzie się 29 września 2018 r. (termin może ulec zmianie). 2) Jeden doradca-moderator obejmie wsparciem jedną sieć współpracy uczestników, składającą się z maksymalnie 12 uczestników (optymalna liczba uczestników to 10). 3) Liczba godzin indywidualnego doradztwa wynosi 28 godzin dla każdego uczestnika. Liczba godzin doradztwa dla każdego uczestnika nie może ulec zmniejszeniu. Liczba godzin doradztwa może ulec zwiększeniu wyłącznie za zgodą Zamawiającego. 4) Odbędzie jedną (min. 4 godzinną) wizytę w szkole każdego z uczestników swojej sieci. Zamawiający zapewni zwrot kosztów dojazdu moderatorowi (w zależności od odległości od miejsca zamieszkania do miejsca prowadzenia spotkania, zgodnie z procedurą obowiązującą u Zamawiającego). W przypadku gdy Wykonawca zamieszkuje w miejscowości, w której odbywa się wizyta nie przysługuje mu zwrot kosztów dojazdu. W ramach moderowania sieci, doradca-moderator: 1) Moderuje spotkania sieci współpracy uczestników, które odbywać się będą od października 2018 r. do czerwca 2019 r. Terminy realizacji spotkań mogą ulec zmianie za zgodą Zamawiającego. 2) Doradca-moderator poprowadzi łącznie 18 godzin zegarowych (3 spotkania x 6 godzin zegarowych) spotkań swojej sieci uczestników. Spotkania osobiste sieci odbywać się będą na terenie woj. mazowieckiego. Zamawiający zapewni materiały warsztatowe na spotkanie oraz zwrot kosztów dojazdu doradcy-moderatorowi (w zależności od odległości od miejsca zamieszkania do miejsca prowadzenia spotkania, zgodnie z procedurą obowiązującą u Zamawiającego). W przypadku gdy Wykonawca zamieszkuje w miejscowości, w której odbywa się spotkanie nie przysługuje mu zwrot kosztów dojazdu. 3) Zamawiający dopuszcza możliwość realizacji spotkań sieci współpracy uczestników w dni powszednie i/lub w weekendy (piątek/sobota/niedziela). Do zadań Wykonawcy należy wsparcie uczestnika w opracowaniu i wdrożeniu całościowego procesu wspomagania w zakresie kształtowania wybranych kompetencji kluczowych (kwkk) oraz moderacja sieci współpracy uczestników. W ramach tego zadania Wykonawca: I. W ramach doradztwa: 1. zrealizuje 28 godzin zegarowych indywidualnego doradztwa dla każdego z maksymalnie 12 uczestników z przypisanej doradcy sieci. Indywidualne wsparcie uczestników musi zostać zrealizowane do 15 września 2019 roku. 2. w ramach ww. 28 godzin dla każdego uczestnika Wykonawca ma za zadanie: a. wesprzeć uczestnika w opracowaniu diagnozy szkoły pod kątem kwkk; b. przygotować i przedstawić przed rozpoczęciem doradztwa szczegółowy program doradztwa, uwzględniający indywidualne potrzeby uczestników objętych wsparciem w ramach przypisanej doradcy sieci. c. wesprzeć uczestnika w przygotowaniu planu w spomagania w jego szkole; d. zrealizować przynajmniej jedną, minimum 4-godzinną wizytę w szkole każdego uczestnika; e. udzielać uczestnikowi na bieżąco informacji zwrotnych dotyczących zadań wykonywanych przez niego w ramach kolejnych etapów pracy oraz wspierać go w wypełnianiu planera wspomagania na platformie internetowej i przygotowaniu prezentacji dyplomowej (w tym udzielić informacji zwrotnej na jej temat); f. utrzymywać stały kontakt telefoniczny, mailowy i osobistego z uczestnikami projektu objętymi opieką oraz udzielać konsultacji merytorycznych uczestnikom z przypisanej doradcy sieci. g. dostarczyć uczestnikom sieci informacji o dostępnym wsparciu zewnętrznym, z którego mogą korzystać przy realizacji planu wspomagania w swojej szkole. 3. obowiązkowo weźmie udział w dwudniowym seminarium merytorycznym dla doradców, który stanowi podstawę do rzetelnego przeprowadzenia doradztwa. Doradcy-moderatorzy zostaną zapoznani z celami i założenia etapu doradztwa, zaprezentowane zostanie koncepcja programu doradztwa oraz omówione szczegółowe zadania doradcy-moderatora. 4. uczestniczy w sieci współpracy doradców moderowanej i monitorowanej przez eksperta CEO. która stanowi podstawę do rzetelnego przeprowadzenia etapu doradztwa. W ramach sieci współpracy doradców doradca obowiązkowo uczestniczy w trzech, 6-godzinnych spotkaniach sieci w celu wymiany doświadczeń doradców i ewaluacji dotychczasowych efektów procesu wsparcia uczestników; II. W ramach moderowania sieci: 1. obejmie opieką jedną sieć współpracy uczestników, składającą się z maksymalnie 12 uczestników. Przypisania uczestników do danej sieci oraz doradcy do sieci dokonuje Zamawiający. 2. będzie organizować i moderować pracę sieci współpracy uczestników przypisanej doradcy, w tym: a. uczestniczy w czterech 1-dniowych konferencjach problemowych; b. przeprowadza spotkania dla uczestników sieci. Spotkania mogą zostać połączone z konferencjami problemowymi. Za prowadzenie spotkań przysługuje osobne honorarium; III. W ramach doradztwa i moderowania: 1. zapewni, żeby uczestnik sieci pracował co najmniej 30 godzin na platformie doskonaleniewsieci.pl, 2. Rzetelnie i terminowo, należycie, zgodnie z wymogami projektowymi oraz standardami zawodowymi, zrealizuje przedmiot umowy, w tym będzie prowadził dokumentację potwierdzającą przeprowadzenie doradztwa oraz opiekę nad siecią współpracy uczestników; 3. niezwłoczne przekaże Zamawiającemu oraz Liderowi Projektu (CEO) informację o Uczestniku, który nie wywiązuje się z zadań przewidzianych w projekcie i ma z tego tytułu zaległości; 4. niezwłoczne udostępnia do wglądu na żądanie Zamawiającego oraz innym podmiotom uprawnionym do kontroli, wszelkie dokumenty związane z realizowanym Projektem, w tym dokumenty finansowe; 5. będzie informował uczestników o współfinansowaniu projektu ze środków Unii Europejskiej - Europejskiego Funduszu Społecznego zgodnie z wytycznymi zamieszczonymi na stronie https://www.power.gov.pl/strony/o-programie/promocja/zasady-promocji-i-oznakowania-projektow-w-programie/
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85312320-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawcy ubiegając się wspólnie o zamówienie zobowiązani są do złożenia wraz z ofertą pełnomocnictwa umocowującego wskazanie jednego z nich do reprezentowania wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. W celu potwierdzenia, wypełnienia obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO względem osób, których dane osobowe przekazane zostaną Zamawiającemu, Wykonawca obowiązany jest dołączyć do oferty oświadczenie zgodnie z załącznikiem nr 6 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach