Przetargi.pl
Przyjazny dworzec kolejowy w Wąbrzeźnie - utworzenie infrastruktury dla podróżnych i mieszkańców

Gmina Miasto Wąbrzeźno ogłasza przetarg

  • Adres: 87-200 Wąbrzeźno, ul. Wolności
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 56 6884500 , fax. 56 6882748
  • Data zamieszczenia: 2018-08-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasto Wąbrzeźno
    ul. Wolności 18
    87-200 Wąbrzeźno, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 56 6884500, fax. 56 6882748
    REGON: 871118780
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.wabrzezno.com

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przyjazny dworzec kolejowy w Wąbrzeźnie - utworzenie infrastruktury dla podróżnych i mieszkańców
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zadanie wykonania w formule „zaprojektuj i wybuduj” dokumentacji budowlanej oraz robót budowlano - montażowych, polegających na budowie, przebudowie i dostosowaniu infrastruktury dworca dla podróżnych i mieszkańców Wąbrzeźna w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko Pomorskiego na lata 2014 – 2020. Działanie 5.3 Infrastruktura kolejowa, Schemat: Infrastruktura punktowa do obsługi transportu pasażerskiego. 2.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz jego zakres stanowi program funkcjonalno - użytkowy – Załącznik nr 8 do SIWZ. 3.1. Przedmiot zamówienia obejmuje: 1) Etap I – faza projektowa: a) wykonanie projektu budowlanego w zakresie zgodnym z art. 34 Prawo budowlane, niezbędnego do uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, zakresem opisanym w SIWZ oraz programie funkcjonalno — użytkowym, b) opracowanie projektu wykonawczego wymaganej branży, przedmiaru robót, szczegółowego kosztorysu inwestorskiego opracowanego metodą szczegółową, informacji BIOZ, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, opinii technicznych, ekspertyz i badań zgodnie z wymogami programu funkcjonalno - użytkowego, c) przedłożenie opracowanego projektu budowlanego, projektu wykonawczego wymaganej branży, przedmiaru robót, kosztorysu inwestorskiego i opracowań towarzyszących zamawiającemu do akceptacji ostatecznej wersji dokumentacji projektowej, d) opracowanie Harmonogramu rzeczowo — finansowego robót budowlanych i przedłożenie harmonogramu do zatwierdzenia przez zamawiającego, e) uzyskanie ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę. 2) Etap II – wykonanie robót budowlanych: a) wykonanie robót budowlanych na podstawie opracowanej i zatwierdzonej dokumentacji projektowej, zgodnie z decyzją o pozwoleniu na budowę, Harmonogramem rzeczowo — finansowym robót budowlanych, obowiązującym prawem, normami, zasadami wiedzy techniczne, sztuką budowlaną i niniejszą SIWZ, b) opracowanie szczegółowego projektu organizacji robót, c) wykonanie robót pomocniczych i przygotowawczych, d) zapewnienie kierownika budowy, kierowników robót wymaganej branży oraz nadzoru autorskiego projektantów w cenie oferty, e) przeprowadzenie wymaganych prób i badań oraz wykonanie dokumentacji powykonawczej i geodezyjnych pomiarów powykonawczych. 3.2. Zakres prac polega w szczególności na zaprojektowaniu i wybudowaniu: a) ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż drogi dojazdowej, b) oświetlenia ciągu pieszo-rowerowego, c) przebudowie placu manewrowego przed dworcem wraz z budową parkingu dla samochodów, d) przebudowie infrastruktury (oświetleniowej, kanalizacyjnej), e) wiaty rowerowej, f) zagospodarowaniu terenu w elementy małej architektury, g) systemu monitoringu, h) modernizacji peronu (elementy małej architektury, ogrodzenie), i) rewitalizacji terenów zielonych przy dworcu. 3.3. Celem realizacji planowanego zamierzenia jest: 1) zwiększenie bezpieczeństwa ruchu pojazdów i pieszych, 2) eliminacja utrudnień w ruchu lokalnym, 3) polepszenie warunków komunikacyjnych na drodze i placu manewrowym dworca, 4) podniesienie komfortu i jakości życia mieszkańców korzystających z usług PKP. Istniejący stan zagospodarowania: Teren inwestycji znajduje się w Gminie Miasto Wąbrzeźno. W obrębie inwestycji biegnie droga lokalna a w sąsiedztwie linia kolejowa nr 353 (Poznań Wschód – Skandawa). Zadanie realizowane będzie w formule „zaprojektuj i wybuduj”. Zadaniem wykonawcy będzie sporządzenie kompleksowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej dla niniejszej inwestycji, uzyskanie pozwolenia na budowę i wykonanie inwestycji. 4. Program zapewnienia jakości (PZJ) Wykonawca jest zobowiązany opracować i przedstawić do akceptacji Inżyniera/Kierownika projektu program zapewnienia jakości. W programie zapewnienia jakości wykonawca powinien określić, zamierzony sposób wykonywania robót, możliwości techniczne, kadrowe i plan organizacji robót gwarantujący wykonanie robót zgodnie z dokumentacją projektową, SST oraz ustaleniami. Program zapewnienia jakości powinien zawierać: 1) organizację wykonania robót, w tym terminy i sposób prowadzenia robót, 2) organizację ruchu na budowie wraz z oznakowaniem robót, 3) sposób zapewnienia bhp w czasie trwania robót, 4) wykaz zespołów roboczych, ich kwalifikacje i przygotowanie praktyczne, 5) wykaz osób odpowiedzialnych za jakość i terminowość wykonania poszczególnych elementów robót, 6) system (sposób i procedurę) proponowanej kontroli i sterowania jakością wykonywanych robót, 7) wyposażenie w sprzęt i urządzenia do pomiarów i kontroli (opis laboratorium własnego lub laboratorium, któremu Wykonawca zamierza zlecić prowadzenie badań), 8) sposób oraz formę gromadzenia wyników badań laboratoryjnych, zapis pomiarów, nastaw mechanizmów sterujących, a także wyciąganych wniosków i zastosowanych korekt w procesie technologicznym, proponowany sposób i formę przekazywania tych informacji Inżynierowi/Kierownikowi projektu. 5. W przypadku określenia w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej oraz przedmiarze robót przedmiotu zamówienia przez wskazanie producenta, nazw własnych, znaków towarowych lub pochodzenia urządzeń i materiałów zamawiający informuje, że mają one jedynie charakter pomocniczy dla określenia podstawowych parametrów i cech zastosowanych materiałów. Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych w stosunku do zaprojektowanych z zachowaniem tych samych standardów technicznych, technologicznych, jakościowych i funkcjonalnych. Przez produkty równoważne należy rozumieć urządzenia i materiały posiadające nie gorsze parametry techniczne i te same cechy funkcjonalne co wskazany konkretny z nazwy czy pochodzenia produkt. Jego jakość i parametry nie mogą być gorsze od wskazanych, a zastosowanie ich w żaden sposób nie może wpłynąć na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań technicznych przewidzianych w dokumentacji projektowej. Wykaz zastosowanych i przyjętych przez wykonawcę do wyceny materiałów lub urządzeń równoważnych musi zostać załączony do oferty. 6. Zamawiający zastrzega sobie obowiązek wykonania osobistego przez wykonawcę: przebudowy placu manewrowego przed dworcem wraz z utworzeniem parkingu. UWAGA: Pozostałe roboty mogą wykonać podwykonawcy. 7. Zamawiający wymaga, stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 917 ze zm.), przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: • budowa ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż drogi dojazdowej, • oświetlenie ciągu pieszo-rowerowego, • przebudowa placu manewrowego przed dworcem wraz z budową parkingu dla samochodów, • przebudowa infrastruktury (oświetleniowej, kanalizacyjnej), • budowa wiaty rowerowej, • zagospodarowanie terenu w elementy małej architektury, • budowa systemu monitoringu, • modernizacja peronu (elementy małej architektury, ogrodzenie), • rewitalizacja terenów zielonych wokół dworca. 8. Wykonawca najpóźniej na 5 dni przed rozpoczęciem realizacji zamówienia w Etapie II ( Rozdział 3 ust. 4.1. pkt 2) jest zobowiązany do złożenia oświadczenia, że osoby, które będą wykonywać czynności wskazane w ust. 7 są zatrudnione na umowę o pracę. 9. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie jakie czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, ich imion i nazwisk, daty zawarcia umowy, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy. 10. Zamawiający nie dopuści wykonawcy do wykonania robót budowlanych – Etap II do momentu otrzymania oświadczenia, o którym mowa w ust. 9. Wynikłe z tego tytułu opóźnienie w realizacji przedmiotu umowy będzie traktowane, jako opóźnienie z winy wykonawcy. 11. W przypadku, gdy wykonawca będzie realizował zamówienie przy udziale podwykonawców, każdorazowo jest on zobowiązany do przekazania zamawiającemu, najpóźniej na 5 dni przed rozpoczęciem realizacji robót przez podwykonawcę oświadczenia podwykonawcy o treści wskazanej w ust. 9. 12. Każdorazowo na żądanie zamawiającego, w terminie wskazanym przez zamawiającego, nie krótszym niż 5 dni roboczych, wykonawca zobowiązuje się przedłożyć do wglądu: a) poświadczone za zgodność z oryginałem przez wykonawcę kopie umów o pracę zawartych przez wykonawcę lub podwykonawcę z osobami skierowanymi do wykonywania prac określonych w ust. 7 (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, b) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy, c) poświadczoną przez wykonawcę za zgodność z oryginałem kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników. 13. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie dokumentów, o których mowa w ust. 7 - 12, w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ust. 7 czynności. 14. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 15. Zamawiającemu będzie przysługiwało prawo naliczenia kary w wysokości 1.000,00 zł w przypadku niedopełnienia przez wykonawcę wymogu, o którym mowa w ust. 7 za każdą osobę, wobec której wykonawca nie dopełnił obowiązku zatrudnienia na podstawie umowy o pracę. 16. Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 4 ustawy Pzp. 17. Z uwagi na fakt, że Zamawiający ubiega się o dofinansowanie zadania objętego niniejszym postępowaniem w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata 2014 – 2020 dla Osi priorytetowej 5, Spójność wewnętrzna i dostępność zewnętrzna regionu, Działanie 5.3 Infrastruktura Kolejowa, Schemat: Infrastruktura punktowa do obsługi transportu pasażerskiego zastrzega sobie możliwość unieważnienia postępowania, zgodnie z dyspozycją art. 93 ust. 1a ustawy Pzp, w przypadku braku zawarcia umowy na dofinansowanie między Województwem Kujawsko – Pomorskim a Gminą Miasto Wąbrzeźno. UWAGA: W związku z wymaganiami stawianymi przez Zarządcę Infrastruktury Kolejowej PKP Polskie Linie Kolejowe SA w Warszawie: 1. Wykonawca zobowiązuje się w ramach realizacji inwestycji do zawarcia umowy z PKP Polskie Linie Kolejowe SA w Warszawie w zakresie: 1) nieodpłatnego udostępnienia terenu pod inwestycję oraz plac budowy, 2) odpłatnego udziału przedstawicieli PKP Polskie Linie Kolejowe SA w komisjach przekazania i odbioru terenu robót oraz w komisji odbioru końcowego, 3) odpłatnego poinformowania pracowników Wykonawcy przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA w zakresie warunków miejscowych związanych z zagrożeniami dla bezpieczeństwa i zdrowia podczas wykonywanych prac na terenie kolejowym. 2. Wykonawca zobowiązuje się do poniesienia wszystkich opłat, o których mowa wyżej w oparciu o ceny jednostkowe określone w cenniku usług świadczonych przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA stanowiącym załącznik do umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 20 000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych). 2. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp, tj.: 1) pieniądzu - przelewem na rachunek bankowy zamawiającego Nr konta: Bank BGŻ BNP Paribas S.A. 47 2030 0045 1110 0000 0219 3690 z adnotacją: „Wadium przetargowe dla zadania pn.: „Przyjazny dworzec kolejowy w Wąbrzeźnie – utworzenie infrastruktury dla podróżnych i mieszkańców”. 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz. U. z 2016 r. poz. 359). 3. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas gdy przed upływem terminu składania ofert kwota wniesionego wadium będzie uznana na rachunku bankowym zamawiającego. Zaleca się, aby kopię dowodu wniesienia wadium dołączyć do oferty. 4. Zwrot lub zatrzymanie wadium następuje na zasadach określonych w art. 46 ustawy Pzp. 5. Wadium wnoszone w innej formie niż pieniądzu musi posiadać ważność co najmniej do końca terminu związania wykonawcy złożoną przez niego ofertą. 6. W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniądz należy załączyć oryginał dokumentu gwarancyjnego do oferty, nie spięty w całość z ofertą. 7. Dokument gwarancyjny musi być podpisany przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację, np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). 8. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej z treści gwarancji musi wyraźnie wynikać w szczególności: 1) zobowiązanie Gwaranta do zapłaty kwoty wadium nieodwołalnie i bezwarunkowo na pierwsze żądanie zamawiającego wzywające do zapłaty i zawierające oświadczenie, że zaistniały okoliczności wymienione w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp, 2) termin obowiązywania gwarancji, który nie może być krótszy niż termin związania ofertą, 3) miejsce i termin zwrotu gwarancji. 9. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie je w sposób nieprawidłowy, zostanie odrzucona.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wypełniony formularz ofertowy. 2. Dowód wniesienia wadium (wniesionego w innej formie niż pieniądzu). 3. Oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej. 4. Zobowiązanie innych podmiotów do oddania do dyspozycji wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia - jeżeli dotyczy. 5. W przypadku złożenia oferty wspólnej - pełnomocnictwo udzielone liderowi. 6. Pełnomocnictwo (oryginał lub kopia notarialnie potwierdzona za zgodność z oryginałem) osoby lub osób podpisujących ofertę - jeżeli upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio z załączonych dokumentów (lub ich odpowiednika w danym kraju).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach