Przetargi.pl
Przygotowanie i przeprowadzenie 10 dniowych warsztatów wyjazdowych (9 noclegów) skierowanych do 10 rodziców z 12 dziećmi w wieku od 2 do 6 lat

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej ogłasza przetarg

  • Adres: 57-400 Nowa Ruda, ul. Kolejowa 18
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 074 8721056 , fax. 074 8721166
  • Data zamieszczenia: 2014-10-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
    ul. Kolejowa 18 18
    57-400 Nowa Ruda, woj. dolnośląskie
    tel. 074 8721056, fax. 074 8721166
    REGON: 00581171400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.mops.nowaruda.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przygotowanie i przeprowadzenie 10 dniowych warsztatów wyjazdowych (9 noclegów) skierowanych do 10 rodziców z 12 dziećmi w wieku od 2 do 6 lat
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie i przeprowadzenie 10 dniowych warsztatów wyjazdowych (9 noclegów) skierowanych do 10 rodziców z 12 dziećmi w wieku od 2 do 6 lat w ramach projektu: pt. Nasze miejsca spotkań tu uczymy się i poznajemy każdego dnia, realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet I Zatrudnienie i integracja społeczna, Działanie 1.2 Wsparcie systemowe instytucji pomocy i integracji społecznej, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Uczestnicy warsztatów: 22 osoby, w tym 10 rodziców i 12 dzieci w wieku od 2 do 6 lat. Czas trwania warsztatów: 10 dni (w tym 9 noclegów) i min. 54 godziny zegarowe zajęć warsztatowych, w tym: warsztaty skierowane do rodziców - min. 27 godz. Zegarowych; konsultacje i zajęcia indywidualne (10 osób x 7 godzin zegarowych każda osoba dorosła), warsztaty wspólne skierowane do rodziców i dzieci (min. 20 godzin zegarowych). Zagadnienia do zrealizowania w czasie warsztatów: 1.Warsztaty skierowane do rodziców - min 27 godz. zegarowych umiejętność radzenia sobie z finansami - zarządzanie budżetem i długiem, metody samodzielnego rozwiązywania problemów domowych, sztuka zarządzania czasem, radzenie sobie ze stresem i agresją, umiejętność radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych, podział obowiązków domowych, radzenie sobie w sytuacjach buntu dziecka, aktywne uczestniczenie w życiu dziecka - formy zaangażowania, zwiększenie kompetencji wychowawczych, rozwój i doskonalenie umiejętności interpersonalnych w rodzinie i społeczności lokalnej, budowanie pozytywnego obrazu siebie, swojej rodziny i motywacji do podejmowania działań, jak mówić żeby dziecko nas słuchało i jak słuchać kiedy dziecko mówi, zasady prawidłowego odżywiania, warsztaty z wizażu i autoprezentacji, Uwaga: podczas warsztatów wskazane jest wykorzystanie filmów edukacyjnych. 2.Konsultacje i zajęcia indywidualne (10 osób x 7 godzin każda osoba dorosła): indywidualne wsparcie pedagogiczne i psychologiczne - min. 4 godziny zegarowe dla każdego z rodziców, zajęcia indywidualne z wizażu i autoprezentacji - min. 3 godziny zegarowe dla każdego z rodziców, 3.Warsztaty wspólne skierowane do rodziców i dzieci (20 godzin): jak mówić żeby dziecko nas słuchało i jak słuchać kiedy dziecko mówi - min. 3 godziny zegarowe, zasady prawidłowego odżywiania - wspólne przygotowanie posiłków - min. 2 godziny zegarowe, podnoszenie poziomu kompetencji rodzicielskich i poprawa relacji wewnątrzrodzinnych - współdziałanie w relacjach rodzic-dziecko mające na celu wspólne przygotowywanie przedstawień teatralnych w tym: przygotowanie dekoracji i strojów, rekwizytów, wsparcie dzieci w zakresie nauki roli,itp (moduł zajęć o charakterze edukacyjno - ćwiczeniowym z włączeniem do zajęć dzieci uczestników warsztatów - min. 9 godzin zegarowych), zajęcia integracyjne w tym: warsztaty plastyczne dla uczestników z udziałem dzieci, wspólne muzykowanie itp., min 2 godziny zegarowe, warsztaty plenerowe mające na celu budowanie właściwych relacji rodzic - dziecko, wzmocnienie więzi, rozwiązywania problemów w sytuacjach stresujących, jak zainteresować dziecko otaczającym światem, rola rodzica w rozwijaniu zainteresowań dziecka, nauka poprzez zabawę, asertywność w relacjach z dzieckiem, bieżące korygowanienie pożądanych zachowań dziecka zaobserwowanych podczas warsztatów - min 2 godziny zegarowe, - wspólne zajęcia z aerobiku (na sali oraz basenie) - min. 2 godziny zegarowe Obowiązki wykonawcy: 1.Zakwaterowanie rodziców z dziećmi w hotelu lub pensjonacie, kat. min. 3 gwiazdkowym położonym w okolicach Karpacza lub Szklarskiej Poręby lub Kowar lub Świeradowa Zdr., w pokojach dwuosobowych i trzyosobowych (w tym 8 pokoi dwuosobowych i 2 pokoje trzyosobowe) z pełnym węzłem sanitarnym (łazienki w pokojach) 2.Hotel/pensjonat powinien spełniać wymogi: dysponować odpowiednimi salami szkoleniowymi do prowadzenia zajęć, wyposażonych w odpowiednią liczbę miejsc siedzących i stolików, i niezbędny sprzed do prowadzenia zajęć np. flipcharty lub tablice klasyczne lub magnetyczne lub multimedialne, sprzęt audiowizualny, teren ogrodzony, dysponujący placem zabaw dla dzieci, posiadać salę zabaw, z możliwością wyświetlania w niej bajek, basen do dyspozycji uczestników bądź możliwość korzystania z aqua parku poza terenem hotelu/pensjonatu 3.Zapewnienie pełnego wyżywienia w miejscu zakwaterowania w tym: śniadanie, obiad, podwieczorek, kolacja. Ciągły dostęp do: kawa, herbata, kakao, soki, woda, ciasto domowe, owoce. Ponadto zorganizowanie 2 wydarzeń integracyjnych np. ognisko, grill dla uczestników wraz z poczęstunkiem: grillowane mięsa, kiełbasa, kaszanka, pieczywo, musztarda, keczup. Posiłki zapewnione przez Wykonawcę powinny być świeże, zdrowe, sycące oraz dostosowane do wieku dziecka. 4.Zapewnienie transportu (autobus, bus) dla uczestników z miejsca wskazanego przez Zamawiającego na terenie Nowej Rudy do miejsca zakwaterowania i z powrotem. Koszty związane z transportem Wykonawca uwzględni w cenie warsztatów. 5.Zapewnienie wykwalifikowanej kadry wykładowców/instruktorów posiadających wykształcenie i kwalifikacje oraz doświadczenie zawodowe odpowiadające opisowi przedmiotu zamówienia w tym między innymi: 1 osoba koordynator warsztatów , nie można łączyć funkcji z prowadzeniem zajęć, 1 osoba posiadająca wykształcenie wyższe pedagogiczne, 1 osoba posiadająca wykształcenie wyższe psychologiczne, przynajmniej 1 osobę posiadającą wykształcenie artystyczne z przygotowaniem pedagogicznym, posiadająca przygotowanie do przeprowadzenia zajęć plastycznych, muzycznych, teatralnych itp. 1 osoba posiadająca przygotowanie animatora kultury, 6.opiekunowie dla dzieci posiadający odpowiednie kwalifikacje zawodowe (nie mniej niż 1 osoba na 10 dzieci). 7.Podczas trwania zajęć skierowanych wyłącznie do rodziców, Wykonawca zapewni dzieciom opiekę i efektywne spędzenie czasu poprzez organizację zajęć odpowiednich do ich wieku, w tym oglądanie bajek, czytanie bajek, przeprowadzenie konkursów z nagrodami rzeczowymi (zabawki, maskotki itp.). Opiekę zapewnią osoby z odpowiednimi kwalifikacjami, przy czym liczba dzieci pozostających pod opieką jednego wychowawcy nie może przekroczyć 10 osób. 8.Zapewnienie atrakcyjnego spędzenia czasu,wolnego od zajęć warsztatowych. 9.Wykonawca w terminie do trzech dni po podpisaniu umowy (nie później niż 2 dni przed planowanym terminem wyjazdu na warsztaty) przedłoży Zamawiającemu do akceptacji program warsztatów zawierający w szczególności: termin realizacji warsztatów, sposób organizacji zajęć, plan nauczania z uwzględnieniem części teoretycznej i praktycznej oraz niezbędnych środków czy materiałów dydaktycznych. 10.Zapewnienie na własność uczestników materiałów i pomocy dydaktycznych (broszur, opracowań własnych) potrzebnych do przyswojenia wiedzy teoretycznej, a także innych materiałów szkoleniowych i narzędzi niezbędnych do zajęć (np. zeszyt, długopis, teczka, segregator) oraz podręcznika lub poradnika w zakresie wychowania dzieci i opiece nad nimi. 11.Zapewnienie i przekazanie na własność rodziców zestawu kosmetyków (jeden zestaw dla każdego uczestnika odpowiedni ze względu na płeć rodzica): Zestaw dla kobiet składa się w szczególności: szampon do włosów, lakier do włosów, mleczko do demakijażu, krem do twarzy, podkład do makijażu, puder, zestaw cieni do powiek, tusz do rzęs, pomadka do ust, kredka do oczu, konturówka do ust, róż do policzków, zestaw pędzli do makijażu, lakier do paznokci, zmywacz do paznokci, płatki kosmetyczne, podstawowy zestaw do pielęgnacji paznokci, żel pod prysznic, dezodorant, woda toaletowa, duża kosmetyczka na zestaw kosmetyków. Zestaw kosmetyków dla mężczyzn składa się w szczególności: szampon do włosów, żel do włosów, pianka do golenia, balsam po goleniu, zestaw maszynek do golenia, woda toaletowa, dezodorant, żel pod prysznic, podstawowy zestaw do pielęgnacji paznokci, duża kosmetyczka na zestaw kosmetyków. 12.Przekazanie Zamawiającemu po jednym egzemplarzu materiałów szkoleniowych i dydaktycznych oznakowanych zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. 13.Zapewnienie uczestnikom zajęć i ich dzieciom ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych w trakcie oraz w drodze do i z miejsca zajęć - od pierwszego do ostatniego dnia zajęć. 14.Zorganizowanie wycieczki turystycznej, zwiedzanie atrakcji w miejscowości bądź w pobliżu miejscowości przeprowadzenia warsztatów, w tym zapewnienie transportu i opiekunów, nie mniej niż 1 osoba na 10 osób. 15.Zorganizowanie zajęć na basenie lub aqua parku, podczas których zostanie zapewniona opieka ratownika. W przypadku usytuowania basenu w miejscu zakwaterowania możliwość korzystania z basenu każdego dnia, w przypadku korzystania z aqua parku poza miejscem zakwaterowania - przynajmniej 4 dwugodzinne pobyty w aqua parku z możliwością korzystania z wszystkich oferowanych atrakcji. 16.Zapewnienie podczas zajęć z dziećmi oraz modułów wspólnych z udziałem rodziców i dzieci nieodpłatnie materiałów niezbędnych do przeprowadzenia zajęć (materiały plastyczne, materiały niezbędne do przygotowania dekoracji, rekwizytów czy strojów, produkty spożywcze). Wszelkie stosowane w trakcie zajęć praktycznych materiały, preparaty używane przez uczestników zajęć i ich dzieci muszą posiadać stosowne atesty dopuszczające je do obrotu na terenie Polski. 17.Prowadzenie bieżącej dokumentacji przebiegu warsztatów: listy obecności uczestników - potwierdzanie obecności za pomocą własnoręcznego, czytelnego podpisu w każdym dniu warsztatów; potwierdzenie odbioru materiałów szkoleniowych; potwierdzanie otrzymania wyżywienia w każdym dniu warsztatów; wydanie zaświadczeń potwierdzających ukończenie warsztatów; prowadzenie i codzienne wypełnianie dziennika zajęć zgodnie z zaproponowanym i zaakceptowanym przez Zamawiającego programem. Przekazanie pełnej dokumentacji Zamawiającemu najpóźniej w terminie 2 dni od dnia zakończenia warsztatów. 18.Wykonawca ma obowiązek oznaczenia sal, w których odbywać się będą zajęcia zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. 19.Prowadzenie fotograficznej dokumentacji przebiegu warsztatów, która zostanie przekazana Zamawiającemu na płycie CD lub innym nośniki danych, po zakończeniu warsztatów.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 805700000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.mops.nowaruda.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach