Przetargi.pl
Przygotowanie autorskich scenariuszy i prowadzenie zajęć podczas kursu dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej Skuteczne i nowoczesne nauczanie matematyki, realizowanych w ramach Projektu pt. Klucz do uczenia - program wsparcia kujawsko-pomorskich nauczycieli.

Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli ogłasza przetarg

  • Adres: 87-100 Toruń, Aleja Solidarności 3
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 56 62 277 47 , fax. 56 62 231 81
  • Data zamieszczenia: 2010-12-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli
    Aleja Solidarności 3 3
    87-100 Toruń, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 56 62 277 47, fax. 56 62 231 81
    REGON: 87123541500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kpcen-torun.edu.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Podmiot prawa publicznego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przygotowanie autorskich scenariuszy i prowadzenie zajęć podczas kursu dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej Skuteczne i nowoczesne nauczanie matematyki, realizowanych w ramach Projektu pt. Klucz do uczenia - program wsparcia kujawsko-pomorskich nauczycieli.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie autorskich scenariuszy i prowadzenie zajęć podczas dwóch edycji kursu dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej Skuteczne i nowoczesne nauczanie matematyki. Prowadzący zajęcia ma spełniać wszystkie wymagania niezbędne i co najmniej trzy wymagania dodatkowe określone w specyfikacji Zajęcia mają być realizowane w wymiarze godzinowym (ilość godzin zgodna zestawieniami przedstawionymi w niniejszej specyfikacji) wg ustalonego harmonogramu. Treści zajęć muszą odpowiadać celom wyszczególnionym niniejszej specyfikacji. Odbiór usługi zostanie udokumentowany przekazaniem Zamawiającemu scenariuszy zajęć, przekazaniem Zamawiającemu do powielenia materiałów dla uczestników kursu, zapisami w dzienniku kursu czasu i tematyki zajęć. Od Wykonawcy wymagana jest dyspozycyjność, mobilność - możliwość prowadzenia zajęć na terenie całego województwa kujawsko-pomorskiego, a także możliwość prowadzenia zajęć w weekendy oraz gotowość do prowadzenia zajęć wg ustalonego harmonogramu. Zamawiający wskazuje i zabezpiecza miejsce oraz termin prowadzenia zajęć, a Wykonawca jest zobowiązany przeprowadzić szkolenie we wskazanym miejscu i terminie. Zamówienie składa się z części. Częścią jest każdy moduł. Do wszystkich części odnoszą się poniższe uwagi: Cele kursu Cele ogólne : Zachęcenie uczestników szkolenia do refleksji nad swoim warsztatem zawodowym Zapoznanie uczestników ze współczesnymi światowymi tendencjami w kształceniu matematycznym dzieci Wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie rozwijania myślenia matematycznego dzieci Przewidywane efekty szkolenia: Podczas szkolenia uczestnik będzie miał możliwość wzbogacenia swojego warsztatu zawodowego w zakresie; Wykorzystania gier i zabaw matematycznych do rozwijania umiejętności matematycznych dzieci, a także do realizacji zadań ogólnych szkoły Rozwijanie myślenia twórczego dzieci Strategii rozwiązywania zadań tekstowych Rozwijania u dzieci sztuki rozwiązywania zadań tekstowych Realistycznego nauczania matematyki Strategii wykonywania obliczeń w pamięci Rozwijania u dzieci zaradności arytmetycznej Rozwijania u dzieci rozumienia systemu dziesiętnego Rozwijania wyobraźni przestrzennej dzieci Budowania u dzieci intuicji geometrycznej Konstruktywistycznego podejścia do rozwijania umiejętności matematycznych uczniów MODUŁ 1 Gry i zabawy matematyczne jako narzędzie realizacji zadań ogólnych szkoły. Cele szczegółowe : - zachęcanie uczestników do dyskusji na temat zadań ogólnych szkoły i sposobu ich realizacji na poziomie I etapu kształcenia - zachęcanie uczestników do refleksji na temat walorów stosowania gier i zabaw matematycznych w klasach 1-3 oraz przyczyn ich bardzo rzadkiej obecności w procesie kształcenia w polskiej szkole MODUŁ 2 Rozwijane myślenia twórczego. Cele szczegółowe: - zapoznanie uczestników z podstawowymi cechami myślenia twórczego: płynnością, giętkością i oryginalnością myślenia - zachęcanie uczestników do dyskusji na temat możliwości rozwijania myślenia twórczego dzieci w klasach 1-3 oraz korzyści z tego płynących dla procesu kształcenia - wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie rozwijania myślenia twórczego dzieci MODUŁ 3 Zadania tekstowe w nauczaniu początkowym i metody ich rozwiązywania. Cele szczegółowe: - zachęcanie uczestników do dyskusji na temat funkcji zadań tekstowych w nauczaniu matematyki - zapoznanie uczestników z różnymi poziomami formalizmu przy rozwiązywaniu zadań tekstowych: rozwiązania enaktywne, ikoniczne i symboliczne - zapoznanie uczestników z podstawowymi strategiami rozwiązywania zadań tekstowych - zachęcanie uczestników do dyskusji na temat stereotypów dotyczących rozwiązywania zadań tekstowych - wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie rozwijania u dzieci umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych MODUŁ 4 Realistyczne nauczanie matematyki. Cele szczegółowe: - zapoznanie uczestników z koncepcją realistycznego nauczania matematyki - zachęcenie uczestników do refleksji nad własną koncepcją matematycznego kształcenia dzieci - wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie wykorzystania w procesie matematycznego kształcenia sytuacji realistycznych oraz wiedzy nieformalnej dzieci MODUŁ 5 Rozwijanie umiejętności klasyfikowania. Pozorne ułatwienia metodyczne. Cele szczegółowe: - zachęcenie uczestników do refleksji nad celowością wykorzystywania elementów teorii mnogości, grafów i innych pozornych ułatwień metodycznych w nauczaniu początkowym. - wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie rozwijania umiejętności klasyfikowania MODUŁ 6 Rozwijanie sprawności rachunkowej. Cele szczegółowe: - zachęcenie uczestników do dyskusji na temat roli obliczeń w nauczaniu matematyki - zapoznanie uczestników z różnymi strategiami dodawania i odejmowania w pamięci - zachęcenie uczestników do dyskusji na temat stereotypów dotyczących wykonywania obliczeń przez dzieci - zapoznanie uczestników z różnymi sposobami rozwijania u dzieci umiejętności mnożenia i dzielenia - wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie stosowania gier i zabaw w procesie rozwijania u dzieci sprawności rachunkowej - wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie obliczeń,na kartce papieru. - zachęcenie uczestników do dyskusji na temat funkcji notatki matematycznej MODUŁ 7 System dziesiętny. Rozwijanie rozumienia systemu dziesiętnego. Cele szczegółowe: - zachęcenie uczestników do refleksji nad znaczeniem dobrego rozumienia systemu dziesiętnego dla procesu uczenia się dziecka - zapoznanie uczestników z pomocami, które pozwalają zrozumieć dziecku strukturę systemu dziesiętnego - wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie wykorzystywania różnorodnych pomocy dydaktycznych w procesie budowania u dzieci zrozumienia systemu dziesiętnego - wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie stosowania gier i zabaw w procesie budowania u dzieci zrozumienia systemu dziesiętnego MODUŁ 8 Eksperymenty w rozwijaniu umiejętności geometrycznych dzieci. Cele szczegółowe: - zachęcanie uczestników do dyskusji na temat roli geometrii w nauczaniu matematyki w klasach 1-3 - zachęcanie uczestników do dyskusji na temat stereotypów dotyczących rozwijania umiejętności geometrycznych dzieci - zapoznanie uczestników z różnymi realistycznymi kontekstami pozwalającymi na rozwijanie umiejętności geometrycznych dzieci - wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie wykonywania z dziećmi eksperymentów geometrycznych - wzbogacenie warsztatu zawodowego uczestników w zakresie budowania intuicji i rozwijania umiejętności geometrycznych dzieci MODUŁ 9 Konstruktywizm w rozwijaniu umiejętności matematycznych dzieci. Cele szczegółowe: - zachęcenie uczestników do refleksji nad stosowaną w praktyce filozofią edukacyjną - zapoznanie uczestników z założeniami konstruktywistycznego podejścia do rozwijania umiejętności matematycznych dzieci
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 804000008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Przedstawiony scenariusz zajęć
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.kpcen-torun.edu.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach