Przetargi.pl
Przewozy dzieci uczęszczających do Szkoły Podstawowej i Przedszkola w Starym Polu na lata 2020-2021

Urząd Gminy Stare Pole ogłasza przetarg

  • Adres: 82-220 Stare Pole, ul. Marynarki Wojennej
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 55 271 35 32 , fax. 55 271 35 32
  • Data zamieszczenia: 2019-10-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy Stare Pole
    ul. Marynarki Wojennej 6
    82-220 Stare Pole, woj. pomorskie
    tel. 55 271 35 32, fax. 55 271 35 32
    REGON: 54262300000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.starepole.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przewozy dzieci uczęszczających do Szkoły Podstawowej i Przedszkola w Starym Polu na lata 2020-2021
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług transportowych dla dzieci uczęszczających do placówek oświatowych zlokalizowanych na terenie Gminy Stare Pole i z placówek oświatowych do domu wraz z zapewnieniem opieki w czasie dowożenia we wszystkie dni realizacji zajęć szkolnych i przedszkolnych od 01.01.2020 r. do 31.12.2021 r. 1. Przedmiotem umowy jest świadczenie w ramach regularnych przewozów osób usług w zakresie dowozu i opieki w czasie przewozu dzieci uczęszczających do Szkoły Podstawowej w Starym Polu i Przedszkola w Starym Polu na trasie z domu do szkoły i z powrotem począwszy od 01 stycznia 2020 r. do dnia 31 grudnia 2021 r. poprzez sukcesywny zakup biletów miesięcznych z uwzględnieniem przysługujących tym uczniom ulg ustawowych w przewozach transportem publicznym – art. 5 i 8a ustawy z dn. 20.06.1992 r. o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego (Dz. U. z 2018 r. poz. 295), zatem z uwzględnieniem ulgi wynoszącej: a) 49% w odniesieniu do dzieci i młodzieży powyżej 6 roku życia w okresie od rozpoczęcia odbywania obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego do ukończenia szkoły podstawowej; b) W odniesieniu do dzieci do lat 4 należy przewidzieć ulgę 78%; c) dzieci od 4 lat do rozpoczęcia rocznego przygotowania przedszkolnego 37%, d) bilet powinien być wystawiony na każdego ucznia dowożonego do szkoły, z tym, że przewozy dzieci do lat 4 i od 4 lat do rozpoczęcia rocznego przygotowania przedszkolnego odbywać się będą na podstawie karty przejazdu, która jest odpowiednikiem biletu z ulgą. Dowożeniem objęte są dzieci, które realizują obowiązek szkolny lub przedszkolny w Szkole Podstawowej w Starym Polu i Przedszkolu w Starym Polu. Wykonywanie przewozów odbywać się będzie na utworzonych przez Wykonawcę liniach komunikacyjnych, w ramach przewozów regularnych. 2. Realizacja usługi nie wyłącza prawa Wykonawcy do świadczenia usług transportowych wobec innych osób na podstawie stosownych zezwoleń uzyskanych zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym, jednakże Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia pierwszeństwa przejazdu na danej trasie dzieciom uczęszczającym do szkoły lub oddziału przedszkolnego oraz ilość wolnych miejsc siedzących koniecznych dla bezpiecznego i terminowego przewozu dzieci do szkół podczas wykonywania powierzonego zadania. 3. Zamawiający dodatkowo wymaga od Wykonawcy świadczenia usług transportowych wobec innych osób na podstawie stosownych zezwoleń uzyskanych zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym t.j. – minimum 2 kursy dziennie (jeden w godzinach porannych, jeden w godzinach popołudniowych) w dni powszednie na trasie „Szkoła – Żuławka Sztumska - Szkoła” oraz wymaga ustanowienia i uwzględnia w harmonogramie dojazdów na trasie Ząbrowo–Szkoła/Przedszkole, przystanku w miejscowości Fiszewo. 4. Planowane są dowozy w godzinach porannych - na godzinę 8:00 i odwozy w godzinach popołudniowych godz. 13:00-16:00. Zamawiający zastrzega, że godzina wyjazdu dzieci z poszczególnych miejscowości do szkoły nie może zostać ustalona wcześniej niż 40-50 minut przed rozpoczęciem zajęć. Podróż dzieci ze szkoły do domu nie może być dłuższa niż 40 minut. 5. Zamawiający w załączniku nr 10 przedstawia obecny harmonogram i w załączniku nr 11 obowiązujące trasy i kursy autobusów. 6. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca przy konstruowaniu rozkładu jazdy uwzględnił, że ma obowiązek zatrzymywania się na wszystkich istniejących w poszczególnych miejscowościach przystankach autobusowych. 7. Wykonawca musi zapewnić opiekę nad dowożonymi dziećmi w każdym pojeździe na własny koszt. Opiekę nad dziećmi w czasie przewozów szkolnych sprawować będzie co najmniej 1 opiekun w każdym autobusie, zatrudniony przez Wykonawcę. 8. Zamawiający dopuszcza zmianę godzin przywozów i odwozów w okresie realizacji niniejszego zamówienia oraz zastrzega sobie prawo do modyfikacji trasy, poprzez ewentualne zwiększenie lub zmniejszenie jej długości ze względu na zmiany w organizacji dowozów. 9. Zamawiający dopuszcza w sytuacjach wyjątkowych odstępstwa od ustalonego harmonogramu dowozów szkolnych i wykonywanie usługi, jako przewóz okazjonalny, w przypadku: • odpracowywania zajęć szkolnych w innym dniu wolnym od zajęć, • rekolekcji, • ferii zimowych, • zmiany organizacji pracy szkoły spowodowanej obchodami uroczystości szkolnych, • czasowej zmiany organizacji ruchu, • niekorzystnych warunków atmosferycznych, • innych wydarzeń, które mogą skrócić lub wydłużyć zajęcia lekcyjne Wykonawca będzie informowany o planowanych zmianach, najpóźniej 3 dni przed ich zaistnieniem. 10. Wykonawca biorąc pod uwagę opis przedmiotu zamówienia i wszystkie stawiane przez Zamawiającego warunki decyduje, jaką ilością pojazdów wykona usługę. Zamawiający zastrzega, iż nie może to być mniej niż 4 pojazdy (w tym 1 zastępczy). Dopuszczalne jest zmiana dotycząca pojazdu w stosunku do tego, który Wykonawca zawarł w ofercie, tylko wtedy, gdy pojazd zamieniony będzie na inny o nie gorszych parametrach technicznych (rok produkcji oraz liczba miejsc siedzących). 11. Wykonawca będzie zobowiązany do pełnej dyspozycyjności, a w szczególności w przypadku awarii pojazdu, do niezwłocznego zabezpieczenia pojazdu rezerwowego w czasie nie dłuższym niż 60 minut, od chwili powiadomienia Wykonawcy o zdarzeniu przez opiekuna dowozu lub Zamawiającego. 12. Przez cały okres wykonywania zamówienia dowożenie dzieci winno być realizowane pojazdami spełniającymi wymagania techniczne określone przepisami prawa o ruchu drogowym, zapewniającymi kierowcy możliwość jednoczesnego przewozu wszystkich dzieci na danej trasie oraz osoby zatrudnionej do sprawowania opieki nad dziećmi, posiadającymi sprawny system ogrzewania wnętrz w okresie zimowym i gwarantującym pełne bezpieczeństwo przy przewozie dzieci zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Pojazdy muszą być utrzymane w czystości z zachowaniem estetyki wewnętrznej i zewnętrznej. Ilość przewożonych dzieci nie może być większa niż ilość miejsc siedzących w dowodzie rejestracyjnym pojazdu. 13. Jeżeli warunki pogodowe lub zdarzenia losowe (np. znaczne opady śniegu, roztopy, gołoledź przeszkody na drogach, przebudowa drogi, wypadki drogowe itp.) nie pozwalają na przewóz uczniów ustaloną trasą, Wykonawca może wykonać usługę dowożenia wybierając inną przejezdną, optymalną trasę bez roszczenia dodatkowego wynagrodzenia od Zamawiającego. O zaistniałej konieczności zmiany trasy Wykonawca zobowiązany jest powiadomić Zamawiającego tego samego dnia lub najpóźniej w dniu następnym. 14. Na przedmiotową usługę składają się wszystkie czynności oraz związane z tym koszty niezbędne do właściwego i bezpiecznego przewozu dzieci rano z domu do szkoły i po południu ze szkoły do domu, a zwłaszcza zapewnienie bezpieczeństwa podczas sprawowanej opieki, odbioru dzieci od rodziców/opiekunów i przekazanie pod opiekę szkoły, odbioru od nauczycieli ze szkoły i przekazanie pod opiekę rodziców oraz pomoc przy wsiadaniu i wysiadaniu z pojazdu. 15. Wykonawca zobowiązany jest do zatrudnienia kierowców posiadających odpowiednie kwalifikacje zawodowe oraz przestrzegania norm pracy kierowców autobusowych. Kierowcy oraz osoby sprawujące opiekę nad dziećmi muszą posiadać ważne badania lekarskie oraz przeszkolenie w zakresie przepisów BHP i p.poż oraz udzielania pierwszej pomocy. 16. Ze względu na specyfikę świadczonej usługi (konieczność opieki nad dziećmi bezpośrednio w trakcie przewozu) osobą powołaną do sprawowania opieki nad dziećmi nie może być kierowca pojazdu dokonujący przewozu dzieci na danej trasie. 17. Zamawiający jest upoważniony do kontroli spełniania powyższych warunków przez Wykonawcę, a Wykonawca zobowiązany jest do przedkładania na wezwanie Zamawiającego wszystkich dokumentów i informacji na potwierdzenie spełniania powyższych warunków 18. Zamawiający przed podpisaniem umowy będzie żądał okazania aktualnych dokumentów dopuszczających dany pojazd do ruchu (dowodu rejestracyjnego potwierdzającego stan techniczny pojazdu), a w przypadku gdy Wykonawca nie jest właścicielem danego pojazdu – również dokument potwierdzający dysponowanie tym pojazdem oraz dokumentów potwierdzających posiadanie ubezpieczenia OC i NW oraz stosownych zezwoleń uzyskanych zgodnie z ustawą o transporcie drogowym. 19. Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą w niniejszym postępowaniu, zobowiązany będzie do posiadania opłaconej polisy ubezpieczeniowej, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, przez cały okres realizacji umowy, w kwocie nie mniejszej niż wartość podpisanej umowy na realizację niniejszego zamówienia. 20. Wykonawca może na własny koszt przeprowadzić wizję lokalną miejsca realizacji zamówienia i jego otoczenia oraz uzyskać wszelkie informacje, jakie mogą być niezbędne w przygotowaniu oferty, a w szczególności wgląd do bieżącego harmonogramu dowozów i odwozów w roku szkolnym 2019/2020 u Dyrektora Szkoły Pana Tadeusza Kaczorka, tel. 55 271 35 46. 21. Przedmiotem postępowania przetargowego jest cena (wartość) usługi dowozu dzieci do Szkoły Podstawowej i Przedszkola w Starym Polu za okres od 01.01.2020 do 31.12.2021 r. (oprócz miesięcy wakacyjnych, tj. lipiec, sierpień). Rozliczenie przedmiotu zamówienia następować będzie w danym miesiącu na podstawie zakupionych biletów miesięcznych i kart przejazdu (dla dzieci do lat 4 i od lat 4 do rozpoczęcia obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego w cenach przedstawionych przez Wykonawcę w ofercie. 22. Wykonawca do faktury załączy zestawienie sprzedanych imiennych biletów miesięcznych i kart przejazdu (będących odpowiednikiem zsumowanych biletów jednorazowych z przysługującą ulgą), zgodnie z wykazem dzieci dowożonych, przekazanych Wykonawcy przez Zamawiającego. 23. Liczbę dzieci dowożonych do szkoły i przedszkola z poszczególnych miejscowości zawiera załącznik nr 10 do niniejszej specyfikacji. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany ilości uczniów przewożonych na poszczególnych trasach, które są określone w załączniku nr 11 w trakcie realizacji zamówienia w przypadku zmiany ilości uczniów uczęszczających do szkoły i przedszkola. 24. Przewiduje się iż zmiana ilości uczniów może wynieść max ok. +/- 10% w stosunku do stanu określonego w niniejszej specyfikacji. Lista uczniów dowożonych do szkół na dany miesiąc określana będzie na podstawie zapotrzebowania składanego Wykonawcy przez Zamawiającego w terminie do 25 dnia miesiąca poprzedzającego dany miesiąc. 25. Osoby skierowane do realizacja zamówienia zapewniają dzieciom w szczególności bezpieczny dla ich zdrowia przejazd i będą postępować według określonych zasad: a) Opiekun będzie odbierał dzieci z wyznaczonych miejsc o ustalonej wcześniej w harmonogramie dowozów godzinie i po dowiezieniu na zajęcia będzie przekazywał dzieci pod opiekę nauczyciela, b) Po zakończeniu zajęć opiekun będzie odbierał dzieci od nauczycieli w szkole i po dowiezieniu pod wyznaczenie miejsce przekazywał pod opiekę rodziców, c) Osoby sprawujące opiekę zachowają szczególną dbałość o dobro dziecka w czasie jazdy oraz przy wsiadaniu do pojazdu i wysiadaniu z pojazdu. 26. Realizacja przedmiotu zamówienia odbywa się na podstawie harmonogramu dowozów szkolnych. Harmonogram zawiera szczegółowy opis tras przejazdu, a w szczególności: godziny poszczególnych kursów oraz liczbę dowożonych dzieci z danej miejscowości. 27. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia propozycji harmonogramu dowozów do akceptacji Zamawiającego w terminie 7 dni kalendarzowych po podpisaniu umowy. W przypadku zgłoszenia przez Zamawiającego ewentualnych zastrzeżeń Wykonawca jest zobowiązany do ich uwzględnienia w rozkładzie jazdy w terminie 3 dni kalendarzowych od dnia przedstawienia ich przez Zamawiającego. 28. Harmonogram dowozów zostanie ustalony przez Wykonawcę w porozumieniu z Zamawiającym z pomocą Dyrektora Szkoły i Dyrektor Przedszkola, po ustaleniu tygodniowego rozkładu zajęć szkolnych. 29. Harmonogram podlega bieżącej aktualizacji w przypadku stałej zmiany planu zajęć szkolnych lub przedszkolnych, a tym samym zmiany liczby dzieci przewożonych na poszczególnych kursach oraz godzin poszczególnych kursów. Zamawiający akceptując ewentualne zmiany ma w szczególności na uwadze dobro dowożonych dzieci oraz minimalizację kosztów dowozu. 30. Przy udzielaniu zamówienia publicznego na wykonywanie publicznego transportu zbiorowego, w specyfikacji istotnych warunków zamówienia uwzględnia się konieczność zapewnienia w środkach transportu rozwiązań technicznych służących zapewnieniu ich dostępności dla osób niepełnosprawnych i osób o ograniczonej zdolności ruchowej
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60100000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Kwota - każda oferta musi być zabezpieczona wadium o wartości 10 000,00. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2019, poz. 310 ze zm.). Wykonawcy przysługuje prawo do dokonania zmiany formy wniesionego wadium na każdym etapie prowadzonego postępowania. Sposób wniesienia wadium w formie pieniężnej - wadium w formie pieniężnej należy wnieść w terminie do dnia 08.11.2019 r. do godz. 10:00 na rachunek bankowy Zamawiającego: BS Malbork O/Stare Pole 75 8303 0006 0040 0400 0329 0017 z podaniem tytułu wpłaty: wadium na przetarg Nr 271.10.2019 Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. Sposób wniesienia wadium w pozostałych formach. Wadium wnoszone w formie poręczenia bankowego lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, należy złożyć w formie oryginału w oddzielnej kopercie opisanej WADIUM do zadania : Przewozy dzieci uczęszczających do Szkoły Podstawowej i Przedszkola w Starym Polu na lata 2020-2021 Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać jaki jest sposób reprezentacji gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji powinno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania z ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. Skutki nie wniesienia wadium - Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. Zwrot wadium - wadium zostanie zwrócone zgodnie z art. 46 uPzp *. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 4a. Wykonawcy którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Wadium wniesione w pieniądzu zostanie zwrócone wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. Wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana, zostanie zatrzymane wraz z odsetkami w przypadku, gdy Wykonawca: a)odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, b)nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. d)wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu Wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia wymaga od Wykonawcy: 1) zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego w zakresie przewozu osób wydanego na podstawie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (tekst jedn. Dz.U. z 2019 r. poz. 58 ze zm.) lub zezwolenie na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób wydanego na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów – w zakresie niezbędnym do wykonania zamówienia, 2) zezwolenie na wykonywanie regularnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym na obszarze gminy wydanego na podstawie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (tekst jedn. Dz.U. z 2019 r. poz. 58 ze zm.) – należy przedłożyć Zamawiającemu najpóźniej w dniu podpisania umowy Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż posiada uprawnienia do wykonywania działalności polegającej na przewozie osób w ramach przewozów regularnych na obszarze gminy na podstawie powyższych dokumentów.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1/wypełniony formularz ofertowy - załącznik nr 1 do SIWZ, 2/Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – załącznik nr 2 do SIWZ, 3/ Oświadczenie Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia - załącznik nr 3 do SIWZ, 4/Zobowiązanie do oddania do dyspozycji zasobów – jeżeli Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polega na zdolnościach innych podmiotów, 4/ Pełnomocnictwo wskazujące, że osoba występująca w imieniu Wykonawcy jest do tego upoważniona, jeżeli nie wynika to z dokumentów potwierdzających zasady reprezentacji. Pełnomocnictwo należy złożyć w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. W przypadkach określonych w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 (Dz. U. z 2016, poz. 1126) Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów.5/ Dowód wniesienia wadium 6/Oświadczenie Wykonawcy dot. wypełnienia obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO 7/Ponadto, w terminie 3 dni od zamieszczenia przez Zamawiającego informacji z otwarcia ofert na stronie internetowej, na której udostępniana jest SIWZ, Wykonawcy składają bez wezwania oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej oraz, w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, dowody potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 7 do SIWZ 8/Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej: Zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 11.2.7. SIWZ składa dokument potwierdzający, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 11.3.1. SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby, złożone nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Na potwierdzenie, czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w celu wykazania spełnienia warunków, o których mowa w pkt 8.2. SIWZ, w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów Zamawiający wymaga złożenia następujących dokumentów (zobowiązania o treści) z których będzie wynikać: - zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; - sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; -. zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, -oraz czy inne podmioty na zdolności których wykonawca powołuje się w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizują usługi, których wskazane zdolności dotyczą. Jeżeli zdolności zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa wyżej, nie potwierdzą spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie 10 dni od otrzymania wezwania: zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami, lub zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, na których polegał korzystając z potencjału podmiotu trzeciego. Zamawiający wymaga, aby w sytuacji gdy oferta wykonawcy, który wykazując się spełnieniem warunków udziału w postępowaniu polegał na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, została uznana za najkorzystniejszą, Wykonawca przedstawił w odniesieniu do tych podmiotów dokumenty wymienione w ppkt 11.2.3 do 11.2.7 SIWZ, potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Wszystkie oświadczenia, o których mowa w pkt 11.1 i pkt. 11.2 SIWZ składane są w oryginale, zaś pozostałe dokumenty, mogą być składane w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Poświadczenia powinien dokonać odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach wykonawca polega, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia albo podwykonawca w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być składane wraz z tłumaczeniem na język polski. W przypadku złożenia przez wykonawców dokumentów zawierających dane wyrażone w innych walutach niż PLN, Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty, w której oszacowano daną wartość, przyjmie średni kurs Narodowego Banku Polskiego (NBP) obowiązujący w dniu składania ofert.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach