Przetargi.pl
Przewóz dzieci do jednostek oświatowych Gminy Pszczew w 2020 roku

Gmina Pszczew ogłasza przetarg

  • Adres: 66-330 Pszczew, Rynek
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 957 492 310 , fax. 957 492 312
  • Data zamieszczenia: 2019-12-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Pszczew
    Rynek 13
    66-330 Pszczew, woj. lubuskie
    tel. 957 492 310, fax. 957 492 312
    REGON: 21096680000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pszczew.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przewóz dzieci do jednostek oświatowych Gminy Pszczew w 2020 roku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług transportowych dla dzieci zamieszkałych na terenie Gminy Pszczew na trasie z domu do szkoły i z powrotem wraz z zapewnieniem opieki w czasie dowożenia we wszystkie dni realizacji zajęć szkolnych i przedszkolnych w roku szkolnym 2019/2020 oraz 2020/2021 od dnia 02 stycznia 2020 roku do dnia 31 grudnia 2020 roku. 2) Dowożeniem objęte są dzieci, które realizują obowiązek szkolny w Szkole Podstawowej w Pszczewie wraz z dziećmi uczęszczającymi do oddziałów przedszkolnych w tej szkole (ul. Sikorskiego 23, 66-330 Pszczew) oraz dzieci uczęszczające do Przedszkola Samorządowego w Pszczewie (ul. Batorego 1a , 66-330 Pszczew) 3) Wykonywanie przewozów może odbywać się na utworzonych przez Wykonawcę liniach komunikacyjnych, w ramach przewozów regularnych, a także w ramach dowozów uczniów niepełnosprawnych. 4) Połączenia komunikacyjne na określonej drodze z domu do szkoły lub ze szkoły do domu muszą być zgodne z harmonogramem dowozów, o którym mowa w pkt. 19. 5) W ramach przewozów regularnych: a) realizacja usługi nie wyłącza prawa Wykonawcy do świadczenia usług transportowych wobec innych osób na podstawie stosownych zezwoleń uzyskanych zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym, jednakże Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia pierwszeństwa przejazdu na danej trasie wszystkim dzieciom uczęszczającym do szkoły lub przedszkola, b) wykonanie przedmiotu zamówienia następować będzie w danym miesiącu na podstawie zakupu biletów miesięcznych, z uwzględnieniem uprawnień do ulgowych przejazdów środkami komunikacji publicznego transportu zbiorowego, o których mowa w art. 4 ust. 5, 5a i 8a ust. 6 ustawy z dnia 20 czerwca 1992 r. o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami komunikacji publicznego transportu zbiorowego (Dz. U z 2012 r. poz. 1138 z późn. zm.) - zatem z uwzględnieniem ulgi wynoszącej 37% w odniesieniu do dzieci powyżej 4 lat do rozpoczęcia odbywania obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego, 49% w odniesieniu do dzieci i młodzieży w okresie od rozpoczęcia odbywania obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego do ukończenia gimnazjum oraz ulgi 100% w odniesieniu do dzieci do lat 4, c) bilet powinien być wystawiany na każdego ucznia dowożonego do szkoły, z tym że przewozy dzieci do lat 4 mogą odbywać się na podstawie karty przejazdu, która jest odpowiednikiem biletu z ulgą. d) opiekun – jak pracownik Wykonawcy, przebywa w autobusie na podstawie zawartej z Wykonawcą stosownej umowy. 6) W ramach przewozów uczniów niepełnosprawnych: a) realizacja usługi wyłącza prawa Wykonawcy do świadczenia usług transportowych wobec innych osób, b) opiekun – jak pracownik Wykonawcy, przebywa w autobusie na podstawie zawartej z Wykonawcą stosownej umowy. 7) Liczbę dzieci dowożonych przedstawia opracowany na dzień 2 stycznia 2020r. harmonogram dowozów, który stanowi załącznik do niniejszego opisu zamówienia. 8) Wykaz dowożonych dzieci od dnia 2 stycznia 2020r. (zawierający imię, nazwisko, adres zamieszkania oraz nr legitymacji – jeżeli została wydana) zostanie przekazany Wykonawcy w czasie do 2 dni od podpisania umowy. 9) Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmian na liście dowożonych uczniów (do 15%), która jest wielkością szacunkową i związaną z tym zmianą adresów zamieszkania dzieci, a także do wykazu dni nauki szkolnej oraz zmianą związaną z nowym rokiem szkolnym 2020/2021. Różnica w ilości przewożonych dzieci nie będzie stanowić roszczeń Wykonawcy w stosunku do Zamawiającego. O każdej zmianie Zamawiający poinformuje Wykonawcę w formie pisemnej, poprzez faks lub e-mail. 10) Przez cały okres wykonywania zamówienia dowożenie dzieci winno być realizowane pojazdami spełniającymi wymagania techniczne określone przepisami prawa o ruchu drogowym, posiadającymi pasy bezpieczeństwa, zapewniającymi kierowcy możliwość jednoczesnego przewozu wszystkich dzieci na danej trasie oraz osoby zatrudnionej do sprawowania opieki nad dziećmi, sprawny system ogrzewania wnętrz w okresie zimowym oraz sprawną automatykę wszystkich drzwi. 11) Na przedmiotową usługę składają się wszystkie czynności oraz związane z tym koszty niezbędne do właściwego i bezpiecznego przewozu dzieci rano z domu do szkoły i po południu ze szkoły do domu, a zwłaszcza zapewnienie bezpieczeństwa podczas sprawowanej opieki, odbioru dzieci od rodziców/opiekunów i przekazanie pod opiekę szkoły, odbioru od nauczycieli ze szkoły i przekazanie pod opiekę rodziców oraz pomoc przy wsiadaniu i wysiadaniu z pojazdu. 12)Dzieci powinny być dowiezione do szkoły w takim czasie, aby mogły rozpocząć zajęcia zgodnie z planem i były zabierane niezwłocznie po ich zakończeniu, bez zbędnego oczekiwania, zgodnie z opracowanym harmonogramem dowozów. 13) Przewidywany czas rozpoczęcia zajęć lekcyjnych – godz. 8.10, powrót dzieci ze szkoły i przedszkola od godz. 12.45 (szczegółowe godziny będzie zawierał harmonogram dowozów i odwozów). 14) Ilość dni nauki szkolnej – z zastrzeżeniem pkt. 26, w roku szkolnym 2019/2020 w okresie od stycznia do końca czerwca wynosi około – 110, w roku szkolnym 2019/2020 od września do grudnia 2020 – około 80. 15) Wykonawca w ramach usługi musi dysponować minimum 4 pojazdami w zakresie dowozu z domu do szkoły oraz w zakresie odwozu ze szkoły do domu, w tym minimum jednym pojazdem o liczbie miejsc siedzących wynoszącym - co najmniej 50, dwoma pojazdami o liczbie miejsc siedzących co najmniej 42 oraz jednym pojazdem o liczbie miejsc siedzących co najmniej 20, przy czym każdy pojazd musi posiadać pasy bezpieczeństwa W przypadku zmiany liczby dzieci na poszczególnych trasach w ilości przekraczające liczbę miejsc w autobusie, wykonawca zapewni bez dodatkowych opłat środek transportu umożliwiający przewóz dzieci zgodnie z prawem. 16) Wykonawca musi dysponować osobami: minimum czterech kierowców i minimum czterech opiekunów. Wzrost liczby pojazdów realizujących zamówienie powoduje wzrost liczby kierowców i opiekunów. 17) Każde dziecko musi mieć zapewnione miejsce siedzące. Nadzór nad przewożonymi dziećmi, szczególnie pod względem zapewnienia bezpieczeństwa i opieki należy do Wykonawcy. 18) Realizacja przedmiotu zamówienia odbywa się na podstawie harmonogramu dowozów szkolnych. Harmonogram zawiera szczegółowy opis tras przejazdu, a w szczególności: godziny poszczególnych kursów, liczbę realizowanych km pomiędzy poszczególnymi miejscowościami oraz liczbę dowożonych dzieci z danej miejscowości. 19) Harmonogram dowozów zostanie ustalony przez Wykonawcę w porozumieniu z Zamawiającym do dnia 07 lutego 2020 r. - na podstawie projektu harmonogramu opracowanego przez dyrektora szkoły z przewoźnikiem, po ustaleniu tygodniowego rozkładu zajęć szkolnych i przedszkolnych (do tego czasu dzieci będą dowożone zgodnie z harmonogramem z dnia 02 stycznia 2020 roku, zawartym w niniejszej SIWZ) 20) Projekt harmonogramu po weryfikacji przez Zamawiającego zostanie przekazany Wykonawcy 21) Harmonogram podlega bieżącej aktualizacji w przypadku stałej zmiany planu zajęć szkolnych lub przedszkolnych, a tym samym zmiany liczby kilometrów, liczby przewożonych dzieci na poszczególnych kursach oraz godzin poszczególnych kursów. Zamawiający akceptując ewentualne zmiany ma w szczególności na uwadze dobro dowożonych dzieci oraz minimalizację kosztów dowozu. 22) Przybliżoną liczbę dzieci oraz liczbę kilometrów przedstawia harmonogram dowozów, który stanowi załącznik do niniejszego opisu zamówienia. 23) Rozmiar przedmiotu zamówienia w zakresie podanej liczby kilometrów określony jest na podstawie roku szkolnego 2019/2020 - obecnie realizowanych dowozów. Rzeczywista ilość kilometrów wynikać będzie z faktycznego zapotrzebowania Zamawiającego w roku szkolnym 2019/2020 od stycznia do czerwca 2020 roku oraz w roku szkolnym 2020/2021 w okresie od września do grudnia 2020 roku i dlatego może ona ulec zmianie do 15%. 27) Podana liczba km nie uwzględnia dojazdu do przystanków początkowych i odjazdu z przystanków końcowych danej trasy, które zapewnia we własnym zakresie Wykonawca. Ogólna liczba km liczona zatem jest od momentu zabrania pierwszych pasażerów do momentu wysadzenia ostatnich. 28) Zamawiający dopuszcza w sytuacjach wyjątkowych – niezależnych od przewoźnika odstępstwa od ustalonego harmonogramu dowozów szkolnych i wykonywanie usługi, jako przewóz okazjonalny, w przypadku: - odpracowywania zajęć szkolnych w innym dniu wolnym od zajęć, - zmiany organizacji pracy szkoły spowodowaną obchodami uroczystości szkolnych, - czasowej zmiany organizacji ruchu, - niekorzystnych warunków atmosferycznych, - innych wydarzeń, które mogą skrócić lub wydłużyć zajęcia lekcyjne, Wykonawca zobowiązany jest zapewnić przewóz dzieci zgodnie z rozkładem jazdy ustalonym przez dyrektora szkoły i zaakceptowanym przez Zamawiającego. 29) Wykonawca gwarantuje bezpieczeństwo osób i mienia podczas wykonywania usług przewozu dzieci. Zamawiający nie bierze żadnej odpowiedzialności za wypadki i zdarzenia jakiegokolwiek typu, w wyniku których nastąpi uszkodzenie ciała, śmierć czy szkoda materialna, spowodowana działaniem lub zaniechaniem działania Wykonawcy. Wykonawca zamówienia musi realizować je zgodnie z przepisami prawa, a w szczególności w zgodzie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o Transporcie drogowym (Dz. U. z 2013 r., poz. 1414 ze zm.) oraz ustawą z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r., poz. 1137 ze zm.). 30) Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wszystkie czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie zawiera cechy stosunku pracy określone w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 r. 1666). 31) Wykonawca ma obowiązek przedstawienia na wezwanie Zamawiającego dowodu zatrudnienia osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia na umowę o pracę w postaci zanonimizowanych kserokopii aktualnych umów o pracę (uniemożliwiających identyfikację danych osobowych pracowników stosownie do przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, Dz. U. z 2016 r. poz. 922) zawartych z ww. pracownikami na czas realizacji zamówienia. W przypadku wygaśnięcia lub rozwiązania stosunku pracy z którymś z pracowników wykonujących czynności objęte umową Wykonawca zobowiązany jest do zatrudnienia w jego miejsce innej osoby, która będzie w dalszym czasie wykonywać te czynności. 32) Kierowcy oraz osoby sprawujące opiekę nad dziećmi muszą posiadać ważne badania lekarskie, przeszkolenie w zakresie przepisów BHP i p.poż oraz udzielania pierwszej pomocy. 33) Ze względu na specyfikę świadczonej usługi (konieczność opieki nad dziećmi bezpośrednio w trakcie przewozu) osobą powołaną do sprawowania opieki nad dziećmi nie może być kierowca pojazdu dokonujący przewozu dzieci na danej trasie. 34) Zamawiający przed podpisaniem umowy może żądać okazania aktualnych dokumentów dopuszczających dany pojazd do ruchu (dowodu rejestracyjnego potwierdzającego stan techniczny pojazdu), a w przypadku gdy Wykonawca nie jest właścicielem danego pojazdu – również dokument potwierdzający do dysponowania tym pojazdem oraz dokumentów potwierdzających posiadanie ubezpieczenia OC i NW oraz zgłoszenia danego pojazdu do licencji, zgodnie z ustawą o transporcie drogowym. 35) Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą w niniejszym postępowaniu, zobowiązany będzie do posiadania opłaconej polisy ubezpieczeniowej, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, przez cały okres realizacji umowy, w kwocie nie mniejszej niż wartość podpisanej umowy na realizację niniejszego zamówienia. Wykonawca zobowiązuje się do przedłużenia ubezpieczenia OC w zakresie prowadzonej działalności w przypadku jego wygaśnięcia w czasie trwania umowy. 36) Wykonawca może na własny koszt przeprowadzić wizję lokalną miejsca realizacji zamówienia i jego otoczenia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60112000-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wadium należy wnieść w wysokości 4 000,00 zł (słownie: cztery tysiące złotych) w terminie do dnia 18.12.2019r. do godziny 12:00. Decyduje data wpływu środków do zamawiającego
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: posiada aktualną licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób, zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2016r. poz. 1907)
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Formularz Oferty – wg Załącznika nr 1 do SIWZ. 2) Pełnomocnictwo osoby lub osób podpisujących ofertę – jeżeli uprawnienie do podpisu nie wynika bezpośrednio z załączonych dokumentów. 3) W przypadku złożenia oferty wspólnej – pełnomocnictwo udzielone liderowi. 4) Zobowiązanie podmiotu trzeciego – jeżeli dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach