Przetargi.pl
Przetarg nieograniczony nr 5/DKW/2020 na usługę modernizacji systemu zabezpieczeń elektronicznych - przebudowy systemów kontroli dostępu i domofonowego w pawilonie N Aresztu Śledczego w Gdańsku

Areszt Śledczy ogłasza przetarg

  • Adres: 80-803 Gdańsk, ul. Kurkowa
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 058 3231000, 3231260 , fax. 583 025 125
  • Data zamieszczenia: 2020-07-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Areszt Śledczy
    ul. Kurkowa 12
    80-803 Gdańsk, woj. pomorskie
    tel. 058 3231000, 3231260, fax. 583 025 125
    REGON: 62649000000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http//www.sw.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Jednostka organizacyjna SW nie posiadająca osobowości prawnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przetarg nieograniczony nr 5/DKW/2020 na usługę modernizacji systemu zabezpieczeń elektronicznych - przebudowy systemów kontroli dostępu i domofonowego w pawilonie N Aresztu Śledczego w Gdańsku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    I część zamówienia – modernizacja systemu kontroli dostępu Przedmiotem zamówienia jest modernizacja systemu kontroli dostępu pawilonu N spełniającego wytyczne nr 4/2013 Dyrektora Generalnego Służby Więziennej z dnia 10 czerwca 2013 roku. Wymagania systemu serwer (szt. 1): - Architektura klient – serwer - Możliwość konfiguracji serwera rezerwowego z automatycznym przełączaniem pracy serwerów w przypadku awarii jednego z nich - Zdalny backup bazy danych - Możliwość przypisania wielu identyfikatorów dla jednego użytkownika (karta, pin dynamiczny, QRcode, numer rejestracyjny) - Niezależny serwer czasu - Obsługa wielu rozłącznych podmiotów w ramach jednego serwera - Możliwość instalacji serwera w środowisku wirtualnym - Szyfrowana baza danych kontrolerów - Edycja, drukowanie nadruków na identyfikatorach bezpośrednio z aplikacji głównej - Obsługa przenośnych terminali z wizualną (zdjęcie) weryfikacją użytkownika - Moduł API dla integracji systemu z systemami zewnętrznymi - Liczba obsługiwanych przejść – bez ograniczeń - Liczba posiadaczy kart – bez ograniczeń - Liczba stacji roboczych – bez ograniczeń - Wyświetlanie zdarzeń, bieżąca obsługa systemu za pomocą przeglądarki internetowej, brak konieczności instalacji dedykowanego oprogramowania na stacji / stacjach klienckich - Strefy przebywania użytkowników - Mechanizm tworzenia własnych pól przez użytkownika opisujących kartotekę pracownika - Integracja z Microsoft Active Directory, możliwość korzystania z mechanizmów SSO w celu autoryzacji administratorów systemu - Ciągłe (online) wyświetlanie zdarzeń (transakcji) - Zarządzanie systemem, przetwarzanie danych oraz raporty (zdarzenia i alarmy) w dowolnej stacji roboczej systemu globalnego (bez konieczności przenoszenia danych pomiędzy lokalnymi serwerami) - oprogramowanie ma umożliwić stworzenie czytelnego programu operatora zawierającego mapę obiektu, który spełni wymagania: potwierdzenie otwarcia drzwi do cel po wcześniejszym przyciśnięciu żądania wejścia na celę, sali widzeń, możliwość włączenia/wyłączenia śluzowania, możliwość włączenia/wyłączenia głośnika radiowęzła w celach, sygnalizowanie stanu przejść - program operatora musi znajdować się także na stacji roboczej w pomieszczeniu dowódcy zmiany (awaryjnie) - Interfejs programowy do integracji z depozytorami kluczy - Obsługa terminali przenośnych, wizualna na podstawie zdjęcia weryfikacja użytkownika - Szyfrowana transmisja ze stacji Operatora do systemu zarządzającego KD - Szyfrowana transmisja pomiędzy kontrolerami a systemem zarządzającym - Szyfrowana transmisja pomiędzy kontrolerami - Możliwość użycia klucza SSL Zamawiającego do obsługi szyfrowania transmisji pomiędzy komponentami systemu KD - Dwuskładnikowa autoryzacja Administratorów do systemu zarządzającego z wykorzystaniem dynamicznego składnika TOTP - Dwuskładnikowa autoryzacja do przejść krytycznych z wykorzystaniem karty rfid oraz dynamicznego kodu PIN - Mechanizm automatycznego deaktywowania/aktywowania karty po autoryzacji na wskazanych czytnikach - Obsługa antypassback’u globalnego bez konieczności komunikacji z serwerem zarządzającym (realizowanym w przypadku braku łączności pomiędzy kontrolerami KD) - Obsługa śluz (w tym sieciowa pomiędzy kontrolerami) - Tryb dozoru operatorskiego dla przejść - Automatyczna zmiana trybu dozoru operatorskiego dla wskazanych przejść w przypadku wywołania trybu globalnego alarmu - Mechanizmy korelacji zdarzeń kontroli dostępu i notyfikacji dla określonych scenariuszy - Możliwość stworzenia ról operatorów, pozwalających na wskazanie obszarów KD, którymi mogą administrować - Zgodność systemu z normą PN-EN 60839-11 na poziomie 4 - Automatyczna obsługa kart nierotujących, z możliwością automatycznego ich: blokowania, tymczasowego blokowania, przypisywania do puli kart wolnych w funkcji czasu - Nieograniczona liczba wzorców uprawnień - Nieograniczona liczba harmonogramów czasowych dostępu do stref - Definicja wzorców uprawnień w czasie - Definicja poświadczeń z możliwością kontroli dostępu do stref - Możliwość ograniczenia limitu ilościowego użycia karty kontroli dostępu - Obsługa jednorazowych kart kontroli dostępu - Wizualizacja w czasie rzeczywistym: stanu kontrolera i jego statusu połączenia z serwerem zarządzającym poszczególnych wejść oraz wyjść kontrolera sygnału braku zasilania podstawowego AC230V stanów przejść informacji o autoryzacjach na przejściach informacji o ilości osób w pomieszczeniach oraz na całym obiekcie - Automatyczna blokada czytników w przypadku użycia karty obcej bądź wykrycia alarmu tampera czytnika - Automatyczna blokada kontrolera w przypadku naruszenia tampera obudowy kontrolera - Kontrola minimalnej/maksymalnej ilości osób w pomieszczeniach - Komisyjne otwarcie strefy - Obsługa komunikatów audio na stacji operatora (w zależności od zdarzeń KD) - Obsługa komunikatów audio na przejściu (w zależności od zdarzeń KD) - Automatyczna blokada / odblokowanie stref w przypadku użycia przycisku napadowego - Moduł awizacji gości w tym mechanizm oprowadzania gości po wybranych strefach (autoryzacja gościa na przejściu odbywa się po zatwierdzeniu kartą pracownika/ funkcjonariusza) - Równoległa synchronizacja danych o kartach/ uprawnieniach pomiędzy systemem głównym kontrolerami (niezależnie od ich liczby). Czas przesyłania pojedynczych uprawnień na wszystkie kontrolery nie powinien przekraczać 0,4 sekundy - Weryfikacja wprowadzonych terminów poświadczeń przy dostępie do wskazanych stref objętych kontrolą dostępu - Mechanizm sterowania wieloma przejściami (p>1) z wykorzystaniem 1 czytnika z klawiaturą pinpad (wybór przejścia z klawiatury numerycznej potwierdzony karta uprawnionego pracownika/ funkcjonariusza). Kontroler 34 szt. - Kontroler musi zmieścić się w obecną ościeżnicę przycelową o wymiarach dług. 38cm, szer. 15cm, głęb. 9 cm, -Musi posiadać interfejs komunikacyjny min. Ethernet 100Mb/s - Kontroler przycelowy (20 szt.) musi posiadać minimum 6 wyjść NO/NC i minimum 10 wejść - Kontrolery pozostałe (14 szt.) muszą posidać minimum 2 wyjścia NO/NC i minimum 4 wejścia - Obsługa czytników w ilości minimum 2 sztuk - Autonomiczna praca kontrolera po utracie komunikacji z serwerem - Do komunikacji z czytnikiem dopuszcza się protokoły Wieganda, RS485 i TCP/IP - Możliwość obsługi protokołu OSDP w wersji nie starszej niż 2 - Autoryzacja za pomocą pinu dynamicznego - Możliwość autoryzacji za pomocą pinu dynamicznego - Szyfrowana baza danych - Szyfrowanie informacji w kontrolerze - Zabezpieczenie protokołami IDS, IPS - Pamięć minimum 400 000 identyfikatorów, alarmy i transakcje minimum 10 000 000 - Modułowa budowa (płytka komunikacji z czytnikami, płytka zasilania, płytka wejść/wyjść) - Rozbudowa kontrolera o moduły czytników i wejść/wyjść bez konieczności montażu nowego kontrolera - Wymiana modułów bez konieczności wymiany całego kontrolera - Dowolne programowanie wejść/wyjść i czytników - Jedno z wyjść każdego kontrolera przycelowego musi sterować głośnikiem radiowęzła (włącz/wyłącz), sterowanie odbywać ma się z programu operatorskiego u oddziałowego, - Możliwość pracy tylko z modułem wejść/wyjść - Możliwość sterowania więcej niż jednym wyjściem - Obsługa funkcji globalnego AntiPassBack między kontrolerami - Integracja z kamerami IP - Zdalne programowanie i flashowanie - Komunikaty głosowe dla przejścia Czytnik kart (19 szt.): - Do komunikacji z kontrolerem dopuszcza się protokoły Wieganda, RS485 i TCP/IP - Obsługa kart Mifare Plus X - Możliwość obsługi protokołu OSDPv2 (rozbudowa czytnika o płytkę protokołu OSDPv2) - Wsparcie bezpiecznych poświadczeń SIO - Możliwość blokady odczytu numeru CSN - Szyfrowanie procesora pamięci kart - Możliwość zmiany kluczy szyfrujących - Możliwość zmiany koloru diody sygnalizacyjnej LED - Sygnalizacja stanu dioda LED RGB + buzzer dla odczytu kart Zamek więzienny mechaniczno-elektryczny szt. 12 (tylko dostawa) - zasilany napięciem 24V prądu stałego - dwuczęściowy składający się z części mechanicznej i elektrycznej - wymiar części mechanicznej (w x s x g) 150x130x30 mm - wymiar części elektrycznej (w x s x g) 180x155x60 mm - wysuw rygla – 20mm (tylko w części mechanicznej) - korpus zamka wykonany z odlewu żeliwnego i osłony z blachy stalowej grubości minimum 3mm - zamek i elementy zabezpieczone antykorozyjnie cynkiem galwanicznym - zamykanie przez zatrzaśnięcie lub kluczem z wkładką patentową Zasilacz buforowy 24V prądu stałego szt. 3 - moc nie mniej niż 600W - prąd wyjściowy nie mniej niż 24A - akumulator 12V nie mniej niż 28Ah szt. 6 Stycznik szt. 31 - znamionowe napięcie sterowania: 24V DC - minimalne zasilanie cewki stycznika 12V AC/DC - liczba styków głównych zwiernych: 3 Zasilacz buforowy 12V prądu stałego 5 szt. - prąd wyjściowy nie mniej niż 10A - akumulator 12V nie mniej niż 7Ah szt. 5 II część zamówienia (system domofonowy): ELEMENTY SYSTEMU Serwer 1 szt. Ma spełniać minimum poniższe wymagania: Obsługiwać minimum 600 abonentów Obsługiwać 60 jednoczesnych połączeń lub więcej Obsługiwać połączenia audio jak i audio-wideo Zapewniać połączenia głosowe jakości HD z pasmem akustycznym w zakresie od 200 Hz do 7kHz (kodek szerokopasmowy G.722) Obsługiwać minimum 25 pokoi konferencyjnych w trybie duplex Posiadać rejestr połączeń Zapewniać podłączenie do centrali telefonicznej lub publicznej sieci telefonicznej poprzez SIP trunk. Zapewnione ma być minimum 4 jednoczesne połączenia pomiędzy systemami Wandaloodporny Interkom Więzienny 21 szt. Ma spełniać minimum poniższe wymagania: Posiadać panel frontowy wykonany z co najmniej 3 mm stali nierdzewnej kwasoodpornej gatunku 1.4301 lub innego materiału spełniającego normę IK10 Posiadać głośnik i mikrofon zabezpieczony przed aktami wandalizmu Posiadać 1 przycisk wezwania z diodą sygnalizacyjną LED Posiadać wbudowany czujnik sabotażu stacji Umożliwiać podłączenie zewnętrznego sygnalizatora oraz przycisku kasowania Posiadać wbudowany min 3W wzmacniacz mocy klasy D Komunikować się poprzez sieć IP Być zasilany z PoE Obsługiwać kodeki głosowe G.711a, G.711μ, G.722 Obsługiwać funkcję detekcji hałasu Obsługiwać funkcję kontroli toru audio (sprawności głośnika i mikrofonu) Sygnalizator optyczny LED 1 kolor 21 szt. Stacja biurkowa 1 sztuka Ma spełniać minimum poniższe wymagania: Posiadać wyświetlacz informacyjny nie mniejszy niż 4.3” Posiadać wbudowany głośnik i mikrofon Posiadać słuchawkę telefoniczną Umożliwiać prowadzenie rozmów w trybie głośnomówiącym lub przez słuchawkę telefoniczna Posiadać minimum 30 programowalnych przycisków pamięci z diodami LED Być zasilany z PoE Obsługiwać kodeki głosowe G.711a, G.711μ, G.722 Interkom na wejściu 2 sztuki Ma spełniać minimum poniższe wymagania: Posiadać obudowę z aluminium lub innego trwałego materiału Być przeznaczony do montażu natynkowego Posiadać 1 przycisk wezwania z diodą sygnalizacyjną LED Posiadać 1 przekaźnik Posiadać wbudowany min 3W wzmacniacz mocy klasy D Komunikować się poprzez sieć IP Być zasilany z PoE Obsługiwać kodeki głosowe G.711a, G.711μ, G.722 Realizacja torów kablowych oraz okablowania strukturalnego wraz z przewodami zasilającymi system zostanie zrealizowana przez Zamawiającego. Demontaż systemu w I i II części zamówienia oraz przygotowanie do modernizacji będzie zrealizowany przez Zamawiającego. Wykonawca będzie mógł rozpocząć usługę po uprzednim poinformowaniu Zamawiajacego z minimum tygodniowym wyprzedzeniem o powyższym w terminie od września do końca października 2020 z zastrzeżeniem, że prace będą realizowane sukcesywnie w porozumieniu z Zamawiającym bez możliwości całkowitego wyłączenia systemu. Podmiot, który będzie reazlizował usługę jest zobowiązany uprzednio poinformować o parametrach technicznych nowo instalowanych cześci systemu umożliwaiając Zamawiajacemu wykonanie niezbędnych prac budowlanych przygotowujących do instalacji oraz modernizacji systemu domofonowego i kontroli dostępu. W przypadku użytych w opisie nazw w opisie przedmiotu zamówienia i projekcie Zamawiajacy dopuszcza stosowanie produktów „równoważnych”, gdzie produkt równoważny oznacza taki produkt, który ma takie same cechy, funkcje oraz parametry i standardy jakościowe lub lepsze, co wskazany w opisie konkretny z nazwy. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązuje się dokonać modernizacji systemu zabezpieczeń elektronicznych w pawilonie N Aresztu Śledczego w Gdańsku tj. dokonać przebudowy systemów kontroli dostępu i domofonowego. Zadanie to obejmuje również dostawę niezbędnych urzadzeń, wykonanie montażu oraz uruchomienie systemu. Wszystkie materiały użyte do wykonania przedmiotu zamówienia stosowane przez Wykonawcę muszą posiadać stosowne, wymagane przepisami prawa atesty, aprobaty techniczne, spełniać wymagane przepisami normy, posiadać wymagane dopuszczenia do obrotu gospodarczego,a także muszą być dopuszcozne do stosowania w placówkach użytecznosci publicznej. Wymagania dodatkowe: 1. dostarczany sprzęt wraz z wyposażeniem musi być fabrycznie nowy – nieużywany, wolny od wad, 2. transport oraz inne koszty dodatkowe związane z realizacją przedmiotu zamówienia powinny być zawarte w oferowanej cenie, 3. w przypadku instalacji konieczność skonfigurowania zestawu oraz przetestowania pod obciążeniem. 4. gwarancja na okres nie mniejszy niż 24 miesiące, termin płatnosci minimum 30 dni 5. Wykonawca zapewnia autoryzowany serwis gwarancyjny i pogwarancyjny na terenie Polski, 6. oferowane urządzenie powinno posiadać wszystkie niezbędne certyfikaty i atesty dopuszczające je do użytkowania na terenie Polski. Skutki jakichkolwiek błędów w wycenie dokonanej przez Wykonawce obciążaja Wykonawcę zamówienia – musi on przewidzieć wszystkie okoliczności, w tym ryzyko prowadzenia działalności gospodarczej, które mogą wpłynąć na cenę zamówienia. Dokumentacja powykonawcza powinna zawierać: 1. Dane firmy instalacyjnej 2. Projekt powykonawczy systemu z naniesionymi ewentualnymi zmianami ( w opisie zestawieniu materiałów jak i rysunku – zmiana sprzętowa wniesiona w stosunku do niniejszej dokumentacji). Projekt powykonawczy, plany muszą uwzględniać schematy obecnie użytkowanego systemu. 3. Instrukcję obsługi systemu, szczegółową na tyle, by zminimalizować możliwość niewłaściwego użytkowania. Instrukcja powinna mieć dwie części: pierwszą - dotyczącą włączania / wyłączania, weryfikacji stanu alarmu, kasowania, blokowania i testowania, drugą - opisującą pozostałe funkcje systemu. 4. Instrukcję reagowania na alarmy i postępowania w przypadku awarii systemu. 5. Instrukcję konserwacji i napraw z danymi kontaktowymi osoby odpowiedzialnej za konserwację i naprawę. 6. Protokół z przeszkolenia obsługi przekazywanego systemu z zapisem miejsca, daty oraz danych osób szkolących i przeszkolonych. 7. Protokół odbioru Termin realizacji usługi w I i II części zamówienia od września do końca października 2020r. potwierdzonej końcowym protokołem odbioru potwierdzającym instalację systemu i jego poprawne działanie. Załącznikiem do opisu przedmiotu zamówienia jest projekt budowlany modernizacji systemu zabezpieczeń elektronicznych w pawilonie N-przebudowa systemu kontroli dostępu i domofonowego oraz przedmiary robót na oba systemy Termin realizacji usługi – 31 październik 2020r.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 51900000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określił szczególnego warunku w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oświadczenia dotyczące wykonawcy/wykonawców występujących wspólnie i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22 a ustawy winny być składane w oryginale. Dokumenty inne niż oświadczenia składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Zobowiązanie, o którym mowa w pkt. 2.4.1 i 2.4.4 SIWZ nr 5/DKw/2020 należy złożyć w formie oryginału. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe bądź sytuacja finansowa innego podmiotu nie potwierdzą spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów wykluczenia Zamawiający zażąda aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: - zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub, - zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy PZP, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu. Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Zamawiający może na każdym etapie postępowania uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia lub termin wykonania.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach