Przetargi.pl
Przetarg nieograniczony na PRZEBUDOWĘ I ROZBUDOWĘ KOMISARIATU POLICJI W ŁAPACH , PRZY UL. GŁÓWNEJ 5.

Komenda Wojewódzka Policji w Białymstoku ogłasza przetarg

  • Adres: 15-003 Białystok, ul. Sienkiewicza 65
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 085 6773137 , fax. 085 6772842
  • Data zamieszczenia: 2009-07-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Komenda Wojewódzka Policji w Białymstoku
    ul. Sienkiewicza 65 65
    15-003 Białystok, woj. podlaskie
    tel. 085 6773137, fax. 085 6772842
    REGON: 05025282000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.podlaska.policja.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Podmiot prawa publicznego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przetarg nieograniczony na PRZEBUDOWĘ I ROZBUDOWĘ KOMISARIATU POLICJI W ŁAPACH , PRZY UL. GŁÓWNEJ 5.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest przebudowa i rozbudowa Komisariatu Policji w Łapach, przy ul. Głównej 5. Kod CPV 45216110-8 - roboty budowlane w zakresie obiektów budowlanych dla służb porządku publicznego 1. SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA pn. Przebudowa i Rozbudowa Komisariatu Policji w Łapach przy ul. Głównej 5 a) Charakterystyka przedmiotu zamówienia Zakres robót do wykonania Roboty budowlane - prace rozbiórkowe - przebudowa i rozbudowa budynku administracyjnego - przebudowa i rozbudowa budynku garażowego - budowa ogrodzenia - wykonanie zagospodarowania terenu. Roboty elektryczne - przebudowa i rozbudowa zasilania z wymianą tablicy licznikowej, zasilanie garażu, bram wjazdowych - WLZ, rozdzielni elektrycznych, - instalacji oświetleniowej i gniazd wtykowych 230V i 400V w budynkach - instalacji odgromowej i połączeń wyrównawczych w budynkach - instalacji oświetlenia zewnętrznego - instalacji okablowania strukturalnego z przebudową Głównego Punktu Dystrybucyjnego - instalacji napięcia gwarantowanego z montażem UPS 12kVA - instalacji CCTV - instalacji SSWiN i KD - instalacji p.pożarowej - instalacji łączności radiowej - montaż centrali telefonicznej z kompletem aparatów telefonicznych systemowych i abonenckich. Roboty sanitarne - Wykonanie nowego przyłącza wodociągowego i kanalizacji sanitarnej, - Wymiana instalacji wod-kan wraz z wykonaniem instalacji ciepłej wody i instalacji p.poż. - Odwodnienie placu wraz z przyłączeniem do sieci deszczowej - Wentylacja mechaniczna i klimatyzacja wybranych pomieszczeń - Wykonanie przyłącza wysokich parametrów oraz węzła cieplnego c.o., c.w.u. i ciepła technologicznego - Wymiana instalacji c.o. oraz wykonanie instalacji ciepła technologicznego Inne wymagania: - obsługa geodezyjna i geologiczna - opracowanie dokumentacji powykonawczej, - badania, ekspertyzy, próby montażowe, zgłoszenia, pozwolenia, zezwolenia, kontrole, odbiory, rozruch i sprawdzanie instalacji, systemów i urządzeń zgodnie z obowiązującymi przepisami, - utrzymania oraz zabezpieczenia placu budowy przez okres trwania robót, - zorganizowanie i wyposażenie zaplecza placu budowy, - konserwacja urządzeń przez okres trwania gwarancji i rękojmi, Szczegółowy zakres robót do wykonania określają dołączone do SIWZ: dokumentacja projektowa, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych. (załącznik nr 5 SIWZ). W zakres zamówienia nie wchodzi dostawa wyposażenia wyszczególnionego w dokumentacji projektowej: 1) wyposażenie kwaterunkowe: biurka, stoły, krzesła, fotele obrotowe, szafy ubraniowe, lodówki. 2) wyposażenie sanitariatów: dozowniki płynów, suszarki do rąk 3) wyposażenie tele-informatyczne: komputery, monitory, drukarki, telefony 4) wyposażenie siłowni Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych. Wskazanie na znak firmowy określa minimalne wymagania co do parametrów technicznych poszczególnych składników zamówienia oraz gwarancji jakości. Dobrany przedmiot zamówienia konkretnych producentów Zamawiający traktuje zgodnie z art. 29 ustawy Prawo zamówień publicznych, jako określenie parametrów przedmiotu zamówienia za pomocą podania dokładnych i zrozumiałych określeń, dopuszczając do zastosowania (zaproponowania) innych odpowiedników rynkowych (równoważnych), z zastrzeżeniem jednak, że nie będą one gorsze jakościowo od wskazanych przez Zamawiającego, zagwarantują uzyskanie tych samych (lub lepszych) parametrów technicznych oraz będą posiadać niezbędne atesty i dopuszczenia do stosowania. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. Wartość szacunkowa netto:3120621,16 zł
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452161108
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 70.000,00 zł Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.) Wadium w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Komendy Wojewódzkiej Policji w Białymstoku: NBP Oddział Okręgowy w Białymstoku Nr 25101010490008661391200000 Kserokopię przelewu bankowego zaleca się dołączyć do oferty. W przypadku wnoszenia wadium w formach niepieniężnych, stosowny dokument wadialny (oryginał) należy złożyć w: Zespole ds. Zamówień Publicznych Wydziału Finansów KWP w Białymstoku 15-003 Białystok, ul. Sienkiewicza 65 od poniedziałku do piątku w godz.: 8.00 - 15.00 Do oferty zaleca się dołączyć kserokopię tegoż dokumentu. Wadium wnoszone w formach niepieniężnych musi wyraźnie określać, że wniesione w takiej formie podlega zatrzymaniu na rzecz Zamawiającego w okolicznościach podanych w art. 46 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. Wadium wnoszone w formach niepieniężnych musi zapewniać jego obowiązywanie na okres nie krótszy niż czas związania ofertą. Dokumenty potwierdzające wniesienie wadium muszą zawierać numer przetargu, którego dotyczą lub jego nazwę. Wadium musi być wniesione nie później niż do dnia 04.08.2009r., do godz. 10.30. Za skutecznie wniesione wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które w oznaczonym terminie znajdzie się na koncie Zamawiającego. Wykonawca, który nie zabezpieczy swojej oferty wadium, w wysokości oraz formie wskazanej w niniejszej SIWZ zostanie wykluczony z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 pkt. 4, a jego oferta odrzucona. Zamawiający dokona zwrotu wadium niezwłocznie po: 1) upływie terminu związania ofertą; 2) zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego i wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania tej umowy; 3) unieważnieniu przez Zamawiającego postępowania o udzielenie zamówienia, gdy protesty zostały ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin do ich wnoszenia. Na pisemny wniosek Wykonawcy Zamawiający jest obowiązany niezwłocznie zwrócić wadium w przypadkach, gdy: 1) Wykonawca wycofa ofertę przed upływem terminu składania ofert; 2) wykonawca został wykluczony z postępowania; 3) oferta została odrzucona. Złożenie przez Wykonawcę, wykluczonego z postępowania lub którego oferta została odrzucona, wniosku o zwrot wadium jest równoznaczne ze zrzeczeniem się przez Wykonawcę prawa do wniesienia protestu. Wykonawca, którego oferta została wybrana traci wadium na rzecz Zamawiającego gdy: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.), tzn.: 1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; 2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia; a) wykonawca musi wykazać, że zrealizował w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwie roboty budowlane obiektów użyteczności publicznej, odpowiadające swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia o wartości min.1,5 mln zł każda. Poprzez robotę budowlaną odpowiadającą swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia Zamawiający rozumie: budowę lub przebudowę (zgodnie z definicją zawartą w art. 3 pkt. 6 i 7a ustawy Prawo budowlane Dz. U. 2006 nr 156 poz. 1118 z późn. zm.). Wykonawca musi podać wartość, przedmiot, datę wykonania, odbiorców (inwestorów lub użytkowników obiektów) oraz dołączyć dokumenty potwierdzające, że dostawy te zostały wykonane należycie. 3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; 4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia. Zgodnie z art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawców: a) którzy wyrządzili szkodę, nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, jeżeli szkoda ta została stwierdzona prawomocnym orzeczeniem sądu wydanym w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania; b) w stosunku do których otwarto likwidację lub których upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawców, którzy po ogłoszeniu upadłości zawarli układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli poprzez likwidację majątku upadłego; c) którzy zalegają z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków gdy uzyskali oni przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; d) osoby fizyczne, które prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego; e) spółki jawne, których wspólnika prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego; f) spółki partnerskie, których partnera lub członka zarządu prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego; g) spółki komandytowe oraz spółki komandytowo-akcyjne, których komplementariusza prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego; h) osoby prawne, których urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego; i) podmioty zbiorowe, wobec których sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia, na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary; j) wykonawców, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 1-3 w/w ustawy. Na podstawie art. 24 ust. 2 ustawy Pzp z postępowania o udzielenie zamówienia wykluczy się również Wykonawców, którzy: a) wykonywali bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności, chyba że udział tych wykonawców w postępowaniu nie utrudni uczciwej konkurencji; b) złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania; c) nie złożyli oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów potwierdzających spełnianie tych warunków lub złożone dokumenty zawierają błędy, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy PZP; d) nie wnieśli wadium, jeśli jest wymagane, w tym również na przedłużony okres związania ofertą, lub nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą. 5. W przypadku podmiotów występujących wspólnie - art. 23 ust. 1 (konsorcjum, spółka cywilna): a) dot. konsorcjum - Wykonawcy muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia, jego upoważnienie musi być udokumentowane pełnomocnictwem załączonym do oferty, podpisanym przez upełnomocnionych przedstawicieli wszystkich Wykonawców (pełnomocnictwo powinno być złożone w oryginale lub w kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez wszystkich uczestników konsorcjum lub notariusza) wskazujące na podmiot uprawniony do występowania w imieniu całego konsorcjum lub do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wszelka korespondencja i rozliczenia dokonywane będą z pełnomocnikiem ustanowionym przez Wykonawców. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zażądania przedstawienia umowy konsorcjum przed podpisaniem umowy o udzielenie zamówienia publicznego, regulującej współpracę Wykonawców. Dokumenty potwierdzające, że Wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności oraz nie podlega wykluczeniu muszą zostać złożone odrębnie przez każdego z członków konsorcjum - dokumenty określone w pkt IV ppkt 3 specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Nie złożenie przez któregokolwiek z uczestników konsorcjum w/w dokumentów skutkować będzie wykluczeniem z postępowania konsorcjum, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy PZP. b) dot. spółki cywilnej - jeśli działalność prowadzona jest w ramach umowy spółki cywilnej, w ofercie należy złożyć: - pełnomocnictwo wystawione przez wszystkich wspólników - w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez wszystkich wspólników lub notariusza - wskazujące na osobę uprawnioną do występowania w imieniu spółki cywilnej i do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego - lub umowę spółki albo kopię umowy spółki potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez osoby upoważnione do jej reprezentowania lub notariusza. Dokumenty potwierdzające, że Wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności oraz nie podlega wykluczeniu muszą zostać złożone odrębnie przez każdego ze wspólników spółki cywilnej - dokumenty określone w pkt IV ppkt 3 specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Nie złożenie przez któregokolwiek ze wspólników spółki cywilnej w/w dokumentów skutkować będzie wykluczeniem z postępowania spółki cywilnej, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy PZP. Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu na podstawie załączonych dokumentów i oświadczeń, zgodnie z formułą /spełnia - nie spełnia/. W przypadku złożenia oferty przez podmioty występujące wspólnie Zamawiający w następujący sposób oceni spełnianie warunków udziału w postępowaniu: a) w odniesieniu do wymogu dot. posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień - każdy z Wykonawców musi spełniać ten warunek, b) posiadanie, jeżeli jest wymagane, koncesji, zezwolenia lub licencji na podjęcie działalności gospodarczej w zakresie objętym zamówieniem publicznym - Wykonawcy muszą łącznie spełniać ten warunek, c) w odniesieniu do wymogu dot. posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, jeśli jest wymagane - Wykonawcy łącznie muszą spełniać wymagany warunek, d) w odniesieniu do wymogu dot. sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, jeśli jest wymagane - Wykonawcy łącznie muszą spełniać ten warunek. Nie spełnienie chociażby jednego z wymienionych warunków i nie dołączenie do oferty w/w dokumentów skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z przedmiotowego postępowania, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy PZP. Dokumenty powinny być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: IV. WYKAZ OŚWIADCZEŃ, DOKUMENTÓW, JAKIE POWINNI DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU: 1. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy PZP oraz o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania - załącznik nr 2 SIWZ. 2. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy PZP oraz o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania (w przypadku spółki cywilnej/konsorcjum) - załącznik nr 3 SIWZ. 3. Aktualny(e) odpis(y) z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie(nia) o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 4. Wykaz (załącznik nr 4) zrealizowanych w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwóch robót budowlanych obiektów użyteczności publicznej, odpowiadających swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia o wartości min.1.5 mln zł każda. Poprzez robotę budowlaną odpowiadającą swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia Zamawiający rozumie: budowę lub przebudowę (zgodnie z definicją zawartą w art. 3 pkt. 6 i 7a ustawy Prawo budowlane Dz. U. 2006 nr 156 poz. 1118 z późn. zm.). Wykonawca musi podać wartość, przedmiot, datę wykonania, odbiorców (inwestorów lub użytkowników obiektów) oraz dołączyć dokumenty potwierdzające, że dostawy te zostały wykonane należycie. 5. W przypadku podmiotów występujących wspólnie - art. 23 ust. 1 (konsorcjum, spółka cywilna): a) dot. konsorcjum - Wykonawcy muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia, jego upoważnienie musi być udokumentowane pełnomocnictwem załączonym do oferty, podpisanym przez upełnomocnionych przedstawicieli wszystkich Wykonawców (pełnomocnictwo powinno być złożone w oryginale lub w kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez wszystkich uczestników konsorcjum lub notariusza) wskazujące na podmiot uprawniony do występowania w imieniu całego konsorcjum lub do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wszelka korespondencja i rozliczenia dokonywane będą z pełnomocnikiem ustanowionym przez Wykonawców. Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu na podstawie załączonych dokumentów i oświadczeń, zgodnie z formułą /spełnia - nie spełnia/. W przypadku złożenia oferty przez podmioty występujące wspólnie Zamawiający w następujący sposób oceni spełnianie warunków udziału w postępowaniu: a) w odniesieniu do wymogu dot. posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień - każdy z Wykonawców musi spełniać ten warunek, b) posiadanie, jeżeli jest wymagane, koncesji, zezwolenia lub licencji na podjęcie działalności gospodarczej w zakresie objętym zamówieniem publicznym - Wykonawcy muszą łącznie spełniać ten warunek, c) w odniesieniu do wymogu dot. posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, jeśli jest wymagane - Wykonawcy łącznie muszą spełniać wymagany warunek, d) w odniesieniu do wymogu dot. sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, jeśli jest wymagane - Wykonawcy łącznie muszą spełniać ten warunek. Nie spełnienie chociażby jednego z wymienionych warunków i nie dołączenie do oferty w/w dokumentów skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z przedmiotowego postępowania, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy PZP. Dokumenty powinny być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zażądania przedstawienia umowy konsorcjum przed podpisaniem umowy o udzielenie zamówienia publicznego, regulującej współpracę Wykonawców. Dokumenty potwierdzające, że Wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności oraz nie podlega wykluczeniu muszą zostać złożone odrębnie przez każdego z członków konsorcjum - dokumenty określone w pkt IV ppkt 3 specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Nie złożenie przez któregokolwiek z uczestników konsorcjum w/w dokumentów skutkować będzie wykluczeniem z postępowania konsorcjum, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy PZP. b) dot. spółki cywilnej - jeśli działalność prowadzona jest w ramach umowy spółki cywilnej, w ofercie należy złożyć: - pełnomocnictwo wystawione przez wszystkich wspólników - w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez wszystkich wspólników lub notariusza - wskazujące na osobę uprawnioną do występowania w imieniu spółki cywilnej i do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego - lub umowę spółki albo kopię umowy spółki potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez osoby upoważnione do jej reprezentowania lub notariusza. Dokumenty potwierdzające, że Wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności oraz nie podlega wykluczeniu muszą zostać złożone odrębnie przez każdego ze wspólników spółki cywilnej - dokumenty określone w pkt IV ppkt 3 specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Nie złożenie przez któregokolwiek ze wspólników spółki cywilnej w/w dokumentów skutkować będzie wykluczeniem z postępowania spółki cywilnej, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy PZP. OŚWIADCZENIA i DOKUMENTY DODATKOWE: 1. W przypadku zamiaru powierzenia części zamówienia podwykonawcom, Wykonawca musi złożyć w ofercie oświadczenie wskazujące części zamówienia, których wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom - załącznik nr 6 SIWZ. Jeśli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt IV ppkt 3, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: 1. nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa wyżej (WYKONAWCY ZAGRANICZNI), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Dokumenty sporządzone w języku obcym powinny być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczone przez Wykonawcę.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.podlaska.policja.gov.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach