Przetargi.pl
Przetarg nieograniczony na budowę sieci wodociągowej z układem przepompowni pośrednich z SUW Wysogotowo ul. Grzybowa do Lusowa, Sadów i Lusówka gm. Tarnowo Podgórne - etap III - spłacaną przez okres 10 lat

Tarnowska Gospodarka Komunalna TP - KOM Sp. z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 62-080 Tarnowo Podgórne, ul. Zachodnia 4
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2010-10-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Tarnowska Gospodarka Komunalna TP - KOM Sp. z o.o.
    ul. Zachodnia 4 4
    62-080 Tarnowo Podgórne, woj. wielkopolskie
    REGON: 63991008400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.tp-kom.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Podmiot prawa publicznego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przetarg nieograniczony na budowę sieci wodociągowej z układem przepompowni pośrednich z SUW Wysogotowo ul. Grzybowa do Lusowa, Sadów i Lusówka gm. Tarnowo Podgórne - etap III - spłacaną przez okres 10 lat
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych oraz usługa w zakresie sfinansowania wykonanej inwestycji w sposób umożliwiający spłatę przez TP-KOM w okresie 10 lat od daty podpisania umowy. 2.1. Roboty budowlane. Roboty budowlane polegają na budowie sieci wodociągowej z układem przepompowni pośrednich z SUW Wysogotowo ul. Grzybowa do Lusowa, Sadów i Lusówka gm. Tarnowo Podgórne - etap III. 2.1.1 Zakres rzeczowy robót. Tranzyt wodociągowy biegnie od stacji uzdatniania wody SUW w Wysogotowie przy ul. Grzybowej w kierunku Sadów aż do momentu włączenia się do istniejącego wodociągu ? 225mm pod drogą krajową nr 92 oraz przez Lusowo do Lusówka do zaplanowanej do wybudowania przepompowni wody, mającej na celu podnoszenie ciśnienia wody. Wodociąg umieszczony został w drogach lub pasach drogowych dróg gminnych i powiatowych, częściowo utwardzonych. Średnia głębokość przykrycia sieci wodociągowej wynosi 1,5 m, a na trasie tranzytu zamontowanych będzie 7 studzienek odpowietrzających oraz 28 studzienek odwadniających. Szczegółowy zakres obejmuje roboty budowlane w zakresie budowy sieci wodociągowej według poniższego zestawienia: Sieć wodociągowa z rur GRP: średnica Dn 500 mm długość L=1 058,0 m Sieć wodociągowa z rur GRP: średnica Dn 450 mm długość L=3 140,0 m Sieć wodociągowa z rur GRP: średnica Dn 400 mm długość L=180,0 m Sieć wodociągowa z rur GRP: średnica Dn 350 mm długość L=4 116,5 m Sieć wodociągowa z rur GRP: średnica Dn 250 mm długość L=3 168,0 Do wykonania przedmiotowego zadania należy zastosować rury nawojowe GRP zgodnie z normą PN / EN 1796 posiadające atest PZH i ważną aprobatę techniczną ITB zaświadczającą, że żaden z parametrów nie jest gorszy od podanych w normie . Ponadto ze względu na warunki eksploatacyjno-hydrogeologiczne rury powinny być wykonane wyłącznie z żywicy z poliestrowej , minimum ciągłego włókna szklanego ECR o podwyższonej odporności na korozję i piasku kwarcowego, , o klasie sztywności SN10000 N/m2 i sztywności długoterminowej ( po 50 latach ) minimum S50 6000 N/ m2, ciśnieniu nominalnym PN10 łączonych za pomocą łączników biaxialnych i systemowych producenta z uszczelkami wielowargowymi . Szczegółową lokalizację urządzeń, będących przedmiotem zamówienia, zawiera plan sytuacyjno-wysokościowy w skali 1:500. Zakres rzeczowy, będący podstawą opracowania kosztorysu ofertowego, jest określony w załączonym przedmiarze robót; pozycje katalogowe podano wyłącznie dla ułatwienia sporządzenia kalkulacji - stosowanie ich do wyceny nie jest obligatoryjne. Szczegóły konstrukcyjne przedmiotu zamówienia zawiera opis techniczny do projektu budowlano-wykonawczego oraz część rysunkowa projektu technicznego. 2.2. Usługa finansowa. Usługa finansowania polegać będzie na sfinansowaniu wykonanych robót poprzez dokonanie wykupu wierzytelności bądź skredytowanie przez wykonawcę i zapewnienie Zamawiającemu możliwości wieloletniej spłaty. Sfinansowanie wykonanych robót będzie obejmowało należności zawierające wartość wykonanych robót wraz z podatkiem VAT oraz należne za okres spłaty odsetki na warunkach określonych poniżej. Na koszt finansowania wykonanej inwestycji składać się będą odsetki liczone od kwoty brutto wykonanej inwestycji oraz inne koszty Banku za okres karencji i spłaty kapitału. Podstawą naliczania odsetek jest stawka referencyjna WIBOR 3M powiększona o stałą i niezmienną marżę Banku. Zmiana stawki referencyjnej WIBOR 3M nie będzie traktowana, jako zmiana warunków umowy. 2.2.1 Wykonawca, jako Zbywca zapewni, że : 1) sfinansowaniem ( poprzez wykup wierzytelności ) objęte będą poszczególne części zamówienia ( przez co należy rozumieć roboty, jako części wynikające z harmonogramu rzeczowo - finansowego wykonania robót będącego załącznikiem do oferty i umowy ) oraz faktura końcowego rozliczenia wystawiona po zakończeniu i końcowym odbiorze robót, 2) wykup wierzytelności przez Bank za poszczególne faktury ( faktury przejściowe za wykonanie części robót i faktura końcowa ) nastąpi w nieprzekraczalnym terminie 30 dni licząc od dnia przekazania do Banku faktury VAT sprawdzonej i zatwierdzonej przez Inspektora Nadzoru oraz upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego, 3) faktury za wykonanie części robót oraz faktura końcowego rozliczenia wystawiane będą na podstawie opracowanego przez wykonawcę harmonogramu rzeczowo - finansowego wykonania robót oraz protokołu częściowego odbioru spisanego przez uprawnionego przedstawiciela wykonawcy i Zamawiającego, 4) sfinansowanie wykonanych robót wg zasad jw. może być dokonane wyłącznie przez Bank działający na podstawie ustawy z dnia 29.08.1997r Prawo bankowe (tj. Dz.U. z 2002r Nr 72 poz. 665 ) w terminie nieprzekraczającym 30 dni od odbioru wykonanych robót, 5) spłata wykupionych przez Bank wierzytelności będzie realizowana przez Zamawiającego w ratach kwartalnych przez okres 10 lat, 6) odsetki pobierane przez Bank w okresie spłaty będą naliczane wyłącznie od niespłaconego kapitału wg stawki referencyjnej WIBOR 3M powiększonej o stałą i niezmienną marżę Banku podaną w ofercie wykonawcy, 7) wielkość stawki referencyjnej WIBOR 3M ustalana będzie na zasadach określonych w regulaminie Banku, który sfinansuje wykonane roboty, 8) w przypadku konieczności udzielenia zamówień dodatkowych, Bank dokona sfinansowania na zasadach określonych w niniejszym rozdziale. Poprzez zamówienia dodatkowe należy rozumieć takie zamówienia, które wykraczają poza zakres rzeczowy określony w dokumentacji projektowej ( projekt budowlany, projekt wykonawczy, przedmiar robót ) i zachodzą przesłanki określone w art. 67 ust. 1 pkt. 5 ustawy Pzp. Na udzielenie zamówień dodatkowych Strony podpiszą nową umowę. 2.2.2 Informacje i zastrzeżenia dodatkowe : 1) Zamawiający przewiduje karencję w spłacie rat kapitałowych, która będzie obejmować okres do 31.05.2011 r. 2) Odsetki w okresie karencji będą spłacane kwartalnie, pierwszy termin płatności przypada w dniu 30 czerwca 2011 r. 3) Rozpoczęcie spłaty kapitału i odsetek od kapitału nastąpi po zakończeniu okresu karencji według następujących zasad : a) spłata wierzytelności wykonawcy wobec Zamawiającego nastąpi w okresie 10 lat począwszy od 30.06.2012 r. do 31.12.2020 r. b) spłata wierzytelności następować będzie w 34 równych ratach kwartalnych, c) ostatnia 35 rata końcowa stanowić będzie ratę wyrównującą, d) Bank, który wykupi wierzytelność wykonawcy wobec Zamawiającego nie może żądać zmiany warunków finansowania określonych w SIWZ. 4) Zamawiający będzie dokonywał spłaty kapitału i odsetek na ostatni dzień kwartału kalendarzowego. 5) W przypadku, kiedy płatność raty kapitałowej i odsetkowej będzie przypadać na dzień wolny od pracy, to płatność nastąpi w następny dzień roboczy po ustalonej dacie spłaty. 6) Zamawiający zastrzega sobie prawo wcześniejszej spłaty zobowiązania wobec Banku bez naliczania przez Bank dodatkowych prowizji i dodatkowych opłat, jeżeli wystąpią okoliczności umożliwiające przyspieszoną spłatę zobowiązania wobec Banku np. w przypadku pozyskania środków (dotacji ) w ramach pomocy ze środków finansowych UE, 7) Zmiana harmonogramu spłaty nie może powodować naliczania jakiejkolwiek prowizji i innych opłat przez Bank. 8) Umowa o wykup wierzytelności zostanie zawarta na piśmie pod rygorem nieważności w terminie do 90 dni od podpisania umowy o wykonanie robót budowlanych pomiędzy wykonawcą, a Zamawiającym. Zamawiający przekaże wykonawcy jeden egzemplarz umowy zawartej z Bankiem. 9) Umowa o sfinansowanie wykonanej inwestycji oraz wszelkie dokonywane w niej zmiany wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności. 10) Zamawiający będzie spłacał na rzecz Banku finansującego należność z tytułu wynagrodzenia za wykonane roboty budowlane objęte zamówieniem wraz z kosztami finansowania inwestycji określonymi w niniejszej SIWZ. 11) Zamawiający wyraża zgodę na sfinansowanie wykonanych robót wyłącznie przez Bank, z którym wykonawca posiada podpisaną umowę na sfinansowanie przedmiotu zamówienia ( o wykup wierzytelności będących przedmiotem tego zamówienia ). 12) Wykonawca może dokonać zmiany Banku finansującego go pod warunkiem, że nie zostaną zmienione warunki spłaty określone w niniejszej specyfikacji. 13) Bank jest związany zasadami spłaty zadłużenia Zamawiającego zgodnie z warunkami określonymi w SIWZ i ofercie wybranego wykonawcy. 14) Zamawiający zastrzega sobie nienaruszalność zasad spłaty : a) Bank nie może żądać od Zamawiającego spłaty zobowiązania przed umówionym terminem spłaty, b) spłata zobowiązania przez cały okres spłaty będzie realizowana na stałych i nie zmiennych warunkach określonych w ofercie wykonawcy, c) wprowadzenie jakiejkolwiek zmiany systemu spłaty przez Bank finansujący wykonawcę, bez pisemnej zgody Zamawiającego będzie nieważne, d) Bank nie może scedować dalej wierzytelności wobec Zamawiającego bez jego zgody wyrażonej na piśmie, e) przez umowny termin regulacji zobowiązania rozumie się dokonanie przekazania środków na wskazany rachunek bankowy. 15) Zabezpieczenie wykupu wierzytelności : a) Zamawiający wyraża zgodę na dokonanie przez wykonawcę na rzecz Banku wskazanego w ofercie cesji wierzytelności przysługującej mu z tytułu realizacji zamówienia, pod warunkiem, że zasady spłaty zadłużenia zgodne będą z warunkami zawartymi w niniejszej SIWZ, b) Zamawiający zobowiązuje się, że uzna dług związany ze sfinansowaniem do wysokości zafakturowanych robót (na podstawie zaakceptowanych przez Zamawiającego faktur przejściowych i końcowej) i do dokonania na rzecz Banku zapłaty wynikającego z nich zobowiązania w kwartalnych stałych ratach kapitałowych powiększonych o odsetki należne Bankowi, c) Jedynym i dopuszczalnym zabezpieczeniem spłaty powstałego zobowiązania Zamawiającego wobec Banku, będzie oświadczenie o poddaniu się egzekucji do kwoty 150 % wartości wierzytelności głównej z możliwością nadania tytułowi wykonawczemu klauzuli wykonalności w terminie 3 lat od daty spłaty ostatniej raty. Tytułem zabezpieczenia należytego i terminowego wykonania zobowiązań zapłaty za wykonane roboty budowlane oraz z tytułu wykupu wierzytelności, Zamawiający podda się w formie aktu notarialnego, pod rygorem egzekucji z art. 777 § 1 pkt. 5 Kpc w terminie 7 dni od podpisania umowy wykonawcy o wykonanie robót budowlanych objętych zamówieniem. W postępowaniu nie mają zastosowania przepisy ustawy z dnia 12.06.2003r o terminach zapłaty w transakcjach handlowych ( Dz. U. Nr 139 z dnia 08.08.2003r poz. 1323 ze zmianami ).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 451112000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wysokość wadium ustala się w kwocie 200 000,00 zł, słownie: dwieście tysięcy złotych. Szczegółowe informacje na temat obowiązku wniesienia wadium zawiera SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Koszty finansowania wykonanej inwestycji
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.tp-kom.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach