Przetargi.pl
Przeprowadzenie usług szkoleniowych, zajęć pozalekcyjnych oraz stażu i praktyk zawodowych (umiejętności obsługi i eksploatacji taboru tramwajowego) w ramach Projektu pn. Mechanik Taboru Tramwajowego - ET1. Zamówienie podzielono na dwie części, od 1 do 2.

Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego ogłasza przetarg

  • Adres: 90-142 Łódź, ul. Kopcińskiego 29
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 042 6783378 , fax. 042 6780798
  • Data zamieszczenia: 2014-09-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego
    ul. Kopcińskiego 29 29
    90-142 Łódź, woj. łódzkie
    tel. 042 6783378, fax. 042 6780798
    REGON: 47139038700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wckp.lodz.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: jednostka samorządu terytorialnego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przeprowadzenie usług szkoleniowych, zajęć pozalekcyjnych oraz stażu i praktyk zawodowych (umiejętności obsługi i eksploatacji taboru tramwajowego) w ramach Projektu pn. Mechanik Taboru Tramwajowego - ET1. Zamówienie podzielono na dwie części, od 1 do 2.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest zapewnienie uczniom łódzkich szkół możliwości uzyskania umiejętności i kompetencji zwiększających ich szanse na rynku pracy poprzez zorganizowanie stażu, praktyk zawodowych, zajęć szkoleniowych i warsztatów technicznych w specjalności obsługi i eksploatacji taboru tramwajowego (na potrzeby lokalnego systemu transportu zbiorowego w Łodzi). Usługa realizowana jest w ramach projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej pn.: Mechanik Taboru Tramwajowego - ET1. Projekt będzie realizowany dla uczniów Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 7 w Łodzi, Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 9 w Łodzi, Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 22 w Łodzi oraz Zespołu Szkół Technicznych nr 1 w Łodzi. Realizacja usługi w ramach części 1 składa się z trzech zadań według poniższego opisu: Część 1 Zadanie 1: Wykonanie usługi szkoleniowej polegającej na przeprowadzeniu specjalizacyjnych zajęć mechatronicznych na temat eksploatacji i naprawy taboru tramwajowego. Usługa polega na przeprowadzeniu przez wykwalifikowane osoby (posiadające niezbędne doświadczenie i praktykę zawodową oraz wykształcenie) zajęć grupowych dla uczniów łódzkich techników z ww. tematyki z zaangażowaniem w ilości 30 godzin dydaktycznych (dla każdej z grup). Łącznie, przez cały czas trwania umowy, Projekt przewiduje realizację maksymalnie 240 godzin dydaktycznych dla wszystkich grup. Projekt przewiduje prowadzenie szkolenia po podziale uczniów na grupy (8 grup po maksymalnie 10 uczniów). Podziału uczniów na grupy dokona Szkolny Koordynator Zajęć i Praktyk (wyznaczony przez Wykonawcę do realizacji zadania nr 3). Przewiduje się zorganizowanie zajęć szkoleniowych w taki sposób, aby każda grupa odbyła łącznie 6 zajęć po 5 godzin dydaktycznych jednorazowo w jeden dzień tygodnia. Zajęcia odbywać się będą zgodnie z ustalonym harmonogramem (zostanie opracowany i przekazany Wykonawcy, z którym zostanie zawarta umowa). Harmonogram zostanie opracowany przez Szkolnego Koordynatora Zajęć i Praktyk w porozumieniu z Zamawiającym oraz Dyrekcją szkół w taki sposób, aby w zajęciach mogli uczestniczyć uczniowie uczestniczący w Projekcie bez konfliktu z innymi zajęciami szkolnymi. Zajęcia odbywać się będą w siedzibie Zamawiającego w wyznaczonych pomieszczeniach w godzinach popołudniowych od poniedziałku do piątku. Projekt zakłada realizację zajęć w okresie październik 2014 r. - grudzień 2014 r. Zajęcia mogą prowadzić jedynie osoby posiadające stosowne wykształcenie i umiejętności o których mowa w Dziale VI ust. 6. W celu sprawnego oraz zgodnego z oczekiwaniami Zamawiającego i wymaganiami Projektu przeprowadzenia zajęć, Wykonawca zobowiązany jest dysponować co najmniej 2 osobami spełniającymi warunki określone przez Zamawiającego. Do podstawowych obowiązków Wykonawcy należy: a) przygotowanie, dostarczenie i przeprowadzenie testów zaliczeniowych. O terminach i innych istotnych wymaganiach formalnych dotyczących formy testów, Wykonawca realizujący umowę zostanie poinformowany z odpowiednim wyprzedzeniem. b) dostosowanie przyjętej formy prowadzenia zajęć do możliwości psychofizycznych uczniów uczestniczących w zajęciach. c) prowadzenie zajęć w wyznaczonym terminie oraz zgodnie z Programem, oraz niezależnie od frekwencji uczniów. Wykonawca zobowiązany jest uzyskać pisemną certyfikację Zamawiającego dla przygotowanego Programu przed przystąpieniem do prowadzenia zajęć szkoleniowych d) prowadzenie kart czasu pracy (osób prowadzących szkolenia) zgodnie z wzorem dostarczonym przez Zamawiającego oraz do prowadzenia dzienników zajęć Zamawiający wymaga, by osoby realizujące usługę (prowadzące szkolenia) przestrzegały wytycznych w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach POKL, co oznacza, że takie osoby nie mogą świadczyć pracy (rozliczyć roboczogodzin) w ilości przekraczającej 240 godzin w miesiącu (dotyczy to zarówno umów cywilnoprawnych, jak i umów o pracę). Część 1 Zadanie 2: Zorganizowanie i przeprowadzenie praktyk zawodowych i staży w zakładzie pracy lub przedsiębiorstwie zajmującym się, w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, naprawą i eksploatacją pojazdów tramwajowych. Usługa polega na zorganizowaniu warunków i możliwości do przeprowadzenia oraz przeprowadzeniu praktyk zawodowych i staży dla uczniów klas technikum i zasadniczej szkoły zawodowej Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 7 w Łodzi, Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 9 w Łodzi, Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 22 w Łodzi oraz Zespołu Szkół Technicznych nr 1 w Łodzi. Projekt przewiduje zorganizowanie łącznie 80 godzin praktyk oraz 150 godzin staży, prowadzonych przez specjalistów i instruktorów praktycznej nauki zawodu w zakresie specyfiki pracy przy naprawie i eksploatacji pojazdów tramwajowych. W trakcie praktyk uczniowie mają za zadanie asystować przy pracy w zakresie eksploatacji i naprawy taboru tramwajowego, natomiast w trakcie staży uczniowie mają zostać włączeni w bieżący proces produkcyjny z zakresu eksploatacji i naprawy taboru tramwajowego. Praktyki: Zamawiający dokona podziału uczniów na 6 grup po maksymalnie 10 uczniów. Przewiduje się zorganizowanie praktyk w taki sposób, aby każda grupa odbyła łącznie 16 dni praktyk po 5 godzin dydaktycznych jednorazowo (raz w tygodniu) dla każdej z grup. Staże: Zamawiający dokona podziału uczniów na 4 grupy po 5 uczniów. Przewiduje się zorganizowanie staży podzielonych w ten sposób, by w okresie ferii zimowych (zgodnie z terminami wyznaczonymi przez MEN dla woj. łódzkiego) każda z grup uczestniczyła w stażu w łącznej ilości 70 godzin, oraz poza okresem ferii zimowych, aby każda grupa odbyła łącznie 16 dni stażu po 5 godzin jednorazowo (raz w tygodniu) dla każdej z grup. Zajęcia odbywać się będą w godzinach popołudniowych od poniedziałku do piątku. Zajęcia odbywać się będą zgodnie z ustalonym harmonogramem (zostanie opracowany i przekazany Wykonawcy, z którym zostanie zawarta umowa). Harmonogram zostanie opracowany przez Szkolnego Koordynatora Zajęć i Praktyk w porozumieniu z Zamawiającym oraz Dyrekcją szkół w taki sposób, aby w zajęciach mogli uczestniczyć uczniowie uczestniczący w Projekcie bez konfliktu z innymi zajęciami szkolnymi. Projekt zakłada realizację praktyk i stażu w okresie listopad 2014 r.-czerwiec 2015 r. Realizowany program praktyk i staży ma umożliwić uczniom poznanie budowy i technologii napraw taboru tramwajowego, silników trakcyjnych oraz układów mechanicznych i elektronicznych - stosowanych w pojazdach szynowych. W celu sprawnej i zgodnej z Projektem realizacji zadania, Wykonawca zobowiązany jest dysponować co najmniej 7 osobami spełniającymi warunki określone przez Zamawiającego, w tym 3 specjalistami/instruktorami praktycznej nauki zawodu oraz co najmniej 4 opiekunami stażu. Do realizacji zadania mogą zostać wyznaczone jedynie osoby posiadające stosowne wykształcenie i umiejętności o których mowa w Dziale VI ust. 6. Praktyki i staże mogą być realizowane tylko i wyłącznie w zakładach pracy lub przedsiębiorstwach zajmujących się, w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, naprawą i eksploatacją pojazdów tramwajowych. Wykonawca zobowiązany będzie wykazać dysponowanie obiektem, gdzie możliwe będzie prowadzenie praktyk i staży oraz niezbędnym sprzętem. Wykonawca zobowiązany jest wskazać w ofercie miejsce odbywania się praktyk i staży (z podaniem nazwy zakładu i lokalizacji wraz z dokumentem potwierdzającym prawo do dysponowania tym obiektem na cele szkoleniowe związane z Projektem). Do podstawowych obowiązków Wykonawcy należy: a) wyznaczenie osób odpowiedzialnych za instruktorów praktycznej nauki zawodu oraz opiekunów stażu, b) prowadzenie dzienników praktyk, Wykonawca zobowiązany jest uzyskać pisemną certyfikację Zamawiającego dla programu praktyk przed przystąpieniem do pracy z uczniami. c) prowadzenie dzienników staży, Wykonawca zobowiązany jest uzyskać pisemną certyfikację Zamawiającego dla programu stażu przed przystąpieniem do pracy z uczniami. d) przygotowanie dokumentu potwierdzającego odbycie stażu, zawierającego informacje o okresie odbywania stażu, celach i programie stażu, zadaniach wykonywanych przez stażystę oraz o uzyskanych kompetencjach i uzyskanej ocenie przez stażystę, e) zapewnienie zaplecza technicznego i sprzętu dzięki któremu uczniowie poznają budowę i technologię napraw taboru tramwajowego, silników trakcyjnych oraz układów mechanicznych i elektronicznych - stosowanych w pojazdach szynowych. W przypadku, gdy Wykonawca zamierza realizować praktyki i/lub staże w miejscu oddalonym o ponad 30 km siedziby Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia na koszt własny transportu uczniów z siedziby Zamawiającego do miejsca docelowego i z powrotem. Ponadto, jeśli łączny czas od odbioru grupy uczniów z siedziby Zamawiającego do ich powrotu po praktykach/stażach przekroczy 12 godzin, Wykonawca zobowiązany jest zapewnić na koszt własny uczestniczącym uczniom ciepły posiłek, f) zapewnienie środowiska pracy przyjaznego dla uczniów w tym do zapewnienia pomieszczenia socjalnego z dostępem do wody i sanitariatu oraz ogrzewanego w sezonie zimowym, g) bieżące komunikowanie się z uczniami przez interaktywną stronę internetową (platformę), h) dostosowanie przyjętej formy prowadzenia praktyk i staży do możliwości psychofizycznych uczestniczących uczniów, i) prowadzenie praktyk i staży w wyznaczonym terminie oraz zgodnie z Programem, oraz niezależnie od frekwencji uczniów. j) prowadzenie kart czasu pracy (osób prowadzących praktyki i staże) zgodnie z wzorem dostarczonym przez Zamawiającego oraz do prowadzenia dzienników zajęć Zamawiający wymaga, by osoby realizujące usługę (prowadzące praktyki i staże) przestrzegały wytycznych w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach POKL, co oznacza, że takie osoby nie mogą świadczyć pracy (rozliczyć roboczogodzin) w ilości przekraczającej 240 godzin w miesiącu (dotyczy to zarówno umów cywilnoprawnych, jak i umów o pracę). Część 1 Zadanie 3: Pełnienie funkcji Szkolnego Koordynatora Zajęć i Praktyk/staży. Wykonawca zobowiązany jest wyznaczyć 2 osoby odpowiedzialne za pełnienie funkcji koordynatorów usług o których mowa odpowiednio w zadaniach 1 i 2. Do obowiązków Koordynatora Zajęć i Praktyk/staży w szczególności należy: a) opracowanie harmonogramów terminów odbywania się szkoleń, praktyk i staży w porozumieniu z Zamawiającym oraz Dyrekcją Szkół. b) dokonanie podziału na grupy uczniów uczestniczących w poszczególnych zadaniach oraz sporządzenie dokumentu - imiennej listy uczestników oraz przekazanie go do akceptacji Zamawiającego przed przystąpieniem przez Wykonawcę do realizacji zadań 1 i 2. c) uczestnictwo w procesie monitoringu i ewaluacji zadań 1 i 2, we współpracy z Zamawiającym. d) prowadzenie kart czasu pracy koordynatora zgodnie z wzorem dostarczonym przez Zamawiającego oraz do prowadzenia dzienników zajęć. Zamawiający wymaga, by osoby realizujące usługę (koordynatorzy) przestrzegały wytycznych w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach POKL, co oznacza, że takie osoby nie mogą świadczyć pracy (rozliczyć roboczogodzin) w ilości przekraczającej 240 godzin w miesiącu (dotyczy to zarówno umów cywilnoprawnych, jak i umów o pracę). Projekt zakłada zaangażowanie koordynatorów przez cały okres trwania Projektu tj. w okresie październik 2014 r. - czerwiec 2015 r. przy zaangażowaniu miesięcznym nie przekraczającym 50 godzin dla jednego koordynatora. Do realizacji zadania może zostać wyznaczona jedynie osoba posiadająca stosowne wykształcenie i umiejętności o których mowa w Dziale VI ust. 6. Dotyczy części 2: Wykonanie usługi szkoleniowej polegającej na przeprowadzeniu zajęć przygotowujących uczniów do egzaminu. Przedmiotem zamówienia (część 2) jest wykonanie usługi szkoleniowej polegającej na zorganizowaniu oraz przeprowadzeniu przez osobę/-y posiadającą stosowne umiejętności i doświadczenie zajęć przygotowujących uczniów uczestniczących w Projekcie do egzaminu pozwalającego na uzyskanie Świadectwa Kwalifikacyjnego uprawniającego do zajmowania się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci na stanowiskach eksploatacji w ilości 10 godzin dydaktycznych (dla każdej z grup). Łącznie, przez cały czas trwania umowy, Projekt przewiduje realizację maksymalnie 80 godzin dydaktycznych dla wszystkich grup. Projekt przewiduje prowadzenie szkolenia po podziale uczniów na grupy (8 grup po maksymalnie 10 uczniów). Podziału uczniów na grupy dokona Szkolny Koordynator Zajęć i Praktyk. Szkolenia odbywać się będą w siedzibie Zamawiającego w wyznaczonych pomieszczeniach w dni powszednie w godzinach popołudniowych. Harmonogram terminów szkoleń zostanie opracowany przez Zamawiającego w porozumieniu z Dyrekcją szkół. Projekt zakłada realizację zajęć w okresie październik 2014 r. - grudzień 2014 r. Zajęcia mogą prowadzić jedynie osoby posiadające stosowne wykształcenie i umiejętności o których mowa w Dziale VI ust. 6. W celu sprawnego oraz zgodnego z oczekiwaniami Zamawiającego i wymaganiami Projektu przeprowadzenia zajęć, Wykonawca zobowiązany jest dysponować co najmniej 1 osobą spełniającą warunki określone przez Zamawiającego. Do obowiązków Wykonawcy należy: a) opracowanie pakietu edukacyjnego na temat egzaminu kwalifikacyjnego. b) prowadzenie zajęć w wyznaczonym terminie niezależnie od frekwencji uczniów. c) prowadzenie kart czasu pracy koordynatora zgodnie z wzorem dostarczonym przez Zamawiającego oraz do prowadzenia dzienników zajęć Zamawiający wymaga, by osoba realizująca usługę przestrzegała wytycznych w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach POKL, co oznacza, że taka osoba nie może świadczyć pracy (rozliczyć roboczogodzin) w ilości przekraczającej 240 godzin w miesiącu (dotyczy to zarówno umów cywilnoprawnych, jak i umów o pracę).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 802100009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.wckp.lodz.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach